Malmö

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Baker: Jag menar de som lämnade skutan, vilket i och för sig var räddningen för Malmö på mer än ett sätt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Javisst Räven men ordet "hockeyhora" känns nog lite fel för oss i Lakers för skall sanningen fram har vi säkert en och annan som hamnar under det epitetet så länge vi inte får fram fler egna produkter.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

just så som räven säger....nu ha dom ju hjärta i laget de hade dom inte innan på de sättet i alla fall
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Härlig vändning i Malmö, ja, verkligen.

Jag vet Baker, jag kastade sten i eget glashus, men jag gillar egentligen inte utvecklingen att det köps spelare, som inte känner speciellt mycket för klubbmärket.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

räven.men era spelare visa ju mer hjärta för klubben än vad dom gjorde för malmö tycker jag i alla fall...rätta mej om jag ha fel
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Niles: EXAKT, äntligen ett vettigt konkret inlägg, Mclean och Söderbergh och company har nog fan ensamma mer i lönebudget än hela Mariestad t.ex...Så riktigt pinsamt att se och höra allt snack om att dom skulle ha hjärta och bla bla bla...och det är också rätt uppenbart att Räven har 0 koll på klackar och stämning ! Hylla Mikrofon"klacken" är ju bara pinsamt...Men sno deras 2-3 ramsor från MFF är allt dom klarar av....Fast sno från MFF är det ju fler som gör...." ett skott ett mål...." Förstår ni gillar MIF och deras enorma :) klack nu helt plötsligt....
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hatapopcornssupportrar: Jag hänger inte med i dina krumsprung. Noll koll på klackar, vad menar du med det.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tror Räven har bra koll på klackar ,även sådana som med bara överkroppar som kastar sig mot plexit om man nu ska kalla såna för klack.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Håller med dig Alfax, vad är det för klack som gör så och vad ger man den för betyg :?
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Kanske sveriges bästa och mest hängivna publik och hyllad även av Motståndartränare som har specialmöte med laget inför bortamatcherna mot oss som t.ex Brynäs med Boork förra säsongen i kvalserien...som sagt...0 koll uppenbarligen...
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Konstigt?? Det har jag aldrig upplevt alla de gånger man vart i den gamla hallen i Kulltorp och kollat på match att Röglepubliken skulle vara så exeptionellt mycke bättre än alla andras. AIA är ju helt klart en bra klack och skapar en härlig atmosfär, resten av publiken tycker jag dock inte skilljer sig från övrig tråkig sittplatspublik. Som oftast bestå av en del mycke hockeykunniga, en del "tro dom är hockeykunniga", en hel hög med gubbar och kärringar som håller för öronen när klackarna sjunger. Och sen har vi den traditionella gubbhyllan som finns i varje hall, oavsett serie. Där sitter gubbarna som "känner hela laget", som "vet allt om regelrna" och som höggjutt diskuterar detta så ihärdigt att man undrar om dom har koll på vad som händer i matchen över huvudtaget. Denna gubbhylla är också den mest färgade delen i hela hallen. Den enda grupp av människor i hallen som aldrig ger domaren godkännt.
Alla detta finns även i Ängelholm. Så hade Boork ett extra möte med spelarna innan matchen i Lindab Arena så berodde det nog mest på genomgång av språket, för att lära sig vissa uttryck som används av den skånska hockeyspelaren!!! :lol:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

I ett land på norra halvklotet finns en Klubb, en ishall, en Klack(AIA) som får ALLA fans i Hela Världen att knäböja och rodna inför deras enorma Röststyrka och hängivenhet, Från Die Könungsblau till Boca Juniors och Fenerbaches Läktare hörs en skammens suck när De på Youtube får skåda barbröstade AIAner kasta sig mot Plexit vrålandes ÄrrBeeKååå.

Samma skam känner Kroatiens fans på sin Branta Kortsida i Landets Landskamper och även De Schweisiska och Tyska Hockeyfansen, för vad är väl ÖlBrölande Tysktalande Fans mot Skånska Pågar, absolut Ingenting :roll:

Gud skapade Klackulturen genom sina Trogna förkunnare AIAnerna som De enda sanna utolkarna för ren och äkta Klackkultur :!:

:whistle:
In Hinkum Veritas
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

NEDOMANSKY wrote:...när De på Youtube får skåda barbröstade AIAner kasta sig mot Plexit vrålandes ÄrrBeeKååå.
Herr-BH, Nedomansky, Herr-BH vrålar de barbröstade.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Neddo: Ja för jag har ju jämfört oss med andra länders klackar och sporter osv...herregud pajas håll dig till saken...pinsamt
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Det är nog du HPS som är forumets pajas. Du tjatar som en tredjeklassare om att AIA är Sveriges bästa klack... att motståndarna hyllar AIA, bl.a, bl.a, bl.a. Kan du inte diskutera andra saker... för klackhelvetssnacket är så jävla ointressant :twisted:.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Har diskuterat många olika saker, det vet du också, bl.a om domare, men det bölade du ju ut hos moderatorerna så min kritiska åsikt om domarna togs bort....
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Bölade ut hos moderatorerna? För att en utvisad och förtappad Röglesupporter skriver negativt om domarna. Skriv vad du vill om domarna. Jag skiter blankt i domarkritik.

