Artistlirarna inleder i Danmark

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Artistlirarna inleder i Danmark

Post by Lakersfan_03 »

Lakers artistlirare inlder i Danmark för att på så sätt i en eventuell kvalserie kunna vara kvar i Sverige under hela kvalserien. Med andra ord de första 5 seriematcherna så kommer man pendla fram och tillbaka för att sedan kunna avsluta med att bo kvar i Växjö under hela säsongen , bra drag tycker jag :ok:

http://www.smp.se/sport/lakers-artistli ... 8423%29.gm
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Varför Saviano i Danmark?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

För att han också har artistkontrakt!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

För att han är artistlirare och får vara fast boende i Sverige högst 6 mån. Kul att läsa kommentarerna på SMP, som alltid lika noll koll på det man ska debattera :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Kommentarerna på smp i artiklarna där det handlar om Växjö Lakers så är det 20-30% som håller på lakers resten är taifare. kanske någon trojan då och då.
Ingen lakej skulle se något negativt i detta och det vet vi alla.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Hehe, ja, en del av dessa som skriver skulle egentligen titta efter i sitt eget skafferi istället för att kasta sten i glashus. :whistle:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag förstår inte, efter sista december finns väl inte artistskatten kvar länge, utan man betalar full skatt som för alla andra spelare?

I mars spelar det väl därför ingen roll var spelarna bor???

Förklara någon som vet mer!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag tror Evertsson och compani har bättre koll på det än oss.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det är fan i mig helt obegripligt hur mycket Lakers berör.
Titta på kommentarerna på smp, minsta lilla grej som skrivs om Lakers så är det garanterat 50 kommentarer inom 1 dygn.
Trots att det är lagligt att utnyttja Danmark så som Lakers gör så vill folk ändå få det till skattefusk av Lakers.
Det är väl bättre att alla bittra människor klagar på förbundet som bestämt att det ska vara såhär.
Blogg-Johan har insett att det är förbundets fel och gjort ett lååångt inlägg som är värt att läsa.
http://mrmadhawk.se/2009/august/hur-lan ... la-pa.html
Last edited by Fredrik R on 26 August 2009, 12:53, edited 1 time in total.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det är väl så att OM dom ändrar reglerna för artistskatten så gäller det från och med årsskiftet så med andra ord är det inte klart ännu vad ja vet.

Smart att skeppa dom lite i början istället :!:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Om jag fattat det rätt så är det inga stora ändringar som ligger framme som förslag eller motion i riksdagen. Ändringen är att den tänkta artisten ska ha valmöjligheten att ansöka om att få bli beskattad enligt vanligt sätt för att på så sätt få tillgång till vissa möjligheter som rätt till skattereduktioner och avdrag. På skatteverket står det följande kring propositionen:

Utomlands bosatta artister och idrottsmän — nya regler från 1 januari 2010

Arbetsgivaravgifter ska betalas på löner och ersättningar till utomlands bosatta artister och idrottsmän.
Regering har lämnat förslag till riksdagen att arbetsgivaravgifter ska betalas på löner och ersättningar till utomlands bosatta artister och idrottsmän (A-SINK).

Redovisningen av arbetsgivaravgifterna ska göras i en skattedeklaration och betalning ska göras till utbetalarens skattekonto. Avdragen skatt (A-SINK) ska redovisas och betalas på samma sätt som tidigare.

De nya reglerna är en konsekvens av att regeringen också föreslår att artister och idrottsmän ska ha möjlighet att istället för att betala artistskatt på 15 % kunna välja att bli beskattade enligt inkomstskattelagen bestämmelser och därigenom få rätt till vissa avdrag och skattereduktioner.

Står även mer på Regeringskansliets hemsida!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
bumbi
Forumamatör

Post by bumbi »

Så länge det e lagligt e det helt OK kan ju jag tycka... Tycker bara Troja borde göra det samma med R.Pasco...
Sen e ju lagen konstigt utformad kan man ju tycka men dete ju inte Lakers fel. Tycker ni gör helt rätt som gör så här.. Skatteverket får skylla sig själva.
Säger bara TROJA
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nu är det ju inte myndigheterna själva som stiftar lagarna, utan du menar säkert att riksdagen får skylla sig själva. Och indirekt då vi väljare...
bumbi
Forumamatör

Post by bumbi »

Varanen wrote:Nu är det ju inte myndigheterna själva som stiftar lagarna, utan du menar säkert att riksdagen får skylla sig själva. Och indirekt då vi väljare...
Så sant så... Jag som uttryckte mig fel men jag tror du förstod vad jag menade..
Säger bara TROJA
Jörgen Angesved
Forumamatör

Post by Jörgen Angesved »

Artistskatt.
Nu kan jag meddela er om att Regeringsrätten inte tar upp och prövar fallet André Savage som spelade i Malmö.

Eftersom Regeringsrätten väljer att inte pröva ärendet så blir kammarrättens beslut vägledande. Detta innebär att Lakers Amerikaner som pendlar gör det helt lagligt, så nu slipper vi förhoppningsvis denna diskussion framöver.

Jörgen
Last edited by Jörgen Angesved on 12 September 2009, 10:02, edited 1 time in total.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

:ok:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nu tycker jag synd om 98% av de som skriver kommentarer i smp.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply