S24

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

S24

Inlägg av alfax »

Uppmanar ALLA som hade problem med sändningen Björklöven -Lakers att mejla s24 och be om ersättning...... Ni får det.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
majjen
Forumproffs

Inlägg av majjen »

Självklart Alfax! Ny värdekod sitter redan på anslagstavlan.
Om vi inte deklarerar vårt missnöje bättrar de sej aldrig. Tycker det är urdåligt att deras sändningar fortfarande inte är stabila.
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per_växjö »

Jag har lite info om störningarna.

Jag praktiserar just nu på Mediatec Broadcast. Det är det företaget som filmar de flesta sportmatcherna och stora evenemangen.
De brukar producera S24´s sändningar.

Det kan bero på olika saker. Mediatec skickar sina sändningar genom en minst 100/mbit lina till (ett företag vars namn jag inte kommer ihåg) som sedan skickar ut singnalen till olika "stationer" runt om i landet för att alla inte ska titta igenom samma "station", om de då inte skickar singnalen till tillräckligt med "stationer" så räcker inte bandbredden till och det är då det hackar. Det kan även bero på din internetleverantör eller din dator.

Men när sändningen försvinner helt som i lördags till exemel så visste inte bildproducenten vad det berodde på. Båda företagen skyller på varandra.

Men en sak som är viktig är att ni kanske har märkt att S24 denna säsong börjat sända väldigt många matcher med Lakers. Det beror på att Lakers matcher har flest tittare! Så sluta inte att köpa!

Här är en länk till hur många sändningar varje lag får i S24, Viasat Hockey och tv8.
http://www.vik.se/index.php/laget/tv-saendningar
Senast redigerad av 1 Per_växjö, redigerad totalt 0 gånger.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Medgångssupportern
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Medgångssupportern »

Jag har gett upp, köper aldrig matcher, laggar hela tiden.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inlägg av Kjellsson »

Snåljåp ! :lol: :lol:

På tal om lagg, inget kan ju vara sämre än Swehockey iaf... :roll: :lol:
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Man kunde tydligen högerklicka på skärmen och göra någon inställning för att det skulle sluta lagga .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

vad var det för inställning?
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

kommer inte ihåg på rak arm vad det var i detalj man gjorde , har det nedskrivet någonstans men supporten hjälpte mig iaf så jag slapp laggandet !

Att det hänger sig har ju förklaringar men laggandet kan man komma undan .
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs

Inlägg av Bamse_78 »

Jag kommer inte köpa mer matcher av s24 för jag har aldrig lyckats komma fram till deras support när det krånglar.

Följer hellre på swehockey trots man ligger hemma sjuk.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Ni som köper och är besvikna ni får ju ändå tillbaka en värdekod det måste ju bli bättre i framtiden. och då har ni några gratis matcher ju + de matcher ni kollat då de inte fungerat 5-10 min.
Men visst S24 är en besvikelse kanske en bojkott vore på sin plats ? så här mycket krånglade det väl inte förra säsongen ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

jag har faktiskt haft ganska bra sändningar, några floppar men så har man ju fått ersättning oxå!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Jag har ingen nytta av mina värdekoder för det fungerar ändå inte när jag använder dessa.

Om någon vet vilken inställningn man kan göra så skriv gärna ner det här.
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inlägg av challe_berglund »

Jag har endast haft problem med en sändning, men då var det ett större fel som påverkade alla på S24, medan nätsändningen via Viasat on demand verkade funka fint.

Dock har jag inte upplevt någon större lagg. Sitter på en Mac och det verkar snurra på bra. Konstigt nog kan jag inte se sändningar på VOD men S24.. Viasat har nån inlåst sändning som bara funkar med Windows media player.. :(
Åk skridskor luajävel!
Qrax
Forumproffs

Inlägg av Qrax »

Även om sändningarna inte funkat felfritt för alla hela tiden så får vi ändå vara nöjda med att dom sänder så många matcher där Växjö är med. Alla Växjös bortamatcher hittills har visats antingen på s24/Viasatondemand eller på tv. De återstående fem bortamatcherna under året kommer också att visas på webben eller på tv.
Skriv svar