OS-trupper

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply

Vad tror ni om Sveriges chanser i OS?

Poll ended at 12 February 2010, 01:26

Guld
4
20%
Silver
5
25%
Brons
7
35%
4:a
1
5%
Sämre
3
15%

Total votes: 20

allej92
Forumamatör

OS-trupper

Post by allej92 »

Vår gamle målvakt: Pål Grotnes är med i Norges trupp till OS!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6356733.ab 8)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Fascinerande match mellan Sverige och Finland idag. Sverige var helt överlägset och behöver garanterat ta i mer på sina träningar än de behövde göra mot Finland. Jag har sett en del finska landskamper och denna är nog den sämsta jag sett från Lejonen (och då har jag sett matcher sedan mitten av 80-talet när Finland ibland behövde kvala för att hålla sig kvar i a-gruppen :wink: ). Inte nödvändigtvis för spelet, utan för att man fullständigt saknade glöd. Jag förstår att spekulationerna om lägg-match finns där, men jag tror inte så var fallet. Matchen gav ändå en konstig känsla, och det anser tydligen även flera av de svenska spelarna om man läser intervjuer.

Jag tror snarare att det handlar om interna stridigheter och missnöje mot förbundskaptenen från veteranernas sida. Eller så är det så enkelt att Finland är, eller gjordes, så här dåliga. Oavsett vilket hör jag ledmotivet till Twilightzone i bakgrunden. :lol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Intressant att det finns de som tycker damhockeyn ska utgå från OS på grund av stora nivåskillnader. Men då måste även herrhockeyn försvinna.

USA - Finland 6-0 efter första perioden i SEMIFINAL. Finland har inte rört pucken, bokstavligen. :oops: :(
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

När det gäller damhockeyn så kan man bara hoppas att det skapas mer underlag (spelare) i de europeiska länderna, det är väl ändå det som är grogrunden för framtiden när det gäller damerna.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
puff
Forumdemon

Post by puff »

Om damhockey skall vara med i OS så borde även bandy vara med. Man talar ju om att bandyn är så smal så det i princip bara är två lag som kan spela om ett eventuellt gul. Men var ligger skillnaden i damhockeyn. Det är ju bara två lag där också.
Post Reply