AIK vill spela i KHL

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

AIK Hockey har mångmiljonskulder och klubben hotas av konkurs. Krisklubben är dessutom skyldig målvakten Christopher Heino-Lindberg runt 700 000 kronor i pensionspengar som inte betalades in förra säsongen.

ovanstående saxat från AB

Hmmm, inte illa att bli Hockeypensionär, inte ens halva sanningen som står i Taxeringskalendern :whistle:

Spela X-Box och trygga Ålderdomen på Fansens bekostnad :wink:

Allt deta är Möjligt i en 2:a Liga i Sverige, i en närmat okänd sport i Världen :whistle:

SYND om Klubbarna som kämpar så med sin Ekonomi och fostran av U och J spelare :nope:
In Hinkum Veritas
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Växjö är i alla fall det lag som i nuläget skulle förlora mest på om AIK försvinner. Inget annat lag har tagit 6 poäng mot dom.
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

De får inte komma in där förens efter säsongen.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

pedda wrote:De får inte komma in där förens efter säsongen.
JA, HERREGUD
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

http://www.hockeykanalen.se/1.1414531/2 ... _har_langt

Tränarn i AIk får iaf sin lön.

//Fetisov

Förstod du ens vad jag menade.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

ja, men förklara dig gärna. Ska bli spännande
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Om de försvinner nu så tappar vi 6 P och andraplatsen iom att knappt några andra har 6P mot dem, men det är säkert inte viktigt för dig...

Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

pedda wrote:De får inte komma in där förens efter säsongen.
VA får dom inte hoppa in mitt i KHL serien Dom har ju knappt spelat halva serien?

:oops:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Ja, men om ni tycker det var så fel skrivet så får det väl vara så då...

Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

lugna lugna sig,AIK kommer inte försvinna.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

undra om ''aik'' supportrarna i Växjö börjar hålla på lakers nu 8) Kul att vissa som kollat på lakers hela sitt liv håller på AIK, haha komiskt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Enligt deras ordförande, Peter Mellqvist, ser emissionen till privatpersoner ut att gå bra. De jobbar med att kränga de sista posterna, 9 mille totalt. Det mesta den senaste tiden har handlat om att hausssa försäljningen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6352891.ab
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Supportras kärlek till ett lag slutar aldrig att förvåna. Vet inte hur många idrottsklubbar som har klarat sig undan KK tack vare just dessa privatpersoner. Men det är ju satan att klubbarna måste närma sig kk innan supportrarna agera
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kanske vill supportrarna att de som leder föreningarna någon gång kan göra en budget och hålla sig till den. Inte en helt orimlig önskan tycker jag. :wink:
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Amen, Varanen... Supportrarna ska inte BEHÖVA agera.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Att ni ens orkar lägga ner energi på ett skit lag som AIK :lol:
Och skitsupportrar för den delen :wink:
Once a laker, always a laker!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Power Play wrote:Amen, Varanen... Supportrarna ska inte BEHÖVA agera.
Satan ska vi ångra oss nu att vi räddade Lakers :cry:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Behovet förelåg så vi agerade, men det hade varit bättre om klubben varit välskött. DET hade jag inte gråtit mig till sömns för.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Precis varanen där är vi överens. Men om man nu ska se likheter så har ju VLH och aik ungefär samma publiksiffror. Medans Leksan har betydlig högre. För att VLH och Aik ska komma upp i samma publikintäkter måste det jobbas vid sidan om för att åtinstonde ha någerlunda chans att hevda sig. Troja har en arbetsplan vilken dom har följt till punkt å pricka då det gäller halvapotten, Deras försök att få in så många prenuminatner på trisslotterna. Jag är villig att prenuminera på 4 trisslotter i månaden. Jag är även villig att köpa halvapottenlotter för en hundring i månaden. Men detta klara ju inte VLHs styrelse av att ordna tyvärr. Så då kan vi ju lika väl skita i detta nu då eller ska vi trycka på styrelsen för att få till någon form av ökade intäker av så enkla saker som halvapottenlotter och trisslotter när dom redan säljs innom klubben
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Varanen wrote:Behovet förelåg så vi agerade, men det hade varit bättre om klubben varit välskött. DET hade jag inte gråtit mig till sömns för.
Amen. Igen.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Är klubben välskött att när man vill stötta fast man inte kan gå på matcherna tycker ni?
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Det vi menar med välskött är att klubben har koll på debit och kredit så att supportrarna inte ska behöva gå in och rädda den från konkurs. Inget annat.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

erok wrote:Men om man nu ska se likheter så har ju VLH och aik ungefär samma publiksiffror. Medans Leksan har betydlig högre. För att VLH och Aik ska komma upp i samma publikintäkter måste det jobbas vid sidan om för att åtinstonde ha någerlunda chans att hevda sig.
Det är här världens vackraste ekvation kommer in i bilden: hockey/kr (jag blir tårögd). Den gör att det går att hävda sig trots mindre resurser. Löven har dubbelt så stor spelarbudget som vi har, men ändå går det inte dubbelt så bra för de eftersom klubben värvar dyrt och för ut lite hockey per satsad krona.

Självklart håller jag med dig om att det är viktigt att dra in pengar till verksamheten. Men på det området tänker jag inte debattera med dig eftersom där är du obestridlig KUNG! :ok:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

I kväll har aik extra årsmöte där medlemmarna ska rösta om de ska till Sibirien.Om de söker medlemskap blir de uteslutna direkt från Svensk hockey och tabellen kommer att räknas om, bra beslut av förbundet .hoppas bara att uteslutningen är för all framtid i så fall.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kan bara hålla med i det du skriver Alfax. Jag har svårt att tro att medlemmarna är så urbota dumma, så att de sänker sin klubb för alltid. Men vi får väl avvakta och se.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

hoppas medlemmarna säger ja till att flytta
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Hoppas jag oxå, bort bort bort. Men mest skrattar jag åt hela idén. En svensk klubb lost i ett korrumperat land :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag tror medlemmarna säger nej. :dontknow: , tyvärr! :(
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja märkligt vore det ju annars men som sagt beror ju lite på hur ledningen lägger upp det för dom i kväll. Är det så att ledningen vill så kan man ju alltid manipulera sina underståtar.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Om det är så att det står mellan att lägga ner AIK eller att ansöka till KHL så kommer väl medlemmarna givetvis rösta för så att AIK inte försvinner hockeymässigt.

Men sen när gnaget tröttnat på att hacka tänder då? hur ser möjligheten ut att komma in i svenska systemet igen? blir det omstart i Div 4 ??
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Lakers är nog det lag som skulle förlora mest, poängmässigt, om AIK utesluts. 7 poäng har vi tagit mot AIK som i så fall försvunner. Mora har tagit 5, Malmö 4, Almtuna 6, Bofors 1 och Leksand 2.

Utesluts AIK idag så skulle toppen se ut så här (om jag räknat rätt):
Leksand 76
Växjö 66
Mora 66
Malmö 63
Bofors 63
Almtuna 61

Leksand drar ifrån, alla andra kommer närmare.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Satans AIk hur dom än gör ställer dom till problem. Väljer dom vara kvar i Sverige så är det ingen som vågar besöka deras arena för risk om att få tänder utslagna av ett gäng idioter å när nu dessa dårar har chansen att äntligen säga förlåt till svenska folket å dra österut ja då blir det Lakers som är de stora förlorarna. Fan
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Lakers ligger 3;a nu, om aik drar ligger Lakers 2;a? värre om de inte varit något hot och legat långt ner i tabellen!
y.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

något definitivt beslut kommer det inte att bli ikväll

http://www.aik.se/ishockey/aikindex.htm ... kvist.html

Men att syrelsen vill dit råder det inga tvivel om.

snacka om att lägga upp det så att medlemmarna nästan är tvingade att säga ja i frågan.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

I samband med detta öppnar sig ytterligare dörrar med finansiering av en ny arena
Ny arena??
Vad är det för fel på Hovet eller Globen? :?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Post Reply