Division 1 [redigerad rubrik]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

En sådan spelare gör sig bra i Div 1 det tvekar jag inte en sekund på , om inte annat så ser det lite dystert ut för gnaget så det blir kanske en plats ledig sen ändå 8)
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Vad är det nu da?? Dom fick ju licensen??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jajemensan dom är klara helt klart. Å nu säljer dom ett årskort för 10.000 kr som ger dem rätt till alla serie å kvalspelsmatcher i tre år oavsett vilken serie de spelar i :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ja jo licenserna är ju klara över hela serien sett men jag menade på om dom inte klarade att vända det negativa kapitalet så hade det ju kanske blivit en plats över till Tingsryd .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Förstår inte varför tingsryd skulle vara självskrivna till AS platsen. Visserligen missade de ju platsen på målskillnad i våras med detta är väl att leva på gamla meriter. Vem säger att det inte blir ett annat div ett lag som missar i år på samma målskillnad.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Inget lag är självskriven till någon plats i någon serie, men det ser bra ut för Taif. De måste givetvis besegra motståndarna för det.

Jag visste att någon skulle tycka det var synd att nyheten läckte ut innan Taif:s möte den 4:e nästa månad. Min uppfattning (om det gällt VLH) är att det är bättre att namnet läcker ut innan ett sådant möte. Orsaken är att de flesta inte har järnkoll på varenda spelare i hela världen. Namnet Matt Davidson skapar inget spontant jubel på direkten, men om Taifarna får tid på sig att kolla upp spelaren, se hans meriter och, det allra viktigaste, få reaktioner från omgivningen vet de om de ska vara glada eller inte. Mötet den 4:e vill jag hävda blir mer lyckad på det här sättet. Särskilt om spelaren själv är med på mötet.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Anders83 wrote:Ja jo licenserna är ju klara över hela serien sett men jag menade på om dom inte klarade att vända det negativa kapitalet så hade det ju kanske blivit en plats över till Tingsryd .
Men det har dom nu fram till den sista april nästa år att lösa, således inga problem kommande säsong, då dom fått licensen. Det enda i så fall är ju om AIK får så pass dålig ekonomi så att dom konka eller liknande. Men licensnämnden kan inte kicka ut dom nu när dom en gång är godkända.

Håller med dig Varanen. Tror också att Tengsrybona kommer inse så småningom att Matt är en klasspelare, framför allt på div 1 nivå. Tror även hans skills skulle ta honom långt i HA!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag tror transatlanten inte kommer hålla måttet alternativt gå sönder,däremot CJ kommer bli kung igen!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Roggan_47
Forumamatör

Post by Roggan_47 »

Davidson är utan tvekan, på pappret iaf en bra värvning. men sen ska han visa det på isen med. :)
grolle
Forumamatör

Post by grolle »

LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Malul wrote:jag tror transatlanten inte kommer hålla måttet alternativt gå sönder,däremot CJ kommer bli kung igen!
Varför skulle han gå sönder?? Att han inte skulle hålla måttet tror jag du kan sluta hoppas på faktiskt!! :lol: AHL bör hålla ganska mycket högre standard än div 1F. :lol:

Tycker att TAIF fått ihop en grymt stark trupp som kommer göra bra ifrån sig i vinter, sen är inte en bra trupp en garanti för att gå upp. För att nå dit krävs mer än så, en jävla massa tur bla. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Skandal om taif inte går upp i år med den truppen
Snart nära dig...en ny hall
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Skulle bli ytterst förvånad om dom tog sig upp. Hoppas också botten på serien håller lite högre klass än börjes allmänna idrottförening.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Jag HOPPAS som dig Niles..:)
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Låt skiten vara där de trivs!
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Måste fråga Nils,serra,lalin varför ni inte vill ha upp Taif. Jag ser bara härliga Derbyn framför mig med fulla läktare. Tror en sådan match med så mycket hat i sig skulle kunna locka en 6-7000 pers om vi hade haft kapasitet. Taif har anhängare i stugorna runt om i kronoberg medan Troja och lakers har sina anhängare mer koncentrerat i respektive sta. Ett otroligt intresse för hockeyn skulle skapas i kronoberg om taif går upp.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

För pengar är inte det enda som finns i våran huvuden erok.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja det var ett svar jag inte hade räknat med. Trodde det låg mer hat bakom.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Alla gillar inte hat. Jag kanske dömer hela Tingsryd efter att ha hört "hata växjö". Men får jag sansa mig ett ögonblick så kan jag leva med att jag och VLH inte är så poppis i Tingsryd. :wink:
Last edited by Lalin on 26 July 2009, 18:13, edited 1 time in total.
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

hahahha Lalin. Hata Lakers ekar lika stark i ljungby ska du veta. :wink:

Sen har jag ju inte sakt att det just ska vara hallen i Växjö som ska ha kapacitet till denna publikastormning som detta skulle locka. Tror nog Matchen mellan Taif troja skulle få samma publikstöd om hallen tillåter.
Last edited by erok on 26 July 2009, 18:00, edited 1 time in total.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Om de kommer upp vilket börjar att bli allt mer troligt. Då ska jag försöka anpassa mig efter den verkligheten och kanske till och med kosta på mig att säga grattis. :wink:

Svar på ovanstående inlägg från Erok: Jag vet det! därav kan jag vara lite känslig ibland. :lol:
Blueshirts United
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Finns det skönare Segrar än de mot Troja och TAIF :?: 8O

Ungefär samma känsla som Man City fansen, skit i Serieplaceringen, MEN SLÅ United :!: , eller som när Borussia möter De Onämnbara.

Jag är blev Brynäsare genom att Min Leksands-Farsa köpte ett HockeyAlbum där Tigern grinade glatt på samlarbilden, begravde därefter Mitt Brynäshjärta djup ner i underjorden när Landets Kultur Klubb nummer 1 PISSADE på Tommy Sandlin, då började Jag inse vad Kulturen stod för, kollade sedan på Troja med behag, Grabben började spela Hockey i Farmarklubben och Jag mindes då återigen vad Kulturen står för, upplevde då även TAIFs gräsliga stöddighet( förlåt Kultur) i U o J.

Lakers blev räddningen och återgav Hoppet om Hockeyn, Troja är OK, resten av Kulturetablissemanget är tillsammans med Troja välkommna till Lakerdooom för en lektion och 0 poäng :twisted:

Forza Lakers En Taskspark På Hockeyetablissemanget :!:

ps . det bästa är att Länets ALLA Klubbar blivit Omkörda av Clownerna på bara 10 år :clap:
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Om man nu ska tippa div 1 ser jag inte många lag som kan slå taif. Så här tippar jag tabellen.

1. Tingsryd
2. Pantern
3. Kungälv
4. Nybro
5. Olofström
6. Kristianstad
7. Mörrum
8. Karlskrona
9 Halmstad
10 Gislaved.

Varför jag satte karlskrona så pass långt ner är för att det kanske är just favorit trycket från fansen som får dem att floppa.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Kungälv och Pantern före Nybro?
Panterna kanske...men Kungälv?
Har dom värvat bra?
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Har väldigt svårt att se KHK bli sämre än förra året.
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

har svårt och se hur små orter framöver kommer kunna klara av att kunna pumpa in de pengar som behövs för spel i allsvenskan,vet fortfarande inte hur huddinge(jo jag vet,huddinge är stort men inte fanns det nån publik) fick ihop det?

av denna anledning är det bara en tidsfråga innan Karlskrona tar klivet upp och lämnar Taif i en rävsax mellan våra städer.

o för övrigt,vem vågar pumpa in pengar i ett mittenlag i allsvenskan?kan tänka mig att det blivit en helt annan verklighet sen förra säsongen o ragga sponsorer :roll:

hoppas vi slipper hammersupprepningar...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vad jag har hört serra skulle Kungälv ha bättre sammarbete med Frölunda iår. Där av min tippning men klart jag kan vara ute segla fullständigt. Har bara tippat på rykten när det gäller detta lag.
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Kungälv har inte gjort några imponerande värvningar hittills.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Det skulle vara tränaren isåfall ;)
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Vem är det som har ersatt Salo nu då?
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Slavik wrote:Det skulle vara tränaren isåfall ;)
... och den här killen!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Sarrre wrote:Vem är det som har ersatt Salo nu då?
Tobias Johansson - trojaprodukt :P ...Han var sportchef för Mölndal innan och hoppade in som tränare för deras j18 under säsongen. Han gjorde ett par matcher som junior för Trojas a-lag under 90-talet...
Roggan_47
Forumamatör

Post by Roggan_47 »

Kungälv brukar vara jävligt sega & möta. Ett lag som jag iaf tycker är underskattade.
dom har väl inte tappat så mycket, det var väl nån som hakade på Salo till IKO men större delen av laget är ju kvar.
Plus att det har 2 riktigt duktiga målvakter.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

erok wrote:Om man nu ska tippa div 1 ser jag inte många lag som kan slå taif. Så här tippar jag tabellen.

1. Tingsryd
2. Pantern
3. Kungälv
4. Nybro
5. Olofström
6. Kristianstad
7. Mörrum
8. Karlskrona
9 Halmstad
10 Gislaved.

Varför jag satte karlskrona så pass långt ner är för att det kanske är just favorit trycket från fansen som får dem att floppa.
ja de va en intressant serie du ha tippat.....kungälv kommer inte o komma bra i serien nybro kommer på 3 platsen tror jag..karlskrona kommer före mörrum men sen är de inte säkert dom kommer högre.
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
mace
Forumentusiast

Post by mace »

1. Tingsryd AIF
2. Karlskrona HK
3. IK Pantern
4. Nybro IF
5. Olofström IK
6. Kristianstad IK
7. Kungälv IK
8. Mörrum GoIS