FarmarKlubben

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Kan ni inte erkänna att han kommer bli ett riktigt bra tillskott till Alvesta när de skall försöka nå Div 1?
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Vem eller vilka som tjänar på att värva amerikanen?

Ingen blir delvis mitt svar , Amerikanen lär knappast blomma ut i Div2 i sverige inte med åldern i åtanke då han redan borde spelat i hockeyallsvenskan om han hade några skills att tala om :!: Dagens Sverige har nästan "överflöd" med målvakter så varför ens krabba till det ?

Det som skulle göra att någon tjänar på det isåfall är att man får skryta lite i lokalblaskan och man får medhåll av diverse hockeymammor (särkilt de med snopp mellan benen) som kan sitta på industriområdet i alvesta på respektive rasttid och låtsas vara större än vad man är .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Vissa dagar skiner Solen starkare än andra dagar, skillnaden märks även inne i Hinken, Vår HockeyVän Anders83 som allt oftare förvaltar Smörpassen likt en rutinerad Sniper knackar på dörren till Forumfemmans line Up :golfclap: , har träffat pucken mitt på tejpen :wink:

Crossen får fundera några dagar till på hur ideell rörelsen egentligen är.
Ledtråden är att vinsten från Rinkdansen används till något :ajaj: , Vi leker med tanken att alla spelare i ett mediokert Div.2 lag betalar all utrustning och tejp,resor,mat,klubbor själva, HUR mycket + går då föreningen. Riktiga Kulturklubbar har den fördelen jämfört med Lakers och andra PopLag att de inte behöver betala för sina spelare en endaste krona, lyckan av att tillhöra ett kulturellt kollektiv och den gedigna utbildning som ryms där kräver ingen ersättning utan spelarna pröjsar själva.

Detta har nu spritt sig till Cornell University och nu skördar klubben frukten av sitt rykte som Plantskola. Jag tror att Troy är ett fynd, bra målvakt som är Gratis, det är dock synd om Troy som får byta 4200 på läktarna mot 100 betalande + 50 med klubbjacka, visserligen kan Han slinka In i Lakerdooome ibland och se spelare som spelar för pengar i en rent kommersiell rörelse. :wink:
In Hinkum Veritas
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Fast om alla spelare i Lakers, som du antyder, spelar för pengar? Hur kommer det sig då att Lakers tillhör toppen i allsvenskan? Med lönerna spelarna får/fick skulle alla duktiga spelare gått till Leksand, Rögle, Malmö med flera, för de har kosingen. Om de nu är så pengar kåta...
y.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tror Nedomansky ironiserar över att kulturlagen försöker påskina att spelarna i deras lag enbart spelar för kärleken till bygden. Vetenskapliga undersökningar har visat att 5% av nordamerikanrna föds med en gen som gör att man älskar svenska kulturorter.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Betänk då käre spannjesus att jag står NÄRA trumman med ryggen IFRÅN isen :wink:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

:ajabaja: , Inte Ironisera över Kulturens Stolta Gratisarbetare :nope:
Jag förmedlar bara deras eget Mantra, Gratis är fint och pengar är fult, TÄNK OM ALLA inte jobbar GRATIS i kulturföreningar HELLER, utan någon/några kan tjäna pengar på Negativa kval även i Div.2, Hemska Tanke, det kan inte vara möjligt...... :oops:

En variant är att Man helt ärligt berättar om man betalar Lön till vissa, även om DE INTE bidrar ett smack till föreningens utveckling, detta gör Vi år efter år utan krav på Långsiktighet eller resultat för A-Lag eller U-J-verksamhet. Förra säsongen var ett sportsligt lyft för A-Laget, men varför? , Jo införskaffad kvalitet som GIVETVIS var Gratis som brukligt :wink: På Lakersvis utan pengar förstås.

Att bygga en Plantskolas serieplacering på Växjö Universitets studenter eller NordAmerikaner ger onekligen sken av att Trädgårdsmästaren vräker på säckavis med Kväve för att få växtligheten att prunka ett tag och efterlämna en utarmad mylla.

