Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

pedda wrote:
Bra förstärkning av Troja.
du kan ju glömma att han ersätter Mårs. stor skillnad på killarna . Olof Mårs hellre än sundin 7 dar i veckan
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
CrossChecking
Forumamatör

Post by CrossChecking »

alfax wrote:CrossChecking:Du skriver om begåvade på detta forum ,kan bara påpeka som gästskrivare på detta forum kommer du väldigt långt ner om man ska snacka begåvade.
Jaja visst, visst. Tog det lång tid för dej att klura ut ett så fyndigt inlägg? Förövrigt, exakt vad har jag presterat som gästskrivare, som får dej att se mej som mindre begåvad?
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Lakersfan_03 wrote:
pedda wrote:
Bra förstärkning av Troja.
du kan ju glömma att han ersätter Mårs. stor skillnad på killarna . Olof Mårs hellre än sundin 7 dar i veckan
Hoppas verkligen det är stor skillnad på killarna. Mårs kan en sak, peta och böka in puckar framför mål.
Smålänningens Trojabörs(belöningar) summerades idag:
1, Håkansson 30 poäng
2, P Sandström 29
3, Alexander J 26
4, Ryan G 23
På delad 16:e plats tillsammanns med bl,a Hugge och Ante(2 matcher) hittar vi Olof Mårs med 6 poäng.
Jag sticker ut hakan och säger att Sundin kommer lätt göra 20 poäng mer än Mårs kommande säsong. Glöm inte var du läste det!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

jo sen är det väl lite skillnad på spelartypen Mårs och Sundin men okej. får se vart troja slutar nästa säsongen i år slutade ni 7a. jag påstår att ni inte slutar topp 7 nästa år.
Kom ihåg var du läste det först!.
Försök och flytta en Mårs framför mål ;)
Mårs hjärta för Troja går inte att köpa. men vad vet jag sundin kanske får hjärta för Troja första dagen det brukar bli lätt , du kan inte på allvar mena att du är nöjd att Mårs försvinner men Sundin tillkommer ?.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Mårs fixade till 24+22 och Sundin skall alltså höja sin poäng med ca 35 pinnar... Ja vi får väl se helt enkelt men så mycket tror jag inte han fixar .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
FALCONETTI
Forumamatör

Post by FALCONETTI »

jag håller med Slavik till 100%,dom har INTE fått en spelare som öser in poäng,jo har man Daniel Håkansson i samma femma får man tillbringa större delarna i offensiv zon,Daniel var också ett dragplåster åt Thomas Fahlkvist,,men han tjatade till sig hälften av assisten,det har inte Olof gjort.
Här var det absolut inte tal om någon namninsamling som det var för Robert Rosen.
Mårs kommer nog att saknas mest på kansliet och i omklädningsrummet va jag tror.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

107 matcher .144 poäng varav 70 är mål. Det är Olof Mårs 3 senaste Troja säsonger. att förlora en sådan kugge och påstå att ersättaren Sundin är bättre ja då vet jag inte..
CrossChecking
Forumamatör

Post by CrossChecking »

Jag vet inte hur många matcher ni sett med Troja de senaste fem åren. Men jag kommer inte gråta blod över att Mårs lämnade.

Sen tror jag ni kan avvakta med att nederlagstippa Troja tills nästa säsong. Jag tvivlar på att ni vet vad som komma skall..
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det känns märkligt att inte trojafolket här kommer att sakna Mårs? Jag ryser av "obehag" bara jag hör hans namn! :wink: Känns lugnare nu när han drar till Almtuna. :)
Blueshirts United
FALCONETTI
Forumamatör

Post by FALCONETTI »

Han var en spelare som man tänkte,Hur fan ska han hinna med?Det gick överraskande bra ändå-Med hjälp av Daniel H,tror inte jag heller skulle varit poänglös där.Det skulle varit mycket värre att tappa Alex,Persson,Edblom m.f
FALCONETTI
Forumamatör

Post by FALCONETTI »

Jag tippar Troja Topp 3

Ni vet var ni hörde det först!!!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

FALCONETTI : Nu är du bra rolig . du anser inte att ni halkade in till playoff via ett stort bananskal ?. Når ni topp 7 nästa år igen bör ni vara nöjda . så fort är det OMÖJLIGT att avancera i Hockeyallsvenskan
Nixon
Forumamatör

Post by Nixon »

Milde tid vilken diskussion. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Det mest patetiska är väl att bakom en del av dessa initialer sitter det vuxet folk framför datorn. :eeeh: :eeeh:

Hur som helst; hur kul som helst att sitta och följa. Fortsätt !!!
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Lakersfan_03 wrote:jo sen är det väl lite skillnad på spelartypen Mårs och Sundin men okej. får se vart troja slutar nästa säsongen i år slutade ni 7a. jag påstår att ni inte slutar topp 7 nästa år.
Kom ihåg var du läste det först!.
Försök och flytta en Mårs framför mål ;)
Mårs hjärta för Troja går inte att köpa. men vad vet jag sundin kanske får hjärta för Troja första dagen det brukar bli lätt , du kan inte på allvar mena att du är nöjd att Mårs försvinner men Sundin tillkommer ?.
Jo jag är nöjd.
Däremot om Växjö eller någon annan skulle ta Alexander J(har Gislavedskompisar i Lakers) så skulle jag vara jävligt bekymrad, och Lakers väldigt nöjda. Allt handlar inte om poäng, lär dig det!
Nu har vi skrivit vad vi tror, så få vi se hur det går och lägga ner denna diskussion nu.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Trötta/Ljungbys supps är alltid komiska, men så är man ju guds gåva till hockeyn också. :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Trojan i Växjö
Forumamatör

Post by Trojan i Växjö »

Vad är det som är komiskt? Att vi vet mer om Olof Mårs än ni gör?

Att säga att Troja hamnar utanför top 7 är komiskt och på top 3 likaså. Allt beror på VÅRT lagbygge och de andra lagens bygge. Det man som Trojasupporter kan konstatera är att med ett lite bättre försvar och mycket bättre målvakt (tyvärr överlägset sämsta förstamålvakten i HA) så hade vi haft en ännu högre placering iår.

Olof som speltyp är grymt viktig, framförallt i powerplay och täta matcher. Han kommer saknas och att Sundin skulle vara hans ersättare tvivlar jag på. Skulle däremot funka med Pasco och Persson.

För övrigt generaliserar vi väldigt mycket när vi ger kritik till andra fans. Jag har läst på bla detta forum länge och det finns vissa här inne som inte är speciellt konstruktiva, ex piggelin.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Trojan i Växjö, alla rätt till en egen åsikt, bara den överrensstämmer med min. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
FALCONETTI
Forumamatör

Post by FALCONETTI »

Det känns som Troja har en jävligt fet plånka just nu!
Men vi får givetvis inte glömma att kolla på vår fina ungdomsverksamhet,
ELLER HUR KÄRA VÄNNER I ÖST :!:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det ser ju ut som om Troja redan har glömt sina juniorer. Man skickar ju iväg en efter en till div.1-lag.
Vääääldigt bra och lovande juniorer det måste vara?

Ser ni inte trojaner att Jerry A just nu står och pissar på eran fiiina juniorverksamhet. Det verkar ju faktist som om Jerry har fått köpesjukan. Snart är han nog med i Lyxfällan i TV3. :mrgreen:
FALCONETTI
Forumamatör

Post by FALCONETTI »

Hoppas dom inte kör fel och stannar i växjö igen!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Oja jättefet..och bra är ni också, ni är ju som sagt guds gåva till världen.

Lakers, som fortfarande lirar blir väl inte fattigare i alla fall :) . Sen är det lite skillnad på omsättningarna i de båda klubbarna. Men som sagt, vi ligger lågt när dom stora bjässarna spänner musklerna :lol:
FALCONETTI
Forumamatör

Post by FALCONETTI »

Forsätter Jannes gossar och gör bort sig på bästa sändningstid kan det lika väl va nästan på.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vi är stolta, var så säker.
FALCONETTI
Forumamatör

Post by FALCONETTI »

Ska ni va :D
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

FALCONETTI wrote:Forsätter Jannes gossar och gör bort sig på bästa sändningstid kan det lika väl va nästan på.
Är det bara jag som anar en aning bitterhet?
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Kan ni inte fortsätta diskussionen i sandlådan?
FALCONETTI
Forumamatör

Post by FALCONETTI »

Vad har ni för åsikt om Niklas Karmhag??? :)
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Trojan i Växjö wrote:Att säga att Troja hamnar utanför top 7 är komiskt och på top 3 likaså. Allt beror på VÅRT lagbygge och de andra lagens bygge. Det man som Trojasupporter kan konstatera är att med ett lite bättre försvar och mycket bättre målvakt (tyvärr överlägset sämsta förstamålvakten i HA) så hade vi haft en ännu högre placering iår
Eftersom att Borås hade ett starkare lag än er förra året, och lag som Malmö i Björklöven missade i år så har jag väldigt svårt att se att ni skulle klara av att tangera topp7 nästa år med! Nästa år så är det NI som har PRESS på ER och lag som Löven mfl vet vart ni står nu, jag vågar inte tippa något men om ni klarar topp7 utan någon stor spelaromsättning så ska jag applådera!

Shit asså måste verkligen svida att Lakers är bästa laget i kronoberg och lär vara långt framöver!
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Att Olof lämnar gör mig absolut ingenting!

Kanonbra i slottet men lever mkt på Håkansson, resten div.3 klass!

Otroligt låg nivå här i forumet både från Lakers och Troja supportrar :!:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ja, nu är det allt lite sandlåda här.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det jag stör mig på är att trojaner anser att Mårs inte var något märkvärdigt . Blir vi av med någon bra spelare och får en ersättare blir jag inte rädd att beklaga och säga att vi blivit av med en toppspelare om det verkligen är så. Men trojaner vägrar inse.
INSE DETTA : Mårs hade otroligt troja hjärta och gjorde mycket nytta för er , köpspelare tar det tid för att etablera sig fråga oss det vet vi om..
flera lag floppade i år och troja fick sin chans anser inte att det är kört för eran del men jag tror ni gör en ''borås'' eftersom HA är grymt jämn. i år hade ni marginalerna med er nästa år kan det bli emot er det är väl det som skiljer Succe från fiasko..

Mårs har försvunnit det sätter sina spår om man inte hittar en ersättare men att kalla honom för sundin är väl ändå att ta i..
FALCONETTI
Forumamatör

Post by FALCONETTI »

Nej men fullt ärligt,man kan inte bara titta på eliteprospect och därefter ranka en spelare.en sån som David Striz fick Jerry telefon från Sune Bergman av,hade man kollat på statestik skulle en sådan spelare strukits direkt.Striz har nog allsvenskan absolut sämsta skott men har mycket annat,en typ Micke Johansson (för er som följde Troja på 90 talet)med sina uppåkningar men som sagt ett jävla pisskott.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

en spelare som på 107 matcher gjort närmre 150 poäng kan i mina ögon inte vara en dålig spelare. att påstå det är att dumförklara sig själv.
FALCONETTI
Forumamatör

Post by FALCONETTI »

Räknas poängen han gjorde i det så kallade lingonserien så mycket :o
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

med tanke på att han gjorde lika många i år så svar : JA
Post Reply