satan så synd att du inte bor i V-ö och kunde lägga hälften av din energi på att utföra lite saker och ro saker i land. Kunde har genererat mkt pengar till klubben.
Last edited by dolitle on 2 September 2009, 22:12, edited 1 time in total.
Ja du tycker jag med. Har alltid fått lära mig att arbeta för det jag älskar. När jag inte kan arbeta får man skänka det lilla jag kan istället.
Vem minns inte de tuffa åren då man liftade till stan för att se Lakers spela. KL 11 stod man på 23an söndagarna för att hoppas att man kom i tid när matchen började Ja så vist hade jag lagt min själ i vlh och LL om jag bott i stan
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Ok, ungefär en 50% i ökning + att vi i ett nafs skulle klara av att bidra 40k mer än Troja gör till ungdomsverksamheten. Hur kom du fram till att just 100k mer per säsong är en ok siffra?
Tror du jag gör detta för egen vinnig???? Nä jag gör det för LL och för VLH. För att jag älskar laget och för att jag hoppas att en dag kunna pissa både på Taif och Troja. Tyvärr kan jag inte göra det när det gäller halvapotten. Vilket som sagt retar mig. Att vi kom till KS är glömt nu. En ny sersong där VLH ska dra in 3 miljoner till. Tröjan kommer säkert att hjälpa till en hel del men bara en liten del av dom pengarna kommer ungdommarna till pass.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Hur kom du fram till just 100k i ökat bidrag till ungdomsverksamheten vore ok med tanke på publiken. Det innebär att vi säljer för 200 000 mer än i dag. Men varför just den siffran?
liftade in till matcherna gjorde du väl för egen vinning, eller?
Du kanske liftade in för att sälja halvapotten lotter eller matchprogram eller ngt annat som gynnade klubben.
Ibland måste man göra saker och inte bara tycka/komma med ideér.
Man kan inte alltid överlåta allt handlande till alla andra. Alla andra blir till slut trötta då.....
Vi skulle alltså behöva sälja 323 fler lotter varje match. Då har vi i alla fall benat upp vad det handlar om. Vad är dina tre främsta tips till att nå detta mål och hur mycket mer resurser anser du att det skulle krävas?
Vet inte antalet som har anmält sig nu till lottförsälningen. Men när jag tog ett häfte å sprang runt på läktaren i tio min för två år sen var vi ca 10 som sålde uppe vid hallen. Öster har eller hade ett lottstånd uppe på sammarkand. Används inte det så tycker jag Lakers ska ta över detta eller skaffa sig ett eget. Ska kännas tryckt att komma kontakt med klubben. Finns så många som kanske inte vågar ta kontakt med klubben via tele eller mail. Men hade det alltid varit folk på samma plats samma tid så blir det tillslut en trygghet att böra snacka med dom som står i ståndet. . Ville inte att diskutionen skulle handla om detta igentligen utan ville känna folkets stöd här inne att nu jävla ta vi tag i det här å hjälper VLHs alla underbara ungdommar. Bara att ta ett häfte i pausen med sig ut när man ändå ska röka eller stå i kön för att käka korv. Det är helheten det handlar om. Ingen tävling om vem som säljer mest eller inte. Sälj det du hinner med när du ändå gör det andra.
erok wrote:Ville inte att diskutionen skulle handla om detta igentligen utan ville känna folkets stöd här inne att nu jävla ta vi tag i det här å hjälper VLHs alla underbara ungdommar.
Nu skämtar du ändå aprillo med mig, försäljningen av Halva Potten är ju en av dina hjärtefrågor. Så den lätta går jag inte på. Men ok, du hade två konkreta idéer:
1. Ett stånd på Samarkand.
Vi behöver ta reda på nuläge. Hur ser det ut idag? Vilka tillstånd behövs? Vad har tidigare lottstånd gett? Har vi möjligheter att rekrytera frivilliga till att ha den bemmanad. Rekrytera en ansvarig.
2. Mer casual försäljning.
Hur kontrollerar vi att pengarna inte försvinner till annat? Kan alla ta ett häfte vid dörren när man går ut? Tror vi måste tänka ut ett system. Blir ju lite komiskt om alla är tvärhungriga och ställer sig i korvkön. Finns många frågetecken kring "casual" försäljning som vi måste fundera vidare på innan vi lanserar idén i full skala.
Även Halva Potten-gänget skriker efter hjälp. Här behöver vi minst ett 10-tal glada försäljare som kan hjälpa till att öka inkomsterna till vår fantastiska ungdomsverksamhet. Självklart är både manliga som kvinnliga försäljare hjärtligt välkomna i Lakersgänget.
Vår trevliga medarbetare Birgitta Johansson, som är säljansvarig för Halva Potten sitter redan vid telefonen och väntar på ditt samtal. Gör henne riktigt glad och ring redan nu på:
Svar ja varanen efter det att jag frågat snällt om jag fick sälja på läktaren så fick jag mig ett häfte. Fick även då reda å hur mycket potten var uppe i å på detta sätt gorde man reklam. Bara att skrika potten är nu uppe i 4000 kr till en ensam vinnare. Trojas försäljare skrek potten är nu uppe i 15.000 senast jag var där
Men med så små medel som att sälja ett par lotter när man ändå är i hallen å man ser vad pengar det kan ge förstår jag inte hur en klubb i VLHs storlek måste skrika efter lottförsäljare.
Men snälla erok, gå till dig själv. Du tjatar ju om det hela tiden men säljer inga. Ja, du sålde ett häfte för två år sedan men det räknar inte jag som att aktivit hjälpa till i verksamheten.
Många kanske vill men har inte möjlighet att göra hur mycket som helst. Du klankar så lätt ner på de som inte säljer lotter (som om det är vore huvudsyftet med verksamheten, det kan ju faktiskt finnas andra sätt att dra in pengar) men tänker inte på att många bidrar med så mycket annat. De får ingen kred av dig överhuvudtaget. och nej, kom inte med att det bor si och så många i växjö...alla bryr sig faktiskt inte om ishockey utan kanske är intresserade av andra saker.
Och nej..alla som går på matcherna som inte köper ska du inte heller klanka på, de bidrar också med pengar då de köper biljetter.
Den här ekonomigrejen är hur komisk som helst och sporrar ju inte fler att göra något precis. Särskilt inte när du själv inte är aktiv och alltid jämför allt med andra på ett negativt sätt.
Var glad för det som folk gör och som föreningen gör bra istället för att alltid klaga på allt som du tycker är så dåligt och som andra gör så mycket bättre. Om du är så missnöjd tycker jag faktiskt att du ska ta dig allvarlig funderar på om du inte skulle bli Taifare, Trojan eller varför inte ett Karlskrona fan istället.
Linda jag går ju till mig själv. Var gång jag var i hallen sålde jag lotter. Gick med bössan i hand då det var insamling till Rädda VLH. Delade ut lappar när Lakerspucken drog igång både i hallen och uppe på samarkand. Små enkla saker som kan bli bra i slutändan. Är man ändå där kan man göra det där lilla extra utan att det ska ta all energi ur en.
Det är kultur i Klubbkänslan att vilja göra det där extra utan att ifrågasätta varför man ska göra det.
Men Erok,
Ibland är det som att prata med en vägg.
Såg du inte vad Linda skrev. Det är ju skitbra att du i över 5 år har pratat om hur stor lakershjärta du och hur mkt du ställer upp, men alla kanske inte vill gå omkring och sälja lotter.
Du sålde ju även en del lotter på stan erok, även om du lyckades med konsstycket att ge kunden fel remsa...
PS För några år sedan när lakejerna körde halvapotten så sålde jag 7 block. Jag har även reggat 80 namn till svenskaspel kampanjen. SKA JAG HÅLLA PÅ ATT TJATA OM DET I VARJE INLÄGG JAG SKRIVER TYCKER DU?
Linda,Putte,Klonis, Håkan..m.m m. Kan inte alla ni skriva hur mkt tid ni lagt ner???
Under seriesäsongen blir det väl 5-6 timmar i veckan hjälper till med halva-potten, uppsättning av afficsher,lotteriförsäljning och lite andra småsaker dessutom hjälper jag till med sovunierförsäljningen till jul brukar det röra sig om 4-5 dagar under dagstid.Detta gör jag enbart för att jag är så hockeytokig men har full respekt för dem som varken har tid eller inte vill ställa upp men ändå bidrager med biljettköpoch bidrager med en slant då och då.
Sedan är det en sak till,det nämns att Växjö har 80-000 inv. och det är dåligt att det inte kommer in mer pengar eller folk som ställer upp ,här finns ett STORT utbud av andra sporter också där många lägger ner arbete och annat och sedan går på hockey när det är matcher .Kan ta mig själv som ett exempel,är aktiv inom Växjö FF och jobbar 100-tals timmar med deras stor inomhusturnering ,har barnbarn både i Hovshaga AIF och Gransholms IF dessa stöttar jag genom att gå på matcherna både i fotboll och innebandy och naturligtsvis köper lotter när de säljer för sina föreningar.Vad jag vill komma till är att för de flesta handlar det inte bara om Växjö Lakers även om man är hockeytokig.
Jag vet att många jobbar med olika saker här inne. Men hade ni varit fler i era olika grupper hade det kanske räckt att ni hade behövt jobba hälften av timmarna ni lägger ner.
De här personerna ovanför är värda all respekt! Det är tur för VLH och vi fans att det finns sådana personer som ställer upp så pass för klubben. Plus alla andra som bidrar!
Last edited by Lalin on 3 September 2009, 18:12, edited 1 time in total.
Jag tycker också synd om att de inte är fler så de slipper känna pressen att de ska göra allt. all respekt helt klart men fortfarande skriker grupperna efter mer folk på hemsidan
Finns många aspekter på saker och ting. Om vi försöker se på helheten så finns det en faktor som saknas på många orter som kanske är snäppet vassare på lotteriförsäljning och det är en stabil och stark supporterförening. Utifrån ett snävt och kortsiktigt perspektiv "stjäl" supporterföreningen personella resurser från klubben. Hade LL sugit eller inte funnits KANSKE fler hade varit engagerade i VLH (med bl a lotteriförsäljning).
Personligen är jag övertygad om att LL, och det faktum att personer engagerat sig starkt för den föreningen, bidragit till en starkare hockeyförening och ett större hockeyintresse. Men den konkreta effekten är svårare att beräkna än antalet halva potten-försäljare. Hockeytokarna med hjärta för VLH kan inte göra allt och vara överallt hela tiden. Även de har ett liv med lite annat innehåll. Det är den poängen jag försökt förklara för dig Erok. Det handlar om prioriteringar. Om vårt främsta mål skulle vara att slå Troja/Taif i halva potten skulle vi antagligen klara av det. Nu är det inte så, men det är ändå ett viktigt arbete de som har hand om lotteriförsäljningen gör. För skulle inte de göra det hade vi behövt flytta resurser från annat. Kanske lägga ner klubblokalen? Jag vet inte om Växjös hockey skulle bli starkare av det.
Jag pratar inte enbart till LLs medlemmar. Jag pratar till alla som är här inne å läser och som har lite hjärta för VLH. Men fattar vad du menar. Så till alla som tycker att VLHs ungdommar ska få bättre resurser framöver tänk då på att antingen kan ni köpa en lott som stöder dessa direkt med en 10a eller sälj några när ni ändå är i hallen.
Jag pratar inte heller bara om LL. Men LL är EN faktor man måste beakta när man tittar på engagemanget för hockeyn i Växjö, försäljning av halva potten en, publiksiffror en, bortafölje ytterligare en, sponsorer, image bland de icke hockeyintresserade, den totala tillgängliga isytan osv osv. Innan man går ut med att en klubb gått förbi en annan bör man ta ett par djupa andetag, fundera på saken en gång till, och därefter gå loss på forumet.
Jaja Nu kan vi inte skryta om att vi är bäst i allt. Men dagen kommer kanske med den nya hallen. Ökad publiktillströmning å de stackars lottförsäljarna som gör ett fantastiskt jobb redan nu får springa än snabbare mellan raderna för att hinna med att se tilll att alla får chansen att köpa en lott. Nu lägger jag av. Hoppas verkligen det är några här inne som känner att jaja maila britta kan jag göra för få truten tilltäppt på den där satans gnällspiken erok.