Champions League

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Om det är rena rama grekiska så kan jag översätta det...
Italiensk fotboll suger fett och engelsk fotboll rockar...(så hade min brorsdotter sagt)...:)
Snart nära dig...en ny hall
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Den ALLTID lika eleganta Skribenten Marcus Birro skriver på sin Blogg nedanstående som somliga bör Läsa, Håll till Godo :!:

"Citat"
På radion talar man om Chelseas fantastiska försvarsspel, om Hiddinks briljanta taktik att cementera en mur runt det egna straffområdet. I tidningarna är alla helt saliga. Barcelonas fruktade anfallsfotboll har mött sin värdiga motståndare, ett sorts väldigt nät som ingenting ens fastnar i, utan bara studsar ifrån.

Chelsea spelar italienskt men får beröm när man gör det. Hade Inter eller Juventus backat hem, spelat fult och fördröjt spelet hade en hel del av självspäkarna som piskar sig själva genom att läsa den här bloggen samlat hat i hinkar och hällt ut skiten över mig snabbare än någon av er hinner säga "runkiga tangentbord."

Nu är det engelska lag som spelar briljant försvarsspel. Jag älskar det. Jag älskar glidtacklingar. Älskar när Ferguson ställer upp med nio mittbackar och en Wayne Rooney som minröjare mitt i.

Älskar när Hiddink ställer ut sin gula solstrålar som defensiva mittfältare, när till och med Drogba tar defensiva löpvägar och Messi glor i kors över motståndare som alla står på rätt sida av bollen.

För en man uppväxt med Gentile och Schirea, Baresi, Maldini och Nesta som viktigaste ledstjärnor är den nya brittiska förkärleken för briljant försvarsspel, närmast en italiensk orgie i förträfflighet.

Jag njuter av försvarsspel. Just nu spelar engelska lag vackert italienskt försvarsspel snyggare än italienarna själva.
"slut citat"

ps. Sir Alex har valt ut Sin Favoritspelare, Paulo Maldini :whistle:
In Hinkum Veritas
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Samma kille som sa i TV att lag från italien har mycket att lära från engelska lag..
I from av arenor och stämmning bla..
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Hmm men hur ska du ha det neddo, italienska lag spelar ju sååååå roligt enligt dig ?? Såg Real-Barca igår...Fantastiskt spel av Barca som fullständigt förnedrade Real
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Ville bara piska upp stämningen lite 8)

GOOOOO MAN UNITED

http://www.youtube.com/watch?v=ZzkresBO ... re=related
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Säger bara RONALDO ,2 mål av KUNGEN i semifinalen ikväll även om det sved i mitt Arsenalhjärta så är det bara att njuta av denne artist!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Hurraaaaaaaaaaa! Uniteds 3:a va riktigt smaskigt fotbollsgodis. Hoppas Barca ta det ikväll så kan vi se fram emot en CL final utan dess like.
Den som inte sjunger är taifare!!!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

BARCA slår ur Underläge i Rom :whistle: , Lär inte ha en Chans mot Fru Rånaldou :!:

Tänk att kunna GRISA Sig till en Finalplats i CL som BARCA, :roll:

3 mot 1 är NU 1 mot 1, FotbollsVärlden andas genom Snorklen Liggande i Den Brittiska DyPölen. :eeeh:
In Hinkum Veritas
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Och Italenarna får nu chans att i Rom se när de stora lagen gör upp om mästerskap där de själva inte ens har lag som går till kvartsfinaler.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Ska vi kanske ha öppet på Poseidon nästa onsdag 27:e när finalen spelas?
:)
Jag kan sälja läsk o godis till och även lite annat om så önskas.

Vi måste fan hålla igång lokalen lite nu offseason också, så därför vore det inte bara kul utan även bra för lokalen ekonomi om det fanns intresse för detta. :D
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

även om gräsätning inte tillhör min största hobby, så är jag rätt sugen på att komma dit.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Putte#24 wrote:Ska vi kanske ha öppet på Poseidon nästa onsdag 27:e när finalen spelas?

