Johansson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Helt otroligt.
undra vad Fahlander säger nu?! 8O
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

serra wrote:Ok, tänker man lite logiskt då så får du ju det att låta som om han redan hade gjort ett...men ok.
Ok, kan förstå om du blev förvirrad. Beror på hur man tolkar det, såklart. Men jag förutsatte att du visste att jag visste att han inte hade gjort mål tidigare. Att man skriver att någon har chans till att någon kan bli 1- eller 2-målskytt behöver ju inte betyda att han aldrig tidigare under matchen har gjort mål. Sorry om jag kanske var otydlig.
Last edited by Lakershjärta71 on 22 October 2009, 12:07, edited 1 time in total.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Magiskt!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

När han är på isen känns det bra. Han gör aldrig några "idiotgrejer", utan löser allt med enkelt spel.
Blueshirts United
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Johansson For President!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Även idag mot Bofors helt felfri. I ett i övrigt bra försvar är han en klippa som inte nog kan berömas, måste vara årets fynd/överaskning. Det känns otroligt stabilt tillsammans med #44. Man njuter av hans blick och följsamhet för spelet.
alxndr
Forumamatör

Post by alxndr »

Vad har Johansson tagit vägen? Har inte sett honom på isen på länge?
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Suttit som 7:e back sedan några matcher tillbaka
Once a laker, always a laker!
moller
Forumentusiast

Post by moller »

va riktigt bra i början, gjorde inte ett misstag men har blivit några på sistone, har de varit så illa så han ska bli bänkad? Själv anser jag att han borde spela, vet dock inte vem man borde ersätta honom med.
Mot Kvalserien !
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Marcus Johansson är för dålig på att åka skridskor, hans svagaste punkt...
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Jag tycker johansson va skit bra, fast nu när hela lakers höjt sig så blir det kanske svårare att ha plats
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

När han är på topp så kompenserar andra detaljer hans eventuellt lite mindre bra skridskoåkning, för dålig är han inte på skridskorna, man skriver i så fall mindre bra, annars kan man såga det mesta här i livet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
moller
Forumentusiast

Post by moller »

såga trä gå bra, nemen jag håller helt klart med, men det är svårt, tufft läge, vem ska han peta för att köra med Johansson?
Mot Kvalserien !
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

Den var enkel....RAHM
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Jag tycker Rahm har spelat nästintill felfritt de sista 4-5 matcherna. Jag upplever att samarbetet mellan honom och Gäry börjar sätta sig, båda två spelar mycker rakare och enklare!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Absolut. Den största skillnaden på att Rahm inte varit dålig är ju att han inte märks lika mycket som förut. Förut märkte man när Rahm var inne nu tänker man knappt på det. O andra sidan skulle väl Rahm producera poäng också fast med tanke på hur säsongen har börjat så är jag nöjd att han bara spelar enkelt. Jag tror med lite mer självförtroende så kommer även poängen komma.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Rahm har helt klart spelat upp sig, den som ligger närmast bänken bland backarna är just nu Augustin. Tycker jag är bäst att tillägga.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Rahm tycker jag spelat upp sig nåt våldsamt de senaste matcherna. Björn har också hittat till nåt som liknar slutet på förra säsongen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag skrev i någon tråd när Rahm .diskusitionen var som häftigast att det var samma sak med Lundbhlom förra året och jag tror jag får rätt, Rahm kommer att göra precis som Lundhblom visa att när det drar ihop sig så har jag det jag har kommiit hit för.
Jag bara säger om RAHM de sista matcherna :!: :!: :!: :lol: Den som inte ser det har inte samma syn som jag på hockey och prestationerna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Alfax jag personligen har sågat Rahm och det tycker jag varit befogat, Varför ?
Rahm har spelat i ES och senaste säsongerna utomlands i Europa. Du får inte heller glömma bort att Rahm är en utav våra dyraste backar. Inte heller glömma att Rahm skulle vara en ''poäng''back men det kommer kanske det också. Vill inte vara negativ på något sätt eller påstå att Rahm inte har spelat upp sig, men kanske har vi sänkt förväntningarna lite på honom efter hans dåliga insats?

Angående Lundbohm visste vi inte vad vi skulle få och det blev bra till slut, Transatlanter måste man ge lite tid för anpassning.

