Växjö Lakers - Västerås
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Växjö Lakers - Västerås
Mycket viktig match redan imorgon. Jag hoppas Saviano och framförallt lakers är ännu mer taggade inför imorgon. Viktiga matcher nu framöver
Inför på VLH : http://vaxjolakers.se/website1/1.0.1.0/206/1/index.php
Inför på SF : http://www.svenskafans.com/hockeyzon/va ... ?id=336619
Inför på VLH : http://vaxjolakers.se/website1/1.0.1.0/206/1/index.php
Inför på SF : http://www.svenskafans.com/hockeyzon/va ... ?id=336619
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jobbig match där Lakers får finna sig i att vara klar favorit. Tror vi måste upp ett snäpp jämfört med Trojamatchen. Samtidigt är det dags att bara ta tag i grejerna och köra på, vinst skall vi ha. Håller också en tumme för att Mora förlorar sin match och att Almtuna vinner över Sibiriska IF.
Rock on boys
Rock on boys

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Janne skulle stuva om ikväll igen enligt SMP
http://www.smp.se/sport/taggad-thalberg ... 735558).gm
Jag tror att Tahlberg får stå ikväll, om så blir fallet så får vi ge han stöd hela vägen.
Intressant att se hur Janne stuvar om sen , Näslund gjorde det bra i ljungby , bör få fortsatt förtroende
http://www.smp.se/sport/taggad-thalberg ... 735558).gm
Jag tror att Tahlberg får stå ikväll, om så blir fallet så får vi ge han stöd hela vägen.
Intressant att se hur Janne stuvar om sen , Näslund gjorde det bra i ljungby , bör få fortsatt förtroende

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Inget lätt val när det gäller målvaktsfrågan:
För Thalberg:
Revanschlusta. Vet hur VIK spelarna skjuter.
Emot Thalberg:
Risk för övertändning. VIK spelarna vet Thalbergs svagheter. "Hets-mot-målvakt" överhängande. Svag matchform (träningsform räknas endast lite).
Resultat: För 40% vs Emot 60%.
Jag röstar för Alsenfeldt. Janne lär chansa med Thalberg. Känner det på mig. Helfvetes jäfla dårgambler, som Volvon skulle uttryckt sig.
För Thalberg:
Revanschlusta. Vet hur VIK spelarna skjuter.
Emot Thalberg:
Risk för övertändning. VIK spelarna vet Thalbergs svagheter. "Hets-mot-målvakt" överhängande. Svag matchform (träningsform räknas endast lite).
Resultat: För 40% vs Emot 60%.
Jag röstar för Alsenfeldt. Janne lär chansa med Thalberg. Känner det på mig. Helfvetes jäfla dårgambler, som Volvon skulle uttryckt sig.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
Floppar Thalberg ikväll kommer det svida betydligt mer än det kommer smaka om han vinner matchen åt oss ikväll. Killens självförtroende är inte på topp, hur revanschsugen och taggad han än må vara mot kvällens motståndare.
Fegt tänkande? Ja, mycket möjligt, men det finns matcher kommande vecka som jag ser som betydligt mindre risktagande att ställa honom i mål, då det inte är alls lika mycket psykologi inblandat för hans egen del.
Dessutom håller jag Alsenfelt för att vara en bättre målis.
Fegt tänkande? Ja, mycket möjligt, men det finns matcher kommande vecka som jag ser som betydligt mindre risktagande att ställa honom i mål, då det inte är alls lika mycket psykologi inblandat för hans egen del.
Dessutom håller jag Alsenfelt för att vara en bättre målis.
Mitt tips på Tahlberg föll fett.........
Har nu J.K aningar ang. de han spelar till förmån för fimpen så blir det spännande att se om de levererar.
Jag är lite överraskad att #91 spelar och #22 spelar men Fimpen sitter!!
Hade nog själv bytt #22 mot fimpen men J.K har säkert skälen i den motståndare vi möter. Dock spelar inte "Ribben" idag!!!!! Vem är tuff i VIK då??????
over and out
Har nu J.K aningar ang. de han spelar till förmån för fimpen så blir det spännande att se om de levererar.
Hade nog själv bytt #22 mot fimpen men J.K har säkert skälen i den motståndare vi möter. Dock spelar inte "Ribben" idag!!!!! Vem är tuff i VIK då??????
over and out
vore dumt att ändra på kedjan hjalmarsson-lindhagen-saviano nu när den lille store äntligen kommit igång liteBox Play wrote:Mitt tips på Tahlberg föll fett.........
over and out

Det finns dom som inte bränner ett enda skott!
"Dom som aldrig skjuter"
Det finns dom som vi hyllar för att inte motståndaren gör ett enda mål.
När denna spelare står i motståndarens mål spyr vi galla över våra spelare????
Om det är svårt att göra mål på straff hur är det då när man har fullfart och jagad av en flock hästar, vargar,tomtar, Atomer eller en AIKare med yxan i högsta hugg.
Dagens hockey tänderar mer och mer att göra mål på sådant som ställer målvakterna. Allt kan ju hända men ibland gör det inte det.
Men dom spelare som det inte händer någonting ever, har problem.
Fråga kan man säga till en spelare innan han ska lägga en straff hur han ska göra det?
"Dom som aldrig skjuter"
Det finns dom som vi hyllar för att inte motståndaren gör ett enda mål.
När denna spelare står i motståndarens mål spyr vi galla över våra spelare????
Om det är svårt att göra mål på straff hur är det då när man har fullfart och jagad av en flock hästar, vargar,tomtar, Atomer eller en AIKare med yxan i högsta hugg.
Dagens hockey tänderar mer och mer att göra mål på sådant som ställer målvakterna. Allt kan ju hända men ibland gör det inte det.
Men dom spelare som det inte händer någonting ever, har problem.
Fråga kan man säga till en spelare innan han ska lägga en straff hur han ska göra det?
Ja eller beror det kanske på att Gurra delar bäst +/- i laget med M.Johansson? Så ngt rätt måste väl ändå Hjalmarsson göra?lakers10 wrote:vore dumt att ändra på kedjan hjalmarsson-lindhagen-saviano nu när den lille store äntligen kommit igång liteBox Play wrote:Mitt tips på Tahlberg föll fett.........
over and outantagligen därför janne behåller hjalmarsson

Once a laker, always a laker!
- steve_saviano_theking
- Forumproffs