AIK vs Växjö Lakers 17/2 -2010

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

hahaha :lol:

nä fy vad roligt!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Bojkotta hemmamatcher och tänkt åka dit :roll:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

PeterLake wrote:Sa inte jag tidigare att Malmö blir det största hotet till tredje platsen?? Nej, ni lyssnar helt enkelt inte!

1.Leksand
2.AIK
3. Malmö
4. Växjö? Hoppas!

8O
Tänk om vi skulle lyssna på alla som säger sig veta. Gozzi HOPPAS att hans krigare ska krossa oss. Men han VET lika lite om det som du gjorde när du tippade våra svåraste konkurrenter. Dylika apeller, oavsett om det är från en forumskribent eller en sportchef, är mest ett spel för gallerierna. Hög svansföring utan vidare substans.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tycker Gozzi låter som en gudspredikant nånstans mellan Kaukasus och kronofogdemyndigheten. :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

alfax wrote:Bojkotta hemmamatcher och tänkt åka dit :roll:
Eftersom jag kommer vara i uppsala på Onsdag så har jag ju möjligheten att se vårt kära Lakers spela!

Varanen, ingen blir lika glad som jag om Lakers fixar topp 3 placering! Men vänta med dina kommentarer och se hur det blir efter Växjö-Malmö matchen
STOLT LAKEJ
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag väntar med mina kommentarer om du väntar med dina. Deal? Bäst att tabellen avgörs på isen istället. Våra tippningar är inte ens värda de bytes de belastar cyberspace med. Men det är inte Gozzis Braveheart-tal heller. :wink:
Last edited by Varanen on 15 February 2010, 23:17, edited 1 time in total.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

haha,är du på riktigt?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

visst, jag väntar......

PS förlorar AIK så går jag på resterade Lakers matcher + så köper jag 500 kr spaden! :lol:
STOLT LAKEJ
EF-Caldazar
Forumamatör

Post by EF-Caldazar »

alfax wrote:Sääf:Vad trevligt att se dej på detta forum .På din fråga kan jag inte svara men skulle tro att Klonisbröderna åker upp och sedan har vi några andra supportrar uppe i Stockholm också
Tackar. Jo, blir nog att bege sig dit med någon polare, ett tag sedan jag gick på hockey.
Får se var det blir att man ställer sig isf, får se hur det verkar helt enkelt. :)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

AIK har ett förvånande starkt lag på pappret med tanke på deras ekonomiska förutsättningar.

Heino-Lindberg har bäst räddningsprocent i AS med sina 93,03%. Säkert en av AS dyraste keepers också. Men han levererar som det heter.

Tärnström har rutin så det räcker och bli över. Men har spelat sämre än jag trott denna säsong. Dock mäktat med 25 poäng på 36 matcher och +5 i +/-. Men jag tror inte han ens är påtänkt till VM. Samtidigt är det nu det roliga börjar och hans rutin ska visa sig. Vidare har man högerfattade Liwing och Savilahti-Nagander med ES-rutin. Den sistnämnde är en ilsken ung man som inte drar sig för att visa knogarna.

Offensivt har Gynge producerat flest poäng och mål. Han har nätat 24 gånger hittills (44p), vilket är ett mål mer än vår egen Rosén (50p). Lika imponerande är Gynges +/- som ligger på +16, vilket är bäst i AIK (Liwing har +15). Bäst i VLH är MacNevin med +18, tvåa Hjalmarsson med +14.

AIK:s näst bäste producent är min favorit hos råttorna, Christian Sandberg (38p). Liten ettrig kämpe med god blick och känsliga handleder. Har storleken emot sig, men kompensererar med en respektlös attityd. Har kanske drabbats av Putte C-syndromet, dvs allroundkunnandet gör att Melinda använder honom lite varstans. Bra tekare med 56,4% vilket ger honom 7:e plats i serien (Rosén 4:a med 58,2%). Om jag fick välja en spelare från AIK till VLH nästa säsong skulle det vara Sandberg. Realism? Ingen.

Och så måste jag nämna bröderna Ahlström som fungerat bra i AS. Bättre än Berlin-bröderna i alla fall. :wink:

Vi möter alltså ett gediget lag med bra bredd i truppen, ungefär vad de flesta säger om oss. I och med hemmais måste AIK räknas som favoriter, men det är något vi trivs med. Största pressen ligger helt klart hos de, och den minskade inte direkt efter Gozzis utspel. Jag tror kulturbärarna fortfarande är sura för att vi förstörde deras jippo. Låt oss förstöra även denna kväll! Hockey är tokskoj! :D
Alex92
Forumamatör

Post by Alex92 »

PeterLake wrote:visst, jag väntar......

PS förlorar AIK så går jag på resterade Lakers matcher + så köper jag 500 kr spaden! :lol:
Snälla va tyst. Du skämmer bara ut dig. Herregud.
Hockeyallsvenskan - Serien med extra mycket hjärta!
alxndr
Forumamatör

Post by alxndr »

Någon som har koll på om lakers har börjat rulla mot sthlm eller åker de först imon på matchdagen?

Viktigt match !!!
alxndr
Forumamatör

Post by alxndr »

"Växjö har anfallaren David Lundbohm och backarna Niklas Rahm och Jeremias Augustin på skadelistan. Förstamålvakten Viktor Fasth har dragits med en knäskada sedan november men kommer eventuellt att göra comeback i den viktiga matchen mot AIK. Enligt Janne Karlsson är det just nu 50-50. Fasth är en av seriens främsta målvakter och höll nollan när Växjö besökte Hovet senast.
I övrigt är Växjös trupp i god form och dessutom stärkta av söndagens hemmavinst mot Mora.
- Båda lagen har bra spelarmix, starka kollektiv och högt tempo, så det kommer att bli en intensiv match, säger Karlsson."

Detta är taget ifrån aik.se - Verkar som de har varit i kontakt med Janne K? Intressant att det sägs att det är 50/50 att Fasth vaktar kassen - personligen tycker jag att Alsenfelt ska ta denna match men sjukt gött att Fasth är på gång!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Vad hände med Jeremias, någon som vet vilken typ av skada?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

alxndr wrote:"Växjö har anfallaren David Lundbohm och backarna Niklas Rahm och Jeremias Augustin på skadelistan. Förstamålvakten Viktor Fasth har dragits med en knäskada sedan november men kommer eventuellt att göra comeback i den viktiga matchen mot AIK. Enligt Janne Karlsson är det just nu 50-50. Fasth är en av seriens främsta målvakter och höll nollan när Växjö besökte Hovet senast.
I övrigt är Växjös trupp i god form och dessutom stärkta av söndagens hemmavinst mot Mora.
- Båda lagen har bra spelarmix, starka kollektiv och högt tempo, så det kommer att bli en intensiv match, säger Karlsson."

Detta är taget ifrån aik.se - Verkar som de har varit i kontakt med Janne K? Intressant att det sägs att det är 50/50 att Fasth vaktar kassen - personligen tycker jag att Alsenfelt ska ta denna match men sjukt gött att Fasth är på gång!
Jag såg matchen på Viasat Hockey, där sa Niclas Jihde att nästa match inte skulle vara någon fara. Det var bara en smäll på knät som jag förstod det - inget allvarligare.

Niclas Burström ska ju vara redo för spel imorgon dessutom!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Poseidon öppnar kl 17 :hbang:
Alex92
Forumamatör

Post by Alex92 »

Taggad som fan. Gott att Borås fixade 3p mot Malmö med! Nu vinner vi den här matchen, så känns det riktigt bra!
Hockeyallsvenskan - Serien med extra mycket hjärta!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nu skryter AIK-fansen över att folk inte vågar sig till hovet
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

Tar vi 3 poäng av dom två kommande matcherna tror jag att vi går till KS. Jag tror vi tar 6 :wink: Nu plockar vi råttorna! :twisted:
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Post by Vackraste klubbmärket »

Lakersfan_03 wrote:Nu skryter AIK-fansen över att folk inte vågar sig till hovet
Jaha...*asg* Ni är iaf flera som här inne som ägnar er åt att snacka en massa skit så att det räcker och blir över.
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Vackraste klubbmärket wrote:
Lakersfan_03 wrote:Nu skryter AIK-fansen över att folk inte vågar sig till hovet
Jaha...*asg* Ni är iaf flera som här inne som ägnar er åt att snacka en massa skit så att det räcker och blir över.
Har ni inte sprängt skalan där själva? 8)
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Men det är ju bättre att ni själva tar er dit först innan ni börjar mumla om att vi är så "fega".

Ett ekande hovet ger inte ståpäls :oops:
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Vackraste klubbmärket

Nu vet jag var jag sett dig !!!! det var du som gjorde bort dig å det grövsta när 08:orna var på besök i Doomen va, hela min familj garvarde åt dig i flera dagar.

Over and out
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Box Play wrote:Vackraste klubbmärket

Nu vet jag var jag sett dig !!!! det var du som gjorde bort dig å det grövsta när 08:orna var på besök i Doomen va, hela min familj garvarde åt dig i flera dagar.

Over and out
"Doomen va..."? V-fan är det för något?! Garvade åt mig i flera dagar?? Undrar vilka svampar ni röker där nere...har aldrig åkt dit för att forska i saken.
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Etnoj wrote:Men det är ju bättre att ni själva tar er dit först innan ni börjar mumla om att vi är så "fega".

Ett ekande hovet ger inte ståpäls :oops:
Precis så, men er närvaro är ju remarkabelt under Mörrum-nivå. Vi hade faktiskt 3 st något år sedan på Hovet. Ett ekande Hovet räcker för att skrämma skiten ur er tydligen *asg*
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

pedda wrote:
Har ni inte sprängt skalan där själva? 8)

har vi? ni eller er klubb nämns knappt på vårt forum...vi kanske börjar intressera oss mer om ni är aktuella för KHL..

fast sannolikheten att ni är intressanta för en sådan liga är lika trolig som att en nagel börjar växa ur pitten... :D
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Från Ekohallen till bortre Vitryssland, schas iväg med er :D
Last edited by Niles on 16 February 2010, 23:28, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ok, det finns de som inte gillar varandra och vill visa det genom att skriva här. Noteras med en gäspning. Ta det via PM om ni vill skicka personliga hälsningar eller joina någon dating-service. De som kan eller vill skriva något om hockey kan fortsätta i tråden. Gäller jetsetare från den stora staden såväl som bönder från landsbygden.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Eller lika troligt som att du skulle ha en?
Snart nära dig...en ny hall
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

serra wrote:Eller lika troligt som att du skulle ha en?
låter ju definitivt som mindrevärdskomplex på alla plan :lol:
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

upp till dans om mindre 19 timmar så då smäller det, ska råttorna få syna isen rejält eller?

HELA VÄGEN ANTON HEDMAN
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

Hoppas vi kan plocka poäng mot laget som jag är mest allergisk mot i hela Ryssland
Boomer
Forumdemon

Post by Boomer »

Image[/img]
[size=150][b]HOCKEY ÄR TOKSKOJ[/b][/size]
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Locked