G. B. Shaw
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

"Babyhawks" löner: :oops:

Don MacLean
Månadslön: 232 500
Jani Hurme
Månadslön: 228 333
Carl Söderberg
Månadslön: 216 000
Jesper Damgaard
Månadslön: 120 000
Fredrik Eriksson
Månadslön: 100 000
Daniel Casselståhl
Månadslön: 81 667
Calle Steen
Månadslön: 75 000
Martin Samuelsson
Månadslön: 62 500
Jan Öberg
Månadslön: 56 500
Tomas Larsson
Månadslön: 35 000
Nichlas Hardt
Månadslön: 29 167
Markus Svensson
Månadslön: 27 000
Marcus Olsson
Månadslön: 20 000
Tomas Wallgren
Månadslön: 22 000
Per Johnsson
Månadslön: 20 000
Robin Nilsson Alvarez
Månadslön: 18 000
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Slavik wrote:"Babyhawks" löner: :oops:
Källhänvisning!

G. B. Shaw
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Dom är korrekta dvs lönerna, och Malmös säsong är ett enormt fiasko och jag skulle skratta mig tårögd om dom missar playoff! Tyckte Troja imponerade enormt borta mot Mora faktiskt !
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Hatapopcornssupportrar wrote:Dom är korrekta dvs lönerna, och Malmös säsong är ett enormt fiasko och jag skulle skratta mig tårögd om dom missar playoff! Tyckte Troja imponerade enormt borta mot Mora faktiskt !
Hur vet du att dom är korrekta?
Snart nära dig...en ny hall
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Samma summor har cirkulerat på flera forum och även uttryckts verbalt av folk med koll så jo summorna stämmer...
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

oki...klart det stämmer om det har diskuterats på flera forum........
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Ja den lönelistan är gammal. Just nu betalar ju inte Malmö ut nån lön alls pga det prikära ekonomiska läget. Man talar dock om att betala ut nån sorts symbolisk lön till spelarna..
Once a laker, always a laker
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Källan är bl,a Fahlanders blogg, och honom kan man väl lita på???!!!
Fahlander är inte glad på Malmö efter deras strul med Peter Anderssons övergång.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Malmös keeper Jani Hurme skall enligt den här artikeln tjäna ofattbara 304.000 kr. I månaden.
Hörde jag något om Hockey per krona? 8O

Malmö verkar ha fortsatta ekonomiska problem: man kunde t ex inte erbjuda kanadicken Christian Larrivée mer än ett tvåmånaderskontrakt, trots att han gjorde riktigt bra ifrån sig på sin try-out med klubben (VIK knep honom som bekant).

Ändå är det - vad jag vet - inte en enda Mif-supporter som ens ifrågasätter att laget skall flyga upp till Stockholm inför premiären mot AIK.
:eeeh:
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Primeau wrote:Malmös keeper Jani Hurme skall enligt den här artikeln tjäna ofattbara 304.000 kr. I månaden.
Hörde jag något om Hockey per krona? 8O

Malmö verkar ha fortsatta ekonomiska problem: man kunde t ex inte erbjuda kanadicken Christian Larrivée mer än ett tvåmånaderskontrakt, trots att han gjorde riktigt bra ifrån sig på sin try-out med klubben (VIK knep honom som bekant).

Ändå är det - vad jag vet - inte en enda Mif-supporter som ens ifrågasätter att laget skall flyga upp till Stockholm inför premiären mot AIK.
:eeeh:
Hurme måste fått löneförhöjning ifall man kollar på vad det stod i listan lite längre upp.

Varför dom inte erbjöd Larrivée mer än ett 2-månaders kontrakt var för dom inte vet hur stor publik dom kommer ha.

Visst, det är inte billigt och flyga men man sparar stor kraft på det.
KHK = Blekinges Stolthet!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

malmö är en fantastisk skum/rolig klubb,tänk vad dom ger oss mycket att prata om 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

mace wrote: Varför dom inte erbjöd Larrivée mer än ett 2-månaders kontrakt var för dom inte vet hur stor publik dom kommer ha.

Visst, det är inte billigt och flyga men man sparar stor kraft på det.
Kan man inte erbjuda en spelare längre kontrakt än 2 månader så har man antingen noll koll på ekonomin, eller så har man koll men lever över sina tillgångar.

Inga andra lag i serien har några större problem med att åka buss till matcherna, det borde även Malmö kunna klara av, t ex Lakers bangar inte för en nätt busstripp upp till Umeå och tillbaka.

Örebro kan jag tänka mig är ett av lagen som också kommer börja flyga hit och dit 8)
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Hurme med det svagaste psyket som finns, Gath knäckte han VARJE gång det var Derby, helt underbart....." Hurme är vår idol....."
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Mikaela Gath ja, saknaden är total. Rosa handväska och gröna långkalsonger :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

mike gath är hatadumskalles mamma..
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Image
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jag hade oxå blivit rädd för Gath som målvakt, att se en förväxt bäbis med skägg på nära håll kan inte vara kul .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Post Reply