Som krass Hockeykonsument som uppskattar Kvalitet, frågar Man sig VEM tjänar på detta Långsiktigt, inte kan det väl vara dessa moderna Cirkusartister som reser landet runt och frälser mediokra Hockeyklubbar med långsiktiga utvecklingslösningar :? , Givetvis utan ersättning, eftersom Hjärtat för sporten inte kan smutsas ner med pengar.

Hockeyförbundet har en utomordentligt välgjord ABC-Pärm för Hockeyutveckling, använd den så luras Man inte in i diverse Frälsares egna tolkningar av Skriften, dessutom får Man Långsiktighet på köpet och vem som helst som kan läsa kan enkelt se hur Hockeyutveckling går till.

Det är skillnad på att skapa ett Framgångskoncept i Div.2 klubbar eller att tex. Vinna TV-pucken med Toppspelare där andra gjort grovjobbet, kvar återstår att bevisa hur grovarbetet är utfört med klubbens egna Material, man skördar det man sått.

Själv föredrar Jag Lakers-Sagan där Clownerna med klokt användande av pengar skaffat sig kunskap och stadig utveckling och därmed lyckas skänka glädje för många, jämfört med de kulturella självplågarna som med nöd och näppe får ihop till domarnas kostnader vid match.

Lakers bör rädda Hockeyn i Alvesta, så att Clownernas muntra skratt kan glädja barnen även i Växthuset.

Paradoxen i allt för många Småklubbar är att De ofta Klankar på Storlagen som köper sig framgång, men missar att De själva år efter år betalar stora summor för ingen kvalitet alls. Frågan är - Vilket är värst ?

ps. Priset väntar på Dig Anders83 ! , än mer välförtjänt med tanke på Din placering vid Djungeltrumman.
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja du har nog rätt i när du säger att Lakers bör hjälpa Alvesta hockey. Men innan vi hjälper någon så måste det fört å främst finnas ett jävligt fult ord i kassan innan vi kan hjälpa. När Lakers går + och har betalat tillbaka till supportrarna för lånen de tog ja då kanske dom ska börja fundera på någon form av hjälporginisation. Innan dess icke. Iår kommer vi ju inte kunna hjälpa då hallhyran är uppåt väggarna
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Du har rätt erok, Lakers har Sina Demoner att bekämpa, Jag menar inte att Lakers skall hjälpa till med pengar, utan med kunskap och tydlig utvecklingsvilja samt tydlig riktning på sportslig utveckling för HELA Klubben, för detta krävs hjälp utifrån eftersom det saknas/saknats under många år i FarmarKlubben ( Beviset är Resultaten/antal EGNA i A-truppen/träningskvalitet/kontinuitet ) de som försökt har visat sin oförmåga.

Pengar saknas INTE i Växthuset, U-verksamhet kostar samma som i de flesta klubbar och går också med + varje år. Man omsätter en bit över 2 miljoner, och drar in ca.300.000 tusen på frallförsäljning/år vilket U15 Laget använder till en helt meningslös Tjeckienresa med lika många föräldrar som spelare på bussen genom Europa, slöseri med både tid och pengar om man är SERIÖS med sin hockeyutveckling. I Farmarklubben finns ekonomiskt utrymme för att tillsammans med Lakers anställa 2 st Tränare med fokus på utbildning av U och J spelare, där extra vikt läggs vid Målvakterna, detta borde göras istället för att tramsa med ett Mediokert A-Lag och tränare som lägger helt fel fokus på verksamheten och förslösar Klubbens resurser på en massa medelmåttor, som Bonus får då A-Lagets Tränare nu istället det Ärofyllda uppdraget att varje år njuta sötman från andras goda arbete i TV-Pucken som tröst för det meningslösa harvandet i Div.2

Tillsammans med Lakers finns ypperliga förutsättningar att få mycket Valuta/Hockeyutveckling för de pengarna som redan nu finns i bägge klubbarna, TILLSAMMANS skulle detta utbyte vara till stor gagn för De Ungdomar som vill spela Hockey i Regionen Växjö/Alvesta, FarmarKlubben måste svälja Stoltheten och böja sig för Lakers som bevisat att De kan prestera på Elitnivå, den nivån som Tränarna i Växthuset endast får uppleva i TV-Pucken EN gång om året.

