Lakers ekonomi (igen och igen och...)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakers ekonomi (igen och igen och...)
...
Last edited by serra on 11 August 2009, 20:30, edited 1 time in total.
Snart nära dig...en ny hall
-
- c/o LL´s Forum
varför det???? wink: Håller på Lakers fast du inte tror det. Deras problem men ser att dom har nått på G.
Mer än vad Lakers har. Å som sagt. Lakers ligger +. Det gör inte mora.
Mer än vad Lakers har. Å som sagt. Lakers ligger +. Det gör inte mora.
Last edited by erok on 11 August 2009, 12:56, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Bra jag är tacksam för allt som kommer in till VLH. Men se serra. Vad du å jag drar in är helt ointressant. Det är helheten som räknas.
Då är det väl du som ska ringa mora då å inte jag.
Lakers gick ju ut å sa att de kommer gå back iår på grund av hallhyran. Jaja den som lever få ser. Hoppas iallafall det inte blir med så höga siffror så vi måste låna igen.
Då är det väl du som ska ringa mora då å inte jag.
Lakers gick ju ut å sa att de kommer gå back iår på grund av hallhyran. Jaja den som lever få ser. Hoppas iallafall det inte blir med så höga siffror så vi måste låna igen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok wrote:Lakers ligger +. Det gör inte mora.
Vad menar du?? + vadå? Menar du att Lakers har ett eget + kapital, och inte Mora?? Om du menar så, så ska du läsa texten en gång till. Man gjorde ett negativt resultat, JA, men man har fortfarande ett eget kapital på ca 7 milj kr!
Eller??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
-
- c/o LL´s Forum
Putte dom gick back Lakers gick plus förra året. Det var det jag menade. Nästa år kommer Lakers gå back. Vi får se om mora gör det. Vi har ett år på oss att förhindra detta. Hur vi gör det skiter jag i. Alla bäckar eller älvar är varmt välkommna. Hoppas fler vill dra sitt strå till stacken oavsett på vilket sätt det sker.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Tacksam för alla som vill stötta Lakers. Om det sker med att man köper årskort till matcherna eller hjälper till nere på stan, säljer lotter eller köper kaffe. Eller som jag skänker en 50 lapp i månaden å köper lite suvernier i mellanåt. Det hör liksom inte till. Viktiga är att vi har en klubbkännsla och känner en vilja att stötta klubben. Sen kan man skryta hur mycket eller lite man drar in. Jag är stålt över mina bidrag.
-
- c/o LL´s Forum
Jag vet men i var nästan var ända tråd kommer det upp att jag ska ta kontakt med klubbarna som har problem. Å vara nån jävkla idekläckare till dem. Jag ger ideer till Lakers och LL här på forumet. Upp till var å en om man vill göra nått bra eller kasta dem i soptunnan.
Det som är sagt är att om inte hallhyran gick ner så skulle budgeten inte hålla.
Det innebär inte att vi garanterat går minus.
Vi kan exempelvis gå till Playoff/Kvalserie
Ledningen kanske kan dra in lite mer kosing etc
Dessutom har vi likt Mora ett positivt kapital (4 mille) så utan problem kan man gå minus ett år (inte som AIK dock) men det håller ju inte i längden.
Utan att veta så tror ag Karl-OskarCup drog in ganska mycket mer kosing än var föregående försäsongsmatcher gjort.
Det innebär inte att vi garanterat går minus.
Vi kan exempelvis gå till Playoff/Kvalserie
Ledningen kanske kan dra in lite mer kosing etc
Dessutom har vi likt Mora ett positivt kapital (4 mille) så utan problem kan man gå minus ett år (inte som AIK dock) men det håller ju inte i längden.
Utan att veta så tror ag Karl-OskarCup drog in ganska mycket mer kosing än var föregående försäsongsmatcher gjort.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
-
- c/o LL´s Forum
Nä bättre att dom ringer Lakers då serra. Har givigt Lakers en hel del ideer genom åren å har sett med glädje att dom faktiskt har genomfört en del. Så bättre att dom ringer till Kansliet å frågar om dom kan få allt skickat via mailen
Hockeykamrater.
Ni kan vara lugna, Växjö Lakers har kontroll på ekonomin. I kalkylen vi presenterade inför årsmötet hade vi fått klara indikationer på en sänkning av hallhyran. Nu blev det inte så och vi var därför tvungna att göra om vår budget.
Vi har nu räknat om och gjort de åtgärder vi behövde göra för att återigen ha en budget som håller trots rådande konjuktur. Att spela på denna nivån är ingen billig historia kan jag lova. Av den anledningen måste vi fortsätta att vara ödmjuka, rädda om publiken och sponsorer. Klarar vi det och fortsätter leverera sportsligt har vi mycket roligt kvar framför oss. Vi har nytt möte på fredag där vi bland annat kommer behandla senaste nytt kring arenan. Återkommer i ärendet, jag lovar.
Vill också passa på att tacka för det sköna stöd Lakejerna visade upp under cupen. Hoppas att ni och resten av publiken visar lika fint stöd under serien. Bra jobbat i vilket fall!
Hälsar Mattias/ Styrelsen
Ni kan vara lugna, Växjö Lakers har kontroll på ekonomin. I kalkylen vi presenterade inför årsmötet hade vi fått klara indikationer på en sänkning av hallhyran. Nu blev det inte så och vi var därför tvungna att göra om vår budget.
Vi har nu räknat om och gjort de åtgärder vi behövde göra för att återigen ha en budget som håller trots rådande konjuktur. Att spela på denna nivån är ingen billig historia kan jag lova. Av den anledningen måste vi fortsätta att vara ödmjuka, rädda om publiken och sponsorer. Klarar vi det och fortsätter leverera sportsligt har vi mycket roligt kvar framför oss. Vi har nytt möte på fredag där vi bland annat kommer behandla senaste nytt kring arenan. Återkommer i ärendet, jag lovar.
Vill också passa på att tacka för det sköna stöd Lakejerna visade upp under cupen. Hoppas att ni och resten av publiken visar lika fint stöd under serien. Bra jobbat i vilket fall!
-
- c/o LL´s Forum
Klart som fan det inte är billigt att bedriva en hockeyklubb på denna nivå.
Det är ju därför jag skänker en slant till er var månad. Detta har jag gort sen Lakerspucken startade å kommer fortsätta med det tills jag dör. Hur mycket, lite det blir under min livslängd vet jag inte men hoppas att dom kommer väl till pass.
Det är ju därför jag skänker en slant till er var månad. Detta har jag gort sen Lakerspucken startade å kommer fortsätta med det tills jag dör. Hur mycket, lite det blir under min livslängd vet jag inte men hoppas att dom kommer väl till pass.
-
- Inaktiverad användare
Vet inte varför denna tråden skapades, den skapades väl inte av oro för Lakers ekonomi även om det naturligtvis var så det blev ändå.
Mattias, hoppas du kommer tillbaka med mer info om arenan när det händer nåt. Kul att du skriver här.
Mattias, hoppas du kommer tillbaka med mer info om arenan när det händer nåt. Kul att du skriver här.
Last edited by Niles on 11 August 2009, 20:32, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Att sälja biljetter på stan till kvalet. Ringde kansliet å pratade med Orvald tror jag han hette. För fyra år sen började jag diskutara en cup här inne. För en vecka sen hade vi den första. Detta hade jag uppe på medlemsmöte med LL men de sa att det var Lakers uppgift att hålla.
Halvapottenlotterna tjatade jag om redan när lakers tog klivet upp i div 2. Tar inte äran åt mig, inte ett dugg. Men kul att det man fundera på faktisk genomförts. All heder till dom som faktiskt genomförde det. Sen inte sagt att det är nya ideer absolut inte. Allt detta å mycket till diskuterade vi på statshotellet. Redan då ville jag ut på stan å arbeta för VLHs färger. Allt tar sin tid har jag lärt mig genom åren men för den sakens skull slutar jag inte älska Lakers som klubb å LL som värden bästa supporterklubb vilka vi tillsammans har skapat här inne. Iallafall vi som älskar VLH.
Eller är det ännu längre sen vi var på statshotellet?? Fan tiden går. Vi diskuterade fakiskt det mesta redan på den tiden som jag diskutera fortfarande. Då var det vilda ideer och drömmar vi fick kasta oss ur i luften ihop med en kille från ett utvecklingföretag eller vad man ska kalla det för. Kommer inte ihåg namnet på det bara. Men hoppas LL bjuder in killen igen å gör något liknande framöver. Nyttigt roligt lärorikt å framförallt lär man känna alla som brinner för VLH lite extra
Halvapottenlotterna tjatade jag om redan när lakers tog klivet upp i div 2. Tar inte äran åt mig, inte ett dugg. Men kul att det man fundera på faktisk genomförts. All heder till dom som faktiskt genomförde det. Sen inte sagt att det är nya ideer absolut inte. Allt detta å mycket till diskuterade vi på statshotellet. Redan då ville jag ut på stan å arbeta för VLHs färger. Allt tar sin tid har jag lärt mig genom åren men för den sakens skull slutar jag inte älska Lakers som klubb å LL som värden bästa supporterklubb vilka vi tillsammans har skapat här inne. Iallafall vi som älskar VLH.
Eller är det ännu längre sen vi var på statshotellet?? Fan tiden går. Vi diskuterade fakiskt det mesta redan på den tiden som jag diskutera fortfarande. Då var det vilda ideer och drömmar vi fick kasta oss ur i luften ihop med en kille från ett utvecklingföretag eller vad man ska kalla det för. Kommer inte ihåg namnet på det bara. Men hoppas LL bjuder in killen igen å gör något liknande framöver. Nyttigt roligt lärorikt å framförallt lär man känna alla som brinner för VLH lite extra
-
- Inaktiverad användare
Som den sansade Fredmäklare Jag är så tycker Jag att det åter blivit dags för Karin Boyes :
Den mätta dagen..
"Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.
Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.
Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.
På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.
Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr."
Sug på den igen hockeyvänner, och fundera över sensmoralen
Den mätta dagen..
"Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.
Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.
Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.
På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.
Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr."
Sug på den igen hockeyvänner, och fundera över sensmoralen
In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
Nya dagar kommer gry å nya despyter kommer det säkert att bli. Men vi har ett gemensamt jobb framför oss. Det är att göra VLHs dröm sann. Och det är att ta oss till ES. Hur? Ja med pengars, arangemangs, en jävla turs hjälp. Men framförallt. Kärleken till Hockey och VLH.
En del inlägg har raderats. Jaja skitsamma alla här inne vet nog ändå vad jag står.
En del inlägg har raderats. Jaja skitsamma alla här inne vet nog ändå vad jag står.
-
- c/o LL´s Forum
Matito wrote:Hockeykamrater.
Skulle vilja höra mer om senaste nytt om arenan matito