Biljettpriser kvalserien
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Ambassador
- Forumproffs
Är man född 80-talet och senare är det inte så konstigt att man är uppvuxen och håller på ett annat lag med tanke på att Lakers inte har funnits så länge...Ambassador wrote:AMEN på detta!
Jag håller med - Växjöbor är lite stolt öht. Speciellt när det gäller idrott - vilket är synd!
Förstår bara inte hur man som infödd Växjöbo kan hålla på Leksand, AIK osv... Suck!
Det som jag reagera mest på när det gäller biljettpriserna är inte de priset på sittplatserna utan att Lakers ta BETALT från sina egna ungdomar..

Det är dem som är ryggraden i Växjö Lakers, det är dem som betalar en dyr spelaravgift till föreningen, det är dem som ställer upp med ideélt arbete!!!!!!!!
Det är en KÄFTSMÄLL för alla ungdomar och dåligt agerat av Växjö Lakers!!

Men, men det känns skönt att man är supporter till en klubb där man respektera sina ungdomsspelare

LHC - SAIK igår. Sittplats på plan 2 (övre etage) - helikopterperspektiv.
Pris: 260 kr.
Som jämförelse. SM kvartsfinal i fräsch arena vs "möglig skolåda" - dyrast är skolådan. Trots oerhört viktig match, fräsch arena och i jmf "billigt" biljettpris var det INTE fullsatt
. Inte bara Växjöpubliken som är svårflörtad tydligen.
Pris: 260 kr.
Som jämförelse. SM kvartsfinal i fräsch arena vs "möglig skolåda" - dyrast är skolådan. Trots oerhört viktig match, fräsch arena och i jmf "billigt" biljettpris var det INTE fullsatt