Låt A-Laget i Farmarklubben bestå av spelare uteslutande från Region Växjö/Alvesta och som inte platsar i HA eller högre och tjäna som ett RIKTIGT Utvecklingslag för lokala spelare som vill ta ett steg till i sin utveckling, och inte som nu när det i många fall fortsätts spela A-Hockey istället för Korpen, med utrustningen betald av klubben( Läs U spelares föräldrar ) och dåligt genomförd sommarträning, utan ambitioner att utvecklas som spelare utan spela för att det är kul, att dessa spelare/ledare tillåts bränna surt införskaffade slantar på Kalkonverksamhet är resultatet av att i stort sett alla slutat bry sig om Hockeyn i Alvesta, publiksnittet och antal ungdomar i U-Lagen visar detta med all önskvärd tydlighet.

Utveckling eller Inveckling, Valet är fritt, Jag förespråkade detta ovan under Min tid i Farmarklubbens Styrelse, där även Lars Lindgren hade samma åsikt. Under den tid som gått sedan 2001 så har Svensk Hockey utvecklats enormt så även Lakers, FarmarKlubben däremot klafsar sig fram i Träsket med sin Tradition och dåliga resultat, givetvis är det OTUR :roll:
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men du neddo. Jag måste fråga dig om Alvesta verkligen är Lakers farmaklubb. Står det skrivit nån stans att Lakers ska hjälpa Alvesta eller är detta bara din egen önskan?? Har för mig att DIÖ har bra hjälp av Troja. Iallafall förr om åren. Hur det ser ut idag mellan dessa två klubbar har jag ingen aningom.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Nej Alvesta SK är tyvärr inte Lakers Farmarklubb, det hela är en liten Ordlek för att belysa Klubbens plats i Näringskedjan. Dock finns givetvis ett visst mått av samarbete, Alvesta skulle inte kunna mönstra full trupp utan gamla Lakersspelare de senare åren om inte botten på Div.3 eller Korpen skulle passat Växthusets Is.

Det som fattas är ett totalt grepp om kontinuiteten i utvecklingsstrategin från U-J och A-Lag, där huvudelen av pengarna borde satsas på U-J för att ge högre kvalitet på de som vill bli A-spelare, det skulle vara mycket intressantare att se ett Super Elitlag ( Lakers SK JuniorAcademy ) spela sina Matcher i Växthuset, med Vältränade Juniorer som VILL något än en massa avdankade otränade diversespelare som borde lagt av stället för att ta inträde för sina mediokra insatser. Satsa på Framtiden och inte på det som aldrig blev något.
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Där har du en stor poäng neddo. Men Lakers leverara ju redan spelare till Div 1 laget gislaved. Utvecklas dom inte tillräckligt bra där menar du?
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nackdelen med gislaved är ju avståndet,det vore mkt mer fördelaktigt med ett utbyte närmare i regionen
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja Det är klart Malul. Men varför inte stötta ungdomslagen vi har på hemma plan?? Eller menar ni att motståndet är alldeles fördåligt för Lakers?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Man stöttar både Lakers och Alvestas Ungdomar om Man tillsamman breddar upptagningsområdet och genom samordning åstadkommer kvalitativ kontinuitet där det finns ett flertal nivåer för ALLA spelare att utvecklas i, mognaden som Hockeyspelare sker i väldigt olika åldrar och perioder, att då kunna ha ett flertal Möjligheter/Lag att utvecklas i är det idealiska.
In Hinkum Veritas
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Peter Andersson för tydligen samtal med ASK. Bättre nyförvärv kan de inte ens fantisera om. Hhhmmm...man kanske skulle åka dit och kolla en match i höst.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Eftersom Peter Andersson är vältränad och inte utan talang så borde han dominera kraftigt i Växthuset, En mycket bra förstärkning på Div.2 nivå, hoppas bara nu att Stolthet/Tradition och Hjärts avspeglar sig i Kostnaden för Farmarklubben, sannolikt så spelas det Gratis som tack till den gedigna Moderklubben, för inte skall väl 100 betalande räcka till ersättning också 8O , är konkurrensen på allvar från utländska klubbar vilket är föga troligt så har Farmarklubben ingen chans eftersom spelare med mer än 1p/match i Div.1 brukar spela för pengar.

