Växjö Lakers SKA till elitserien

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

:lol: :roflol:
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

haha!

att gråta ut i pressen är verkligen lågt!

detta med att spela hockey ute i europa verkar ju vara ett hett alternativ..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Blir Loobfjanten arbetslös nu? Var det inte han som skulle hjälpa till att hålla i spaden när det skulle byggas om i Europa med turneringar och serier på längden och tvären? :clappy:

Han får ringa sina polare :mrgreen: i KHL och gråta ut.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

:lol: :asshole:
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det som kan kännas lite oroligt med detta uttalande att Lakers ska till ES är det om växjöborna ställer upp på målsättningen. Vist, bra publiksiffror och helt suveräna årskort inför hösten men sen då?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

" ISHOCKEY Försäsongsturneringen Nordic
Trophy hotas av nedläggning sedan de
finländska lagen dragit sig ur för
att starta en egen turnering. "

enligt texttv

Växjö Lakersissä!!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Erok, Vad är det som du tycker ska eller måste ske sen?
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Som sagt. Vi får hoppas att folk vill ha Lakers i ES. Alla idrottsklubbar har i de flesta fall svårt med att få frivilligt folk ställa upp. Tror inte Växjöborna är något undantag å skriker,JIPPI självklart ska jag ringa kansliet. Ska billigt erkänna att jag inte kommer göra det. Men detta beror inte på att jag inte vill utan helt enkelt inte kan då jag härdanefter kommer bo 130 mil norr om växjö. Men för den sakens skull kommer jag inte sluta följa Lakers å framförallt inte sluta med mina små bidrag framöver för det. Ses i Umeå ishall.
Flytten går i sep

http://www.vaxjolakers.se/website1/1.0. ... 2_grp-s1/4
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

oj,umeå!långt söderut från Kiruna men långt norrut härifrån:)

hoppas du kommer skrika fram treorna åt oss därifrån framöver:)

jag kommer om allt går som det skall att skrika fram poäng för oss i hovet då jag skall till stockholm(igen)

förra gången jag flyttade slutade säsongen med avancemang,hoppas jag håller i denna trend :lol:

Växjö Lakersissä!!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

De frivilliga är fantastiska! Man vill bara ge dem en stor kram. För de flesta så är de pengar som räknas och ingenting annat.
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu tänkte jag ju inte på pengarna i första hand. :lol: Menar bara att om nu lakers har svår att få personer att ställa upp nu hur kommer det då att vara med en ny hall som ska omsätta ännu fler frivilliga personer som vill arbeta i hallen å ute på fältet. Det är detta jag hoppas växjöborna ställer upp på.
Så länge Lakers spelar i AS blir det Umeå ishall. Skulle de gå upp å Skellefteå är kvar ja då blir det i den stans ishall jag kommer stå. Mitt i mellan umeå skellefteå kommer jag att bo å kommer jobba i bägge dessa städer.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Å självklart ska vi ge alla frivilliga en stor kram men de behövs fler att krama framöver
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

De får väl inte betalt? Eller har jag förstått det hela fel? Vad jag menade var att folk ställer inte gärna upp gratis.
Blueshirts United
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Du får ha det så trevligt i storstan malul. Ja med tiden sprider vi lakejer ut oss över sverige men har ändå hjärtat kvar för klubben. Snart en lakej i varje stad Börja likna Leksand banne mig :roflol:

Det är detta som kan spoliera chanserna för Lakers att inte bli ett ES lag. Ju fler folk som ställer upp gratis å jobbar desto enklare blir det att hålla drömmarna å målen uppe. Som sagt jag vet inte om växjoborna är villiga till att göra detta. Att hjälpa till att få hit bra spelare är ju lite si å så med just nu :oops:
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Stackars dessa klubbarna...dom har ju gjort sååååå mycket för svensk hockeys bästa....
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tror nog att detta har lite med att ta sig till ES med att göra fast på längre sikt. Helt ny organisation i ungdomsleden
http://ungdom.vaxjolakers.se/index.php? ... ticle=9681

Den röda tråden blir kanske inte längre men kraftigare så snart kan vi kanske kalla det för rep :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Dessa frågor skulle jag vilja att Lakers ställde till sina medlemmar.

http://khk.se/?id=5830
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Organisatoriskt och sportsligt genomtänkt så har KHK kört förbi Lakers redan för två år sedan, Jag säger Grattis och lycka till.
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Så väl insatt är jag inte så man kan säga att KHK har kört förbi oss. Gäller att ta influenser från så många klubbar som möjligt å göra nått bra av det så att Lakers hänger med i utvecklingen då. KHK var ju på besök hos Lakers för några år sen. Kanske dax att göra det samma för Lakers så vi inte halkar efter än mer då om det är som du säger.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nedomansky börjar likna en domedagsprofet som Johannes Döparen. I varje situation ser han ondskan personifierad i VLH:s falska profeter, i varje situation ser han en omgivning som lyser av godhet och hockeykunnande. Jag är rädd för att han tagit med sig besvikelserna från ASK och projicerar de på VLH. Ett bra initiativ från KHK. Inget snack om den saken. Vi får väl se om KHK kan ta sig förbi oss, till att börja med måste de ta sig till samma serie. En förutsättning nog så tuff att uppfylla.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Nog för att Jag förespråkar en Legion Of Dooom i Lakers 4:e Line men Domedagsprofet är nog ändå att ta i, att kritiskt granska det som sker är en förutsättning för framgång, detta gäller både i ASK/Lakers och övrig verksamhet. Att blanda in argument som färgats av personliga synpunkter i analysarbetet gör bara vägen till målet längre och besvärligare.

Att Naivt hylla diverse representanter som visserligen gjort BRA saker, MEN också mindre bra hämmar bara utvecklingen, lär då gärna av ASK`s gigantiska Floppverksamhet med så kallade duktiga hockeymänniskor.

Lakers har mitt fulla stöd som Hockeyklubb, dock förväntar Jag Mig samma Professionella agerande av aktörer utanför laget som av spelarna.
Det blåser på Toppen, att tro och hoppas har KHK slutat med, har Lakers det? Dessvärre är inte omdömet att Lakers kan lära av KHK en Domedagsprofetia, utan ett Faktum.

FORZA Lakers och Latino-Fotbollen :wink:
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag börja tro att Lakers kommer fixa ES framöver. Mycket nytt som ger framtidstro har kommit fram redan. Partytält innan match. Avtalet med viasat som kan ge hur mycket som helst i kassan framöver. Mycket bra priser på särsongskorten som förhoppningsvis kommer få hallen fylld av förväntande lakejer å övriga personer som älskar hockey. Stig i laget som vi vet kan leverera glöd å energi både till sig själv å övriga laget. En av seriens bästa målvaker som äntligen är tillbaka i laget. Ja jävla i havet. Detta ser onekligen bra ut :clap:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Viktigaste parametern för att ens försöka på allvar saknas dock fortfarande. Troligen är den inte långt borta nu men med en kommun som räds varje beslut som om det skulle medföra jordens undergång kan man aldrig vara säker.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jo men med allt detta så kanske även Kommunen inser att Lakers behöver en ny hall å det snabbt. Valet mellan en ny hall å en ny fotbollsarena borde vara enkelt just nu som det ser ut om man gämför Växjös två i särklass största idrottsföreningar. LL har snart lika många medlemmar som eastfront har å då skall sägas att vår serie inte ens har börjat å deras är snart inne på halva särsongen. Ja satan va bra det ser ut :lol: Nu skulle det bara framstå hur många medlemmar VLH har med.
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Alltid kul att läsa sånt här när det är skrivet i "fiendeland":

"Och Växjö har värvat tillbaka Steve Saviano. Det är en klassvärvning. Dom blir faktiskt otäckt farliga i år. Johan Andersson är tillbaka från Frölunda också.
Nu har förvisso Patrik Carlsson och Erik Lindhagen lämnat, men Växjö blir knappast sämre i år."

(Källa: http://mrmadhawk.se/)
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Post Reply