Almtuna - Växjö Lakers
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Almtuna - Växjö Lakers
En del har bråttom, men denna match är väl före
-
- c/o LL´s Forum
Den här matchen kammar vi hem 0 poäng tyvärr kära lakejer. Vi har inte en chans på poäng här det är vad jag tror. Får vi med oss något hem så är jag mycket nöjd. Många lag har åkt på pumpen i Almtuna, se bara leksand som fick stryk med 5-0 där.
Hoppas leksand också tappar så att det blir ren seriefinal
Hoppas leksand också tappar så att det blir ren seriefinal
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
utvisningssnitt såhär långt;
Lakers 19.35 minuter/match
Almtuna 8.35 minuter/match
rent statistiskt kommer alltså almtuna få 5 pp mer än vi i matchen och det är ju en klar nackdel,här hoppas man JK har koll och ser till att hålla utvisningarna nere!
målvakter GAA;
Lakers 2.57
Almtuna 2.26
AIS har ett bra målvaktspar som måste dyrkas upp!
penalty killing;
Lakers 85.45%
Almtuna 79.45%
äntligen en svaghet,Almtuna är generellt svagare i BP,det gäller att utnyttja de chanser i pp som kommer,vilket leder mig in på..
pp efficiency;
Lakers 16.67%
Almtuna 18.63%
vi har en enda svaghet just nu och det är PP-spelet,vi måste börja producera bättre i en man mer på isen,gör vi det är vi mer eller mindre oslagbara.
Hemma/Borta
Almtuna har 9 segrar på 11 matcher hemma
Lakers har 5 segrar och 2 oavgjorda på 11 matcher borta
mm,det ser onekligen inte alls lätt ut detta!
summa summarum,får vi igång powerplay-et och samtidigt minskar onödiga utvisningar tar vi detta.oavsett så kommer det bli en riktigt jämn batalj!
Lakers 19.35 minuter/match
Almtuna 8.35 minuter/match
rent statistiskt kommer alltså almtuna få 5 pp mer än vi i matchen och det är ju en klar nackdel,här hoppas man JK har koll och ser till att hålla utvisningarna nere!
målvakter GAA;
Lakers 2.57
Almtuna 2.26
AIS har ett bra målvaktspar som måste dyrkas upp!
penalty killing;
Lakers 85.45%
Almtuna 79.45%
äntligen en svaghet,Almtuna är generellt svagare i BP,det gäller att utnyttja de chanser i pp som kommer,vilket leder mig in på..
pp efficiency;
Lakers 16.67%
Almtuna 18.63%
vi har en enda svaghet just nu och det är PP-spelet,vi måste börja producera bättre i en man mer på isen,gör vi det är vi mer eller mindre oslagbara.
Hemma/Borta
Almtuna har 9 segrar på 11 matcher hemma
Lakers har 5 segrar och 2 oavgjorda på 11 matcher borta
mm,det ser onekligen inte alls lätt ut detta!
summa summarum,får vi igång powerplay-et och samtidigt minskar onödiga utvisningar tar vi detta.oavsett så kommer det bli en riktigt jämn batalj!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Riktigt så illa är det inte med utvisningsstatistiken dock, Växjö har 59 2or mer än Almtuna, plus tre 5or. Att Växjös snitt sticker iväg ännu mer beror ju på alla 10or och 20or man har dragit på sig, men dom är ju personliga.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Själv ser jag fram emot denna matchen En knivvass bortamatch som laget allt kommer att få mäta sina krafter. I en sådan här match skulle jag föredra att spela Hedman-Josefsson-Markusson mot deras första femma Folk som gnäller på Åhsberg, han ligger nu delad 2:a i skytteligan, gör man sig av med en sådan spelare för han ser "loj" ut? Fasth antagligen tillbaka i målet, laddad till 100 %. Om inte, finns Oskar HOCKEY ÄR TOKSKOJ
Once a laker, always a laker!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
AIK-matchen visade återigen att vi klarar av att spela ett surt, men effektivt bortaspel. Det är något vi hade "glömt bort" tidigare. Håller vi bara tätt bakåt vet vi att chanserna dyker upp så småningom. Disciplin och tålamod är nycklarna. Om alla följer den game-plan coach Karlsson ritar upp vinner vi.
Kan inte se varför Almtuna skulle vara så mycket svårare än några andra bortamatcher. Vi har väl alltid spelat jämna matcher mot dom och tabellläge eller form pekar knappast till vår nackdel i alla fall. Gör vi en riktigt bra match vinner vi, är vi sopiga förlorar vi. Ungefär så blir det
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Ok då är det bara att gå igenom "får inte hända listan"
Markusson : 110% inställning som skulle svida JÄVULSKT
Fasth: Svider ... MEN målvakter kryllar det av och Ahsenfelt tar oss utan tvekan till kvalserien! motivering? Klara två junisar det så...
Macnevin : En av allsvenskans bästa backar poängmässigt ! snälla snälla inte han!!
Rosén: No comment!!
Hedman: Skulle gråta ärligt talat
Saviano: Otroligt viktig trots att han ibland försvinner Mycket hockey i litet format
Sen vet man aldrig med DE , det behöver ju inte vara en långtidsskada men fy jag anar det värsta
Markusson : 110% inställning som skulle svida JÄVULSKT
Fasth: Svider ... MEN målvakter kryllar det av och Ahsenfelt tar oss utan tvekan till kvalserien! motivering? Klara två junisar det så...
Macnevin : En av allsvenskans bästa backar poängmässigt ! snälla snälla inte han!!
Rosén: No comment!!
Hedman: Skulle gråta ärligt talat
Saviano: Otroligt viktig trots att han ibland försvinner Mycket hockey i litet format
Sen vet man aldrig med DE , det behöver ju inte vara en långtidsskada men fy jag anar det värsta
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Riktigt tråkigt, men Oscar har väll vunnit de matcher han har stått?
Hoppas Fasth kommer tillbaka snabbt så att han inte tappar för mycket.
Hoppas nu grabbarna kan knipa 3 poäng mot Almtuna med.
Hoppas Fasth kommer tillbaka snabbt så att han inte tappar för mycket.
Hoppas nu grabbarna kan knipa 3 poäng mot Almtuna med.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.