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
men se till hur många som brukar komma jo mellan 2200-2500 på varje match å då priser på 100 för stå å 150 för sitt nu ligger priserrna för stå på 140 å 300 för sitt och ändå kommer det mellan 2200 å 2500, det skulle innebära att det skulle vara mer än fullsatt hela tiden om det skulle vara under serien
- Ambassador
- Forumproffs
Fast Växjö är en idrottsstad på många andra sätt än inom hockey. När det gäller fotboll tex så har (och är) Östers IF ett lag som funnits länge och som har traditioner - ändå är det få som är verkligen stolta över Östers IF. En gåta för mig. Jag är uppvuxen på 80-talet och för mig fanns/finns det inget annat än Östers IF.röd-vit wrote: /.../
Är man född 80-talet och senare är det inte så konstigt att man är uppvuxen och håller på ett annat lag med tanke på att Lakers inte har funnits så länge...
/.../
Ambassador | 19:57 ! ! !
Kan meddela att all din information ovan är fullständigt felaktig. Kvalserien/Playoff ger nog Lakers åtminstone 1-2 miljoner, vi snackar om ungefär 20.000 åskådare över budget. Sen har man självklart extra kostnader. Man får väl också resebidrag har jag för mig. Lite blir det nog över eller vad tror du?Tupac wrote:Hörde att biljettpriserna sattes som de gjorde för att föreningen skulle gå runt i kvalserien.... Men man kan ju undra hur mycket publik de behöver då.... Antagligen men än 2400 som det var igår......
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jävla gnäll över priser hit & dit.
Faktum är ju att vi har mer lr mindre samma publik nu som i grundserien/PO. Samma trogna skara som kommer match efter match.
Problemet är ju att laget fn inte drar marginalpublik. Öster har samma problem. Kan inte annat säga att Växjöbor saknar själ och hjärta för både Öster och Lakers och idrott överlag i denna stad.
Så Soffliggare, bonnjävlar, runkpellar lr vad ni än själva vill kalla er för!!!
Masa ner er till hallen och kolla på hockey!!
Faktum är ju att vi har mer lr mindre samma publik nu som i grundserien/PO. Samma trogna skara som kommer match efter match.
Problemet är ju att laget fn inte drar marginalpublik. Öster har samma problem. Kan inte annat säga att Växjöbor saknar själ och hjärta för både Öster och Lakers och idrott överlag i denna stad.
Den dagen vi har varit en runda uppe i Elitserien kommer staden att vakna till. Visst hördes det i byn när Öster låg i allsvenskan, hela staden vaknade till liv när AIK var på besök tex... Allsvensk hockey håller betydligt högre kvalité idag än för 10 år sen och många har nog inställningen att Allsvenskan inte är något att glo på . Man är van vid att betrakta Elitserien på TV och har därmed en bestämd åsikt om att ligan under är ren skit.
Jag var av den åsikten tidigare tills jobbarkompisarna påpekade att det är faktiskt riktigt underhållande att gå på hockey även i allsvenskan och sen tog man sig dit till slut. Ta med en polare som uppskattar sporten i alla fall till nästa match så kommer det sakta men säkert växa i denna byhåla med till slut!
Jag var av den åsikten tidigare tills jobbarkompisarna påpekade att det är faktiskt riktigt underhållande att gå på hockey även i allsvenskan och sen tog man sig dit till slut. Ta med en polare som uppskattar sporten i alla fall till nästa match så kommer det sakta men säkert växa i denna byhåla med till slut!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
De bästa sittplatserna brukar vara slutsålda och vem fan vill betala 300kr+ för en dålig sittplats? Inte jag iaf, det mina herrar, är för dyrt.Zebbe wrote:Jävla gnäll över priser hit & dit.
Ståplats är inget alternativ för oss. Nu ser vi på matcherna på webtv eller tv4sport.
Jag har varit hockeytokig i hela mitt liv men såg min första Lakersmatch i hallen så sent som 2004. Trodde oxå att det bara var bonnhockey i ladan. Men oj vad fel jag hade! Underhållningsvärdet i en Lakers - Leksandsmatch i Lakerdome är dubbelt så stort som en HV71 - Färjestadmatch i Kinnarps Arena.
Problemet är att det känns som klubben inte gör nåt för att locka det "vanliga" folket i Växjö till Lakerdome.. Jag tycker inramningen kan bli ännu bättre! Man profilerar även laget och spelarna alldeles för dåligt i stan. Hur ofta står spelarna ute på stan och skriver autografer? Är dom ute och besöker sponsorer? Hur ofta är spelarna ute och besöker skolor? (Minns själv när jag gick på mellanstadiet i Växjö i slutet på 80-talet och Jesper Jansson i Öster kom och besökte oss. Alla blev som tokiga kommer jag ihåg och alla skulle spela fotboll och gå på Östers matcher..)
Problemet är att det känns som klubben inte gör nåt för att locka det "vanliga" folket i Växjö till Lakerdome.. Jag tycker inramningen kan bli ännu bättre! Man profilerar även laget och spelarna alldeles för dåligt i stan. Hur ofta står spelarna ute på stan och skriver autografer? Är dom ute och besöker sponsorer? Hur ofta är spelarna ute och besöker skolor? (Minns själv när jag gick på mellanstadiet i Växjö i slutet på 80-talet och Jesper Jansson i Öster kom och besökte oss. Alla blev som tokiga kommer jag ihåg och alla skulle spela fotboll och gå på Östers matcher..)
Once a laker, always a laker
Kanon, bara det att det finn fortfarande bra biljetter till salu i mitten sektionerna i kommande matcher. Så är man bara ute i tid så finns ju "dina" platser att få. lr hur? så då är det inte bara så att det beror på priset va?
Klicka här på länken så skall du se att du finner dina platser till AIK -matchen hemma
https://event.webbiljett.se/vaxjolakers ... px?edId=26
Klicka här på länken så skall du se att du finner dina platser till AIK -matchen hemma
https://event.webbiljett.se/vaxjolakers ... px?edId=26
Bjud med en polare! Ska själv ta med mig någon till Leksandsmatchen tänkte jag mig som bara har följt laget lite på TV emellanåt men som uppskattar sporten och vill att det går bra för all Växjöidrott!Dave wrote:Jag har varit hockeytokig i hela mitt liv men såg min första Lakersmatch i hallen så sent som 2004. Trodde oxå att det bara var bonnhockey i ladan. Men oj vad fel jag hade! Underhållningsvärdet i en Lakers - Leksandsmatch i Lakerdome är dubbelt så stort som en HV71 - Färjestadmatch i Kinnarps Arena.
Jag tog med brorsan en gång och det slutade med att han går på mer hockey än mig nuförtiden haha . Så bjud med eller lura med någon en gång för fasen, passa på nu under kvalserien när det är som hetast hockey oxå!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Vi som är lakersfans måste föregå med gott exempel. Alltid göra klart vilket lag vi håller på. Trots gliringar. Som faktiskt kan förekomma. Själv kommer jag nu till våren ofta använda min svarta lakersfleece. det ska inte råda något tvivel om vilket hockeylag som ligger mig närmast! Jag tror det kan generera att fler kommer ut ur "garderoben". <---- missförstå mig inte
För man håller väl självklart på staden lag? Åtminstone om man är född och uppväxt här!

