Medlemsmöte 21/4 18.30 i ishallen!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nä det visste jag redan att det inte skulle kommaBizon wrote:Nej men du kanske hoppats på att få någon ny lirare presenterad för dig!?
Tycker en bra nyhet var dealen med Intersport. Man skaffar ett kort som givetvis är kostnadsfritt. Sedan får Lakers 5% av allt du handlar.
Mer info kommer på hemsidan
Förutom din vanliga rabatt..
Mkt bra. Bara att börja tokhandla på INTERSPORT!!
Last edited by serra on 21 April 2009, 22:04, edited 1 time in total.
Snart nära dig...en ny hall
- Ambassador
- Forumproffs
rätt mkt att återge 2,5h möte där 5-6 pers gav info.
Ingen munkavel.
Som sagt inget nytt ang A-laget. Dvs inga nya spelare klara och inga av dom gamla som har sagt nej tack.
Ekonomin ser bra ut, mer info fick vi ungf inte utan får vänta till årsmötet då allt inte är klart.
Paldan berättade hur dom jobbar med alla 425 partners. Alla ska få ett personligt besök. Genomsnitts besöket är 1,5h dvs 68 besök i veckan.
Partnervården ska bli mkt bättre.
Sponsringen ska öka med 3 mille.
Medlemsvården ska bli ännu bättre.
Nytt avtal med intersport som blir leverantören av utrustning.
Om man(privat) tecknar ett medlemskort så ger den 5% kickback till VLH på allt man köper. Detta är utöver dom maximala 6% som den som står på kortet får. Så man ger inte bort sin bonus.
Mer info om detta ska komma på hemsidan.
Janne K självklart jättenöjd med säsongen och att så många spelare höjde sig och spelade på en sådan hög nivå.
Björn Karlsson fick enormt med beröm av Evertsson. Spela en handfull matcher i grundserien för att sen spela i alla PO och KS matcher, där han dessutom spelade i alla skeden av matcherna.
Basse berätta om sin resa från J-20 via Gislaved där han inte trivdes socialt till Motala och tillbaka till Lakers där han tog en tröja.
Janne berätta om Basses första mål som han gjorde på norrlandsturnen mot Sundsvall. Rätt roligt =)
Basse ska in på sitt första byte(2:a perran), men trillar baklänges tillbaka i båset och landar på rygg med dom långa benen rakt upp i luften. Fimpen som är närmast reser sig och asgarvar pekandes på Basse, detta gör att Basse oxå asgarvar. När han väl kommer in på isen har S-vall gått till anfall 5 mot våra 4:a då Basse ligger på rygg i båset. En i vårt lag får tag på pucken och skickar en icingpuck ungf. som Basse får på bladet när han hoppar in. Han åker upp och gör mål.
Janne säger på presskonferensen att det var inövat
något mer ni vill veta
Som sagt 2,5h möte där flera pratar. Rätt svårt och jobbigt att återge allt här. Jag jobbar på dagtid, inte så mkt tid att skriva en uppsatts då....
Ingen munkavel.
Som sagt inget nytt ang A-laget. Dvs inga nya spelare klara och inga av dom gamla som har sagt nej tack.
Ekonomin ser bra ut, mer info fick vi ungf inte utan får vänta till årsmötet då allt inte är klart.
Paldan berättade hur dom jobbar med alla 425 partners. Alla ska få ett personligt besök. Genomsnitts besöket är 1,5h dvs 68 besök i veckan.
Partnervården ska bli mkt bättre.
Sponsringen ska öka med 3 mille.
Medlemsvården ska bli ännu bättre.
Nytt avtal med intersport som blir leverantören av utrustning.
Om man(privat) tecknar ett medlemskort så ger den 5% kickback till VLH på allt man köper. Detta är utöver dom maximala 6% som den som står på kortet får. Så man ger inte bort sin bonus.
Mer info om detta ska komma på hemsidan.
Janne K självklart jättenöjd med säsongen och att så många spelare höjde sig och spelade på en sådan hög nivå.
Björn Karlsson fick enormt med beröm av Evertsson. Spela en handfull matcher i grundserien för att sen spela i alla PO och KS matcher, där han dessutom spelade i alla skeden av matcherna.
Basse berätta om sin resa från J-20 via Gislaved där han inte trivdes socialt till Motala och tillbaka till Lakers där han tog en tröja.
Janne berätta om Basses första mål som han gjorde på norrlandsturnen mot Sundsvall. Rätt roligt =)
Basse ska in på sitt första byte(2:a perran), men trillar baklänges tillbaka i båset och landar på rygg med dom långa benen rakt upp i luften. Fimpen som är närmast reser sig och asgarvar pekandes på Basse, detta gör att Basse oxå asgarvar. När han väl kommer in på isen har S-vall gått till anfall 5 mot våra 4:a då Basse ligger på rygg i båset. En i vårt lag får tag på pucken och skickar en icingpuck ungf. som Basse får på bladet när han hoppar in. Han åker upp och gör mål.
Janne säger på presskonferensen att det var inövat
något mer ni vill veta
Som sagt 2,5h möte där flera pratar. Rätt svårt och jobbigt att återge allt här. Jag jobbar på dagtid, inte så mkt tid att skriva en uppsatts då....
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
- Ambassador
- Forumproffs
De ekonomiska föritsättningarna med kommunen klubbas förhoppningsvis i juni, Om det blir så, kan bygget startas i höst, byggtid är beräknad till 15 månader. Det blir en typ av multiarena, 5400 åskådare och 1300-1400 ståplats av dessa. Det är samma arkitekt som byggt Swedbank Arena, denna görs något mindre med möjlighet för utökning på ett kostnadsmässigt bra sätt. En styrkehall på 1600 kvm och en bowlinghall med tror jag 26 banor. restauranger barer med mera.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Skön anekdot om Basses första mål. Det jag, och antagligen hela hockeysverige, vill veta är varför han tog tröjan med världens minsta siffror på ryggen? Han var fräck, han hade bestämt sig, en tröja skulle bara vara hans...och så blev det nr 10...stor karl ska ha stora siffror.dolitle wrote:...tillbaka till Lakers där han tog en tröja
Andra satsningar gäller Årskort, Klubbtidning, Presentationsutskick, Ny hemsida, satsningar runt matcherna och mycket mycket mycket mer.
Ishallen skall som sagt ta 5400 med enkel utbyggnad till 6200, branta läktare och väldigt tajt med rinken.
Kan tillägga att kommunfullmäktige igår tog beslut om att bifalla den dispositionsplan som tagits fram över arenastadsområdet. Enkelt utryckt betyder det att arbetet med projektet kan fortsätta fram tills slutet av juni då budgetmötet förhoppningsvis ger klarsignal för projektet.
Ishallen skall som sagt ta 5400 med enkel utbyggnad till 6200, branta läktare och väldigt tajt med rinken.
Kan tillägga att kommunfullmäktige igår tog beslut om att bifalla den dispositionsplan som tagits fram över arenastadsområdet. Enkelt utryckt betyder det att arbetet med projektet kan fortsätta fram tills slutet av juni då budgetmötet förhoppningsvis ger klarsignal för projektet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lyckas dom klubba ett JA på det mötet ska jag personligen knalla ner till kommunhuset och överlämna en blomma, faaan ta mig! 7 års väntan kanske börjar att se ljuset i tunneln. Blir det NEJ, kommer jag också att gå ner till kommunhuset..................
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
-
- c/o LL´s Forum
Man kunde ju läsa lite i dagens smp om mötet. Lakers vill bli bättre på allt var rubriken. Inte bara den sportsliga biten. Ja denna målsättning måste man ju självklart ha för att man överhuvut taget kan bli bättre. Vad Lakers skulle behöva är betydligt fler frivilliga som orka ta hand om det tråkiga innan match. Progambladförsälning, P-platserna, lottförsälning å allt annat som görs i det tysta. All heder till ALLA ni som gorde något innan matchstart. Men vist kan ni som gorde lite hålla med om att det skulle vara kul om det var fler som jobbade. Jag vidhåller fortfarande att om det blir aktiviteter på stan så hjälper jag gärna till i sommar å i höst.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers