Hockeyregler och domartolkningar

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply

Ska målkameror införas i Allsvenskan?

Ja
57
95%
Nej
3
5%

Total votes: 60

Tupac
Forumentusiast

Hockeyregler och domartolkningar

Post by Tupac »

Här diskuteras regler och tolkningar
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Detta borde ju vara lika självklart som i Elitserien? Är detta bara en ekonomisk fråga för klubbarna? Eller vad är motiven för att inte ha dessa kameror?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Tycker det måste vara målkamera krav i kvalserien där väldigt mycket står på spel
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Ja i kvalserien definitivt, men tycker även att det ska finnas i seriespelet. Kan ju bli väldigt jämnt mellan strecken i serien och missar man då på ett mål eller icke mål som man lätt hade kunnat se med en målkamera så är ju det riktigt trist att åka dit på något sådant.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

En fråga som jag grunnat på länge är.....

Om spelet är 5 mot 5 och två spelare åker ut en från vardera laget.

Varför kvittar domaren bara ibland och och ibland inte?
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Inget snack annat än att vi ska ha målkameror i HA tycker jag. Men visst har väl HA tagit beslut att det ska införas i kvalserien fr.o.m. denna säsongen?! Men den ekonomisk/praktiska delen är under utredning. Är nästan 100 att jag läst detta nånstans.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Baloo wrote:En fråga som jag grunnat på länge är.....

Om spelet är 5 mot 5 och två spelare åker ut en från vardera laget.

Varför kvittar domaren bara ibland och och ibland inte?
Vad jag har fått höra är väll en regel att alltid ha så många spelare på banan som möjligt, men har för mig att om två spelare åker ut samtidigt när det är 5 mot 5 så måste de ta dessa så att det blir 4 mot 4, inte säker dock. Kanske någon som har mer koll på detta? Var länge sen jag kollade detta med kvittningar...
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

512 – KVITTADE STRAFF – Coincidental penalties

När ett lika antal identiska straff (Mindre, Större eller Match) är utdömda på båda lagen i samma spelstopp, skall dessa straff klassas som:

KVITTADE STRAFF

När sådana straff utdömts skall omedelbart ersättare sättas in på banan för dessa straff och straffen skall inte räknas som uppskjutna straff.
I de fall spelarna skall vara kvar i matchen skall de inta sina platser på utvisningsbänkarna och får inte lämna dessa förrän i första spelstoppet efter att deras respektive strafftid utgått.

Det finns BARA ETT UNDANTAG TILL DENNA REGEL:
När båda lagen spelar med FULLT MANSKAP på isen, får INGA ERSÄTTARE sättas in om endast ETT Mindre straff utdömts på EN spelare i VARJE lag i SAMMA SPELSTOPP.

➤ Vid tillämpningen av denna regel räknas Mindre straff och Lagstraff som identiska.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Tcakar så mycket för infon
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Post Reply