För det första så frågade TAIF:s ordf. mellan 1:a och 2:a perren om det var ok att hålla deras match däruppe till dom hunnit ifatt i Örebro. Svenska Hockeyförbundet sa JA. Men Thissel sa nej. Han ansåg att han inte ville ge Asplövenspelarna den vilan då dom bara var 14 st. Sen kan man tycka att nån kontakt borde tagits innan matcherna började, men det är ju en annan fråga, och domarnas sak!!
För det andra tycker jag inte det Fahlander gör är fel, även om han erbjuder detta innan matchen. Man kan ju knappt se det som en muta att få ett lag att göra sitt bästa. Jag kallar det en morot. Lyckades han att göra Asplöven så pass mycket bättre än TAIF med detta medel är jag den första att gratulera. Och hade jag varit TAIF-spelare hade jag skämts, om man gick ut och förutsatte att Asplöven skulle lägga sig ner och dö, eller att Pasi skulle få Asplöven på detta spår. Om det är Fahlander från Örebro som lägger fram erbjudandet eller Asplövens ordf. spelar väl ingen roll. En morot att få nån att göra ett bättre resultat är ju knappast något fult.
En aning kontroversiellt däremot kan jag hålla med om!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Vad ska vi ge våra spelare för morötter. Ja vist ja var väl serra som lovade pizza till någon om han höll nollan. 300 pizzor var det ca grabben skulle ha
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Det verkar som att många tycker Fahlanders bjudresa är okej.
Jag tycker det är osmakligt - och ni som tror att Asplöven fick denna present efter matchen... tänk om! Så naiva kan ni väl ändå inte vara?
Det tro väl fan att de visste om detta innan - annars hade väl inte 14 man kämpat för kung och fosterland. Ni har väl själva sätt ju jäkla avslagna Lakers är när de inte har något att spela för, eller? Ishockeylag som inte har något att spela för är fan det tråkigaste som finns att se.
Jag är ingen TAIF-supporter men jag gillar rättvisa - vilket inte är fallet med avslutningen på allsvenska kvalserien.
Jag tycker det är fel och osmakligt att en utomstående får ge en sådan morot. När denna utomstående dessutom gynnas av resultatet.
Hoppas att det blir en utredning från förbundet.
Det blir många knippen morötter som ska utredas.Har alltid förekommit och kommer att förekomma i framtiden i slutet på serierna att man försöker att sporra lag som inte har något att spela för med lite godis.
OK, jag tolkar det som att alla utom ett par tre undantag här inne tycker det är helt i sin ordning att klubbar försöker påverka utgången av matcher som dom inte själva direkt deltar i så länge det handlar om att få lag att ge det lilla extra.
Snacket om att det skulle vara OK om man gör det efteråt köper jag inte alls. Mam måste ju se det i sin förlängning. Fahlander har ju nu statuerat ett exempel innebärande att lag som enligt Fahlander gör en bra insats som gagnar Örebro kan eventuellt påräkna en belöning.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Taif ska förstås vinna sin match så de inte hamnar i den här sitsen.
Utan tvekan tycker jag det luktar skit lång väg om Asplövens "efter matchen"-gåva. Helt rätt att försöka få till en utredning. Om inte annat för att stävja sånt här. Nästa gång kanske det är vi som råkar ut för det och då kommer vi inte tycka det är lika roligt.
Loseddos vinner vi inte mot ett så mycket sämre lag på pappret bryr jag mig inte om de erbjuds 1 miljon kronor. Vinna mot ett lag med 8-0 för att sedan förlora är tamejfan skandal. Fan vad skönt att taif inte gick upp
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03 - Ursäkta ordvalet: Skitsnack! Hade vi missat vår chans att gå upp en serie med sådana omständigheter inblandade så hade det vart ett satans liv på forumet nu, det kan jag lova!
ja de är ju klart att vi måste vinna matchen mot asplöven .de gjorde vi inte o då ska man inte gå upp...men jag tycker de inte få gå till så endå som de gjorde med fahlander........
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
InmeDes wrote:OK, jag tolkar det som att alla utom ett par tre undantag här inne tycker det är helt i sin ordning att klubbar försöker påverka utgången av matcher som dom inte själva direkt deltar i så länge det handlar om att få lag att ge det lilla extra.
Nja, det finns nog rätt många som inte har hunnit läsa i tråden eller - som jag själv - inte har orkat svara.
Det känns som att detta med att ge en belöning till laget som har hjälpt egna laget en bit på traven, inte är något nytt fenomen. Tyvärr kan jag inte ge något exempel inom hockeyn, men jag tycker mig känna igen det från tidigare.
Fahlanders utspel är oerhört provocerande - men knappast olagligt. Att håna motståndaren är dock alltid osmakligt, han verkar helt besatt av Tingsryd. Värre än vissa här inne
Nu har jag inte riktigt hängt med i turerna, men stämmer det att Tingsryds spelare satte pengar på att Huddinge skulle vinna, och sedan skickade upp bången till laget innan matchen? I så fall tycker jag det är ännu sämre stil!
Ambassador wrote:Det verkar som att många tycker Fahlanders bjudresa är okej.
Jag tycker det är osmakligt - och ni som tror att Asplöven fick denna present efter matchen... tänk om! Så naiva kan ni väl ändå inte vara?
Det tro väl fan att de visste om detta innan - annars hade väl inte 14 man kämpat för kung och fosterland. Ni har väl själva sätt ju jäkla avslagna Lakers är när de inte har något att spela för, eller? Ishockeylag som inte har något att spela för är fan det tråkigaste som finns att se.
Jag är ingen TAIF-supporter men jag gillar rättvisa - vilket inte är fallet med avslutningen på allsvenska kvalserien.
Jag tycker den bittraste eftersmaken i hela det här är alla ni realister som anser att ett antal läggmatcher är ok per säsong i rättvisans namn. Hur vanligt är detta fenomen? Det om något borde utredas, inte varför 14 killar kämpar i säsongens sista match inför sina fans. Den här skandalen blir ju bara större och större.
Varanen wrote:
Jag tycker den bittraste eftersmaken i hela det här är alla ni realister som anser att ett antal läggmatcher är ok per säsong i rättvisans namn. Hur vanligt är detta fenomen? Det om något borde utredas, inte varför 14 killar kämpar i säsongens sista match inför sina fans. Den här skandalen blir ju bara större och större.
Läggmatcher är jag helt emot,däremot en morot till ett avsågat lag för att de ska göra sitt bästa och INTE lägga sig är ok i mina ögon och förekommer ofta i idrottens värld ,utan att blinka och utan att skämmas har jag själv tagit emot sådana och då snackar vi inte 2000-talet det har förekommit så länge jag sysslat med idrott..
Så om vi skulle samla in pengar å säga att ok Lakers. Går ni till ES iår får ni en skidresa av lakers Lakejer. Så enkelt är det inte. Taif föll på eget grepp tyvärr. Taif hade ju mer att vinna än asplöven oavsett skidresa eller ej.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Det där med spelbongen är bara ett idiotiskt rykte startat av, just det, Fahlander!! Och visst är hans hat mot TAIF på gränsen till sjukligt.
Jag är absolut ingen dålig förlorare, jag tycker att Örebro var snäppet bättre än TAIF. Men jag tycker inte det är fair play när en ordförande med ett antal hundra miljoner på banken går in och ändrar förutsättningarna för lagen i sista omgången. Båda TAIF och ÖHK skulle möta lag utan nåtot som helst att spela för, nu fick TAIF tack vare Fahlanders pengar möta ett lag som kämpade med näbbar och klor medans ÖHK mötte ett Huddinge så pass ointresserat av match att man inte ens kunde komma i tid!! Givetvis fick Asplövens spelare reda på vad som väntade vid vinst redan innan match, annars hade man nog inte firat som man gjorde i omklädningsrummet( med champagne).
Jag tycker att ÖHK är värdiga sin plats i AS nästa säsong, men jag tycker ändå att man kunde gått upp med helt ärliga metoder.
Vist gammal tråd men säga vad man vill om taifarna de drar iallafall in 160.000 kr i månaden till sin förening och detta på en enkel 20a. Så ni som fundera på vad pengarna till värvningarna kommer har nog svaret här. Ja går dom upp i år finns det med stor sannorlighet att fler personer hänger på å då kan vi nog se än fler duktiga spelare i den klubben. Frågan är om de inte rent av kan bli ett hot även mot oss då. För som alla har sagt här inne. Pengarna behövs sparas i år för några slantar till nyförvär finns ju inte
Efter skandalen med svarta pengar i början av 2002 har Tingsryd blivit något av världsmästare i konsten att vara smålänningar. Taif skäms inte över att ta betalt – och såväl näringsliv som privatpersoner ställer upp mangrant. Oavsett vad det gäller är resultatet imponerande. För snart åtta år sedan kläckte Gunilla André på Swedbank den geniala idén om Selmaklubben, som fortfarande är Taifs största enskilda sponsor. Varje månad, året om, tickar det in cirka 16000 kronor på klubbens konto då de 450 givarna avvarar minst en autogirerad tjuga.
Så nu kan nog dåren från Örebro vara tyst om svarta pengar.
går att läsa i smp
Jag har traggat så länge om det så jag har personligen gett upp hoppet att Lakers eller LL någonsin kommer att göra nått som varenda människa ha råd att stötta utan att behöva ta lån
Ja du malul en hundrig till vlh var månad i snart 5 år och en hundrig till LL i ett år. Så vist borde det finnas en grund om någon har lust att snacka med banken och dra igång.
Vet inte om det mig personligen. Han har läst forum i tio år så finns fler än jag som har klottrat ner tips tankar funderingar dels att få in mer pengar men framförallt kunna få en dialog med de som inte är hockeyfrälsta än. de som inte har hittat tjusningen med klubbverksamhet eller föreningslivet. De personer som drar runt på stan å är kreativa med att banka slå på allt de kommer åt. Att kunna hitta personer som nyss gått i pension å känner att fan jag måste göra nått innan jag blir knäpp. Tänk er själva. Snart går 40 talisterna i pension. Hur många har inte ångerst inför detta å tänker jaha vad ska jag hitta på nu. Som sagt finns bara ett sätt att finna dessa å få med dom i verksamheten. Kanske inte som en supporter som står i klacken och skriker sig blå men som kan ge så mycket annat istället.
Men som sakt jag har försökt att bilda en grupp i växjö med omnejd som enbart skulle inrikta sig på att synas på stan i LLs eller i VLHs namn där gruppen kunnde fundera ut egna sätt att dra in pengar eller hjälpt till när det hade behövts då det var stora saker som skulle göras i föreningens namn. Små saker som som gör att folk ska få en tjänska av att den klubben sover aldrig. Men som sagt det var innan lakers var nära att kursa. Blev hånad bespottad rent ut sakt mobbad men ändå har jag inte tappat tron på att en dag ska vi ha en egen supporterbuss som är lackerad i våra färger. Tog tio år att finna en lokal. Kanske tar hundra år innan vi kan köpa en buss. Tror det finns dom som tänker på hur skönt det skulle vara om Lakers gick upp i ES. jag tänker att VLH spelar redan i ES. bara det att dom inte vet om det ännu.
Så åter till tråden taif. I den klubben har tron aldrig slocknat. där har kämpats för att åter komma tillbaka till toppen. Mycket spott å spä ha även de fått men som sakt dom har aldrig tvivlat på att inte klara det.