Växjö Lakers - If Björklöven

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lalin
c/o LL´s Forum

Växjö Lakers - If Björklöven

Post by Lalin »

Janne sa att det är möjligt att IKO fick sota för matchen mot AIS. Ska vi få sota nu för IFB:s lite knackiga inledning av serien? Eller börjar de känna av pressen? :) Hoppas på det sistnämnda! :wink:
Blueshirts United
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det ska bli intressant att se om det kommer se likadant ut i kedjeformationerna i denna match oxå.

citat ifrån SMP:

"– Kraven på Rosén, "Fimpen" & Co har varit omänskliga. Folk tycks tro att det ska göra sju mål i varje match. För att lätta lite på trycket satte jag in "Gurra" där. Han är en personlighet som inte bekymrar sig för något, säger tränare Karlsson."

Kommer Rosén att lira med Fimpen och Bois denna match?

Egentligen skiter jag i vart vem spelar sålänge LAGET vinner men det skulle förvåna mig om Rosén ska lira 3:e femma denna säsongen. Känns som att omvaskningen var en väckarklocka mer än att lätta på den ENORMA press som verkar ligga över dem . Nu ska jag inte trampa i klaveret men jag har svårt att se Rutinerade spelare som Fimpen och Bois bli darriga efter 3 matcher bara.

Björkröven jagar vinst och Lakers har precis fått upp ångan , forhoppningsvis har vi samma speed i denna matchen ifrån start och då får vi nog en härlig upplevelse i Domen 8)
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

Var väl snarare så att de bytt plats på Hjalmarsson och BOIS. Således var Rosén och Fimpen fortfarande i första linan..
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Imorgon ska jag se Malmö mot Björklöven i Malmö Arena. Hoppas verkligen att Björklöven vinner imorgon eller åtminstone tar poäng. Är inte kul att möta lag som har radat upp förluster och som är desperata efter poäng..

Att man rörde om i femmorna mot Oskarshamn ser jag som en liten väckarklocka/halvbänkning av vissa spelare. Första kedjan med Rosén & co ska inte göra 7 mål per match men man ska definitivt producera och visa väg för övriga. Senaste matcherna så har man ju varit mer eller mindre osynliga. Pressen att leverera ska man kunna hantera och kunna leva upp till annars ska man inte spela hockey på den här nivån.
Once a laker, always a laker
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

fjompe wrote:Var väl snarare så att de bytt plats på Hjalmarsson och BOIS. Således var Rosén och Fimpen fortfarande i första linan..
Nej enligt swehockey så var Rosén o co 3e lina. Transatlanterna var 1a
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

Första lina är man inte bara för att man blir uppskriven på swehockey som de som startar matchen. Vi har startat matcher mer mrkusson och grabbarna i fjärdelinan inte blir de första lina för det.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Personligen tror jag inte att Josefsson, Rosén & Tsimikalis femmor är uttalande 1:a 2:a 3:e kedja! Är nog enbart Hedman-Karlsson-Markusson som har en bestämd kejda. :roll: Nu kör vi över Löven!! P.s Visa lite hänsyn till A.Heino D.s :wink:
Once a laker, always a laker!
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

Jag får hålla med dig Stoffe.

Alla de tre linorna kan vara förstalina, så bra är de! :D
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Idag söndag spelar MIF- Björklöven i malmö arena. På tisdag möter löven oss. Ja vi får hoppas att Löven gör en kanonmatch mot Mif nu så att dom verkligen är trötta när dom möter oss och att dom är nöjda med tre poäng men fan att den ska komma mot oss. :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja va tror ni nu då. Kommer lövens senaste resultat sitta i skallen på dem nu. Förlora på straffar mot MIf. Eller kommer de vara nöjda med en poäng på denna lilla miniturnè. Eller kommer de vara laddade till tänderna för att plocka med sig 4 upp till norrland igen?Ja här finns massor att spekulera i.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Har man en resa framför sig ifrån Umeå till Malmö så ska man nog vara nöjda om man får ta med sig poäng hem. Nu flög de kanske, men ändå.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Såg matchen på plats och kan säga att varken Malmö eller Löven imponerade på mig. Lojt spel och mycket misstag. Inget tempo förräns i 3 perioden när Malmö jagar Lövens 2-1 ledning. På det berömda pappret ska Lakers slå Björklöven som är väldigt uddlösa i sin offensiv och framförallt i sitt PP.

Håller Lakers upp sin defensiv på tisdag så är 3 poäng bärgade igen kan jag lova!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tackar för den infon men vi vet ju alla hur snabbt det kan vända. Lakers var väl inte direkt bra mot Almtuna. Men spelade totalhockey senast mot Oskarshamn. Jag är fortfarande orolig. Men ha kul på läktaren vänner.
Kan vara här en jämn match avgörs
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vet att många här inne är nyfikna på invationsresan. Men känns lite som ni glömmer matchen mot löven i morgon. Varför inte hoppa in i växjö ishall med??? :wink: Allsång på väg till hallen från puben. Hela växjö ska väl höra att det även är match på hemmaplan. :wink:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Dave wrote:Såg matchen på plats och kan säga att varken Malmö eller Löven imponerade på mig. Lojt spel och mycket misstag. Inget tempo förräns i 3 perioden när Malmö jagar Lövens 2-1 ledning. På det berömda pappret ska Lakers slå Björklöven som är väldigt uddlösa i sin offensiv och framförallt i sitt PP.

