Visste inte var jag skulle lägga in detta inlägget, så det får bli ett nytt ämne istället =) Hittade detta på en hockeyblogg som behandlar Fredrik Hellgrens gamla lag. Allt nedanför kan man läsa på http://aifbloggen.blogspot.com/
Ägnade en liten tanke på alla dessa tragiska människor, som måste sitta och kommentera saker anonymt, på olika sidor och artiklar. Aldrig kan de se något objektivt, aldrig kan de skriva att någon var dålig, utan de måste verkligen skriva att någon är kass och hör hemma i div6.
De tänker inte längre en snoken räcker, de lever sina liv i ett ständigt hat. De verkar må bättre av att få ur sig all dynga, att aldrig kunna älska utan att samtidigt hata ännu mera.
Att aldrig leva i verkligheten är en annan sak som personifierar dessa människor. De vill ha och ha, men är inte beredda att offra något för det. Det kvittar att personer i ledningen presterat bra varje säsong och att laget blir bättre och bättre. Försvinner en bra spelare och han blir ersatt av någon som den anonyme idioten aldrig har sett så måste sportchefen ifrågasättas. "Hur kan du hämta in någon från Danmark, det är ju en korpliga". -Jo fast 60 poäng på 40 matcher är ruskigt bra i Danmark om man ska spela Allsvenskan, försvarar sig sportchefen med. "Korpliga kommer bli en jätteflopp". Spelaren gör sedan 48 poäng på 44 matcher i allsvenskan Den anonyma idioten har inte setts till på fyra månader.
Efter säsongen försvinner spelaren och den anonyma idioten ställer sig på barrikaderna igen och ska slå åt alla håll. "Sportchefen måste avgå han ligger bara i hängmattan". -Det är i mitten av juni och en spelare till ska in i truppen, det är verkligen ingen panik, hör man sportchefen säga i tidningen dagen efter. "Vi har ju för fan bara fått in två nya spelare som är bra, gafflar den anonyme". -Jo men vi har ju behållit 17 spelare ur truppen från förra året och då nådde vi kvalserien, varför ska vi hämta in massa nya spelare? Vi kan inte spela Elitserien innan den nya arenan är klar, så kvalserien är riktigt bra fortsätter sportchefen. "Men, men det laget har ju värvat sju bra spelare ju, måste fan till en satsning nu, men vad händer jo, sportchefen kör hängmattan och sitter med armarna hela sommaren, skandal". -Ja fast det laget du nämner blev 10 ifjol och har fått en massa extra miljoner till i år, de kommer mer eller mindre byta ut hela laget. -Tidigare år har vi haft problem med att vi haft för hög omsättning på spelare. Att vi har mindre omsättning på spelare i år är helt i linje med vår strategi.
"Ja men, men va fan du är värdelös, kommer ihåg att du hämtade hit en dålig amerikan för fyra år sedan, du ligger bara i hängmattan hela tiden"
"=anonym idiot
-=sportchefen
Så fortsätter det, allt detta kan man läsa om i SMP:s kommentar fält, Fahlanders sida och lakejernas forum. Visst jag har vinklat lite, men det är inte långt från sanningen. Slutsatsen, Enestubbe är en bra journalist, Fahlander behövs, han sätter lite färg på tillvaron och lakejerna har börjat att mogna i sina inlägg i forumet. De största Evertsson hatarna har även de börjat inse att de inte har något håll att svinga åt, han levererar för bra för det. Att man lyckatas behålla nästan hela truppen från förra året är värt en stor applåd.[quote]
En pärla
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Känner igen tongångarna, några saker ska man dock komma ihåg.
De argumentlösa belackarna är ganska få, dom vill däremot gärna synas i alla forum som finns tillgängliga, gärna under flera namn.
Större delen av de få har troligen inte ens Lakers som sitt lag.
The Muppets Corner (SMP´s kommentarsfält) är nog inget att bygga nån allmänt vedertagen åsikt på, därtill är det handfulla personurvalet aningen för litet.
De argumentlösa belackarna är ganska få, dom vill däremot gärna synas i alla forum som finns tillgängliga, gärna under flera namn.
Större delen av de få har troligen inte ens Lakers som sitt lag.
The Muppets Corner (SMP´s kommentarsfält) är nog inget att bygga nån allmänt vedertagen åsikt på, därtill är det handfulla personurvalet aningen för litet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
igentligen är de väl inget att bry sig om vad baktalarna skriver. Bara att motbevisa at de har fel oavsett vad det gäller. Är det klacken är det bara att skrika å klappa händer än högre nästa gång. Är det publikantalet så ta några vänner med dig nästa gång så ökar även det. De är väl så att det är baktalarna som ger energi å kraft att bli bättre i allt 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Ja, det var en bra krönika av ÅIF-bloggen. Samtidigt tycker jag det är bra att saker och ting ifrågasätts. Inte minst sportchefernas arbete som ju på sina håll inte är särskilt imponerande. Forumen och kommentar-funktionerna fyller uppenbarligen en funktion. Det positiva är att åsikter kommer fram och kan bemötas. Detta forum får ofta kritik för trångsynthet. Många skiljer inte på censur och att deras åsikter ifrågasätts av andra:
-"Här får man ju inte tycka någonting!"
-"Jo det får du, men jag har också rätt att tycka om ditt tyckande".
-"Här får man ju inte tycka någonting!"
-"Jo det får du, men jag har också rätt att tycka om ditt tyckande".
Självklart är det som så. Det jag vill belysa är bara det, att man kan tycka att Evert gör ett bra jobb utan att vara en rövslickare för det. Man kan tycka att lakers utvecklas och går åt rätt håll utan att vara fel ute.
Jag är inte rädd för att kritisera, men kritik ska vara saklig, precis som beröm ska vara det. Minns när jag själv spelade hockey(alla ska vara glada för att en knäskada satte stopp
) min tränare kommer fram och klappar mig på axeln, det är bra. Vadå bra jag tabbade ju mig!
Då är inte berömmet sakligt, men att bara ställa sig upp och skrika åt alla håll funkar inte.
Det man måste inse när man håller på med idrott eller håller på lag är, marginalerna är ruskigt små. Ett par flytstudsar i början av en säsong kan ge laget vingar som gör att de flyger högre än vad de borde klara av. Lite missflyt kan istället leda till att ett lag kraschar. Samma sak gäller med enskilda spelare. Du måste ha någon som tror på dig även när det går mindre bra, hamnar man tidigt i fjärde kedjan så är det inte lätt att ta sig därifrån.
Jag kanske vecklar in mig själv och ämnet
Jag är inte rädd för att kritisera, men kritik ska vara saklig, precis som beröm ska vara det. Minns när jag själv spelade hockey(alla ska vara glada för att en knäskada satte stopp

Då är inte berömmet sakligt, men att bara ställa sig upp och skrika åt alla håll funkar inte.
Det man måste inse när man håller på med idrott eller håller på lag är, marginalerna är ruskigt små. Ett par flytstudsar i början av en säsong kan ge laget vingar som gör att de flyger högre än vad de borde klara av. Lite missflyt kan istället leda till att ett lag kraschar. Samma sak gäller med enskilda spelare. Du måste ha någon som tror på dig även när det går mindre bra, hamnar man tidigt i fjärde kedjan så är det inte lätt att ta sig därifrån.
Jag kanske vecklar in mig själv och ämnet

Evert!