AIK Hockey har mångmiljonskulder och klubben hotas av konkurs. Krisklubben är dessutom skyldig målvakten Christopher Heino-Lindberg runt 700 000 kronor i pensionspengar som inte betalades in förra säsongen.
ovanstående saxat från AB
Hmmm, inte illa att bli Hockeypensionär, inte ens halva sanningen som står i Taxeringskalendern
Spela X-Box och trygga Ålderdomen på Fansens bekostnad
Allt deta är Möjligt i en 2:a Liga i Sverige, i en närmat okänd sport i Världen
SYND om Klubbarna som kämpar så med sin Ekonomi och fostran av U och J spelare
Enligt deras ordförande, Peter Mellqvist, ser emissionen till privatpersoner ut att gå bra. De jobbar med att kränga de sista posterna, 9 mille totalt. Det mesta den senaste tiden har handlat om att hausssa försäljningen.
Supportras kärlek till ett lag slutar aldrig att förvåna. Vet inte hur många idrottsklubbar som har klarat sig undan KK tack vare just dessa privatpersoner. Men det är ju satan att klubbarna måste närma sig kk innan supportrarna agera
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Precis varanen där är vi överens. Men om man nu ska se likheter så har ju VLH och aik ungefär samma publiksiffror. Medans Leksan har betydlig högre. För att VLH och Aik ska komma upp i samma publikintäkter måste det jobbas vid sidan om för att åtinstonde ha någerlunda chans att hevda sig. Troja har en arbetsplan vilken dom har följt till punkt å pricka då det gäller halvapotten, Deras försök att få in så många prenuminatner på trisslotterna. Jag är villig att prenuminera på 4 trisslotter i månaden. Jag är även villig att köpa halvapottenlotter för en hundring i månaden. Men detta klara ju inte VLHs styrelse av att ordna tyvärr. Så då kan vi ju lika väl skita i detta nu då eller ska vi trycka på styrelsen för att få till någon form av ökade intäker av så enkla saker som halvapottenlotter och trisslotter när dom redan säljs innom klubben
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Det vi menar med välskött är att klubben har koll på debit och kredit så att supportrarna inte ska behöva gå in och rädda den från konkurs. Inget annat.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
erok wrote:Men om man nu ska se likheter så har ju VLH och aik ungefär samma publiksiffror. Medans Leksan har betydlig högre. För att VLH och Aik ska komma upp i samma publikintäkter måste det jobbas vid sidan om för att åtinstonde ha någerlunda chans att hevda sig.
Det är här världens vackraste ekvation kommer in i bilden: hockey/kr (jag blir tårögd). Den gör att det går att hävda sig trots mindre resurser. Löven har dubbelt så stor spelarbudget som vi har, men ändå går det inte dubbelt så bra för de eftersom klubben värvar dyrt och för ut lite hockey per satsad krona.
Självklart håller jag med dig om att det är viktigt att dra in pengar till verksamheten. Men på det området tänker jag inte debattera med dig eftersom där är du obestridlig KUNG!
I kväll har aik extra årsmöte där medlemmarna ska rösta om de ska till Sibirien.Om de söker medlemskap blir de uteslutna direkt från Svensk hockey och tabellen kommer att räknas om, bra beslut av förbundet .hoppas bara att uteslutningen är för all framtid i så fall.
Kan bara hålla med i det du skriver Alfax. Jag har svårt att tro att medlemmarna är så urbota dumma, så att de sänker sin klubb för alltid. Men vi får väl avvakta och se.
Ja märkligt vore det ju annars men som sagt beror ju lite på hur ledningen lägger upp det för dom i kväll. Är det så att ledningen vill så kan man ju alltid manipulera sina underståtar.
Om det är så att det står mellan att lägga ner AIK eller att ansöka till KHL så kommer väl medlemmarna givetvis rösta för så att AIK inte försvinner hockeymässigt.
Men sen när gnaget tröttnat på att hacka tänder då? hur ser möjligheten ut att komma in i svenska systemet igen? blir det omstart i Div 4 ??
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakers är nog det lag som skulle förlora mest, poängmässigt, om AIK utesluts. 7 poäng har vi tagit mot AIK som i så fall försvunner. Mora har tagit 5, Malmö 4, Almtuna 6, Bofors 1 och Leksand 2.
Utesluts AIK idag så skulle toppen se ut så här (om jag räknat rätt):
Leksand 76
Växjö 66
Mora 66
Malmö 63
Bofors 63
Almtuna 61
Satans AIk hur dom än gör ställer dom till problem. Väljer dom vara kvar i Sverige så är det ingen som vågar besöka deras arena för risk om att få tänder utslagna av ett gäng idioter å när nu dessa dårar har chansen att äntligen säga förlåt till svenska folket å dra österut ja då blir det Lakers som är de stora förlorarna. Fan