KHL

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Vill du se Växjö Lakers i KHL ( i framtiden )

Ja
4
6%
Nej
59
94%

Total votes: 63

Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Alla förståsigpåare påstår att svensk hockey måste utvecklas. Varför? Hur då? Sponsorpengarna har slagit i taket och mer nationell valuta kan inte hämtas in. I NHL satte man ett tak. I Sverige vill man höja taket genom att flytta utomlands 8O.

Ärligt talat är jag rädd att allt prat om KHL mm riskerar att få folk att tappa sugen för hockey. Istället för större publik till den giriga sporten hockey så drar folk till andra sporter som inte gapar efter för mycket pengar.

Hur många har Viasat Hockey? Hur många tittar på KHL? Hur många anser att produkten är attraktiv?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

En hyfsat bra artikel som kontrast till dom värsta virrpannorna..

http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.17 ... -tanke-aik

I andra ringhörnan finns bl.a Andreas "Sibirien är framtiden och jag jobbar ju på Viasat" Johansson :oops:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Kanske redan finns i någon tråd men länkar ändå.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 6154324.ab
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Där har vi en som inser verkligheten. Mycket läsvärd artikel
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Intressant att följa detta de kommande veckorna, minst sagt.
Last edited by Jocke86 on 20 November 2009, 13:22, edited 1 time in total.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag kan inte tänka mig att AIK gör verklighet av detta. Snacka om att i så fall skjuta sig själv, inte i foten utan i huvudet.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Tycker också det vore en bra idé speciellt i matchen mot MIF som tänkt tanken om KHL. Vad säger ni övriga ?

ännu en läsvärd artikel : http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.17 ... -tanke-aik
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Nu ändrade jag allting av någon anledning i mitt förra inlägg...

Men vad tycker Malmö och Leksands supportrar om detta med KHL?
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

5 lag från ES och 3 lag från AS drar till KHL eller vill göra det. hm låt dem göra det men när och om de vill komma tillbaka så ska de faan mej få börja om från början i lägsta divitionen åsså.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Många LIF supportrar är starkt emot detta
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Förstår dem, hade jag med varit om det gällt Lakers.

Men detta är inte bara en protest mot att de aldrig kan kliva upp? Eller rättare sagt, att de tycker det är för svårt som det ser ut idag att kliva upp i ES? Och försöker påverka de ledande att ändra reglerna?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vissa björklöven fans vill gå med i finska ligan. Vilket jag förstår med tanke på deras resor. Ja vem fan vet. Blir kanske så framöver att vi inte kommer ha svenska lag i svenska ligan utan vem som kan komma in lika väl som att gå ur
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag tror inte AIK själva tror på detta ens. Jag tror detta är en PR-kupp som de hoppas på något sätt ska få någon människa att hjälpa AIK med deras hårda ekonomi. Jag tycker att om man som AIK kommer att göra nämligen gå minus 2 år i rad så är det bara att degradera dem. Då har de fuskat till sig placeringarna i form av pengar man inte har.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

AIK går förvisso minus men har inte röda siffror vilket är huvudsaken
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Lakersfan_03 wrote:Jag tror inte AIK själva tror på detta ens. Jag tror detta är en PR-kupp som de hoppas på något sätt ska få någon människa att hjälpa AIK med deras hårda ekonomi. Jag tycker att om man som AIK kommer att göra nämligen gå minus 2 år i rad så är det bara att degradera dem. Då har de fuskat till sig placeringarna i form av pengar man inte har.
Tror du är inne på rätt spår nu.

Förresten sa Öman på radion alldeles nyss att de ringde Lakers först men ingen förstod vad de sa :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jag tror såhär

AIK går ut till våren och säger, " nej det blir inte KHL nu vi satsar för att gå upp i elitserien 1 år till sen får vi se vad som händer".

Och sponsoserna får panik och pytsar in pengar.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ja precis tror som sagt det är ett sätt att tjäna pengar. Att någon sponsor kanske säger stanna kvar eller kanske även någon privatperson med AIK hjärta?
En verklighet känns det inte som att det kommer bli.

