Det är ingen onödig utvisning när hedman ställer upp för sina lagkamrater. sedan att han får en för att han råkar åka in i Eddie läck är en annan femma , däremot leksand fick inget för det.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
C70T5 wrote:Henrik Evertssons hitskeppade och dyra artistspelare David Lundbohmb är en flopp. Men man måste hålla isär hockeybegreppen. David Lundbohmb är en bra ishockeyspelare - men definitivt ingen matchavgörande spelare. David Lundbohmb är här hos oss för att vara den avgörande faktorn i täta matcher vilket han inte är. Han är definitivt inte värd slantarna som rinner in på kontot varje månad. Hockey-/krona!
Jag vet inte vilken budget som Nybro Vikings spelar med men dom valde ändock att för ett par dagar sedan att kicka Olivier Bouchard. Han var tänkt att producera en massa poäng för Vikingarna. Men han floppade. Och han fick "kicken". På kontot så står det 13, 2+4. Vikingarna och Olivier bröt i samförstånd kontraktet. Härligt med kuragespelare som sätter laget framför pengen.
David Lundbohmb har på fjorton matcher skrällt till med 6+5 OCH (jag trägar med detta) majoriteten av dessa pinnar har kommit mot bottenlag. VLH är ingen lekskola där man kan damma hem en massa stålar utan att prestera - hoppas jag.
Jag hoppas att Henrik Evertssons David Lundbohmb snarast skeppas från laget och ersätts med en spelare värd pengen. Det är vid jul som laget skall vara som bäst och då håller det inte att ha en dyr artistare i laget som levererar mindre än sporadiskt. Minuspoängen (-2) kan han ta med sig hem till Amerikat.
Sportchef Henrik Evertsson 2008-06-28 wrote:Evertsson beskriver David som en spelskicklig center som är duktig i powerplay. Han jämför honom också med en annan center i Växjö Lakers trupp – Robert Rosén.
– De har lite samma spelstil och det är ju en väldigt bra spelartyp som vi har nytta av och som vi tror kommer att vara en motor i en tänkt förstakedja. Det här är en kille där vi får erfarenhet, europeisk erfarenhet, och vi får en väldigt hög skicklighetsnivå. Vi är riktigt nöjda idag, berättar Evertsson.
Piggelin wrote:Någon som har hört av C70 på sista tiden? Lever han?
Var i allsindar är JägarMästaren? Har vare sig sett honom på forumet, Systemet eller vid rännan på Lakerdome's toa . Sitter du hemma och trär stråhattar? Dax att komma fram/ut nu när säsongen ska börja .
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Ska inte skattereglerna ändras till nästa år, så att det inte finns möjlighet till sk "artistkontrakt"? För om det är så, så tror jag inte på spelare från USA/Kanada, det kostar för mycket.
Hade varit grymt kul om han stannar ett år till, han har verkligen visat att han har skills som ytterforward. Dessutom känns det mycket bättre att behålla spelare än att hela tiden värva nytt. Framför allt utländska spelare känns som att det är väldigt mycket risktagande, man kan aldrig vara helt säker på vad man får innan dom kommer hit.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
serra wrote:Det är nog inte så att det "står" mellan dom två.
Skillnaden är att #44 har kontrakt nästa år me
du sa ju att dom resonerade som så att dom hade råd att nehålla en av dem... då står det ju rimligtvis emellan dessa två eftersom de har artistkontrakt eller hur tänker du greken?
Lundbohm är en härlig lirare givetvis och väl värd sina dollars. Dock är det snålt med backar av Zeb´s klass växer itne på träd och det v var så jag resonerade om man var tvungen att välja
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
???
är du full anders??
ja..dom är ju mer eller mindre "tvingade" att behålla #44 eftersom han har kontrakt. Men om #44 går till ES tex så behåller man nog David.
Dom vill nog helt behålla båda men det går nog inte ekonomiskt
det måste gå och få ihop det ekonomiskt. vi kan ju köra supporterspelaren som jag har sagt. finns säkert en hel del som vill lägga en liten peng på david!
Haha, förlåt Lillklonis, men jag fick en erok-flashback just nu när jag läste dina två senaste inlägg i tråden.
Ska du ta över manteln och börja älta insamlingar och ekonomi framöver?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
nej men vadå? det har vi ju gjort förr och det har inte varit eroks ide då! många supporterföreningar som har en så kallad supporterspelare
tycker ja vore en lysande idé!