Kul att höra!
Har han inte helt dekat ner sig på senare år så kommer han garanterat bli en tillgång. Lakers har väl mött både Odense och Stjernen när Rahm har varit med, så Evert har säkert grym koll på läget vad gäller den saken
Johan frågade läsarna någon gång i Maj/Juni vilka spelare han skulle sommarintervjua. Vet med mig att jag skrev Nicklas Rahm i kommentarfältet. Och nu fick man som man ville (för en gångs skull).
Härligt och TACK Johan, verkligen en bra intervju.
Lite komiskt att en sån här intervju inte har kommit från Växjöhåll nån gång! Nej utan den levereras från en malmösupporter vid namn Johan Svensson från Malmö! Tex så vore det himla roligt att höra nåt från Saviano och hur han känner inför att komma tillbaka till Växjö. Visst, det är semestertider, men ändå!
Håller med dig till fullo. Den är pinsam. Men anledning till att det inte händer nått där nu är just att den ska (förhoppningsvis) börja skötas proffesionellt. Den ska göras om helt och hållet och ska sen tydligen uppdateras oftare och med mycket mer innehåll som intresserar oss hockeyvänner. Och det är fan på tiden.
Håller också me.
Sen om man gnäller så får man höra..."gör det bättre själv då" eller "vi gör det på vår fritid så vi har inte tid för vi jobbar också"
Vilket datum är första ispasset? Och kommer man försöka bjuda till lite extra som t ex intervjuer med spelare, tränare mm? Transatlanterna dyker ju upp senare, men Nicklas Rahm är jag väldigt intresserad av att få se i aktion på isen!
Visar det sig att Rahm inte kan bättre än det han visat nu har vi stora problem. I så fall har vi bytt en etablerad defensiv back (Helmersson) mot en offensiv back som för närvarande står utanför de 6 i en inte alltför stark backbesättning.
Men ofta är det så att de rutinerade spelarna tar det lugnare på försäsongen och de har erfarenheten för att veta vad de måste göra för att vara förberedda när det börjar spelas om poäng. Låt oss alla hoppas att det är just så det är i fallet Rahm.
lugna ner er säsongen har precis börjat. jag är övertygad om att vi kommer avsluta säsongen starkt. Lundbohm är ett praktexempel där han avslutade starkt. tror det blir samma med Rahm.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Varanen wrote:Visar det sig att Rahm inte kan bättre än det han visat nu har vi stora problem. I så fall har vi bytt en etablerad defensiv back (Helmersson) mot en offensiv back som för närvarande står utanför de 6 i en inte alltför stark backbesättning.
Det visade sig att AS är en för hög nivå för Rahm. Medan serien konstant utvecklats sedan han senast spelade på den här nivån, har han själv fastnat i det norsk/danska-lallandet. Chief Evertsson måste lösa problemet. In med Beachhouse så länge och fråga ifall Rahm kan tänka sig hålla igång i GSK eller Alvesta tills vi har hittat ny klubb åt honnom.
Ett fall framåt i fredags. Den interna hierarkin har förändrats tills vår norsk/danske lallare hittat formen. Det är ingen dålig dagisfröken han har vid sin sida under tiden. Gäry symboliserar det rätta virket, dvs allt det vi inom Växjö-hockeyn vill åstadkomma. Hjälpgumman är beredd att utplåna sig själv för att få Rahm, backparet, till att fungera som det är tänkt. Visar det sig att Nicke Boll inte ödmjukast lär sig uppskatta detta skall han väck. Ingen pardon.
Det kanske inte är rätt tråd att skriva detta inlägg, men Rahm är ju inte den enda spelaren som har ifrågasatts angående formen i inledningsskedet på säsongen. För när ska det lossna? Kanske börjar formen komma så smygande nu? Saviano har också börjat trögt, bortsett från några bra sekvenser mot Mora.
Kan man värva spelare som man vet håller en hög nivå redan från början?
Lembit25 wrote:Vänd på frågan! varför skulle man inte vilja ha spelare som håller en hög nivå redan från början? Vill evert att det ska gå dåligt eller?
nä avgå evert och in med lakershjärtat
Vi verkar överens, däremot har inte det sista alls med saken att göra.
mollers wrote:jag tyckte rahm va bra idag, förutom den tabben han gjorde som ledde till 0-1 målet
Vi har uppenbarligen inte samma glasögon på oss. Mitt tålamod börjar tryta. EN REJÄL KARL TAR REJÄLA TAG! När Björn K är tillbaka ska Rahm bänkas. Han platsar helt enkelt inte då.
Jag sågar inte Rahm för det misstaget även om 99% av backarna hade försökt stoppa pucken med hela kroppen istället för innebandy-wise.
Det som gör att jag är förbannad på Rahm är att han bryter mot grundläggande principer för hockeybackar och de är:
1. Målvakten är helig. Han lämnas aldrig ensam. Om det är det sista man gör i livet så ska målvakten skyddas, assisteras, hjälpas på alla sätt man kommer på. Rahm bryter inte direkt mot denna princip och skulle kunna vara kvar i laget om han skulle bedömas bara utifrån detta.
2. Din backkollega är helig. Forwards är egoistiska idioter som man skrattar åt. Det vet de inte om men så gör varje back i varje lag. Din backkollega däremot är din bästa vän, din riktiga partner, den person du skulle offra högerarmen för. Rahm satte Gäry i verkligt besvärliga situationer ikväll. Ingen tid - ingen känsla - inget ansvarstagande. Vad har hänt med att göra sin lagkamrat bra? Helvete! Hoppas Gäry pryglade upp Nicke Boll efter matchen. Hade vi snackat om en rookie - fine. Men nu är det inte det vi gör.
Iakttog också Rahms agerande idag. Det var ju inga direkt "Kompispassningar" han levererade på sina håll..
Fem råd till Rahm:
1. Se till att du alltid är rätt placerad på isen.
2. Se alltid till att du har marginaler för att kunna avvärja en eventuell kontring bakåt.
3. Om du får lite tid på dig i egen zon och blir pressad och att den tänkta passningen kommer att bli svår för din medspelare så måste du vara kvicktänkt och tänka tanken att skyffla undan pucken ur din egen zon.
4. Skicka inga fladderpuckar eller passningar i knä- eller midjehöjd till din medspelare. Det gör livet svårt för honom att kunna ta emot och kontrollera pucken.
5. Dribbla aldrig på anfallsblå om ingen annan täcker hemåt.
Varanen wrote:Vad har hänt med att göra sin lagkamrat bra?
En egenskap som jag spontant känner att många glömmer bort när det snackas "skills".
Själv älskar jag spelare som gör sin omgivning bättre (Sundbom, Pikkarainen, Gäry, Josefsson, Henke Larsson...), men precis som du säger så tillhör inte Rahm den skaran så som han spelar just nu. Lite pojklagsfasoner att se passningen som sista utväg när inget annat alternativ finns kvar, och dessutom mentaliteten att när jag lämnat iväg pucken är mitt jobb gjort.
Vår kommentar igår var just att Rahm mer ser ut som en förstaårssenior än som en gammal rutinerad räv.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland