Malmö
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumproffs
Niles: EXAKT, äntligen ett vettigt konkret inlägg, Mclean och Söderbergh och company har nog fan ensamma mer i lönebudget än hela Mariestad t.ex...Så riktigt pinsamt att se och höra allt snack om att dom skulle ha hjärta och bla bla bla...och det är också rätt uppenbart att Räven har 0 koll på klackar och stämning ! Hylla Mikrofon"klacken" är ju bara pinsamt...Men sno deras 2-3 ramsor från MFF är allt dom klarar av....Fast sno från MFF är det ju fler som gör...." ett skott ett mål...." Förstår ni gillar MIF och deras enorma
klack nu helt plötsligt....

-
- Forumproffs
Konstigt?? Det har jag aldrig upplevt alla de gånger man vart i den gamla hallen i Kulltorp och kollat på match att Röglepubliken skulle vara så exeptionellt mycke bättre än alla andras. AIA är ju helt klart en bra klack och skapar en härlig atmosfär, resten av publiken tycker jag dock inte skilljer sig från övrig tråkig sittplatspublik. Som oftast bestå av en del mycke hockeykunniga, en del "tro dom är hockeykunniga", en hel hög med gubbar och kärringar som håller för öronen när klackarna sjunger. Och sen har vi den traditionella gubbhyllan som finns i varje hall, oavsett serie. Där sitter gubbarna som "känner hela laget", som "vet allt om regelrna" och som höggjutt diskuterar detta så ihärdigt att man undrar om dom har koll på vad som händer i matchen över huvudtaget. Denna gubbhylla är också den mest färgade delen i hela hallen. Den enda grupp av människor i hallen som aldrig ger domaren godkännt.
Alla detta finns även i Ängelholm. Så hade Boork ett extra möte med spelarna innan matchen i Lindab Arena så berodde det nog mest på genomgång av språket, för att lära sig vissa uttryck som används av den skånska hockeyspelaren!!!
Alla detta finns även i Ängelholm. Så hade Boork ett extra möte med spelarna innan matchen i Lindab Arena så berodde det nog mest på genomgång av språket, för att lära sig vissa uttryck som används av den skånska hockeyspelaren!!!

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- Inaktiverad användare
I ett land på norra halvklotet finns en Klubb, en ishall, en Klack(AIA) som får ALLA fans i Hela Världen att knäböja och rodna inför deras enorma Röststyrka och hängivenhet, Från Die Könungsblau till Boca Juniors och Fenerbaches Läktare hörs en skammens suck när De på Youtube får skåda barbröstade AIAner kasta sig mot Plexit vrålandes ÄrrBeeKååå.
Samma skam känner Kroatiens fans på sin Branta Kortsida i Landets Landskamper och även De Schweisiska och Tyska Hockeyfansen, för vad är väl ÖlBrölande Tysktalande Fans mot Skånska Pågar, absolut Ingenting
Gud skapade Klackulturen genom sina Trogna förkunnare AIAnerna som De enda sanna utolkarna för ren och äkta Klackkultur

Samma skam känner Kroatiens fans på sin Branta Kortsida i Landets Landskamper och även De Schweisiska och Tyska Hockeyfansen, för vad är väl ÖlBrölande Tysktalande Fans mot Skånska Pågar, absolut Ingenting

Gud skapade Klackulturen genom sina Trogna förkunnare AIAnerna som De enda sanna utolkarna för ren och äkta Klackkultur

In Hinkum Veritas
-
- Forumproffs
Det är nog du HPS som är forumets pajas. Du tjatar som en tredjeklassare om att AIA är Sveriges bästa klack... att motståndarna hyllar AIA, bl.a, bl.a, bl.a. Kan du inte diskutera andra saker... för klackhelvetssnacket är så jävla ointressant
.

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
-
- Forumproffs
"Babyhawks" löner:
Don MacLean
Månadslön: 232 500
Jani Hurme
Månadslön: 228 333
Carl Söderberg
Månadslön: 216 000
Jesper Damgaard
Månadslön: 120 000
Fredrik Eriksson
Månadslön: 100 000
Daniel Casselståhl
Månadslön: 81 667
Calle Steen
Månadslön: 75 000
Martin Samuelsson
Månadslön: 62 500
Jan Öberg
Månadslön: 56 500
Tomas Larsson
Månadslön: 35 000
Nichlas Hardt
Månadslön: 29 167
Markus Svensson
Månadslön: 27 000
Marcus Olsson
Månadslön: 20 000
Tomas Wallgren
Månadslön: 22 000
Per Johnsson
Robin Nilsson Alvarez
Månadslön: 18 000

Don MacLean
Månadslön: 232 500
Jani Hurme
Månadslön: 228 333
Carl Söderberg
Månadslön: 216 000
Jesper Damgaard
Månadslön: 120 000
Fredrik Eriksson
Månadslön: 100 000
Daniel Casselståhl
Månadslön: 81 667
Calle Steen
Månadslön: 75 000
Martin Samuelsson
Månadslön: 62 500
Jan Öberg
Månadslön: 56 500
Tomas Larsson
Månadslön: 35 000
Nichlas Hardt
Månadslön: 29 167
Markus Svensson
Månadslön: 27 000
Marcus Olsson
Tomas Wallgren
Månadslön: 22 000
Per Johnsson
Robin Nilsson Alvarez
Månadslön: 18 000
-
- Forumproffs
-
- Forumproffs
Malmös keeper Jani Hurme skall enligt den här artikeln tjäna ofattbara 304.000 kr. I månaden.
Hörde jag något om Hockey per krona?
Malmö verkar ha fortsatta ekonomiska problem: man kunde t ex inte erbjuda kanadicken Christian Larrivée mer än ett tvåmånaderskontrakt, trots att han gjorde riktigt bra ifrån sig på sin try-out med klubben (VIK knep honom som bekant).
Ändå är det - vad jag vet - inte en enda Mif-supporter som ens ifrågasätter att laget skall flyga upp till Stockholm inför premiären mot AIK.

Hörde jag något om Hockey per krona?

Malmö verkar ha fortsatta ekonomiska problem: man kunde t ex inte erbjuda kanadicken Christian Larrivée mer än ett tvåmånaderskontrakt, trots att han gjorde riktigt bra ifrån sig på sin try-out med klubben (VIK knep honom som bekant).
Ändå är det - vad jag vet - inte en enda Mif-supporter som ens ifrågasätter att laget skall flyga upp till Stockholm inför premiären mot AIK.

Hurme måste fått löneförhöjning ifall man kollar på vad det stod i listan lite längre upp.Primeau wrote:Malmös keeper Jani Hurme skall enligt den här artikeln tjäna ofattbara 304.000 kr. I månaden.
Hörde jag något om Hockey per krona?![]()
Varför dom inte erbjöd Larrivée mer än ett 2-månaders kontrakt var för dom inte vet hur stor publik dom kommer ha.
Visst, det är inte billigt och flyga men man sparar stor kraft på det.
KHK = Blekinges Stolthet!
Kan man inte erbjuda en spelare längre kontrakt än 2 månader så har man antingen noll koll på ekonomin, eller så har man koll men lever över sina tillgångar.mace wrote: Varför dom inte erbjöd Larrivée mer än ett 2-månaders kontrakt var för dom inte vet hur stor publik dom kommer ha.
Visst, det är inte billigt och flyga men man sparar stor kraft på det.
Inga andra lag i serien har några större problem med att åka buss till matcherna, det borde även Malmö kunna klara av, t ex Lakers bangar inte för en nätt busstripp upp till Umeå och tillbaka.
Örebro kan jag tänka mig är ett av lagen som också kommer börja flyga hit och dit

-
- Forumproffs