Tänkte sammanfatta lite fakta;
Säsongens överraskning;
Här har vi några kandidater:
*Alsenfelt som dök upp som gubben-i-lådan och inte har gjort någon besviken.Vilken fantastisk värvning att göra mitt under brinnande säsong!
*Marcus Johansson,inga förväntningar och inga krav är tydligen melodin för rutinerade Johansson.Att gå in och dominera som han gjorde i början är inget annat än en klockren sensation.
*Tom Linder,har han någonsin slagit indianare eller varit slarvig och tafatt framför mål?Det är inget vi ser något av idag iaf,en sensationell utveckling i mina ögon!
*Björn Karlsson,här tänker nog en del av er att det var ett märkligt val..ja kanske men betänk att killen för ett år sedan var åttondeback med få framträdande insatser.Nu är han redan bäst i test!
*Anton Hedman,efter förra säsongen visst vi inte vart vi hade vår käre Anton;idag är han en av våra viktigaste kuggar både i form av polis,poänggörare och motor!
Säsongens besvikelse;
*Spångberg,nej det var fel från början.Mot KHK släppte han otroligt returer och blickarna på läktarplats bekräftade att man inte sett fel,det var inte rätt plats för Martin som nu förhoppningsvis hittat rättare plats.
*Rantatalo,märkligt nog hände något med Emil den stund Böna började ta plats.Logiskt denna säsong är därmed den flytt till SIK som skall ge Emils karriär en sjuss framåt igen,vi väntar med stora förhoppningar om ett återtåg i Lakerdoom (eller Växjö Arenadoom)
*Fasth´s skada,nej inte igen,helvete!Tack gode meniskguden för att det var vid "rätt" tillfälle och relativt kort period....
Spelare som levt upp till höga förväntningar är många,greken levererar i bra takt och Lundbohm är poängkung som vi trodde!RR gör poäng men kanske inte lagt i femman ännu,han har ju en stor potential vår guldkalv!Fimpen började segt men har vaknat till liv nu när det börjar bli halvtid,likaså Bois!Möjligtvis har Stiig mera att bevisa innan jag höjer även honom till skyarna.MacNevin är ju med lite statistik framför sig en av de bästa backar som spelat i Allsvenskan,att vi utan problem har fått behålla honom tackar jag alla i Lakers för,vi verkar ha rätt människor på alla platser överallt just nu!
Förväntningar för resterade part av säsongen;
*Viktors snara återkomst!
*Fimpen fortsätter producera och återkommer till sin hysteriska form!
*Näslund i Lakers,hoppas måste man och får han bara chansen hoppas jag han tar den!
*Skadorna håller sig borta
*Jens Karlsson håller sig frisk så han finns med i matcherna mot Lakers
*Tänk Löven och Sundsvall bytas ut mot TAIF och annat lag söder om Stockholm,me like!
Slutligen vill jag nämna tre spelare som jag hoppas vi behåller om inte på livstid så iaf 25 år till;
*Basse,en kille som höjer all moral oavsett bara genom att finnas till!
*Persson,vår backklippa som oftast inte får det mediautrymme en spelare av hans kaliber förtjänar,en av våra viktigaste spelare!
*Åhsberg,den självständige soloartisten som lever för att få sätta mål efter mål.Väntar ivrigt på att han på allvar skall mantla Chrilles fallna mantel,alla älskar en kille som avgör (nåja,många av oss iaf)
Barriärer är till för att besegras,förra säsongen var glädjen elektrisk när vi tog oss till kvalserien,i år kan det bli bättre än så genom att undvika play-off till kvalserien.De fem poängen mot Borås sågade på ett snyggt sätt av topp 7 från åttondeplatsen.
Så tillbaka till nutiden,en halv säsong återstår med kommande hjältedåd och besvikelser,skador och överraskingar.Hoppas vi fortsätter att vinna sktimatcherna eller åtminstone sno poäng med oss.Vi har slagit alla lag förutom Almtuna i år,tror vi fixar den plumpen ganska snart

Glad Lucia till oss alla!