Publiken

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Vinstchansen för den enskilde sjunker ju för varje såld lott.

1 såld = 100% vinstchans
2 sålda = 50 %
osv

Vi som köper 2-3 lotter varje mach har ju mycket större chans att vinna som det är nu när det är kring 500 sålda lotter/match, än om det såldes 5000 lotter/match.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jo men om du köper 2 lotter normalt sätt och får en på köpet när du parkera bilen hur blir din vistchans då?? Skit samma. Det är Ungdomsektionen jag tänker på. Inte på hur svårt det ska vara för den enkilde att vinna.Högre potter, fler som vill vinna dessa, lättare att sälja och så är ruliansen i gång. Annars kan vi vara nöjda med potter runt 7 000. Jag är det inte och det vet nog de flesta här inne om. Annars så plocka in en sponsor men vägra sälj fler än 10
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Jag tycker som många andra här att herr Erok nog har snubblat på en lysande idé!

Har stört mig länge på hur snåla folk blev helt plötsligt, när parkeringsavgiften infördes, att man började ställa bilen allt längre bort och ibland på rent idiotiska ställen bara för att slippa betala den där lilla ynkliga tjugan.

Med en lott i handen kanske fler ställer på betalparkeringen. Erok; du ska definitivt lägga detta i förslagslådan till Paldan o Co! Jag ska personligen lägga några goda ord för ditt förslag till ledningen!!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

ett mail kan jag alltid skicka. Men av erfarenhet läser dom det väldigt sällan. Känner någon någon så för fram förslaget. Jag bor som sagt 130 mil bort. Men kommer aldrig svika VLH
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Som bekant så har Hjulet uppfunnits otaliga gånger :wink:

Postat: 2008-09-22, 12:43:35 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Kombinera Parkeringsavgiften med ett Lotteri
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Jag kan försöka lägga fram förslaget när jag jobbar som "Guljacka" på onsdag. Får se om man kan få tag på Paldan, han brukar ju springa runder där eller kanske ännu bättre Öman.... Eller är det någon som har ett bättre förslag vem man ska prata med???
RonnyRasp
Forumentusiast

Post by RonnyRasp »

erok wrote:Hhahhahahaha nu vet jag inte riktigt hur du tänker. Vinstchansen är väl samma hos er som hos oss om potten ligger på 30.000 eller???????

Eller du menar att varge person i den Trojanska buken köper 5 lotter var
Ja, vad jag menade var att jag tycker det är bättre att det blir en stor pott där jag har en mindre chans att vinna än att det är en liten pott där jag har lite större chans att vinna.
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Jag kan prata med Paldan, Erok. Ville bara att du ska ha cred för idén.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det är lungt power play. VLH blir vinnarna,Jag är inte ute efter medaljer. Kör så det ryker. Serra säljer 21 lotter som fan. Nu ska även halvapotterna förhopningsvis också öka. Tanken och förfrågningen har redan varit uppe här att på något vis bilda ett halvapottenbolag och detta har VLH redan på sitt bord. Enkla medel för att underlätta VLHs mål att öka klubbens inkomster med tre miljoner. :lol: :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Går detta igenom nu krävs det kanske att antalet lottförsäljare måste öka radekalt. Men å andra sidan blir ju parkeringsvakterna lottförsäljare och då behövs det ju ingen konkurans. Utan man säljer lotter över hela området. Tror även det blir roligare som försäljare om häfte efter häfte tar slut snabbare. Istället för att tjata på folk får man hoppas att folket aktivt börja leta upp lottförsäljarna i stället. Var man än köper kaffe,läsk korv,öl eller vin ska man även kunna köpa en lott. Krävs kanske att att ha lottförsäljare även promenerandes på sittplats för att på så sätt enkelt få tag i en lott. Men detta ska nog inte vara några större problem att få ihop nu när folket från parkeringsvakterna slås ihop med halvapottenförsäljarna.

