Örebro Niklas Lihagen spelare föll ihop på isen.

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

vad otäckt men hoppas han kryar på sig och tänker sig för innan han går på is för tidigt
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Shieet sånt här vill man inte att det skall hända. Trots att jag INTE gillar han eller Örebro så lider jag ändå med han.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Fy fasen vad läskigt! :(
Men jäkligt bra jobbat Wolmer!! :clap: :clap: :clap:
91:an Hjalmarsson
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Riktigt läskigt. Tur att domaren hade de kunskaper som troligen räddade livet på honom. Hoppas det går bra.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Well done Wolmer!!!! Stort. Mycket stort.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

enligt nyheterna mådde han bra under omständigheterna !

riktigt strongt av wolmer att fixa HLR oxå , håller med !STORT!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Bra jobbat, wolmer kanske borde lägga med tid åt att rädda livet på folk :)
För dömma vet alla ju hur bra han är på :)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

läste att en del skanderade ''låt han dö''
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hatar man så gör man. Sjukt, men inte på det bra sättet som att Johansson är sjukt bra.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Felplacerat inlägg Varanen? Johansson, Marcus eller? I tråden om Lihagens otäcka hjärtstillestånd?

Hoppas han inte får några följdeffekter av detta. Något allvarligt fel på hjärtat verkar det i alla fall vara. Jag är rädd för att han har gjort sitt på hockeyplanen. Hoppas dock att jag har fel...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Hoppas också att han kan fortsätta ,tycker han är en av Örebros bästa spelare.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Säga vad man vill om hans domarkvaliteér, men det är nästan så att han förtjänar applåder för att ha räddat livet på en hockeyspelare. Bra ingripande och han bör känna sig stolt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Rex
Forumentusiast

Post by Rex »

Lakersfan_03 wrote:Säga vad man vill om hans domarkvaliteér, men det är nästan så att han förtjänar applåder för att ha räddat livet på en hockeyspelare. Bra ingripande och han bör känna sig stolt
Nästan så han förtjänar applåder??
Fler borde gå HLR kurser. (inklusive mig själv)
Tänk om någon ramlar ner framför fötterna och man kan rädda människans liv. Fan vad stort.
Tänk om man inte kan göra det pga av att man hade tänkt gå HLR kurs men inte tog tag i det.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, HLR-kurser borde bli vanligare på arbetsplatser i allafall.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Lakersfan_03 wrote:läste att en del skanderade ''låt han dö''

Vi har ett trevligt boende här i stan till dessa Hotel 3 S .
Xoogman
Forumentusiast

Post by Xoogman »

Fick en förnimmelse av en liknande händelse som den med Niklas Lihagen.
Fast då handlade det om en handbolls match mellan Stavsten (Trelleborg) vs HK Malmö.

Man känner sig som åskådare fruktansvärt liten i en sådan situation.
Speciellt om man inte har någon special utbildning på att agera i en sådan situation.

Minns att framför mig och gumman min vid den handbolls matchen satt grabbens flickvän och svärmor och hur de reagerade när de såg att det var fara å färde kan ni ju själv tänka er.

Nu slutade denna händelse lycklig trotts allt och den renderade till att alla spelare i både Stavsten och IFK Trelleborg gjorde en grundlig läkarundersökning, kanske blev det så i andra klubbar också.

Undersökningen resulterade dock i att en spelare i IFK fick spelförbud en längre tid då man fann att han hade hjärtproblem.
Efter olika vidtagna åtgärder så är han numer med igen och spelar för IFK igen.

Kontentan av detta är väl att man kanske brister i en ordentlig läkarundersökning av spelare i unga år för att kunna finna eventuella defekter och brister.
Samtidigt som man måste vara varsam med ansträngningar när man är förkyld etc.
Nu är inte en sådan undersökning något absolut, men det är dock bättre än ingen alls.

Nu kanske inte just detta med Lihagen har något med varken det ena eller det andra som jag beskrev ovan, men likväl så är det något som man bör ta i beaktande inom alla sporter och klubbar.

Håller tummarna för att Niklas Lihagen kommer på fötter igen snarast.

//Xoogman

Not:
http://www.kvp.se/nyheter/1.1400040/mit ... re-minuter
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Lakersfan_03 wrote:läste att en del skanderade ''låt han dö''
Sådana här typer gör att vanligt folk slutar att gå på hockey. Sjukt är bara förnamnet!
Blueshirts United
Roggan_47
Forumamatör

Post by Roggan_47 »

Nog för att jag avskyr Örebro, men i dessa lägen är Hockeyn mindre viktigt..

Hoppas han inte stressar tillbaka, utan tar de soft en tid framöver och kan återvända till isen..

En stor eloge till domare Edqvist också..!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Man får inte hänga upp sig för mycket på de få, som uttalar en sådan åsikt, eftersom i princip alla männsikor har en åsikt som vi delar här inne.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

''låt han dö''
''ut med liket''

Vad är det för idioter på matcherna? Jag hoppas Örebro slaktar Bofors när de väl spelar om matchen. Hade något sådant hänt i match mot troja kan jag sätta allt jag äger att ingen sådan ramsa hade sjungits. När liv står på spel så måste man sätta känslorna vid sidan om. PINSAMT BOFORS
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Charlamov wrote:Felplacerat inlägg Varanen? Johansson, Marcus eller? I tråden om Lihagens otäcka hjärtstillestånd?
Läs inlägget ovan mitt. Min kommentar rör de som inte tyckte han skulle få hjälp. Min bedömning är att de inte är friska, därav mitt inlägg.
max92
Forumamatör

Post by max92 »

Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Varanen: Jo det framgick tydligt. Men vad har "Johansson är sjukt bra" med det att göra?