Vi måste fan hålla igång lokalen lite nu offseason också, så därför vore det inte bara kul utan även bra för lokalen ekonomi om det fanns intresse för detta. :D
Hur blir det? kommer ni att ha öppet?
I always tell the truth, even when i lie
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

BARCA!!!! :clap:
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

teddy wrote:
Putte#24 wrote:Ska vi kanske ha öppet på Poseidon nästa onsdag 27:e när finalen spelas?

Hur blir det? kommer ni att ha öppet?
Nej, ingen har svarat så jag antog att bara jag o Håkan var intresserade.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Motta är Brasse serra :!:

Maldini gav DUMHETEN Fingret, helt korrekt, samma attityd som IBRA.

För övrigt instämmer Jag med Ditt BARCA :clap:
In Hinkum Veritas
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

blir nån arg om jag säger att det var en urusel match där Barca var minst usla?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Slimi
Forumamatör

Post by Slimi »

Arg? Nej.
Besviken? Ja.
Läser du detta?
Då älskar du Växjö Lakers!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

ALLA som Älskar Fotboll JUBLAR av Glädje då De encelliga Amöborna knappt fick låna bollen av De Graciösa Giganterna från Katalonien, Vilken show i konsten att behandla en Läderkula, för många engelska Vrålapor i Startelvan tillsammans med Fru Gaths lekkompis Rånaldou kunde intet göra när banan sopades fri från Dimmornas Barn, HaHaHaHa

Helt jäkla fucking Utspelade, Ha de gott alla feltippare och Ta ut segern i Förskottare :clap:

Pep Guardiola luggade Rödnäsan och lät Messi och Xavi och Iniesta väva spindelnät mellan yra Öbor, och Puyol fick Grinaldou att visa hur duktig han är med sitt Svärd och sin Cape :wink:

Dypölen är borta och Friskt vatten sköljer återigen över Fotbollsvärlden,

LatinoFotbollen REGERAR :!: VärldsMästare/EuropaMästare/CL-Mästare vad mer behöver sägas :?:
In Hinkum Veritas
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

kände mig som en amerikan efter matchen,jag förstod hur dom måste tänka när de ser soccer..

den enda man minns från matchen är ju benhuggarscholes.. 8)

nej nu började jag tänka på VM-kvalet o att vi fortfarande har Lagerbäck som coach.. :x
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Är det här den absoulut bästa matchen mellan de bästa lagen i världen och den största viktigaste matchen som i princip kan frambringas utanför ett VM??
Herre gud, hur ser då en seriematch i allsvenskan ut?!?!??!!?

Världens största sport, kanske det, men roligast att titta på???
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Neddo..om Ronaldo hade spelat i Inter, hade du tyckt samma sak om honom då eller är det bara för att han spelar i England?
Forumproffs

Post by #54 »

Barca behövde inte spela bättre för att vinna, med 1-0 efter 10 min spelade de hur smart som helst. Fick Ronaldu ur balans och han blev helt osynlig.
Emellanåt såg man att barca är världens nu bästa lag, bla de första 10 i andra halv lek.

Hade de däremot inte gjort mål tidigt eller legat under är jag 100 % säker på att Barca hade bjudit upp till en bättre match, men som sagt de behövde inte. Man United sög ap*****.

Världens bästa spelare tillåt mig skratta igår var minst 4 spelare i barca bättre o alla fostrade i La Masia. Barca hade för övrigt 7 spelare i start elvan och yttligare en inhoppare från sin ungdoms akademi. Där har Lakers något att se upp till.

http://www.youtube.com/watch?v=1sLgioN- ... 2B&index=0
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Rounaldou är Givetvis normalt sett mycket bra, givetvis, men ingen spelare Jag vill ha i MITT Lag. MITT Lag är inte Inter(håller på Dem endast för att KUNGEN spelar där), I Min värld är valet att spela i England ett tecken på dåligt omdöme och en signal om girighet, INGEN vill bo i England av någon annan anledning jämfört med en tillvaro i Italien/Spanien.

