Halvvägs där!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Malul
c/o LL´s Forum

Halvvägs där!

Post by Malul »

Så har vi nu kommit halvvägs(+ en match)!

Tänkte sammanfatta lite fakta;

Säsongens överraskning;

Här har vi några kandidater:

*Alsenfelt som dök upp som gubben-i-lådan och inte har gjort någon besviken.Vilken fantastisk värvning att göra mitt under brinnande säsong!

*Marcus Johansson,inga förväntningar och inga krav är tydligen melodin för rutinerade Johansson.Att gå in och dominera som han gjorde i början är inget annat än en klockren sensation.

*Tom Linder,har han någonsin slagit indianare eller varit slarvig och tafatt framför mål?Det är inget vi ser något av idag iaf,en sensationell utveckling i mina ögon!

*Björn Karlsson,här tänker nog en del av er att det var ett märkligt val..ja kanske men betänk att killen för ett år sedan var åttondeback med få framträdande insatser.Nu är han redan bäst i test!

*Anton Hedman,efter förra säsongen visst vi inte vart vi hade vår käre Anton;idag är han en av våra viktigaste kuggar både i form av polis,poänggörare och motor!

Säsongens besvikelse;

*Spångberg,nej det var fel från början.Mot KHK släppte han otroligt returer och blickarna på läktarplats bekräftade att man inte sett fel,det var inte rätt plats för Martin som nu förhoppningsvis hittat rättare plats.

*Rantatalo,märkligt nog hände något med Emil den stund Böna började ta plats.Logiskt denna säsong är därmed den flytt till SIK som skall ge Emils karriär en sjuss framåt igen,vi väntar med stora förhoppningar om ett återtåg i Lakerdoom (eller Växjö Arenadoom)

*Fasth´s skada,nej inte igen,helvete!Tack gode meniskguden för att det var vid "rätt" tillfälle och relativt kort period....

Spelare som levt upp till höga förväntningar är många,greken levererar i bra takt och Lundbohm är poängkung som vi trodde!RR gör poäng men kanske inte lagt i femman ännu,han har ju en stor potential vår guldkalv!Fimpen började segt men har vaknat till liv nu när det börjar bli halvtid,likaså Bois!Möjligtvis har Stiig mera att bevisa innan jag höjer även honom till skyarna.MacNevin är ju med lite statistik framför sig en av de bästa backar som spelat i Allsvenskan,att vi utan problem har fått behålla honom tackar jag alla i Lakers för,vi verkar ha rätt människor på alla platser överallt just nu!

Förväntningar för resterade part av säsongen;

*Viktors snara återkomst!

*Fimpen fortsätter producera och återkommer till sin hysteriska form!

*Näslund i Lakers,hoppas måste man och får han bara chansen hoppas jag han tar den!

*Skadorna håller sig borta

*Jens Karlsson håller sig frisk så han finns med i matcherna mot Lakers

*Tänk Löven och Sundsvall bytas ut mot TAIF och annat lag söder om Stockholm,me like!

Slutligen vill jag nämna tre spelare som jag hoppas vi behåller om inte på livstid så iaf 25 år till;

*Basse,en kille som höjer all moral oavsett bara genom att finnas till!

*Persson,vår backklippa som oftast inte får det mediautrymme en spelare av hans kaliber förtjänar,en av våra viktigaste spelare!

*Åhsberg,den självständige soloartisten som lever för att få sätta mål efter mål.Väntar ivrigt på att han på allvar skall mantla Chrilles fallna mantel,alla älskar en kille som avgör (nåja,många av oss iaf)

Barriärer är till för att besegras,förra säsongen var glädjen elektrisk när vi tog oss till kvalserien,i år kan det bli bättre än så genom att undvika play-off till kvalserien.De fem poängen mot Borås sågade på ett snyggt sätt av topp 7 från åttondeplatsen.

Så tillbaka till nutiden,en halv säsong återstår med kommande hjältedåd och besvikelser,skador och överraskingar.Hoppas vi fortsätter att vinna sktimatcherna eller åtminstone sno poäng med oss.Vi har slagit alla lag förutom Almtuna i år,tror vi fixar den plumpen ganska snart ;)

Glad Lucia till oss alla!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Trevlig sammanställning och jag håller med i allt utom långtidskontrakt med Åhsberg. Killen är irrationell men i så hög grad att det måste vara öken att spela med honom. Tanken är ju att man ska försöka lära sig var medspelarna är på isen och kunna sprätta iväg ett pass och "veta" att polaren är där. I Åhsbergs fall är det fullkomligt omöjligt. Han verkar aldrig vara där han ska. Två "bevis" på att så är fallet är att Lindhagen lyft efter att han fått nya kompisar och att Tsimikalis sjunkit lite i nivå. Dessutom misslyckas han i alla 1 mot 1 situationer och han är räddare än Jens Karlsson var igår.

Men räddningen kan vara att han har kontrakt även nästa år för dom som skrivit två-årskontrakt verkar lyfta sig andra året (läs Linder och Hedman).

Glad Lucia
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Känns som Åsberg har blivit lite rädd och försiktig ute på isen sen han fick skadan förra året. Han vågar inte gå in i närkamperna...
Växjö: Europas Orangeaste Stad
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

eller vill han helt enkelt inte skada sig inan jul. Snart smäller det på allvar. Sista rycket för att få behålla andraplatsen
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ja så tänker säkert spelare..
nej jag vill inte skada mig innan jul...
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

jg tänkte så iallafall efter min knäskada :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Tycker Hedman är det STORA utropstecknet :!:

Sedan Tycker Jag Mr Gyros är en riktigt Bra Värvning :!:

Åhsberg och Gurra har Vi inte Plats för enligt Mig :nope:
Last edited by NEDOMANSKY on 13 December 2009, 02:32, edited 1 time in total.
In Hinkum Veritas
Xoogman
Forumentusiast

Re: Halvvägs där!

Post by Xoogman »

Malul wrote:Så har vi nu kommit halvvägs(+ en match)!

Tänkte sammanfatta lite fakta;

Säsongens överraskning;

Här har vi några kandidater:

*Alsenfelt som dök upp som gubben-i-lådan och inte har gjort någon besviken.Vilken fantastisk värvning att göra mitt under brinnande säsong!
Hmm, Oscar hade jag allt lagt märke till förr om du frågat mig Malul. :wink:

Säsongens besvikelse;

*Rantatalo,märkligt nog hände något med Emil den stund Böna började ta plats.Logiskt denna säsong är därmed den flytt till SIK som skall ge Emils karriär en sjuss framåt igen,vi väntar med stora förhoppningar om ett återtåg i Lakerdoom (eller Växjö Arenadoom)

Emil R-T behåller vi ett tag framöver Malul.
Inte för jag tror så mycket på det just, men skulle gudarna å några till vara med oss så kanske han fäljer med SIK ner till eran Doom nästa säsong... :wink:

På tal om annat Malul, har du något nytt recept på hur man fixar till goda makaroner? :whistle:
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Säsongens gigant:

*Zeb MacNevin återkom från årets Buffel-jakt för att åter hjälpa nybyggarna i det främmande landet då hösten stod för dörren. +15 hittills i +/- och han har även dragit med sig sina vapendragare Karlsson och Johansson till delad andra plats i den statistiken internt. Finns inget jag älskar mer än spelare som har förmågan att även göra sina kompanjorer bra. Viktigaste egenskapen enligt mig.

Säsongens överraskning:

*Hedman genomgick en extreme makeover inför denna säsongen. Vem kunde ha gissat sig till att han kunde åka skridskor (eller spela hockey överhuvudtaget)? Men viktigast av allt är att han tagit enorma kliv på det taktiska planet och förstår sin roll i enheten. Lite detaljer återstår, men vilken förändring!

Säsongens besvikelse:

*Rahm skulle avlasta vår gigant (se ovan), dubbla vår offensiva spets på backsidan. Istället blev han en belastning. Jag imponeras av er som hade tålamod, mitt var slut. Och just som det hände började gubbfan vakna till liv. Pendlat mellan ok och bra sedan dess. It ain´t over until the fat lady...
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Kan tyvärr inte hålla med om att Rahm i dagsläget är årets besvikelse!
I början på säsongen ,JA. Men att komma från Danskt resp. Norskt ligaspel i många år, med en annan typ av hockey, visste man att det skulle ta tid. Kan bli så att han när säsongen är slut blivit årets utropstecken! När säsongen är slut får vi se Varanen.

Edit. Hålla stavas med två l.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det finns väl inget tyvärr med det? :wink: Jag hade större förhoppningar på honom trots spel i Norge/Danmark. Det fanns en tid då deras högsta serier var bättre än AS. Det är de inte längre. Bevisar bara att förändringarna i Sveriges nästhögsta serie under senare år varit rätt.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Det lilla jag sett av dessa ligor, tycker jag det verkar vara mer tuta och kör. Alltså juniorhockey. De flesta som kommit från dessa ligor har haft ganska lång inkörningsperiod. Så även Niclas.
hagawaga
Forumamatör

38 då?

Post by hagawaga »

Håller med om det mesta som Malul skriver MEN om man nu ska sammanfatta säsongen i halvtid och plocka fram olika listor så måste jag komplettera med Markusson!
Om alla spelare haft hans inställning (nu pratar jag inställning och inte enbart roll/spelstil) så hade vägen till ES legat vidöppen!
Vilken fantastisk spelare att ha i sitt lag! En av de viktigaste kuggarna om ni frågar mig...
Kiddan
Site Admin

Post by Kiddan »

Finns dessutom få bättre boxplayspelare i allsvenskan än Markusson.
Post Reply