G. B. Shaw
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

G. B. Shaw
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Väl man inte hörde i tv vad som skanderades från läktarplats som vissa vill ha gällande. Otäcka bilder helt klart. Stor hjälteinsats från domarens sida. Vissa här inne påstår att företagen ska utbilda vilket är helt rätt kan man tycka men även idrottsklubbar i sammarbete med sjukvården borde väl ha detta på sin argenda en eller två ggr om året. Storinvation malmö och en LL medlem rasar ner från läktarplats. Hur många här inne skulle fixa detta då. Jag kan det inte. Tål att tänkas på. Kanske LL skulle kunna bjuda in en sjukvårdare för att lära ut grunderna för att rädda liv. Bra reklam och nyttigt att kunna.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Matchvärdarna /guljackorna)i Lakers har gått igenom en grundutbildning denna säsong.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Xoogman
Forumentusiast

Post by Xoogman »

Jag förmodar att Lakejerna inte har några problem att ställa sig bakom detta upprop för *Upprop för respekt och medmänsklighet*.

Vad jag kan minnas från den tid då jag hängde ihop med Er allt som oftast så hade man bra policy om vad för ramsor man skulle använda sig av.
Hoppas man har bra koll på den policyn fortfarande inom Lakejerna.

//Xoog

PS
max92 wrote:http://svtplay.se/v/1812437/rapport/domare_raddade_hockeyspelare
Verkligen skönt att se Niklas vara vid medvetande när han kördes ut på båren. Det vart inte lika skönt å se Linus Asu, handbollsspelaren i Stavsten, när han bars ut precis :( .
Men som tur är så verkar båda händelserna sluta lyckligt.
DS
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jag tror att vi håller oss ganska bra inom de ramarna.

"Ont att möta lakers" när dom traskar upp igen har väl gått igång och jag vet inte vad folk tycker om det men när de har legat livlösa eller helt stilla så har jag inte hört några sådana tendenser i alla fall.

Likaså så har hela klacken/halllen ställt sig upp och klappat när dom kvicknat till igen så gällande Fair Play från vår sida hoppas jag vi liger bra till !
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag hoppas ärligt talat att jag slipper höra något liknande osmakligt vidrigt över huvudtaget från vår klack, någonsin. Att den typen av människa existerar, det vet vi alla. Men att det nu har gått så långt att man offentligt visa sin vidrighet och totala brist på empati på detta sätt, när en medmänniska ligger och kämpar för sitt liv. Jag hoppas BIK och BIK support har koll på vilka och utesluter dom från all hockey på livstid.... jag vet, omöjligt kanske, men sånt här gör mig spyfärdig.

Jag hittar inget namn för dessa avarter!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
norje
Forumproffs

Post by norje »

Stor eloge till Wolmer.
Tycker han ska hyllas för detta nästa gång han besöker Lakerdom.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Anders83, men en knock på Jens Karlsson i fredags hade dragit ner stående ovationer. Mig själv inräknat. :?

Det jobbiga infinner sig när en spelare ligger kvar på isen en längre stund. Det är då man börjar bli lite orolig att något allvarligt har hänt.
Blueshirts United
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Lakersfan_03 wrote:''låt han dö''
''ut med liket''

Vad är det för idioter på matcherna? Jag hoppas Örebro slaktar Bofors när de väl spelar om matchen. Hade något sådant hänt i match mot troja kan jag sätta allt jag äger att ingen sådan ramsa hade sjungits. När liv står på spel så måste man sätta känslorna vid sidan om. PINSAMT BOFORS

Kopierat från ett annat forum !

En del i klacken skrek det , men slutade när folk fatta hur illa det egentligen var.
Det kanske skreks i 20-30sek men slutade och blev helt tyst sen när han fick hjälp, sen började hela hallen applådera tillsammans.

Det är inte så farligt som alla försöker få det att låta.
----------------

Känns väl egentligen ganska meningslöst att försöka och bortförklara det hela.

Som murderous skrev så sjöng vissa delar av hallen 'låt han dö' etc. Det är ramsor som körs i princip varje match i Nobelhallen och framförallt i matcher som denna när känslorna svallar över. Jag misstänker att vi inte är ensamma om det i idrottssverige.
Man började först förstå hur pass allvarligt det var när domaren påbörjade HLR och då tystnade även alla förutom några ensamma puckon.

De Boforsare som sjöng har nog en viss ånger just nu.
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hur du än försöker vrida och vända på det så sjunger man inte ''låt han dö'' oavsett om det är en vanlig tackling eller en retsticka man tacklar. En ramsa som '' låt han dö '' hör inte hemma på en enda arena i hela hockeysverige. Dessa personer har väl inte särskilt hög IQ nivå när de sjunger något sådant. Oavsett om det är allvarligt eller inte så sjunger man inte det, That's it. Tur att vi inte har sådana ramsor inom LL, vi håller hög nivå tycker jag även om vi häcklar motståndarna ibland, dock håller vi oss inom en bra nivå tycker jag.
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

Självklart är det fel av dom att sjunga låt han dö.
Och det till hör inte hemma nån stans..

Men Aftonbladet försöker ju vrida och vända på det så det låter som dom sjöng det hela tiden...
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Post Reply