Leksands sista chans att haka på lagen. vinner man inte här så är det kört. kan lakers skrälla med tanke på att leksand har kniven på strupen ?.
Chansen finns men det kan även bli islossning för LIF..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Leksand är i princip rökta nu och dessutom har dom hemmaplan vilket inte gynnar Lakers för fem jävla öre så kass som vi är borta . Dock tror jag på en jämn match.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Jag bara undrar vad supertränaren Kempe ska vara nästa år. men i och för sig kvittar det vilken tränare knätofsarna har ,de får börja om sitt återtåg varje år.
Jag njuter!
Frågan är hur länge dom har råd med sina försök till återtåg. Framför allt nu när vi har så mörka tider på marknaden. Har ju svårt att tänka mig att Clas Ohlsson och Stora Enso kommer att pynta in lika mycket pengar i LIF nästa säsong, framför allt inte nu när det ser ut som dom missar tåget även denna gång!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Detta blir svårt!
Jag tror att Leksand rycker upp sig och vinner med ett par mål.
Lakers har visat ganska tydligt att de inte har den där riktiga skärpan, flytet och framförallt rutinen. (Bra spel de tre första matcherna men bara 1 poäng...)
Prio 2 är att lassa slagskott på fröken Prestberg...
Lassa slagskott på fröken Prestberg borde vara Prio 3. Prio 2 borde istället vara att först rycka handväskan från honom. Det får gärna Markusson göra
För övrigt tror jag på en Lakers-förlust här. Leksands match mot Aik var en måste match, men denna matchen för Leksand är en måstemåstemåstemåste-match!
Helt väntat ,jag förstod inte varför att han överhuvudtaget fick vara kvar denna säsong.Men kicka han nu visar bara vilken pajasförening gulligullilaget är.
1: Tränarbyte kan vara lysande för Leksand men också förödande.
2: Dom är jävligt pressade.
3: Dom tror att dom är så mycket bättre än er utifrån serielunken och underskattningen kan mycket väl bli deras fall.
Men ni måste lyfta er ett snäpp jämfört med när ni mötte Rögle. Att ni skakade oss var för att Laget gick på halvfart. Jag var rätt säker på att ni skulle ta tre poäng. Kriga och tvåla till dom.
Kom igen nu röda, blåa, vita, oranga, gula och mm mm. och se till att dunka in spiken i liket.
Detta blir nog en lite svårare match än vad som varit fallet med de båda elitserielagen. Åtminstone spelmässigt. Men det är väl en fördel att förfallet är totalt hos knätofsfjantarna.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Ledordet för söndagens match blir nogrannhet!
Hoppas Lakers kan spela lite med huvudet och inte bara hjärtat i denna match. Undvik misstag så kan detta gå bra, för Leksand kommer likt Södertälje, Västerås och Rögle blixtsnabbt straffa Lakers för deras misstag...
Tommy Svensson, f d. förbundskapten i fotboll, ger sina kommentarer inför LIF-VLH. Förespråkare av Kultur ombedes ha en rulle hushållspapper i beredskap innan ni klickar på följande våta länk: http://www.leksandsif.se/5166.php
Primeau wrote:Tommy Svensson, f d. förbundskapten i fotboll, ger sina kommentarer inför LIF-VLH. Förespråkare av Kultur ombedes ha en rulle hushållspapper i beredskap innan ni klickar på följande våta länk: http://www.leksandsif.se/5166.php
Det som gör mig förundrad är varför inte Lakers har gjort nån intervju med Tommy innan? Eller så har dom det och jag bara missat det..