FarmarKlubben
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
Eskil fortsätter i Plantskolan som Il Gardenero, föga förvånande,
När INTE Plantagen eller BlomsterLandet hörde av sig så får Kompisarnas Växthus duga även om några rutor är trasiga, nu får vi hoppas att bevattningen funkar i Nepotismens mylla under sommaren.
ALLA spelare tillfrågade om ny plantering i Växthuset säger Koloniföreningens Odlingsansvarige. Ingen Silly alltså
Nästa säsong så kommer Ted "Terminator" Olsson att få sitt genombrott , än finns chansen om spel i Dooomen
När INTE Plantagen eller BlomsterLandet hörde av sig så får Kompisarnas Växthus duga även om några rutor är trasiga, nu får vi hoppas att bevattningen funkar i Nepotismens mylla under sommaren.
ALLA spelare tillfrågade om ny plantering i Växthuset säger Koloniföreningens Odlingsansvarige. Ingen Silly alltså
Nästa säsong så kommer Ted "Terminator" Olsson att få sitt genombrott , än finns chansen om spel i Dooomen
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Om jag inte Minns fel så såg jag en match i Växthuset på 80-talet i DM för A-Lag mellan Plantskolan och Troja, när Troja ledde med typ 8-0 så fick Troja straff , Sutarn(tror Jag) la straffen på egen Målvakt , ALLT för att jämna till siffrorna, så Träningsmatch låter inte som någon bra i ide
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
I Växthuset stiger temperaturen återigen och somliga frön har fått Groddar som lystet söker sig mot den fuktiga myllan, Alexander L Lämnar för Älgarna, Mellström till Vikings, Toivonen till Grodätarna, kvar finns 5 st före detta Lakerspelare och 4 st så kallat EGNA och en EGEN som får Try-outa trots en hel karriär i klubben bortsett från förra årets Wilda Western satsning i TexasHockey. Övriga är mycket osäkra kort , där studier äventyrar Kommande Odlingssäsong. Som Ryktbar Plantskola så är det med förvåning som garvade Florister konstaterar att stödköp på den Lokala Grönsaksmarknaden på Campus i Växjö skall få Växthuset att prunka även i Vinter, Lyckas man inte få Plantorna att växa ens med friskt Vatten från Bergaåsen i Ljungby
Tur då att det ramlar ett och annat PopCorn från den gigantiska Bägaren i Öster
Tur då att det ramlar ett och annat PopCorn från den gigantiska Bägaren i Öster
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
För att förklara den återkommande Missväxten i Plantskolans så måste Man känna till hur Inavelsgraden i tex. Hunduppfödning påverkar avkomman. Genom den alarmerande höga grad av Nepotism som härjar i Växthuset så ges inte spelare chansen som INTE har starkt Släktskap till betydande personer i Koloniföreningens skötsel, dvs. av De 4 så kallat egna och De nu 6 Junisar som Tränar med A-Laget inför kommande säsong så saknar ENDAST EN direkt koppling till skötslen av Missväxten. EN , hur är det möjligt att det i årskull efter årskull ALLTID saknas talanger utanför denna hemliga sektion för inavlens bevarande " La Famiglia" ,
Normalt avlar Man inte på avkomma med låg kvalitet utan då breddas urvalet istället och Man kastrerar för att stoppa sönderfallet, men icke i Plantskolan , där är man fast övertygad om att Nepotismen har självklar plats i ett vinnande koncept.
Jag säger som Uno Hedin, - Lycka Till
Normalt avlar Man inte på avkomma med låg kvalitet utan då breddas urvalet istället och Man kastrerar för att stoppa sönderfallet, men icke i Plantskolan , där är man fast övertygad om att Nepotismen har självklar plats i ett vinnande koncept.
Jag säger som Uno Hedin, - Lycka Till
In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
jag måste säga att jag börjat se en aningens lite bitterhet hos Nedo,nån annan som har samma känsla?
jag känner själv en liten bitterhet över att sommaren redan är över men att det ändå är flera månader kvar till säsongen börjar...
jag känner själv en liten bitterhet över att sommaren redan är över men att det ändå är flera månader kvar till säsongen börjar...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Han är så flummig och bitter så det blir patetiskt. Jag läser numera aldrig hans inlägg eftersom allt ser likadant ut. En massa smileys och en herrelös samling obegripliga meningar. Vilken tid det måste ta.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Inaktiverad användare
Så här precis innan När en Talang ala Grande ska spela match så är Min bitterhet bortblåst som vanligt, dock roar jag Mig kungligt åt Troende Talibaner som likt självplågare inte kan hålla sig borta från det De ogillar
I Tråden Farmarklubben så avhandlas just dennas prestationer och framgångar, Ni som inte kan bidra med en förklaringsmodell som är bättre än Otur får gärna bidra, än så länge så har inte Trion ovan gjort detta
Ha de gott Luthers lärjungar, Skillnaden mellan Analys och Bitterhet är svår för somliga, glöm inte att slänga in ytterligare en slant till STIGs Monstruösa Lön
ps. antalet besök i Tråden är nu.........
I Tråden Farmarklubben så avhandlas just dennas prestationer och framgångar, Ni som inte kan bidra med en förklaringsmodell som är bättre än Otur får gärna bidra, än så länge så har inte Trion ovan gjort detta
Ha de gott Luthers lärjungar, Skillnaden mellan Analys och Bitterhet är svår för somliga, glöm inte att slänga in ytterligare en slant till STIGs Monstruösa Lön
ps. antalet besök i Tråden är nu.........
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Somliga gillar statistik, TV-Pucks Statistik visar att under De senaste 10 åren så har 220 st spelare blivit uttagna att representera Småland, i nuläget så har endast 73 st av dessa erhållit ett A-Kontrakt, för Plantskolans del så har endast 4 st A-kontrakt, Jonas Karlsson/Robert Rosen/Chis Nybeck/Ted Olsson.
Den Årgång som varit den bästa på många år var 87:orna, med 3 spelare från Alvesta SK, däribland Robert Rosen, gemensam nämnare är också som i fallet Le Fimp givetvis Tränaren Sten Lygdbäck, och INTE Minst att ALLA dessa tre spelare inte hade sina föräldrar petades med sina Fingrar i Föreningens syltburk , En Klok ledare skiljer på skit o Pannkaka oavsett........., så kommer framgångarna om Träningen dessutom är av God Kvalitet.
Det finns De som bekymrar sig mer över Budbäraren än att analysera vad som leder till framgång, valet är fritt. Sitter man med kladdiga fingrar med jordgubbssylt på och undrar så kanske en ledtråd kan vara varför ortens fotbollslag även de halkat efter rejält, inte kan det väl vara samma Syltburk full med Fingrar
Låt Lakers ta över verksamheten och bygg upp kvaliten från Grunden i Alvesta utan.........osv, så det kan bli en RIKTIG FarmarKlubb
Den Årgång som varit den bästa på många år var 87:orna, med 3 spelare från Alvesta SK, däribland Robert Rosen, gemensam nämnare är också som i fallet Le Fimp givetvis Tränaren Sten Lygdbäck, och INTE Minst att ALLA dessa tre spelare inte hade sina föräldrar petades med sina Fingrar i Föreningens syltburk , En Klok ledare skiljer på skit o Pannkaka oavsett........., så kommer framgångarna om Träningen dessutom är av God Kvalitet.
Det finns De som bekymrar sig mer över Budbäraren än att analysera vad som leder till framgång, valet är fritt. Sitter man med kladdiga fingrar med jordgubbssylt på och undrar så kanske en ledtråd kan vara varför ortens fotbollslag även de halkat efter rejält, inte kan det väl vara samma Syltburk full med Fingrar
Låt Lakers ta över verksamheten och bygg upp kvaliten från Grunden i Alvesta utan.........osv, så det kan bli en RIKTIG FarmarKlubb
In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Min kära ödla, jag skriver rätt snabbt faktiskt. Har fingrat fram alfabetet på 4.5 sekunder bl a. Ang. cirkusen ovan så började jag läsa inlägget innan det "vettiga". Sen blev jag återigen störd av att läsa clownens meningar därav mitt va. Vet, ska inte bry mig men så kan man ju inte resonera livet ut. VAAAAAAAAAA???????????
Den som inte sjunger är taifare!!!
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
Det hela är ganska enkelt, jämför KulturKlubbens Ut(In)veckling (välj själva) med Lakers sedan 1997, ställ upp olika orsaksScenarion som tex Otur och Tur eller kanske rent av metodisk uppbyggnad av kvalitetsnivå kontra tradionellt läppjande på Miraculix Kulturbrygd utan superkrafter.
Svaret är tämligen tydligt.
Lakers behöver en Farmarklubb på nära håll där Man på ett smidigt sätt löpande kan fostra Hockeyspelare istället för Mighty Mooses i Gislaved, Alvesta behöver på samma sätt hjälp med det mesta, ett seriöst utbildningskoncept där makten i klubben tas bort från Föräldrar och kompisar från förr som har noll koll på Hockey och istället ges tillbaka till Sporten för ungdomarnas skull och inte för att föräldrarna skall ha en meningsfull fritid.
Detta medför att vissa tappar det inflytande de nu har och som placerat klubben i en kvalitativ återvändsgränd hela 2000-talet.(förutom årgång -87)
Alvesta är en Lekstuga för C och D Tränare som saknar förmågan att skapa en grundläggande kontinuitet i Hockeyutveckling, Serietabeller de senaste 5-6 åren talar sitt tydliga språk.
Räcker det Anders83
Svaret är tämligen tydligt.
Lakers behöver en Farmarklubb på nära håll där Man på ett smidigt sätt löpande kan fostra Hockeyspelare istället för Mighty Mooses i Gislaved, Alvesta behöver på samma sätt hjälp med det mesta, ett seriöst utbildningskoncept där makten i klubben tas bort från Föräldrar och kompisar från förr som har noll koll på Hockey och istället ges tillbaka till Sporten för ungdomarnas skull och inte för att föräldrarna skall ha en meningsfull fritid.
Detta medför att vissa tappar det inflytande de nu har och som placerat klubben i en kvalitativ återvändsgränd hela 2000-talet.(förutom årgång -87)
Alvesta är en Lekstuga för C och D Tränare som saknar förmågan att skapa en grundläggande kontinuitet i Hockeyutveckling, Serietabeller de senaste 5-6 åren talar sitt tydliga språk.
Räcker det Anders83
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Så har då Faunan utökats i Växthuset genom att ChefsKocken Botaniserat Grönsaksmarknaden ute på Campus, Två spelare från HockeyMetropolen Vänersborg ansluter, Viktor Nykvist och Svante Flood, Bra Backar behövs i Laget, detta blir nog bra tippar Jag, dock så är 24 p ( 4/20 ) av en Forward i en Canadensisk J-Liga där merparten av spelarna är yngre föga imponerande. Hoppas att poängsnittet frånd Seniorhockeyn i Vänersborg följs upp med ett dito i FarmarKlubben, Finnarna toppade i fjol poängligan på 26p och 28p. dessa behövewr ersättas. Ted " Terminator " Ohlsson måste få avlastning av några andra om inte det ska bli Negativt kval Igen.
Årets Serie kommer att bli tuff, var så säkra, som om det nu inte skulle räcka med MördarSniglar
Årets Serie kommer att bli tuff, var så säkra, som om det nu inte skulle räcka med MördarSniglar
In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Värvningskarusellen snurrar allt fortare i Växthuset, nu dimper en Amerikansk Målvakt ner, som OM Sverige behöver importera Målvakter nuförtiden Häftig värvning kan somliga tycka, Trädgårdsmästaren lär ha använt sina Agentkontakter, Jag tycker nog att vetskapen om Svenska målvakters höga standard är väl spridd numer, eller!. Agentkontakter kan ibland vara förvirrande, 3:e liga däröver, Njaa inte med de Canadensiska inräknade
Nåväl när Man kollar denne Troy så visar det sig att han inte gjort några matcher för vare sig Cornell University eller des Moines Buccaners, han sägs ha vunnit något men finns ej med i Laget , inte om man får lita på EliteProspect som oftast har hyfsad koll.
Han kanske bara gick på Cornell men inte platsade i Laget där 3 målisar redan fanns, sen var han tydligen lagkamrat med både Douglas Murray och Ryan Vesce också, trist för honom att han inte finns med för en enda match utan bara fick vara med på träningarna, nåväl Farmarklubben behöver en BRA målvakt och sökarljusen har denna gång tvingats till andra sidan pölen, tydligen kostar värvningen inte mycket heller så det blir nog till att vattna och torka imma på plexit för Troy i Växthuset och leva på det som den egna odlingen ger. Hoppas Tipset som ges i Smp håller och att Han spelar i HA snart.
Truppen snart fulltalig 8 backar och 13 Forwards är det som gäller, i Nuläget finns 9 backar och 10 Forwards och 2 Målisar, 2 platser att slåss om för de talangfulla Juniorer som i vanlig ordning ligger på samma träningsdos som Lakers Juniorer , mycket speltid i 4:e Linen blir det, Vi snackar utveckling och plantskola
ps. Detta är ett givet steg i Stolthet,Tradition och Hjärta i klubben som sägs fostra bra spelare, dock inga målvakter. Pinsamt är bara förnamnet på en så kallad Plantskola som värvar spelare från Nordamerika och Finland till ett mediokert Div.2 Lag med 100 betalande på läktaren.
ps.2 Vem eller Vilka tjänar på denna verksamhet ?, rätt svar belönas med en Hink i miniatyr.
Nåväl när Man kollar denne Troy så visar det sig att han inte gjort några matcher för vare sig Cornell University eller des Moines Buccaners, han sägs ha vunnit något men finns ej med i Laget , inte om man får lita på EliteProspect som oftast har hyfsad koll.
Han kanske bara gick på Cornell men inte platsade i Laget där 3 målisar redan fanns, sen var han tydligen lagkamrat med både Douglas Murray och Ryan Vesce också, trist för honom att han inte finns med för en enda match utan bara fick vara med på träningarna, nåväl Farmarklubben behöver en BRA målvakt och sökarljusen har denna gång tvingats till andra sidan pölen, tydligen kostar värvningen inte mycket heller så det blir nog till att vattna och torka imma på plexit för Troy i Växthuset och leva på det som den egna odlingen ger. Hoppas Tipset som ges i Smp håller och att Han spelar i HA snart.
Truppen snart fulltalig 8 backar och 13 Forwards är det som gäller, i Nuläget finns 9 backar och 10 Forwards och 2 Målisar, 2 platser att slåss om för de talangfulla Juniorer som i vanlig ordning ligger på samma träningsdos som Lakers Juniorer , mycket speltid i 4:e Linen blir det, Vi snackar utveckling och plantskola
ps. Detta är ett givet steg i Stolthet,Tradition och Hjärta i klubben som sägs fostra bra spelare, dock inga målvakter. Pinsamt är bara förnamnet på en så kallad Plantskola som värvar spelare från Nordamerika och Finland till ett mediokert Div.2 Lag med 100 betalande på läktaren.
ps.2 Vem eller Vilka tjänar på denna verksamhet ?, rätt svar belönas med en Hink i miniatyr.
In Hinkum Veritas
- CrossChecking
- Forumamatör
Sen när började EP lista alla världens spelare?
Du vet bättre Neddo än att kolla EP (som alltså inte har full koll på världens alla spelare) och sen sätta dej ner och skriva ett halvhjärtat, bittert inlägg utifrån EP stats.
Pm:a mej för fler länkar om Troy, dvs om du aldrig har hört talas om Google, Altavista osv..
http://cornellhockeyassociation.com/davenport.html
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdis ... ?pid=73757
http://www.google.se/imgres?imgurl=http ... 6&ct=image
Världens kanske längsta länk? =)
Du vet bättre Neddo än att kolla EP (som alltså inte har full koll på världens alla spelare) och sen sätta dej ner och skriva ett halvhjärtat, bittert inlägg utifrån EP stats.
Pm:a mej för fler länkar om Troy, dvs om du aldrig har hört talas om Google, Altavista osv..
http://cornellhockeyassociation.com/davenport.html
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdis ... ?pid=73757
http://www.google.se/imgres?imgurl=http ... 6&ct=image
Världens kanske längsta länk? =)
-
- Inaktiverad användare
Jodå Crossen, jag känner till Google, även att EP har HYFSAD koll, Din länkade statistik visar att killen spelade 29 matcher för Cornell under 4 säsonger, känns inte som deras 1 eller 2 val, den bekräftas av din personliga profil om Troy som Du även länkade till, läste du den själv ?
De senaste 2 säsongerna finns han enligt Dina bättre stats noterad för 4 spelade matcher var av förra säsongen var ett sabbatsår och ren uppladdning för äventyret österut med NOLL Matcher
Halvhjärtat okej då, Man är ju en aning präglad av åren i FarmarKlubben det medges, bittert, givetvis, särkilt för alla De som denna sida pölen försöker ta en tröja, för Mig, Ingalunda, Jag ser fram emot när Troy får äta sig mätt på en riktig HA Lön.
ps. Dessutom fel svar Crossen
De senaste 2 säsongerna finns han enligt Dina bättre stats noterad för 4 spelade matcher var av förra säsongen var ett sabbatsår och ren uppladdning för äventyret österut med NOLL Matcher
Halvhjärtat okej då, Man är ju en aning präglad av åren i FarmarKlubben det medges, bittert, givetvis, särkilt för alla De som denna sida pölen försöker ta en tröja, för Mig, Ingalunda, Jag ser fram emot när Troy får äta sig mätt på en riktig HA Lön.
In Hinkum Veritas
- CrossChecking
- Forumamatör
Näe han var säkerligen inte deras förstaval, men det spelar mindre roll i sammanhanget, Ingen har någonsin påstått att han har varit förstemålis. Dessutom tror jag inte hockeydb.com uppdatterat statsen för 08/09 ännu, därmed är det inte klart att han spelat NOLL matcher den gångna säsongen. MEN det må så vara.NEDOMANSKY wrote:Jodå Crossen, jag känner till Google, även att EP har HYFSAD koll, Din länkade statistik visar att killen spelade 29 matcher för Cornell under 4 säsonger, känns inte som deras 1 eller 2 val, den bekräftas av din personliga profil om Troy som Du även länkade till, läste du den själv ?
Ps: Självklart läste jag igenom artiklarna som jag länkade.
Ps2: Fel svar på vad? På vem som tjänar på denna verksamhet? Jag har inte en aning vem som tjänar på något i en nästintill helt ideel rörelse, så jag får gå bet på den frågan Neddo..=)