Dessbättre så lär detta medföra att det blir ännu lättare för De Välutbildade Juniorerna från TräskLigan att ta en Tröja i Plantskolans A-Lag :nope:

Det ger alltid samma Gedigna intryck när Farmarklubben syr ihop säsongens Trupp i Aug/Sept när det visar sig vilka som inte fått napp någon annanstans och det klarnar vilka som Sommartränat :) ( Ordentligt :oops: ) på denna nivån är det Left-Overs som gäller både på och utanför isen.

Dock kommer Peter Andersson att tillföra mycket och dundra in poäng, trots att Karriären i princip är slut, Han blir sannolikt det närmaste Laget kommer en Klasspelare, övriga får anta Utmaningen. Sätt Ted Terminator i Hans Line och låt en Egen vinna skytteligan igen ( senast var Gandalf ) :idea:
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Hrmmm
Peter tillför mer i ASK än han gjorde i Lakers OM han nu spelar där i höst.
Vad det gäller mediokra spelare så skall man värva efter plånboken det har Troja , Taif Nybban och övriga fått erfara varför skulle det inte gälla ASK också har jag mycket svårt att se.
Bit ihop och kom över

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Där har Du Rätt Boxen angående Peter A, exakt vad Du menar med efter Plånboken är Jag osäker på :? , vad gäller FarmarKlubben så borde inte någon i Klubben ha någon ersättning överhuvud taget, om det vore någon Rim och Reson, sett till prestation så skulle samtliga få betala för sin lidelse i ett Immigt Växthus, precis som U och J spelarna.

Nu vet ju både Du och Jag hur det ligger till :roll: , det borde krävas ett betalande publiksnitt på 500/match för att ge medelmåttorna utrustning och ersättning, så länge den publiken saknas i Växthuset så genererar egentligen Klubben inte något som helst intresse i byn, förutom de närmast sörjande som inte vill annat än att leka seriös hockeyKlubb, och några till som kluckar glatt åt all den otur som förföljer Plantskolan år efter år och åker till Lakerdoome för att stilla sitt Hockeyintresse, vilket kvaltetesmässigt inte kan stillas av det som pågår i växthuset, Jag beklagar oturen trots den så kallade kompetensen som sägs finnas i väggarna, Jag kom över tramset för länge sedan Men gläds över inkompetensens misslyckande och bjuder frikostigt på goda råd till U och J verksamheten, givetvis kommer ingen att bry sig, vilket innebär att misslyckandet fortsätter.

Ni vet bäst, synd att inte Seriemakarna och övriga Klubbar i Landet bryr sig ett smack :wink: , och tilldelar Plantskolan ett antal Kulturpoäng varje år.
In Hinkum Veritas
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

ASK tappar Mikko Palotie.
Nästa klubb för honom är seriekonkurenten Kallinge Ronneby.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ett klokt Val av Finnen, alla Vaktmästartjänster var tydligen redan tillsatta i Plantskolan, samt att Kallinge kunde erbjuda bättre möbler än vad som skramlades ihop till lyan förra säsongen :wink: , nu är det bara att skicka in en vältränad och skolad Junior ur de EGNA leden :roll:
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Lite Kuriosa om Klubben med stort K, Juniorernas Försäsong inför Träskligan har i år bestått utav 1 Träningspass v.19 och Årsmöte i Klubben v.23, därefter vilar man till v.32, då upptas Träningen, med 3 pass i veckan inför säsongens Klafsande, Tänk Om ändå Clownerna i Växjö Lakers hade ett så gediget program :eeeh:

Sä här Tränar Lakers Juniorer:

Veckoschema för grupp 1 vecka 17-25

Måndag kl 1700 – 1900:

Utomhus på Norregårdsskolan, det kommer att vara fokus på syreupptagningsförmåga och det kan bli lite fotboll eller liknande för aktiv vila.

Tisdag Atleticum valfri tid (Niklas och Matheus är på plats mellan 1900 till ca 2100):
Styrka första tre veckorna, sen snabbhet en vecka, sen explosivitet i tre veckor och sen spänst en vecka. Sen Börjar det om. Programmen kommer att finnas på It’s learning. Kör de pass det står pass ett på under tisdagarna.

Onsdag kl 1700 - 1900:
Inomhus i Norregårdsskolan, det kommer att vara fokus på uthållighet och det kommer att vara innebandy som aktiv vila.

Torsdag kl 1700 - :
Båda grupperna på Värendsvallen och det kommer att bli fokus på syreupptagningsförmåga. Vi kommer att vara utomhus

Fredag Atleticum valfri tid (Niklas och Matheus är på plats mellan 1800 till ca 2000):
Se tisdag men ni kör de pass det står pass 2 på under fredagen.

OM Jag ens nuddat vid ett sådant träningspass utskrivet på Alvestas kanslis kopiator skulle Jag blivit ihjälslagen av Mammor o Pappor till spelarna som nu spelar i TräskLigan :ajabaja:
In Hinkum Veritas
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Hm det var märkligt, i min gamla klubb Åseda har de kört,

Måndag, uthållighet
Onsdag, spänst, balans och innebandy
torsdag, intervaller
fredag, snabbhet

Utöver det ska alla köra minst tre gympass i veckan. Märkligt om det är sant att det skiljer så mycket i träningsmängd, mellan Åseda och Alvesta :?
Evert!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Av tradition så Tränar Man inte så speciellt seriöst i Farmarklubben, eftersom HockeyGudarna har givit De utvalda en uppsättning Gener som likt Jehovas Vittnen kommer väl till pass på den yttersta Dagen.

Skämt åsido så har givetvis en DEL av A-laget och utvalda Junisar tränat aningen mer, det vet jag också, men De övriga Juniorerna?, nåväl Träningsmängden ovan är dock tagen från Juniortruppens kalender.

Dock finns en gammal oskriven Lag i Växthuset att Tränarna inte skall träna så ofta så att Föräldrarna tröttnar och ber sonen sluta spela hockey, för då uteblir arbetskraft till Rinkdansen :!: , där pengarna till en del av A-Lagets materiel tjänas in.

Mer än två, MAX tre träningar i veckan kan det vara, så att sönerna kan gå på Bio och softa också :roll:

Att denna Träningsmängd inte inneburit några Resultat, gör att pannorna lagts i djupa veck i Växthuset, trots Kultur/TV-Puckstränare och tradition, Otur är en Hypotes på de glest befolkade läktarna.

Vad tror Du Manglaren ?
In Hinkum Veritas
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Jag tror sällan saker, jag försöker veta :wink:

Hockeyn utvecklas hela tiden vilket gör att man idag, måste träna väldigt mycket även på låg nivå från att uppnå framgång. Med tanke på var Alvesta var som förening för inte så många år sedan, så är det tragiskt att se utvecklingen de sista åren. (sista och sista ganska många år sedan det började brista)

Som Lakers och tidigare HC fan så är det lite beklagligt att skåda detta förfall, självklart hade det bästa varit att haft Alvesta i div1 och haft samarbetsavtal med dem istället för älgarna från Gislaved.

Personligen hade jag gärna sett att kedjan varit Lakers i HA, Alvesta i div1 och varför inte Åseda i div2. Då kunde lakers juniorer beroende på nivå, ges möjligheten till senior spel i tidig ålder. Något jag föredrar framför att spela i de olika junior serierna.

Alla spelare är givetvis unika och vissa passar det bättre att utvecklas i junior miljö, men ju fler och bättre möjligheter man har till att utveckla spelare och individer ju bättre är det givetvis.

Alla utvecklas i olika åldrar, men utan träning så tar det tillslut tvärstopp oavsett hur bra du är (Ledley King undantaget)
Evert!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det märks att Du umgåtts med JR Ewing i Texas, snappade konceptet på Studs :ok:

Inte alla som har den gåvan Manglarn !
In Hinkum Veritas
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Det är skillnad på att veta och på att tro :wink:

Man måste dock digga att Larry Hagman (JR Ewing) avslutade karriären med att gästspela i ett avsnitt i den tyska såpoperan Lindenstrasse :wink:
Evert!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Precis när Man började undra över NÄR Peter Andersson skall presenteras som FarmarKlubbens Ankare kommande säsong, så Dimper ryktet ner om Att Tränare Eskils Son David ryktas till Klubben för Omplantering :ok: , Klockrent för Bövelen, som det myntades i PilsnerFilmerna.

I Nepotismens Högborg så drar Man sig inte för att spela ut De Klädda Korten, Nu lär inte detta bli verklighet, OM Man betänker Norströms Jr stats desenaste 3 säsongerna med 6 OLIKA Lag och sammanlat 57 matcher och 20 p.

Jag skulle nog chansa med en Vältränad LakersJunior istället :wink:
In Hinkum Veritas
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Eric "Swedenrock" Yngwe är klar för ASK.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Så blev det klart att den enligt Snusjerry " Högre " Svansföringen innebär både hängslen och livrem, dvs. Man tar en vältränad fd.lakersspelare lex Yngwe och Norström Jr.

Man väljer att utöka Truppen med ytterligare Två spelare frösådda utanför Plantskolans utarmade Mylla, det vore givetvis korkat som verkställande odlingsansvarige säger att ge en EGEN Junis chansen bland Forwards, eftersom kvaliten bland Träskspelarna är högst osäker, särskilt om Man inte vill besudla sitt rykte som Ledare med en medioker säsong i 2:an, vilket är något helt annat än ett dåligt Div.1 lag som Hammarö :roll: , som kan betraktas som ett JuniorLag :!:

12 Forwards finns nu i Roostern, med Peter Andersson som livsviktig Gratisspelare blir det 13, då finns 3 Forwards i Laget med Ortens egen mylla under naglarna, Plantskolan :oops: , förlåt KöpeLaget :wink: fyller alltså på med en Genuin Brunkare Yngwe, Dråpligt nog så tar Han en plats i Laget Som ALLTID bör kunna fyllas av en EGEN Junior precis som fallet borde varit när Yngwe lämnade Lakers.

The Lord Works In Mysterious Ways, särskilt där Övesteprästerna dansar Regndans trots kommunalt anslutet vatten :whistle:

Lyyyckkaaa Tiillll :!:
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Trist för ask om det är så du beskriver neddo. Diö har leverat mycket lovande ungdommar till Troja förut. Hur det är med ASKs ungdommar vill jag vara osagt men med så få egna i laget kan det ju inte bli någon masspruduktion av spelare.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Peter Andersson Klar för spel i Plantskolan, en aning rörande att det äntligen kommer en egen Planta med en aning Klass, som vill lägga Skridskorna på Växthusets komposthög framöver.

En MYCKET Bra värvning i Div.2, sannolikt seriens Bästa :!:

Han lär få mycket Istid där Han sannolikt får Bita sig i Läppen i en del Matcher, nåväl med detta så får FarmarKlubben ihop EN HEL FEMMA ur den Egna odlingen, som gammal ryktbar Plantsskola så smärtar det säkert att ha behövt använda både DDT och Hormoslyr för att kväva Ogräset och ge plats åt i nuläget 6 fd Lakersspelare. Ett tips i all välmening är att i framtiden endast använda Sållad Matgjord, där Sållningen sköts av Proffs i ämnet, och inte som det har varit, där Lokala förmågor blandat både äpplen o päron i Matjorden, med känt resultat.

Med spelare som Peter A och målvakt från Nord-Amerika, förstärkta av Lakers och Ledartrojka med Vinnarskalle, så kan detta INTE misslyckas i år, det blir Div. 1, GRATTIS !

ps. Allt är givetvis en helt ideell satsning utan ersättningar, bara Stolthet/Tradition och Hjärta :!:
In Hinkum Veritas
nyman
Forumamatör

Post by nyman »

Man kan inte sluta förvånas av hur vissa på forumet kan förvränga ord och verklighet så till den milda grad att man ser en viss hisorisk bitterhet.
Alvesta har alltid varit en stark ungdomsförening. Det gamla systemet, innan Bosnam, Ungdomar gick till Troja och gamla Troja spelare spelade i Alvesta. På den tiden var inte Växjö Hc ett allternativ för Alvesta ungdomar. Det som finns nu är skapat för 7-8 år sedan. Men man har tydligen gjort en rensning för 3 år sedan med inrigtning på det som skapas, ser lovande ut, framöver. Vilka som blev bort tagna ur styrelser och ledarkarden det vet "N...ågon bättre än jag. För övrigt har väl många hockeyspelare i dubblat med fotboll, där av får många sin träning.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Förvåning och bitterhet är en sak ock fakta något annat min Gode Nyman, Inte ens Jag kan förvränga Serietabeller och resultat.

Myten gör gällande att Alvesta alltid varit en stark U-förening, att blanda in Bosman i Alvesta mylla känns en aning som att skjuta bollen upp på Läktaren. Ungdomar har sällan gått till Troja (undantagM.Petersson/Holst) även om Troja till och från visslat i Lockpipan, dock har seniorer ibland kommit till Troja dock inte i någon strid ström och aldrig direkt från Alvesta, de senaste 25 åren

Att Trojaspelare förstärkt Alvesta eftersom kvaliten saknades i klubben är riktigt, men Jag kan lova Dig att det kostade Kulor, som sånär sänkte Klubben, Jag har sett dessa siffror och vet också hur det till slut undveks konkurs , TAIF var i gott sällskap 8O .
Alltså Min Hockeyvän, på grund av inkompetens i spelarutvecklingen så värvades DYRA spelare till Alvesta när det egna materialet var Kass.

Nu när det egna materialet fortfarande är Kass så platsar 6 egna i Truppen i DIV.2 2009 :roll:

Om rensningen är ett Faktum återstår att se genom Resultat, Jag avvaktar och ser, dessutom så var Tydligen en UTRENSNING befogat för 3 år sedan enligt Dig, vilket stärker Min Tes.

Personligen slutade jag i styrelsen(2001) efter 1 år, när Nivån blev allt för Låg och samarbetet Österut ansågs olämpligt. I den vevan var det omöjligt att få någon att vilja vara Ordförande i Klubben, där alla möjliga kandidater tackade Nej, naturligtvis helt utan anledning. :wink:

Hockeyspelare tvingas mer eller mindre att sluta med Fotboll i 15 årsåldern OM de tänker seriöst på sin Hockeykarriär, så där faller Ditt argument direkt.

Mitt intresse för gedigen spelarutveckling klingar i vissa öron som Bitterhet, det må så vara, Jag lutar Mig tillbaka och studerar Tabeller och önskar lycka till när Fru Fortuna och Nepotism bestämmer HUR knopen skall knytas.

Här kommer Min Ranking på Alvesta killar som gjort avtryck i HockeySverige:

Johan Lindbom -71
Christian Magnusson -79
Thorbjörn Persson -69
Robert Rosen -87
Per Martinsson -64
Peter Andersson -78
Mats Graesen -70
Per Sundbom -76
Jonas Karlsson -84
Chris Nybeck -88
Dan Idofsson -68
Oscar Holst -90

De här tolv har lyckats prestera något under de senaste 25 åren, samtidigt som det egna A-Laget inte kan försörjas med egna spelare.
Stark U-Förening, det beror på vad man jämför med och hur verksamheten anses behöva bedrivas.

Statistik visar totalt att varje klubb oavsett Nivå får fram EN spelare till sitt respektive A-Lag per årgång, i Alvesta med 6 egna i 2:an, vad betyder dessa siffror :?

Talanger som Klubbar kan skryta med dyker upp i ALLA Klubbar oavsett verksamhet, förmågan är att förvalta Råvarorna, så att De bästa sticker uppåt i systemet och kvar blir en gedigen Bas av hyfsad Kvalitet.

Korrigera gärna om Jag missat någon spelare nyman.
In Hinkum Veritas
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Bra ranking, men skulle nog vilja ha Idofsson högre upp trots hans svaga hemmaspel, på bortaplan var han grym och kvalade till eliten med Troja 4 år i rad, byt plats med P Andersson :ok:
Post Reply