Rounaldou kan skjuta och sprattla med benen i högt tempo, men är inte i närheten av den totala skicklighet som IBRA/Messi har, Han har INTE den dynamiken i sitt spel vilket tydligast visar sig genom sina fiaskon i Portugals Landslag som har Klasspelare i Startelvan vilket inte IBRA har i Blågult.

Att Rounaldou sen har en 3-årings temprament glädjer inget Lag eller kunnig supporter.

I ALLA tider har BARCA varit Mitt Lag i Europa med inköpt Halsduk tidigt 80-tal och CL Fotboll i Barcas färger, efter att ha jobbat ihop med en kille från Blanes 3 mil utanför Barcelona, ett härligt ställe utmed Costa Brava, nästan i klass med Tessaloniki :wink:

ps. Mitt 2:a Lag är Borussia Dortmund med SudTribun där 25.000 sjungande ståplatsare sjunger sig hesa på den 100m långa kortsidan :hbang:
In Hinkum Veritas
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

"Att Rounaldou sen har en 3-årings temprament glädjer inget Lag eller kunnig supporter" Nej där är det ju tur att du då gillar IBRA som verkligen är en LAGSPELARE och inte gnäller, gör sig omöjlig i klubbar,käftar med fansen och medspelare... Vilket självmål....
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vänta lite nu med vem käftar Ibra ?. vilket humör har ibra ?. inget dåligt vill jag säga. vill minnas en match som spårade ut mellan Inter och Valencia tror jag inte helt säker , då var det Ibra som lugnade alla spelare i laget när de höll på att springa runt slåss och sparka på varandra.
Hatapopcorn... gå och hata något annat istället ;) *Personligt tillmäle borttaget '/Varanen*
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Fru Gaths Bästis säger nu följande , och HÅLL I ER !!!!

– Alla spelarna har högre kvalitet i La Liga och domarna skyddar spelarna bättre där än i Prison leauge.

Tydligen fanns det något under BrylCremen ändå 8O
In Hinkum Veritas
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Neddo!!!!! :)
Basel-Roma 2-0
Lazio-SALZBURG????? 1-2!!!!!!!!!

Italiensk ligafotboll är död. Finns 1-2 lag kvar som är bra. Resten suger fett som min brosdotter hade sagt.

PL och Spanien är det som gäller Neddo..tom du kanske kan BÖRJA innse det?? :)
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Det gick bra för dom grekiska lagen igår :lol:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Per..vart är dom svenska lagen? :)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Haha den var bra serra, de är bannade från CL ju ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Mys i Ert oförstånd alla Prison Leauge missbrukare 8) , Världsmästare trots att Rigor Mortis har spritts sig i den Italienska Fotbollskroppen, enligt serra :?

Nu är väl Europa Leauge ett Gruppspel och inte färdigspelad heller :roll:
Gör inte en Holland nu igen serra :P

Genoa Vann !! Glöm de Flottiga Frittsen och bli en riktig FotbollsKännare Du också serra :wink:

Europeisk LigaRanking enligt Spannjesus :

Spanien
Italien
Tyskland
Frankrike
Ingaland

OM man gillar Fotboll och Skills :whistle:
In Hinkum Veritas
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Ja..eller om man bara är dum..:)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Finsk gräsätning rules! (att ni bara orkar hålla på med det botaniska käbblet). :wink:
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Finns bara 2 gräsätare som är värda att nämna i samma mening som Finland!!!!! Litmanen och HYYPIÄ :wink: Kommer aldrig glömma målet han gjorde på Anfield mot Juventus i CL :)
Once a laker, always a laker!
Post Reply