För man håller väl självklart på staden lag? Åtminstone om man är född och uppväxt här!
Blueshirts United
Det är givet att man alltid har något som påminner om Lakers vad man än befinner sig ,halsduk på vintern , shirts på sommaren ,klubbmärket på jackan, dekaler på bilen,badlakanet på stranden som man sedan hänger upp prydligt för torkning mot gatan och inte minst Lakersmärket specialinlagt i bowlingklotet m.m.
Last edited by alfax on 19 March 2009, 18:26, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Dave. Problemet är att det känns som klubben inte gör nåt för att locka det "vanliga" folket i Växjö till Lakerdome.. Jag tycker inramningen kan bli ännu bättre!
visst inramningen av matcherna har varit mycket bättre än vad det är nu förr så var det riktigt med pompa å ståt ,fyrverkerier å smällare så det dundrade å poppade hejvilt men tyvärr tog de bort detta pga bransäkerheten men då var det åsså fullsatt varenda match.
snyft måtte man få uppleva den tiden igen

visst inramningen av matcherna har varit mycket bättre än vad det är nu förr så var det riktigt med pompa å ståt ,fyrverkerier å smällare så det dundrade å poppade hejvilt men tyvärr tog de bort detta pga bransäkerheten men då var det åsså fullsatt varenda match.
snyft måtte man få uppleva den tiden igen

friberg wrote:Dave. Problemet är att det känns som klubben inte gör nåt för att locka det "vanliga" folket i Växjö till Lakerdome.. Jag tycker inramningen kan bli ännu bättre!
snyft måtte man få uppleva den tiden igen![]()
![]()
Har hört att Öman ska dra igång nåt nytt koncept till nästa säsong kallat Hockeynights.. Behövs koncept och nytänk fast fortfarande med hockeyn i absoluta centrum
Once a laker, always a laker
Me to!Lalin wrote:That i like Alfax!
Du glömde att man självklart tar Lakerskassar på Citygross när man packar ner Lakerskorven och Lakerslimpan

Det är dock farligt att ha Lakersdekal på bilen om man parkerar bilen på vissa ställen. Finns gott om huliganer som gärna visar sitt missnöje men va faan, det är det nog värt!
Ja du Alfax, trots att vi nu spelar Kvalserien till Elitserien, så är det inte utan att man längtar till sommaren på Östra Stranden i Halmstad. Tänk att få gå runt i sina Lakerströjor och veckla ut sitt Lakersbadlakan bland alla Ljungbybor, och det är många, som finns på stranden. Förhoppningsvis möter man också The one and only "Guddarparn", som brukar synas där. 

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
-
- Inaktiverad användare
2401 mot SSK i KS är riktigt dåligt faktiskt, eller hur
Lakers Bonusspelar mot ett ES-Lag och vad händer
Det håller inte att gnöla över De som inte kommer, Lakers har inte i ES att göra med Öhmans prispolitik, det kommer ALDRIG några 5-6000 i Växjö, eftersom Troja och TAIF finns med mer hockey/krona om så blir fallet.
Antingen finasieras Lakers Lag med sponsorer eller TV intäkter, Låt Lakers leda vägen in i ett nytt tänk där begreppet billig FamilyHockey får fäste.
Försök inte skinna majoriteten av tänkta åskådare, för det leder bara till Östersyndromet.
TÄNK OM
, innan det är för sent.
Jag minns matcher i Sunnerbohov på 90-talet i KS, FULLA hus mot ALLA ES lag

Det håller inte att gnöla över De som inte kommer, Lakers har inte i ES att göra med Öhmans prispolitik, det kommer ALDRIG några 5-6000 i Växjö, eftersom Troja och TAIF finns med mer hockey/krona om så blir fallet.
Antingen finasieras Lakers Lag med sponsorer eller TV intäkter, Låt Lakers leda vägen in i ett nytt tänk där begreppet billig FamilyHockey får fäste.
Försök inte skinna majoriteten av tänkta åskådare, för det leder bara till Östersyndromet.
TÄNK OM

Jag minns matcher i Sunnerbohov på 90-talet i KS, FULLA hus mot ALLA ES lag

In Hinkum Veritas
Det må va hänt att "Sutarn" är trevlig, det kan jag inte uttala mig om, men att han - när det begav sig - var en talangfull, fåfäng mm "Chicken Swede" DET kan jag uttala mig om. Han kunde inte spela i dåvarande ES, trots sin stora talang, för det påstods att han inte ville flytta från Ljungby (hallå???) och dessutom vågade han sig aldrig in i hörnen.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
Kanske dax att vända trenden. Folk läser negativt om klubben i smp. Dystra publiksiffror,dyra inträdesbiljetter å så vidare. Ut på stan å ta diskutioner i lakersmundering. Då lär det bli genomslagskraft bland växjöborna. Att synas är alltid bra men mest då på hemmaplan.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Du vet väl inte vad en elitserieplåt skulle komma att kosta i en ny arena. Den medvetna strategin att trogna skall bli extra belönade bör alla jobba med. (avd. prispolitik) Det utesluter säkert inte andra åtgärder och korrigeringar.NEDOMANSKY wrote:
NEDOMANSKY wrote: FamilyHockey

Om du vissteNEDOMANSKY wrote: TÄNK
Forza Lakers

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.