Rahm har absolut spelat upp sig efter den bedrövliga inledningen, nu väntar vi bara på poängen då är jag nöjd. Han spelar enkelt nu och väldigt smart. Som jag har sagt hela tiden så länge Janne har förtroendet för en spelare så har jag med det. Rahm ska inte vara bäst nu det är senare i säsongen, kanske är det vad Rahm väntar på ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

03.:jag kunde inte sagt det bättre själv ! Din sista mening...TACK!!!
ÄR DU TAGGAD inför morgondagen!!!
Last edited by alfax on 24 November 2009, 12:34, edited 1 time in total.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det jag blev så besviken på gällande Rahm var att han skulle bidra med en offensiv spets på backsidan det visade han inte till en början.

Rahm har varit en rejäl säkerhetsrisk om man nu jämförde med Lundbohm som hade det knackigt med produktionen som center men ahn jobabde ändå stenhårt varje byte utan att glida på en skridsko och dessutom som L03 skriver så har han säkerligen en ganska bra lön.

Gör man bra ifrån sig så hyllas man och vice versa ganska enkelt egentligen.

Dock hyllar jag alltid laget som helhet vid vinst även om det knakar i vissa fogar.

Go Rahm!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag säger bara så här bäde Lundhblom och Rahm kom ifrån andra ligor och spelat ner sig där ,de trodde inte allsvenskan var så bra ,men när de väl förstod det då ser de till att prestera ,,enl. min mening
Last edited by alfax on 24 November 2009, 15:24, edited 2 times in total.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Lundbohm kom väl från SM-liga? :roll:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

F*N har jag fel nu) Bra Perra att Du rättar mej, men helt övertygad är jag inte :lol:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

David kom från finska ligan.
Snart nära dig...en ny hall
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag erkänner jag har fel :oops: :oops:... men inte ens därifrån trodde han Allsvenskan var så bra åkte hem över Atlanten och förbeerdde sig inte alls vad som skulle komma men blev varse och med en supertränare blev han som bäst när det verkligen gällde.
moller
Forumentusiast

Post by moller »

Rahm har helt klart spelat upp sig och fortsätter han i den riktning han är i så kan det sluta bra. Spelare som spelat dåligt i början men ändå fått förtroendet att spela och sedan byggt vidare på det ska man inte bänka utan fortsätta spela. Janne tror på han och via det får han självförtroende och när det väl börja gå bra och hans väg så ska man inte peta honom, skulle ta psykiskt hårt på en sådan petning. Då är det bättre att de som spelat bra till en början som har blivit sämre ( som johansson ) bli petade så förhoppningsvis skärper de sig och få en ny chans och visa att de vill va med i laget o spela !
Mot Kvalserien !
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Gamla Gubbar som Rahm är nästan alltid Kass på Hösten, förutom Zeb som är Hårdast i Universum, för han har skinn av Läder :wink:

Särskilt när Han inte spelat Hockey på så här HÖG Nivå på många år, Jag tippade godkända insatser först efter Jul, nu är Han på G redan :)

Att Johansson sitter känns helt naturligt, nu när övriga spelar bra, Jag tror dock att JK kommer att varva 7:e back konsekvent under Grundserien, som det verkar så gör JK det klokt när Backarna nu får ett ANTAL matcher att spela och sedan sitta, istället för fram och tillbaka, vilket lätt skapar osäkerhet, och det vill INGEN Back ha.
In Hinkum Veritas
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

F*N Neddo Du får :ok: för det inlägget!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Rahm började spela bra när han förenklade sitt spel och inte längre försökte vara Norge-konstruktiv. Hoppas han har tålamodet och disciplinen att fortsätta så. Då blir det en rolig fortsättning på säsongen.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Sen tycker jag inte riktigt om att han lägger pucken på styrning så ofta som han gör då våra forwards inte är med på noterna allt föpr ofta , bättre att lägga in för retur tycker jag .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Bästa är ju att trycka in den i krysset........
Snart nära dig...en ny hall
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Så du säger, Serra :oops:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
moller
Forumentusiast

Post by moller »

bäst är väl o skjuta i plexit bakom mål så den studsa på målvaktens nacke in i mål!
Mot Kvalserien !
Post Reply