Lakers i KHL vore rena madrömmen. Då hade jag personligen blivit troja supporter i ren protest
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Något kommer att hända med Svensk Hockey, Klubbarna börjar få panik när inte intäkterna kan öka mer, De säger att detta Utvecklar Svensk Hockey, SKITSNACK, Hockeyn utvecklas genom begåvade Tränare/Ledare precis som Sovjeterna gjorde med Tarasov/Tichonov/Jurzinov och som AIK redan samarbetar med, Sveriges svar på dessa hette Tommy Sandlin/Verner Persson, Ingen av dessa behövde vare sig NHL eller KHL, sålunda pratar Millkvist och Loob ENDAST i EKONOMISKA termer där deras Imperium ska växa i evighet. :notOK:

Anders 83 har troligen HELT rätt i sin analys, och Charlamov också Viasats KHL sändningar SUGER FETT.

När all denna röran sätter sig så tror Jag det kommer en NY Liga som kommer att vara mer realistisk och detta gynnar Lakers :wink:
In Hinkum Veritas
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det viktiga är att ordförande Öman behåller kylan. Han vill tänka utanför "boxen", en egenskap jag verkligen uppskattar. Men det kan också leda till att vi hakar på något förhastat. Svensk hockey har idag ett synnerligt svagt ledarskap, utrymmet för diverse Messias-figurer, ES-föreningen, De 4 stora, klubbar i panik är större än någonsin. Förbundet är överraskad över varenda utspel. Ta tillbaka makten till HockeySverige! Här har även VLH och Smålands hockeyförbund ett ansvar. Hittills är är jag inte imponerad över hur min egen klubb har bidragit till att förbundet skall återfå makten över det vi älskar mest av allt.

Självklart skall klubbar som vill lämna HockeySverige få göra det.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Förvänta Dig ingenting av Smålands Hockeyförbund, där råder en pinsam Inavel och ett genuint ointresse av Utveckling, där samma koncept upprepas år efter år.

Hade det inte varit för Tommy Boustedt så hade Svensk Hockey sannolikt dött Sotdöden, med ALLA dessa Halvfigurer som lever gott på aningslösa Klubbmedlemmar.

Desvärre så misstänker Jag att Öhman i likhet med de flesta Klubbledare är MEST Affärsman och mindre Hockeyman, Hockey är idag först Affärer och Sponsorer/Merchandise/Försäljning av en Produkt och först på 3-4 plats Sporten Hockey, där alla NYKTRA betraktare inser att det egentliga värdet och Potentialen finns, Den som glömmer det, riskerar att snart gå i KK med den Nya fräscha Produkten, eller möjligtvis bara ha svårt att betala Hyran :wink:
In Hinkum Veritas
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

erok wrote:AIK går förvisso minus men har inte röda siffror vilket är huvudsaken
röda siffror :?: :?: :?:
De är ju så in i helvetes röda, så röda så falu röd färg framstår som svart.
Erok: de har 8 millar i röda siffror i minus eget kapital, de spelar på den största dispensen utfärdat någonsin :!:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nedomansky - Jag förväntar mig ingenting. Sanningen tangerar det du säger, men jag vill något annat. Om HockeySverige skall ta tillbaka makten krävs ett genuint engemang från vår klubb, en vilja att delta. Detta samtidigt som vi behåller vår identitet som POP-klubb, nytänkare och rebeller. Jag är ledsen över att den nuvarande ledningen för Förbundet blivit inröstad utan reaktioner varken från min klubb eller från Landskapet. Tragiskt, hockeyokunnigt och...tragiskt. :cry:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

:oops: zebbe hade jag ingen aning om.
Lakej11
Forumproffs

Post by Lakej11 »

Det är nog bara att inse att nästa mål för LL är att skaffa Flygplan och pilot. Not att tänka på (Tommy)
Alltid Glad
Post Reply