McNevin stängs av i två matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumamatör
McNevin stängs av i två matcher
Växjös stjärnkanadick fick matchstraff i mötet mot AIK i tisdags efter ett omdiskuterat slagsmål med Daniel Bång. Nu får han sitt straff för förseelden. Avstängning två matcher och böter (3500) för motsvarande en match till.
Motiveringen är denna:
Disciplinnämnden har, förutom anmälan från domaren och yttrande från Josh MacNevin tagit del av filmsekvenser från händelsen. Nämnden konstaterar att Josh MacNavin har utdelat ett flertal slag utan handskar mot en AIK-spelare samt att han dragit denne i håret. Han har fortsatt att slå mot AIK-spelaren efter det att linjemannen gått in och försökt bryta. Sammantaget finner nämnden att Josh MacNevin för detta otillbörliga förfarande ska ådömas avstängning motsvarande totalt 2 matcher (inklusive den automatiska avstängningen) samt böter motsvarande 1 match"
Jag kommer att lägga 300 spänn i "spannen" till Josh böter. Ni som är intresserade att bidra till den kontaktar mig via PM.
Motiveringen är denna:
Disciplinnämnden har, förutom anmälan från domaren och yttrande från Josh MacNevin tagit del av filmsekvenser från händelsen. Nämnden konstaterar att Josh MacNavin har utdelat ett flertal slag utan handskar mot en AIK-spelare samt att han dragit denne i håret. Han har fortsatt att slå mot AIK-spelaren efter det att linjemannen gått in och försökt bryta. Sammantaget finner nämnden att Josh MacNevin för detta otillbörliga förfarande ska ådömas avstängning motsvarande totalt 2 matcher (inklusive den automatiska avstängningen) samt böter motsvarande 1 match"
Jag kommer att lägga 300 spänn i "spannen" till Josh böter. Ni som är intresserade att bidra till den kontaktar mig via PM.
-
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
med tanke på att vi mötte aik nyligen trodde jag du syftade på den. fan då . riktigt lågt då ju
Last edited by Lakersfan_03 on 27 March 2009, 15:54, edited 1 time in total.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumamatör
Skulle vara skit roligt, men jag kan tyvärr inte ikväll.dolitle wrote:kom upp på Poseidon ikväll så fylls nog den potten på Jörgen.
Dock skulle det vara kanon om du lr ngn annan kunde gå med håven lite, så fixar jag de pengar som jag dragit in till er!
Vore ju rätt roligt om LL kunde överlämna "checken" till Josh!!
-
- Inaktiverad användare
- Ambassador
- Forumproffs
-
- Forumamatör
Sorry att det inte uppdaterats ngt senaste dagarna.
Insamlingen är nu uppe i 1150 kr.
Dessa pengar kommer jag att driva in från berörda personer som PM:at mig.
Intresset har väl inte varit helt perfekt, men tanken är att överlämna dessa pengar till LL (Hallsteinn) så han/LL kan överlämna denna bötespeng till Joshen.
Hoppas och tror att LL kan samla in lite pengar nu på Poseidon samt sista hemma matchen mot VIK.
Dolitle hjälper mig va? Plzzzzzzzzzzzz!!!
Insamlingen är nu uppe i 1150 kr.
Dessa pengar kommer jag att driva in från berörda personer som PM:at mig.
Intresset har väl inte varit helt perfekt, men tanken är att överlämna dessa pengar till LL (Hallsteinn) så han/LL kan överlämna denna bötespeng till Joshen.
Hoppas och tror att LL kan samla in lite pengar nu på Poseidon samt sista hemma matchen mot VIK.
Dolitle hjälper mig va? Plzzzzzzzzzzzz!!!
-
- Forumproffs