Galler hjälmar?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Galler hjälmar?
Efter skadan med David undrar jag följande:
Ni som spelar eller har spelat, är det stor skillnad på att spela med eller utan gallerförsedd hjälm?
Plexit ser ju ut att imma igen på vissa spelare ibland?
Borde inte försäkringsbolagen förespråka galler?
Ni som spelar eller har spelat, är det stor skillnad på att spela med eller utan gallerförsedd hjälm?
Plexit ser ju ut att imma igen på vissa spelare ibland?
Borde inte försäkringsbolagen förespråka galler?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
-
- Inaktiverad användare
Visst är det en vanesak, men har du väl lämnat junisåldern och får ta av gallret, så märker man stora skillnader med synfältet. När det gäller imma på visiret så reder dom de snabbt med olika medel, så det är inga problem. Galler bra till 95%, men det finns otäcka olyckor pga galler. Så är olyckan framme så är den. Måste ju ändå säga att vi har väldigt lite ögonskador i hockey i alla fall.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
-
- Forumentusiast
Under 80-talet var det en tysk junior i tyskland bl.a som bröt nacken pga gallret som olyckligt fastnade i målburen. Kommer inte riktigt ihåg allt kring olyckan men jag vet att galler diskuterades hett ett tag efter detta. Sen finns det en del andra saker som hänt med galler, som jag själv kommer ihåg under 80-talet. Själv fick jag en butending upp i hakan mot gallret, som i sin tur rev upp ett stort sår på hakan. Har även fått in klubbblad under gallret som nästan träffat ögat. Så är olyckan framme så är den och det är svårt att skydda sig till 100%.
Höll på att bli av med mitt lillfinger pga av galler,
fast då indirekt, då min lagkompis tog tag i gallret och drog ner mig när vi skojfightades, samtidigt kör han över fingret på mig, hehe!! 
Personligen tror jag Söderbergs helvisir är att rekommendera.
Höll på att bli av med mitt lillfinger pga av galler,

Personligen tror jag Söderbergs helvisir är att rekommendera.
Så är det med det, som det