Nej, det är inte synd om TAIF. Vi räckte inte till helt enkelt.
Men Fahlander har definitivt anledning att fundera över sitt agerande. Oetiskt och omoraliskt är bara förnamnet. Vad innebär detta för framtiden och Örebros och Fahlanders trovärdighet. Vilket lag är näst i tur att inkassera en belöning om matchresultatet blir "rätt"? Spelar ingen som helst roll om detta var ett erbjudande före matchen eller kom som en gest efteråt. Örebro kommer att misstänkliggöras under lång tid så fort det kan finnas minsta anledning.
Ni ska ju ha dom i samma serie. Vi får väl se hur det låter om ni och Örebro är inblandade i samma streckstrid.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Det må vara oetiskt och omoraliskt men inte olagligt vad jag vet. OM de hade bett ett lag att lägga sig så hade det varit en annan sak.
Det ser inte snyggt ut men som jag ser det så har inte Örebro gjort något man inte får. Att be ett lag göra sitt bästa och att de får en morot för att göra det är som sagt kanske inte så snyggt men inget fel i sig.
Det kan aldrig gagna det sportsliga att det är bekant att något lag i en serie är villig att hiva upp en jädra massa pengar för att köpa en prestation av ett annat lag. Då är vi ute på hal is, på gungfly eller i gråzonen eller vad ni vill. Man ska alltid ställa upp med bästa laget och alltid göra sitt bästa, men det underlättar ju med lite "uppmuntran".
Egentligen, när jag tänker närmare på saken, så kanske jag är minst lika förbannad på Asplöven som inte höll sig för goda för att ta emot gåvan och bli besudlade av detta. Viket rykte kommer att omgärda dom? Hur långt tänker man egentligen? Skämmes ta mig fan!
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Jag fattar faktiskt inte uppståndelsen. Fahlander tackar Asplöven för att de gjorde sitt bästa i en för de, men inte för Örebro, meningslös match. Och? Dessutom säger han att skidresan erbjöds efter matchen. Oavsett hur så är TAIF förbannade för att Asplöven kämpade (vilket bevisas i att de inte förstår hur Asplöven-spelarna jublade efter segern). De hade räknat med en enkel match och blev helt tagna på sängen över att de fick motstånd. TAIFs agerande borde motanmälas för att de åker land och rike runt och tror de kan ro hem läggmatcher. Luktar unket lång väg.
om något lag hade erbjudit Mariestad / Huddinge / Nybro pengar för att de skulle vinna mot oss hade jag inte haft något emot det. Vinner vi inte mot ett sådant lag så ska vi inget uppe och göra ju.
Sedan att de kämpar mer är en annan femma.
Osportsligt ? - nej
Motiverande för en klubb som inte har något att spela för ? - Självklart
Taif får skylla sig själva
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Att Örebro med Fahlander i spetsen vill bjuda Asplöven-spelarna på en skidresa är ju i sammanhanget helt ointressant och enbart en snygg gest som jag ser det.
Det enda som kan verkar konstigt är matchtiderna och varför den ena matchern inte startade samtidigt som den andra. Men vad hade det påverkat Taif, hade man vunnit sin match för det? Oh no, vilket skitsnack.
Dags att inse att ni är förbannat urusla när det det gäller som mest.
En teori kan vara att taif inte vill gå upp någon som tänkt på det ?. mycket dyrare kostnader och man kanske inte riktigt är redo ?. Förlusten i den avgörande matchen hemma mot Väsby var också mycket mystisk när de hade bra chans förra gången.
Mot Asplöven än mer mystiskt..
Och mystiken fortsätter..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Att Huddinge tar med sig en 17 respektive 14 årig målvakt som inte jort en a lagsmatch är mer märkligt. sen när Huddinges ordförande säger att ingen av målisarna är sjuka utan att dom bara har annat för sig är lite skumt.. men dom kanske va på skidsemester...
grolle wrote:Att Huddinge tar med sig en 17 respektive 14 årig målvakt som inte jort en a lagsmatch är mer märkligt. sen när Huddinges ordförande säger att ingen av målisarna är sjuka utan att dom bara har annat för sig är lite skumt.. men dom kanske va på skidsemester...
Men taif vann ju inte sin match så det spelar väl ingen roll om de haft en ettåring i mål eller skulle målsättningen vara att det gäller att förlora med minst mål.
SKITSNACK!!
Alfaxar Alfax..
Se till att vinna er match först. Sedan kan ni ju börja gnälla.
¨Har man ett lag som viker ner sig som kärrningar så kanske ni ska kolla så inte Taif spelarna fick någon resa me...
Jag kan dock tycka att det är osportsligt att blanda sig andra lag än sitt eget och att betala en skidsemester om ett visst resultat uppstår. Sedan är det inte olagligt, det vet jag också.
Sedan ska man akta sig för att säga att bara TAIF farit med orent mjöl i påsen. Det kan jag också tycka. Alltid bäst att städa upp framför egen dörr också.
jag säger så att klarar man inte av asplöven så ska man va kvar i div1 så är de bara...sen att dom körde på ska inte spela någon roll för man måste vinna endå om man ska gå upp
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Om det som nu hände TAIF hänt VLH... då jäkla hade det varit liv här inne...
Det finns några saker som inte är helt roliga. Bla. Huddinges lag till matche mot Örebro, Huddinges sena ankomst, att ingen kunde höra av sig till Haparnda för att tala om att matchen nere i Örebro var sen, Fahlanders bjudresa osv osv.
Jag tycker det är ett skumt slut på division 1 säsongen detta...
Jag tycker Piggelin har helt rätt och vad spelar det för roll vilket lag Huddinge ställde upp med taif FÖRLORADE SIN MATCH så det spelar ingen roll om det blivit 27-0 till Örebro.Och OBS! Asplöven ställde upp med 14 spelare!!!
För min del handlar detta inte om TAIF. Det har jag kommit över för länge sen, tro mig.
Utan det handlar om vilken kultur och umgänge vi ska ha lag emellan i fortsättningen. Är det OK att vissa lag belönar andra lag som gör en bra prestation. Riskerar vi inte att hamna i ett moras? Som jag ser det så har både Fahlander och Asplöven gjort bort sig.
Är det möjligt för er att ta den principdiskussionen utan att koppla det till TAIF och gamla synder?
Förstår inte klankandet på Örebro. Tingsryd FÖRLORADE av egen kraft.
Mot ett kraftigt decimerat Asplöven . Fahlanders tack kom efter matchens slut tror att Örebro är betydligt bättra för Allsvenskans standard än Tingsryd . Mer pr mer spons......
hade detta hänt Lakers hade jag varit förbannad på vårat lag som hade allt att spela för,en 8-0 seger i första matchen och detta mot ett kraftigt decimerat lag med ingenting att spela för förutom äran.Om jag hade tagit väldigt kraftiga droger kanske jag hade kommit på tanken att bli arg på nån annan än mitt eget lag,nä förresten inte ens då hade jag kommit på tanken.
det fahlander gjorde efteråt är bland det roligaste jag sett efter nyår,vilken kille!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Om det stämmer att Fahlander bjöd Asplöven-spelarna på resan EFTER det att matchen var spelad så är det inte mycket att bråka om. En skämtsam, om än något osmaklig, gest, inget annat.
Om det däremot var ett erbjudande som gick ut innan matchen är det en annan sak, då håller jag med TAIFarna här inne. Då är Fahlanders agerande något som någon borde titta närmare på, jag har inte tänkt tillräckligt mycket för att själv ge ett definitiv utlåtande, men någon borde iallafall fundera på om det är ett ok agerande.
Vad gäller den sena matchen i Örebro går det inte att lösa den på något bra sätt. Nu fick Tingsryd och Asplöven spela sin match på utsatt tid utan störning, och det blev fel då Örebro kunde spela på resultat. Hade information gått upp till Haparanda om att man borde vänta med att starta matchen då Örebro-matchen var försenad, då hade det rubbat Tingsryds uppladdning inför matchen, och det hade också varit fel.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland