Ny hall
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ny hall
Är det ngn som vet hur man från klubben skulle reagera om Lakers mot all förmodan skulle gå till ES när det gäller en ny hall?? Kommer Kommunen bygga en ny hall eller kommer klubben att tacka nej till sin ES-plats? Skulle vara skoj och veta 

Last edited by Cilla on 13 March 2009, 09:12, edited 1 time in total.
Lakers now and forever
Cilla
Cilla
-
- Forumdemon
Lakers00 wrote:Vi kommer inte gå till ES är svaret!
Nu är ju hennes fråga rent hypotetiskt och är värd ett bättre svar.
Däremot undrar jag också om dom har tänkt OM?? Det har ju hänt förr, senast förra året skrällde ju RBK rejält.
Men jag vet inte?? Kanske finns det en hemlig plan att akutbygga om så blev fallet, men......

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Idrottskommunen är lite långsam bara, men nu skall man inte köra i diket fler gånger.
Alla lagen KAN gå till ES. Om det sen skulle vara bra är en helt annan fråga. Här skulle vi inte kunna spela i alla fall.

Alla lagen KAN gå till ES. Om det sen skulle vara bra är en helt annan fråga. Här skulle vi inte kunna spela i alla fall.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Telenor arena: Is- och evenemangshallen har 2 564 sittplatser och 900 ståplatser.Herr Oberst wrote:Finns inte en möjlighet att man skulle hinna i tid. Och någon dispens kan ni knappast hoppas på.
Vet inte om Telenor Arena är direkt elitseriemässig, men kanske hade ni fått spela där några år innan era beslutsfattare fått tummarna loss.
Låter inte en kapacitet på 3500 lite för lite för att vara en elitseriearena?

Det är för övrigt till och med mindre än våran egen lada.
Jag tror det måste finnas minst 2000 sittplatser, sen ska det finnas tillgång till isträning för motståndaren?, vi kan väl smälla upp en pressennin över uterinken kanske?
Sen har jag hört något om att lyset inte är godkänt för elitseriespel heller så det är nog lite att göra isåfall.
Sen har jag hört något om att lyset inte är godkänt för elitseriespel heller så det är nog lite att göra isåfall.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Vad tror du själv? Logo på/i rink/is? Tröjor? Sittplatser?Varanen wrote:Charlamov - Om du garanterar det så...vi får börja med att be om dispens, får vi nej där tackar vi nej till platsen.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Jag tror inte så mycket alls i nuläget. Tröj-reklamen borde vi ju kunna sälja även om vi spelar på annan ort. Det är ju inte så att jag VILL spela någon annanstans, samtidigt är det tungt att efter 10 raka segrar i KS behöva tacka nej till ES-platsen. Vi kan ju börja med att vinna ett byte imorgon innan jag tänker vidare på sponsringen i ES... 

Min lärare kom med det här förslaget idag:
Södra, Växjö Universitet, VLH och Växjö kommun borde tillsammans bygga en hall av trä.
Det skulle bli ett unikt projekt där Universitet kan ta fram ritningar och beräkningar, Södra har en massa trä liggandes
Sedan får kommunen och VLH lägga sin del.
Inte så illa pinkat! Södra är ju det största företaget i regionen. Så Södra Arena skulle ju låta bra!
Fast lakejerna får byta namn till Granbarkborrarna

Södra, Växjö Universitet, VLH och Växjö kommun borde tillsammans bygga en hall av trä.
Det skulle bli ett unikt projekt där Universitet kan ta fram ritningar och beräkningar, Södra har en massa trä liggandes

Inte så illa pinkat! Södra är ju det största företaget i regionen. Så Södra Arena skulle ju låta bra!
Fast lakejerna får byta namn till Granbarkborrarna

91:an Hjalmarsson
En pormask är ganska snabb om man jämnför dem med Växjö kommun ,jag vill jämnföra dem med ett ett rött ljus ,du får inte köra vidare förrän det blir grönt och då har man fått motorstopp så då tar det sån tid att det blir rött igen igen gång på gång.Mycket bättre att satsa på skulpturer ner vid Växjö sjön som folk tror är soptunnor men det finns ingen öppning att slänga sopor i.friberg wrote:Niles wrote:Idrottskommunen är lite långsam bara, men nu skall man inte köra i diket fler gånger.![]()
lite långsam?' faan de accelrerar ju som en djävla pormask!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ett mycket bra förslag men det blir nog Södra Univeristetet och VLH som får stå för detta medan det tillsätts 10 kommiteer som ska åka riket runt och se om vi ska göra så, om Europas grönaste stad ska vara med på detta.Det enda jag skulle önska för växjö går upp är för att då finge kommunpolitikerna uppmärksammas för att de kallade sig idrottskommun men de hade inte arenor för sina lag.calle73 wrote:Min lärare kom med det här förslaget idag:
Det skulle bli ett unikt projekt där Universitet kan ta fram ritningar och beräkningar, Södra har en massa trä liggandesSedan får kommunen och VLH lägga sin del.
Fast lakejerna får byta namn till Granbarkborrarna![]()
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Forumdemon
Och det var inte i princip det jag skrev då, eller du förstod inte det?Fredrik R wrote:Telenor arena: Is- och evenemangshallen har 2 564 sittplatser och 900 ståplatser.Herr Oberst wrote: Vet inte om Telenor Arena är direkt elitseriemässig, men kanske hade ni fått spela där
Låter inte en kapacitet på 3500 lite för lite för att vara en elitseriearena?Oberst?
Det är för övrigt till och med mindre än våran egen lada.
Men ska man vara sån så är det faktiskt inte bara storleken som räknas heller.
Här står lite om vad som krävs: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4288565.ab
Om detta är det enda som krävs och det inte spelar nån roll att ishallen är gammal och ganska värdelös så är Växjö ishall inte långt ifrån att klara kraven.
Om detta är det enda som krävs och det inte spelar nån roll att ishallen är gammal och ganska värdelös så är Växjö ishall inte långt ifrån att klara kraven.
Utklipp från aftonblaskan
Här är elitseriens krav på lagens arenor
Fler än 4 000 platser varav minst 2 000 sittplatser på stol.
Målkameror
Belysningen minst 1 000 lux
5 stycken kameraplatser
2800 K (K= Kalvin-grader belysningens färgtemperatur)
Resultatservice
Utvisningstid på matchuret
Namngiven reservarena
Plats för OB-buss
Internetanslutning
Målkameror
5 stycken kameraplatser
Resultatservice
Namngiven reservarena
Plats för OB-buss
Internetanslutning
Vi kan låna kinnarps när hv har byggt ny i husqvarna ?PutteA wrote:Lakers00 wrote:Vi kommer inte gå till ES är svaret!
Nu är ju hennes fråga rent hypotetiskt och är värd ett bättre svar.
Däremot undrar jag också om dom har tänkt OM?? Det har ju hänt förr, senast förra året skrällde ju RBK rejält.
Men jag vet inte?? Kanske finns det en hemlig plan att akutbygga om så blev fallet, men......

-
- c/o LL´s Forum
Frölundaborg har ju inte en enda sittplats. Dispens kanske?norje wrote:Utklipp från aftonblaskan
Målkameror
5 stycken kameraplatser
Resultatservice
Namngiven reservarena
Plats för OB-buss
Internetanslutning
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
Har Man varit i Frölundaborg så inser Man att det var Sveriges Bästa ishall.
Pure Hockey, INGA Loger , INGA Slipsar, BARA Hockey
EN sån Hall och 80 spänn för Ståplats, Då blir det stämning som på Kortsidorna hos DE KönungdBlau i BundesLiga
Pure Hockey, INGA Loger , INGA Slipsar, BARA Hockey

EN sån Hall och 80 spänn för Ståplats, Då blir det stämning som på Kortsidorna hos DE KönungdBlau i BundesLiga

Last edited by NEDOMANSKY on 15 March 2009, 16:29, edited 1 time in total.
In Hinkum Veritas