Nu du Erok... $$$

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Power Play
Forumdemon

Nu du Erok... $$$

Post by Power Play »

Nytt sätt att stödja VLH ekonomiskt! Köp mobil/teckna abonnemang/köp kontantkort och pengar rullar in på VLH's konto. Katshing, Zooks och Telia i samarbete.

http://www.zooks.se/

.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Rena rama porren för Erok.
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hahahahha har redan avtal med detta. Förvisso inte till vlh utan enbart till föreningslivet. Så några ören har Lakers redan fått :lol:

Men att visa denna länk här inne hade varit rena döden för mig :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men när vi nu har chansen att på mobil väg kunna stödja VLH så borde ju även detta vara ett inslag i kampen mot ES :lol:

http://www.troja-ljungby.com/a-laget/a1 ... a13234236c

Sen skulle jag vilja se denna länk på VLHs hemsidan.

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

erok wrote:Men när vi nu har chansen att på mobil väg kunna stödja VLH så borde ju även detta vara ett inslag i kampen mot ES :lol:

http://www.troja-ljungby.com/a-laget/a1 ... a13234236c
Så vitt jag vet är Troja, i förhållande till VLH, 2:a i detta ämne, Erok. Minns inte vilken match, men detta har gjorts i The Dome redan. Men jag ser gärna att det görs igen. Och igen. Och igen...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja Nu när det kommer visas fler matcher i tv och på webben kan man ju även rösta från tvsoffan eller databordet.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Läste på ett forum att de hade tänkt starta ett halvapottenbolag. Tanken var att var och en som ville vara med i bolaget skulle lägga 50 kr i månaden hela särsongen ut. För varje bolagsmedlem som är med skulle man ta 5 kr per match och köpa lotter för. När serien var slut för året delades pengarna upp lika. Målet var att dom hoppades på att så många gick med att de kunde köpa in två häften per match. Inget krav att man skulle vara medlem i supporterföreningen eller i hockeyklubben. Alla skulle kunna vara med och dela på eventuellet vinstpengarna. Och de stora vinnarna var deras hockeyklubb. :lol:

Skulle Någon lottförsäljare eller ansvarig sådan starta upp ett sådant här bolag i VLH skulle jag tänka mig att gå med. Inte enbart för att stödja klubben. Kan bli duktiga potter framöver å bolagsmedlemmarna skulle kunna gå ordentligt med visnt.
Last edited by erok on 23 September 2009, 16:24, edited 1 time in total.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Re: Nu du Erok... $$$

Post by Lakershjärta71 »

Power Play wrote:Nytt sätt att stödja VLH ekonomiskt! Köp mobil/teckna abonnemang/köp kontantkort och pengar rullar in på VLH's konto. Katshing, Zooks och Telia i samarbete.

.
Mer konkret, vart går pengarna till?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

VLH skulle jag förmoda :lol:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Spela inte dum nu erok! Så långt har jag förstått.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja men inte alltid pengarna behöver gå till något säskilt. Finns nog ett konto dit övriga inkomster går in utan att förden sakens skull måste gå till något speciellt ändamål.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag är inte ett dugg intresserad av på vilket konto dessa pengar trillar in på. Vet att det går till VLH å det räcker för mig.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Det kanske vore är ett intresse för både dig erok och andra här att få veta i vilken kassa dessa pengar ska läggas i. Det vore passande och rättvist mot köparna.

Om jag skänker pengar till en förening så vill ju inte jag att de ska gå till sådant som inte är till gagn för klubben. Finns säkert många märkliga små "hål" att lägga pengarna i som inte har med själva VLH att göra. Ska det gå till ex frimärken, bensin, personalfester mm?
Det är därför som jag vill veta vart pengarna faktiskt ska gå till.
Last edited by Lakershjärta71 on 23 September 2009, 16:51, edited 1 time in total.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

läggs nog i samma kassa som kaffeförsälningen kommer in på
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

ok, det låter bra! :wink:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja ,men snälla du i 99,9 eller för att inte säga 100% så går väl pengarna till det som är till gagn för föreningen vilken förening du än stöttar .Föreningen har en budget och pengar som kommer in till denna andvänds till det föreningen har som målsättning blir det pengar över så finns det mycket att göra inom en förening .Att b-o-k-s-t-a-v-e-r-a vad var varenda krona andvänds till verkar väldigt långsynt.
Frimärken,bensin, personalvårdnad ingår också i en förenings verksamhet.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Så där ja nu har det gått några månader. Hur många här inne har skaffat detta? VLH marknadsför det på ett otroligt bra sätt eller?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

ungefär lika upphetsande som att se damerna från DDR kasta kula är denna tråden. Så tror nog pengarna från detta kan läggas i kaffekassan. Varken till eller från just nu. Men vist det lät bra från början
Post Reply