Johan Markusson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

#38 Johan Markusson! Jag börjar nästan rysa. Härlig nyhet! :P
Blueshirts United
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Även Solen har Fläckar serra :wink:
In Hinkum Veritas
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Johan Markusson. Är det fem mål han har gjort hittills?

#38 har inlett den här säsongen på ett alldeles lysande sätt: killen tacklar, mosar och petar in mål i en enda salig röra - blandar matchstraff med elegant pucktrollande.

Jag får samma sköna vibbar som säsongen 06/07, Lakers tycks ha fått ännu en lyckad lagkapten :hbang:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Tror det var det bästa som kunde hända inför denna säsongen ! Det rätta virket är bara förnamnet!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Johan opererades i början på veckan och är nu på bättringsvägen ,tror vi får se våran 38:a en säsong till :ok:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Hoppas det går bra och att han fortsätter lira :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

6 veckor på krykor...sedan jävlar är TNT redo igen..:)
Snart nära dig...en ny hall
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Han får nog tänka en stund på sin framtid. blir det mer broskpålagringar i höfterna, så kanske han ska vara mer rädd om sig, han har många år framför sig och det är inte kul med värk.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Nu vill jag inte säga något negativt om Markusson men kan man verkligen inte få mer hockey för dom pengarna han kostar?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Markusson är en bra lagkapten, han är bra vid sidan av isen och visar med sin inställning på ett för laget positivt sätt. Allt kan inte mätas i poäng på isen.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Har hört att Färjestad rycker i Markusson.....
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nej, det gör dom inte, han blir kvar i Växjö, med eller utan skridskor på sig.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Räven wrote:Markusson är en bra lagkapten, han är bra vid sidan av isen och visar med sin inställning på ett för laget positivt sätt. Allt kan inte mätas i poäng på isen.
Du presenterar obestridliga fakta. Samtidigt ställer Per en relevant fråga. En fråga chief Evertsson måste ta ställning till i förhållande till varje spelare vars kontrakt gått ut eller som vi ska värva. Börjar vi göra avsteg från formeln hockey per krona riskerar vi tappa fokus.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Varanen: Givetvis har du helt rätt och jag tror att Evertsson väger in allt och tänker på vad laget/klubben kan få tillbaka sportsligt på varje satsad krona.
Jag säger inte att Per tänker i poäng och minus/plusstatistik, men det är alldeles för många som bara tänker på det viset. Man måste se en helhet, det är ett lagspel, där varje pusselbit är viktig och jag anser att Markusson är viktig. Dock så är frågan, vad hans kropp säger. Just nu gör han inte många knop, med hans spelstil så har det satt spår i kroppen på honom.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Hatapopcornssupportrar wrote:Har hört att Färjestad rycker i Markusson.....
Ehh, ja precis.. :lol:

Vem är förresten intresserad av att gå till det jävla pajaslaget.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Per Carlsson wrote:Nu vill jag inte säga något negativt om Markusson men kan man verkligen inte få mer hockey för dom pengarna han kostar?
Och du vet så klart vad han kostar då?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Markusson är en kanonkille både på isen och utanför.
Att man går NER i lön inför förra säsongen visar att man har stort hjärta.

Klart att TNT ska vara kvar!!!!!!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Zebbe, nej det har jag ingen aning om. Jag tycker dock inte Markusson har presterat särskillt mycket på isen och jag har inte lika lätt som er andra att se varför det är så självklart att han ska vara kvar, oavsett hur bra person han är utanför isen. Jag ser såklart hans ledaregenskaper osv och vilket stort hjärta han spelar med men det känns lite som klockan... går och går men kommer aldrig till dörren....
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

"du kan dra åt helvete"...:)
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Per Carlsson wrote:Zebbe, nej det har jag ingen aning om. Jag tycker dock inte Markusson har presterat särskillt mycket på isen och jag har inte lika lätt som er andra att se varför det är så självklart att han ska vara kvar, oavsett hur bra person han är utanför isen. Jag ser såklart hans ledaregenskaper osv och vilket stort hjärta han spelar med men det känns lite som klockan... går och går men kommer aldrig till dörren....
Din motivering tycker jag är sakligt utförd och bra skrivet, men jag delar inte ditt synesätt, det som är ganska synd är när folk skall motivera sina åsikter om spelaren/na i kombination med deras lön. Detta när man inte har en aning om vad de tjänar. Blir liksom lite fel då tycker jag.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Jag har inte den blekaste av vad någon i Lakers tjänar, bryr mig inte heller. Det är Evertssons huvudvärk.

Att han använder sig av hockey/krona är jag övertygad om. Sen i just begreppet hockey måste annat än bara prestationen på isen vägas in. Hur är personen i båset, i omklädningsrummet, på träningarna. I det civila med lagkompisarna osv.

En lirare som vår 38 måste bedömas på så mycket mer än enbart isprestationen. Han är dessutom vår Kapten, det betyder mycket. Han har spelat hos oss i 4 säsonger och har ett stort hjärta för laget och klubben.

Om Mackans kropp håller så vill jag ha kvar honom!
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Markusson är en rollspelare punkt slut och sådana är ett måste .
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Räven: Jag skämtade givetvis då han är högst medioker och enormt överskattad även om vissa av er härinne yrade om att han lätt skulle platsa i eliten...
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Hatapopcornssupportrar wrote:Räven: Jag skämtade givetvis då han är högst medioker och enormt överskattad även om vissa av er härinne yrade om att han lätt skulle platsa i eliten...
Bättre att vara medioker och överskattad än att bygga sin självkänsla på att hata och kritisera allt och alla :evil:.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Hatapopcornssupportrar wrote:Räven: Jag skämtade givetvis då han är högst medioker och enormt överskattad även om vissa av er härinne yrade om att han lätt skulle platsa i eliten...
Det går säkerligen hitta sämre rollspelare i Eliten som Markusson skulle kunna ersätta.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Markusson är enligt mig en oerhörd viktig spelare, man kan väl prata med spelarna och höra deras syn på det hela. Han är en omtyckt lagkapten och han presterar enligt mig mycket på isen, han om någon har den inställning som man önskar att andra skulle ha lika ofta.

Hatapopcornssupportrar: Jag förstod att du inte menade allvar.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Vill #38 vara kvar för anständiga pengar, samt är 100% hel så ska Han SJÄLVKLART vara kvar. Den nytta en Frisk TNT gör går inte att Missa.

Mr Hate, Du har Ju svaret framför GroggNäsan, Fru Gath håller då funkar TNT också :bash:
In Hinkum Veritas
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Växjö-RBk premiären i kvalserien..du jämför Markusso och Gath..vem hängde 2 baljor ?? Gath gjorde fler mål i eliten än sopan gjorde i Allsvenskan...kanske dags att nyktra till...?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Återigen en som bara tror att det är statistiken som räknas, nu är det inte så, den är tämligen intetsägande om vad en spelare betyder i ett lagspel. Däremot i individuella idrotter, där fyller den en mer rättvisande bild.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Hatapopcornssupportrar wrote:Gath gjorde fler mål i eliten än ***** gjorde i Allsvenskan
T o m JAG hade gjort mål om jag fått spela ihop med bröderna Abbott!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Fick syn på Hatapop. Ingen vacker syn, men vad annat att vänta med den attityden :evil:.

Image
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

#38 127 p i HA, Fru Gath 87p :whistle:

Dessutom så har inte #38 spelat på någon lägre nivå än HA, Skäggiga Damen däremot har gnidit Skäggstubben mot sarger på ALLA nivåer :oops:

#38 har 835 PIM :bash: , Där Gathsidou med sin Elaka spelstil mäktat med 323 PIM :|

Rögle är den ENDA klubben där Gath skulle fått chansen som ES spelare, Jag jämför inte de bägge, den ena är en Fegis, den andre är 100 välrakade kilon ( förlåt Rakryggade kilon) :wink:
In Hinkum Veritas
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Aha så det är en merit att spela på LÄGRE nivå....där ser man...intelligent uttalande...
moller
Forumentusiast

Post by moller »

När jag va uppe på IK idag så såg jag markusson komma inhoppande på två kryckor. Såg ut som det var hans högra knä eller är det möjligtvis höften som han haft problem med tidigare? men jag tror knappast det för hoppa på 2 kryckor och knappt kunna böja benet tyder på knät. I vilket fall som helst så hade han med sig en PT och han började köra lite rehabövningar, dock fick jag inte chansen att fråga honom vad som hänt "/
Mot Kvalserien !
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Moller, han opererades väl precis för sin skada?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Post Reply