Rätt eller fel av leksand??

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

Rätt eller fel av leksand??

Post by erok »

Vet personligen inte själv vad jag ska tro. Nu är åtminstonde deras lag vaccinerade.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

vet vad jag hade tyckt om det gällde Lakers och motståndarna vägrade flytta matchen. Tycker inte det här är fair play tycker detta är ge oss så många poäng som möjligt så vi kan ta oss upp. Tycker det är ett FEGT sätt att gå till väga. Skitsnack att man tänker på publik o sponsorer. Flytta matchen bara hur svårt kan det vara ?
Givetvis tänker man som LIF supporter att ''ni har er själva o skylla''

HEJA SUNDSVALL IMORGON
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja jag har läst artiklen många ggr nu å jag säger som du. Heja Sundsvall. Må leksand brinna i helvetet.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Visst är dom mer än lovligt fjolliga i den klubben, men jag är inte säker på att ni haft samma ståndpunkt om Lakers varit i samma situation som knätofstöntarna.

Vaccineringen i sig var nog inget som ökade populariteten precis. Klart man håller på Sundsvall, precis som man håller på alla som möter laget från ingenstans.
Last edited by Niles on 3 November 2009, 15:47, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Samtidigt så förstår jag att LIF INTE vill flytta. Men jag tycker ändå att de har så pass stort övertag att de borde vara sportsliga nog att flytta den. Det svider att man inte kan vinna så enkelt längre som man kunde förr och därför vill de ha alla poäng de kan få in. Ett sportsligt lag hade flyttat matchen det är min personliga åsikt sen får alla tycka vad de vill. Kanske hade vi tyckt det var annorlunda om lakers vägrat flytta matchen ? - Men hade inte haft något emot om vi flyttade en match där motståndarna hade en influensa i laget
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Visst är det FEGT att vaccinera sitt lag bakom ryggen på alla andra HA-lag. Dålig stil!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nu blir man ÄNNU mer förbannad av att de vaccinerade bakom ryggen. Man lurade HA och övriga Sverige på vaccineringen när influensan väl når ett lag så vägrar man flytta.
FYFAN FÖR LEKSAND.

Hur kan man en gång i tiden gillat denna klubb ? - Obegripligt för mig
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det värsta är väl att man gått före barn i vaccinationskön. Inte snyggt..

Dom som håller på det laget behöver iofs hjälp men det här hjälper ju inte så mycket för det.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Lakersfan_03 wrote:
Hur kan man en gång i tiden gillat denna klubb ? - Obegripligt för mig
Äntligen 03 :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Väntade på ett inlägg från dig Alfax =).

Man är så J*vla besviken på detta. Någon mer än jag som hoppas att Sundsvall ska vinna imorgon ? Förmodligen 99% av hockeysverige
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Har Lakers vaccinerat sig än?
y.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Här i Växjö står spelarna i kö. Respekt visar man åt de behövande
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det är väl helt i sin ordning att Leksand går före i kön ?

Pensionärerna är väl i riskgruppen har jag för mig :?:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Anders det är det som är det lustiga med att de fått vaccinera sig ,Pensionärerna är i den sista riskgruppen och får vänta till sist,undantag knätofsar.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

det är så fegt att man blir förbannad. att de fuskat fram sig vaccinet med i form av att ljuga.
Men fan vad kul det blir om Sundsvall vinner
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Lakersfan_03 wrote:Här i Växjö står spelarna i kö. Respekt visar man åt de behövande
Fast i Växjö har vaccinet funnits mycket längre än i Dalarna.
Och det har inte varit någon efterfrågan i kommunen så det finns massor i lagret.
y.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Där har Du fel.. det kom till hela sverige samtidigt ,kanske slog på några timmar ,man tar det efter riskgrupperna och det går åt hela tiden även i Växjö..
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

alfax wrote:Där har Du fel.. det kom till hela sverige samtidigt ,kanske slog på några timmar ,man tar det efter riskgrupperna och det går åt hela tiden även i Växjö..
Där har DU fel alfax. Kom till Skåne någon vecka innan det kom till resten av landet... Fråga mig inte varför.. Men så var det... :wink:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Att det kom till skåne innan har Du rätt i,för det låg några dagar i hamn innan det skickades ut av någon andledning men jag tror vaccineringarna påbörjades samtidigt ,men jag reserverar mej för att jag kan ha fel Tupac,Men däremot att det finns lager i Växjö som inte andvändts vet jag är fel ,har en bekant som ville ta den för han skulle åka till utlandet men han fick nej på grund av han inte tillhörde de riskgrupper som måste gå före i kön.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

NN78 skriver såhär på Leksandsforum:

"Om Lif inte hade varit vaccinerade, hade man då varit lika sugen på att möta ett flunsadrabbat Sundsvall?"

Jävligt bra fråga tycker jag, dom borde skämmas för att först fuska med vaccin och inte bry sig om de som behöver och sedan inte bry sig EN GÅNG TILL när andra är smittade! Fy fan säger jag bara!!!! :evil:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det var längesedan jag var såhär irriterad faktiskt. Jag kan inte ens tänka mig tanken hur jag hade varit om det gällde matchen LIF - VLH fyfan säger jag bara. Alla har ju inte samma förutsättningar det visar man tydligt här. Förbundet visar också att man pissar på Sundsvall då det är en liten klubb och man säger '' det får ni sköta klubbar emellan '' hade det varit tvärtom hade förbundet sagt vi får flytta matchen men gullas ska det göra när det gäller Leksand
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Desperata! De kommer att misslyckas i år igen!

Montera ner Ejedahls (en av Sveriges läckraste arenor) och kör ner den till Växjö.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

majjen wrote:Desperata! De kommer att misslyckas i år igen!

Montera ner Ejedahls (en av Sveriges läckraste arenor) och kör ner den till Växjö.
Vi sätter på oss rånarluvor så fixar vi detta över en natt. :)

Aj fan, kom just på att vi är en klubb med snälla supportrar :evil: :wink:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Någon som är bra på ramsor ?
Någon LIF ramsa angående detta drama
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Vore jag ansvarig i Sundsvall så skulle jag skicka ner pojkar 12år för att spela. Allt för att Leksands sponsorer och biljettköpare skall kunna se sin match som LIF hävdar är viktigt.

Eller varför inte skicka ner dom som är sjuka, så de kan hosta, snörvla sig fram bland utv bås, domare funktionärer osv, osv.... :wink:

Skulle skämmas ihjäl mig om Lakers vägrat flytta en match i denna situationen. Alla berörda skulle ha förståelse för ett sådant beslut.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ja helt ärligt skicak ner ett J20 eller J18 lag hade varit något. Sen om siffrorna blev 10-0 till LIF hade det bara blivit värre publicitet för LIF. Hur smart är man om man säger Nej efter att man fuskat fram sig vaccinet mot själva sjukdomen ?
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Dock måste man tillägga att Almtuna agerade lika GRISIGT som Leksand. De vägrade också att flytta på matchen, och det verkar det som om många här inne är ovetandes om
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Tror mer det handlar om att LIF fuskade till sig vaccinet mot just denna sjukdom. Det ska också vetas att Sundsvall frågade Almtuna DAGEN INNAN om detta . och Almtuna hade bortamatch Leksand har hemmamatch och LIF frågade man 2 dagar innan. Tycker det är skillnad
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

I min värld är det ingen större skillnad på om jag frågar dagen en dag, el två dagar innan. Faktun kvarstår att det är en Pandemi som är utlyst.
Har man heder så säger man "SJÄLVKLART" flyttar vi denna match.

PS: Var fan håller VARANEN hus??, Var länge sedan jag såg han här inne på forumet. Ds
Last edited by Zebbe on 3 November 2009, 20:09, edited 1 time in total.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Tycker att Almtuna inte är i närheten av svinighet (ordvits :lol: ) då Leksand som sagt har fuskat till sig Vaccin. Det är den stora skillnaden.

Tycker vi kör denna mot LIF hemma:

"MYGLARE I LEKSAND, JA DET ÄR MYGLARE I LEKSAND, MYYGLAREEEE I LEKSAND"
Last edited by Svartvadet on 3 November 2009, 20:15, edited 1 time in total.
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Kan jag köpa, men jag menar att man måste bortse från det iaf och se till det sportsliga i det hela.
Jag menar, ett lag som knappt "inte finns" pga av en pandemi, då skall det finnas heder till flytta den matchen.

Men visst, som jag skrev innan så tycker jag att Sundsvall kan skicka sina sjuka spelare iställer framöver så skall vi se vad mötande lag kommer att fråga Sundsvall :roll: :roll: :eeeh:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Svartvadet wrote:"MYGLARE I LEKSAND, JA DET ÄR MYGLARE I LEKSAND, MYYGLAREEEE I LEKSAND"
PINSAMMA LEKSAND JA NI ÄR PINSAMMA LEKSAND PIIIIIIINSAMMA LEKSAND!!!
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

För att vara på den säkra sidan så lånar Leksand även in en spelare från Färjestad till matchen mot Sundsvall. :oops:
Markus Karlsson.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4576
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Nu var det ju dessutom så att Leksand ställde in en träningsmatch på försäsongen p.g.a. många sjukdomar/skador i laget. Detta är en annan faktor som gör att man reagerar så starkt till att det är just Leksand det handlar om.
Post Reply