Håller Lakers upp sin defensiv på tisdag så är 3 poäng bärgade igen kan jag lova!
Man kanske därför inte ska dra för stora växlar över Mif:s knappa seger över Sundsvall. Malmö övertygade inte mot Sundsvall heller. Segermålet var helt i Calle Söderbergs regi efter att han hade varit anonym och loj under hela matchen.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Löven säger sig ha vänt på trenden, men kommer Växjö upp i normal kapacitet vad gäller hemmaspelet så blir det storseger – säsongens säkraste etta! :D
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Får man undra hur mycket folk som kommer nu i början utav säsongen med tanke på krisen osv, jag tycker att en publiksiffra på 2500 vore bra mot löven. Dock så tror jag att det blir liknande siffra som mot Almtuna. Läste i smp dagen efter då publiksiffran 2100 var pinsam, men om man ser till övriga lagen i serien så blir den inte lika pinsam.
Aik hade senast 1900 och Västerås hade 1500 mot Oskarshamn.

Med tanke på antalet omgångar i år så lär publiksiffrorna sjunka liite..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Ja med tanke på att vi bjuder folk under 15 år tycker jag 2100 är OK! :roll:
Men nu vet jag inte om IKO & VIK hade ngt liknande :roll:
Once a laker, always a laker!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Kanonbra teleintervju på hemsidan nu med Kari Eloranta.
Wasa
Forumamatör

Post by Wasa »

Primeau wrote:Löven säger sig ha vänt på trenden, men kommer Växjö upp i normal kapacitet vad gäller hemmaspelet så blir det storseger – säsongens säkraste etta! :D
Tyvärr ser det ut att bli det. Vi har för mycket skador i laget för att kunna göra oss rättvisa.

btw.. Tack Varanen. 8)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Löven har en del namn borta i morgon om man får tro de uppgifter som cirkulerar. Man ska inte glömma att det pågår en del ful-spel från alla håll och kanter. Om man bortser från det verkar Löven sakna:

* Eetu Qvist
* Aki Heino
* Mattias Wennerberg
* Viktor Lindgren
* Ville Vikeväinen

De fyra första namnen är tunga pjäser i deras lagbygge. Ungefär som om vi skulle sakna Rosén, Rahm, Lundbohm och Bois (utan att för den skull jämföra spelare för spelare).
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jäkligt tråkigt om så är fallet, man vill ju alltid se dom bästa lirarna spela.

Oavsett om detta stämmer eller inte, så tror jag ändå att Växjö har mycket goda chanser att ta tre poäng: man är på väg att hitta formen samtidigt som Björklöven har stora problem med sitt målskytte.

Bara för jag skrev detta så gör väl både Floberg och Z tre mål vardera...

Forza Saviano!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Brukar bli roliga matcher mot Björklöven, så kan det nog bli denna gången också. Vill inte haussa för mycket men har en väldigt positiv känsla inför kvällen. :twisted:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Samma laguppställning som mot Oskarshamn..

30 Fasth (35 Spångberg)

23 Persson – 3 B.Karlsson
9 Rahm – 11 Augustin?
29 Johansson – 44 MacNevin
8 Linder

12 Saviano - 60 Josefsson - 68 Lundbohm
22 Åhsberg - 81 Tsimikalis - 32 Andersson
18 C. Magnusson – 21 Rosén – 91 Hjalmarsson
25 Hedman – 17 J.Karlsson – 38 Markusson
10 S.Magnusson

http://www.vaxjolakers.se/website1/1.0. ... 2_grp-s1/3
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

Augustin är inte med ikväll!
"fest med lakers lakejer;)"
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Då går väl Linder in där då .

Lövens inför http://site.bjorkloven.com/index.php/co ... r-Vxj.html
[/url]
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
xray
Forumamatör

3 pinnar ikväll

Post by xray »

Känns som att det borde bli 3 poäng ikväll.. Men det är ju alltid tuffa matcher mot Löven..
Heja VLH
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Ja nu var det pirrigt. Känns som om det är Leksand som vi möter. Varför denna nervositet. :roll:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ni som inte kan gå på matchen kan följa den via webbradion på björklövens hemsida.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

JAAAAAAAAA!!!

04.16 1 - 0 EQ VÄX 18. MAGNUSSON, Christian
(91. HJALMARSSON, Gustav)
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Kom igen Växjö!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

ÅÅÅÅÅ HEJA VLH! :D
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

1-1 friläge
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
eddan
Forumproffs

Post by eddan »

1-1 :(
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Typiskt
Locked