Var ju inte så längesen det söktes fyra personer till just parkeringsuppgifterna
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Tänkte på en annan sak.
Skulle det gå att köpa halvapotten genom sms?
Fan Erok då skulle tom du kunna köpa lotter även om du sitter i Umeå ;)
ALLA skulle kunna köpa lotter även om man inte går på matchen.
Snart nära dig...en ny hall
Frasse
Forumentusiast

Post by Frasse »

erok wrote: Krävs kanske att att ha lottförsäljare även promenerandes på sittplats för att på så sätt enkelt få tag i en lott.
Det görs redan nu på matcherna
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja du serra. Linda har ett ganska bra förslag om just detta har jag hört hur man skulle kunna prenuminera på ett lottnr eller hur det nu var.

Så vem vet. kanske både kan köpa halvapotten och trisslotter i framtiden fast jag bor i norrland.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Växjö Lakers - Sundsvall
Datum: 2009-10-13
Vinstsumma: 4 460 kr
1:a pris lottnummer: 74 235
2:a pris lottnummer:
3:a pris lottnummer:

Ja nått måste ju göras den saken är klar.

Ja sen kvarstår ju problemet hur vi ska öka antalet personer i hallen på annat vis. Tycker att många har kommit med bra förslag även här.

Sångfåglarna har ju en egen dold flik. Kanske skulle ha nått liknanade även till publiken och hallen och utse nån som kunde snacka med syrelsen för VLH när några bra förslag kommer fram
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Farmarklubben eller Plantskolan, välj själva, har kört denna form av Prenumerationslotteri i säkert 10 år, ingen dum ide, tidsintervallen i deras fall är 1 månad men kan ju lätt brytas ner till varje match.
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men ska jag vara ärlig så tror jag mer på att sälja Halvapottenlotter före och på matchen. Sen premuninera på trissen i stället. Därimot ett konto för oss som bor utanför stan där man sätter in pengar för att på så vis få sig en eller ett par halvapottenlotter till matchen. Kanske lite som serra var inne på. SMSköp.

Men då tror jag att uppdatering krävs på hemsidan på hur mycket potten är uppe i var 20 min och att köpstoppet är senare än vad det är idag. Krävs mer folk att räkna in pengarna då och en datakunnig person som kan uppdatera även på hemsidan.

Jaja nog om halvapotten nu. Hur lockar vi till oss nya medlemmar till VLH??
Och framförallt hur får vi folk till hallen??
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Frasse wrote:
erok wrote: Krävs kanske att att ha lottförsäljare även promenerandes på sittplats för att på så sätt enkelt få tag i en lott.
Det görs redan nu på matcherna
Varför säljer Troja så många lotter då? Där springer man inte runt i publiken. Jag tror det mer handlar om hur själva lotterna säljs, hur disken är utformad. Se och lär av Troja. Människor ska tydligt kunna se vart det säljs lotter. Tyvärr så tror jag att människor upplever entrén alldeles för trång, och när det är så trångt att man knappt kan andas tror jag att folk inte har en tanke på att vilja köpa en lott. Jag är en av dom. Tror att de flesta vill komma upp på läktaren så fort som möjligt.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Lakershjärta71 wrote: Tyvärr så tror jag att människor upplever entrén alldeles för trång, och när det är så trångt att man knappt kan andas tror jag att folk inte har en tanke på att vilja köpa en lott. Jag är en av dom. Tror att de flesta vill komma upp på läktaren så fort som möjligt.
Jag håller med dej fullständigt i detta inlägg.
Hur mycket mer kaffe och godis skulle säljas om folk hade kunnat komma fram i pauserna???
Ingen match är spelad förrän den är slut!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hallen är som den är det kan vi inte ändra på nu. Försök att komma med kreativa förslag på hur vi kan förbättra nu inte när vi har en ny hall. Alla bäckar små kan förbättra så småningom. Eller bygg snabbt några lottstånd vid bägge grinderna innan man kommer in på området. Men kollar man rent krast så var det över 3000 pers i hallen i Ljungby men sålde över 6.000 lotter vilket betyder strax över 2 var för alla som var i hallen. Tror det behövs ett annat tänk bland växjöpubliken och då är förhoppningsvis parkeringslotten ett bra kompliment för att väcka intresse för lotten. Hur många ggr har man inte sett folk bara gå förbi en när man stått och sålde lotter själv.

Tror personligen inte att det har med hallens utformning att Vi hade lite över 4000 i potten mot Sundsvall. För vi har ju haft potter uppemot och strax över 15.000 även i våran hall.

Och hur gorde vi då när potterna var uppe i dessa summor??? Som någon skrev ser och lär. Nää Lär av hur vi gorde för att få upp potterna över 10.000 och gör det bättre nästa gång.
Last edited by erok on 19 October 2009, 00:26, edited 2 times in total.
RonnyRasp
Forumentusiast

Post by RonnyRasp »

Lakershjärta71 wrote: Varför säljer Troja så många lotter då? Där springer man inte runt i publiken.
Det är ju för att vi ska nåt hopp om vinst.... :roll:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

erok wrote:Hallen är som den är det kan vi inte ändra på nu. Försök att komma med kreativa förslag på hur vi kan förbättra nu inte när vi har en ny hall.
Var i den befintliga hallen skulle man isf kunna en ha en stor och rymlig plats för lottförsäljning som alla kan lägga märke till? Det bästa vore kanske om man kunde få kunderna att köpa sina lotter innan de tar sig in i hallen. Kioskerna skulle kunna sälja lotterna för att spara plats, men när skulle folk hinna med detta när köerna är så långa?
Som allt annat så är reklamen för det man vill sälja VIKTIG! Man kanske skulle börja där?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Behövs det mer reklam än om man ger tydlig info hur mycket potten är uppe i? Upp med några sådanhär i hallen som tydligt visar vad potten är uppe i.

http://www.blocket.se/stockholm/REKLAMS ... 649037.htm

Kan ju även programeras om till info till nästa bortaresa eller liknande. Men pinsamt om siffrorna visar strax över 4000 då. Nä hoppas ledningen tänker om och inför parkeringslotten som jag var inne på. Då har vi kanske 10.000 i potten när matchen börjar.

Skulle vi sen höja biljettpriset till nästa år med 20 kr och ge alla en Halvapottenlott som tack för att dom besöker hallen ja då är potten uppe i närmare 30.000 innan ens matchen börjar om besökantalet är 2000 pers.

140 kr för ståplats+parkering+hockey och två lotter till chans att vinna 30.000 kr när det idag kostar samma om man bara betalar ståplats och parkering och en lott med chans att vinna lite över 5000 och knappt det på vissa matcher som fallet är i dag.

Om sen hälften av alla som inte kör bil till hallen även köper en lott och det säljs några hundra på stan innan match ja då är potten uppe i närmare 50.000 innan matchen börjar vilket är jävligt mycket mer än som matchen mot sundsvall :wink:

Och detta gott folk är på VAR hemmamatch vilket ger ungdomsektionen närmare en miljon per år bara på att folk går till hallen och vill se VLH spela skiten ur Troja, Taif, Malmö, Aik Leksand för inte häller iår kommer detta laget att gå upp. Och givegtvis övriga lag i serien :wink:

Detta kommer säkerligen att öka trycket på att ståplats måste byggas ut betydligt mer än idag för som smålänning man är vill man ju inte betala 20 kr till för att sitta. Folk kommer då att lära sig klappa händer ihop med klacken och kanske kanske lära sig några ramsor och vipps så har vi vunnit en sjuhelvetes massa även på ståplats utan att vi för den sakens skull inte har gort ett piss för detta.
Last edited by erok on 19 October 2009, 05:39, edited 1 time in total.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

känns som jag skulle vilja ha både patent och medalj för detta . :lol: Fan om Taif eller troja inför detta före VLH. Ja då har jag tappat helt tron på det ekoomiska tänkandet hos Växjöbor :lol: :wink:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Då kanske du ska ta dina hemliga idéer Erok och ta dom med Lakers direkt och inte skriva dom på forumet?
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Fundera om man kunde få bjuda in mitt lag till en hockeymatch. Och kanske att vi då skulle kunna köpa biljetter till ett reduserat pris. Hur ska jag gå till väga nu för att få detta att fungera?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja det är ju också en jävligt bra sätt att locka folk. Olika föreningslag som får chansen att umgås utanför sin egen verksamhet. Kan ju finnas tjejer och killar som aldrig har funderat på att gå på hockey i stan. Men kommer gå då hela laget ska gå.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

[quote="serra"]Då kanske du ska ta dina hemliga idéer Erok och ta dom med Lakers direkt och inte skriva dom på forumet?[/quot

Ironi serra. Folk får gärna plocka mina ideer här ute. Men trist när Folk här inne säger imot och motarbeta medans andra klubbar verka välkomnar förslagen och gör något bra av det.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Skulle exempelvis AIK infört detta mot Leksand hade deras pott varit uppe i 60.0000 kr när matchen dragit igång. Eller mamö som ifjol hade över 12.000 i hallen vissa matcher. 120.000 till en ensam vinnare. Kör hårt hockeysverige. Kan även löna sig att börja åka på bortamatcher med LLs bussar :lol:
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

mollers wrote:Fundera om man kunde få bjuda in mitt lag till en hockeymatch. Och kanske att vi då skulle kunna köpa biljetter till ett reduserat pris. Hur ska jag gå till väga nu för att få detta att fungera?
kontakta VLH förslagsvis Stefan Paldan: Marknadschef

Telefon: 0470-74 88 74 • Mobil: 0733-538874

stefan.paldan@vaxjolakers.se

http://www.vaxjolakers.se/website1/1.0. ... /index.php
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Var inne på Västerås hemsida och läste detta:
VIK testar ett helt nytt grepp!!
I linje med vårt projekt ”Fullsatt Arena” så testar vi ett nytt grepp där vi bjuder in västeråsare genom att erbjuda ”gå 3 betala för 1”, detta testar vi i samband med våra 3 närmaste hemma matcher mot Bofors 23/10, Borås 30/10 och Växjö 2/11 och gäller för ståplats säger Tommy Öberg försäljnings – och marknadschef VIK Hockey.

Kanske lite väl att ta i men varför inte köra "Gå 2 btala för 1" och det gäller sittplats också... Vad säger ni???
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Att inte VLH har ett förslagsmail är mig en gåta. Men ska dom ha detta är det även viktigt att dom har en ansvarig som läser Mailen och för fram åsikterna annars tröttnar folk ganska snabbt att maila klubben :wink:

Och skriver på forumet i stället för här inne verkar det nå fram till till VLH lite snabbare än genom mail
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

serra wrote:Då kanske du ska ta dina hemliga idéer Erok och ta dom med Lakers direkt och inte skriva dom på forumet?
Det är det som är lyx att känna till att styrelsen samt marknadschef, tränare och sportchef har mailadresser där man kan lägga fram sina åsikter. :wink:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Tupac wrote:Var inne på Västerås hemsida och läste detta:
VIK testar ett helt nytt grepp!!
I linje med vårt projekt ”Fullsatt Arena” så testar vi ett nytt grepp där vi bjuder in västeråsare genom att erbjuda ”gå 3 betala för 1”, detta testar vi i samband med våra 3 närmaste hemma matcher mot Bofors 23/10, Borås 30/10 och Växjö 2/11 och gäller för ståplats säger Tommy Öberg försäljnings – och marknadschef VIK Hockey.

Kanske lite väl att ta i men varför inte köra "Gå 2 btala för 1" och det gäller sittplats också... Vad säger ni???
För att låta en aning ironisk i dessa kristider känns det som att projektet "Fullsatt arena" ute i hockeysverige kan jämställas i försöket att uppnå Full sysselsättning på arbetsmarknaden. :)

Överallt behövs resurser, resurser som ibland inte finns.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men det är resursena vi vill åt Lakershjärtat. Annars hade man ju inte lagt olika förslag till styrelsen. Och ingen förlora ju på om hallen är fullsatt när ens lag spelar fast man går två och betalar för en. Men hur tomma är Lakers sittplatser? För vlhs del tror jag inte detta är aktuellet då vi har aldeles förlite sittplatser för att tjäna nått på det. ca 1200 betalande och sittplattsera är fulla. Nää Häldre då mölles förslag om att bjuda in olika idrottslag till reduserat pris
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Lakershjärta...ja, med tanke på hur mkt du har mailat dom så..:)
Post Reply