Lakers vs Rögle KVALSERIEN 13/3-09 !!!!
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Lakers vs Rögle KVALSERIEN 13/3-09 !!!!
FREDAG SKA DET KÖTTAS!!!!
-
- Forumproffs
Hatapopcornssupportrar skrev:Wow Teddy, verkligen kreativt och intelligent..Men det blir väl så när man står bredvid en trumma " klack" och totalt saknar KULTUR och förmåga att skapa ÄKTA tryck...Vi ses på fredag, då blir ni utSJUNGNA som vanligt...
ack ack ack babyklack, ack ack ack babyklack
I always tell the truth, even when i lie
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
Och vilken klack står du i och varför skriver du inte i AIA:s forum,hur känns att vara utstängd från sina egnaHatapopcornssupportrar skrev:Wow Teddy, verkligen kreativt och intelligent..Men det blir väl så när man står bredvid en trumma " klack" och totalt saknar KULTUR och förmåga att skapa ÄKTA tryck...Vi ses på fredag, då blir ni utSJUNGNA som vanligt...
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumproffs
Alfax: Lilla vän, du kanske borde inse att bara för att några moderatorer på aia:s forum har väldigt lågt i tak och inte accepterade att man kritiserade behöver inte det precis betyda att jag inte står och sjunger fram mitt grönvita lag i V-E-R-K-L-I-G-H-E-T-E-N seddu... Har följt RBK i 20+ år och har varit på Hovet flera ggr, även LKPG,gbg,Oskarshamn och andra metropoler och hjälpt till att bära fram mitt lag...så jag överlever nog...tack för omtanken dock
Hatapopcornssupportrar skrev:Wow Teddy, verkligen kreativt och intelligent..Men det blir väl så när man står bredvid en trumma " klack" och totalt saknar KULTUR och förmåga att skapa ÄKTA tryck...Vi ses på fredag, då blir ni utSJUNGNA som vanligt...
Antar att du missade trycket i växjö ishall ikväll ... skynda dig och boka sittplats till matchen nu .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Forumproffs
Såg den på tv, ok tryck första, kasst i andra, bra sista 10 i tredje lät det som. Dock får jag uppstötningar av alla era pinsamt snodda ramsor samt den pinsamma trumman...så nejdu Anders inte särskilt imponerad, inte alls snarare.. Järnkaminerna är den klacken som har högst högstanivå och som överraskat mest positivt.
Hatapopcornssupportrar skrev:Såg den på tv, ok tryck första, kasst i andra, bra sista 10 i tredje lät det som. Dock får jag uppstötningar av alla era pinsamt snodda ramsor samt den pinsamma trumman...så nejdu Anders inte särskilt imponerad, inte alls snarare.. Järnkaminerna är den klacken som har högst högstanivå och som överraskat mest positivt.
Då tycker jag inte att du ska sitta och plåga dig själv med att kolla om du får uppstötningar fröken
Hur fan orkar ni hålla på och tjabba med "hansomäruteslutenpåsittegetforumsupporten". Ignorera honom och låt oss alla nu njuta av de underbara matcherna som kommer. Vi kan spela totalt utan press och hoppas verkligen spelarna nu njuter av vad dom åstadkommit.
Snacka om press som Rögle ha på sig på fredag, det kan inte vara lätt att gå in med denna press på sig. Förlust mot Lakers skulle nog skaka om Rögle inför fortsättningen i kvalet.
Men mina vänner som jag sa innan,,,,NJUT AV VARJE SEKUND, VARJE TACKLING, VARJE DRAGNING, VARJE DOMARSIGNAL, OCH FRAMFÖR ALLT NJUT AV POPCORNEN.
Snacka om press som Rögle ha på sig på fredag, det kan inte vara lätt att gå in med denna press på sig. Förlust mot Lakers skulle nog skaka om Rögle inför fortsättningen i kvalet.
Men mina vänner som jag sa innan,,,,NJUT AV VARJE SEKUND, VARJE TACKLING, VARJE DRAGNING, VARJE DOMARSIGNAL, OCH FRAMFÖR ALLT NJUT AV POPCORNEN.
Skit i grodan som hatar, han lär aldrig växa upp.
Nu väntar hastigt och MYCKET lustigt en ny holmgång mot Rögle Bandyklubb. Rätta mig om jag har fel, men visst har stommen i vårat kära lag plusstatistik på stommen i den forna elitserielaget? Och vann den senaste matchen?
Det har ju visserligen tillkommit ett antal miljoner i Rögles budget sedan senast - och således också ett antal riktigt bra spelare - men någonstans känns det ändå som att vi kanske, kanske, KANSKE kan skaka dom en anings aning.
Det troliga är trots allt att skåningarna vinner med tvåsiffrigt. Men vad som än händer så hoppas jag TV4 Sport sänder från gästernas omklädningsrum: vem vill inte se Pavel "Los Angeles Kings" Rosas förvånade min när han slår sig ner på bänken i vår fashionabla multiarenas fantastiska omklädningsrum?
Lakers har ALLT att vinna i denna matchen, varje eventuellt gjort mål är en framgång! Gunnar Persson har dessutom inte gjort annat än förlorat i Växjö ishall på senare år
Edit: Gunnar heter Persson, inte Johansson. Sorry
Nu väntar hastigt och MYCKET lustigt en ny holmgång mot Rögle Bandyklubb. Rätta mig om jag har fel, men visst har stommen i vårat kära lag plusstatistik på stommen i den forna elitserielaget? Och vann den senaste matchen?
Det har ju visserligen tillkommit ett antal miljoner i Rögles budget sedan senast - och således också ett antal riktigt bra spelare - men någonstans känns det ändå som att vi kanske, kanske, KANSKE kan skaka dom en anings aning.
Det troliga är trots allt att skåningarna vinner med tvåsiffrigt. Men vad som än händer så hoppas jag TV4 Sport sänder från gästernas omklädningsrum: vem vill inte se Pavel "Los Angeles Kings" Rosas förvånade min när han slår sig ner på bänken i vår fashionabla multiarenas fantastiska omklädningsrum?
Lakers har ALLT att vinna i denna matchen, varje eventuellt gjort mål är en framgång! Gunnar Persson har dessutom inte gjort annat än förlorat i Växjö ishall på senare år
Edit: Gunnar heter Persson, inte Johansson. Sorry
Senast redigerad av 1 Primeau, redigerad totalt 0 gånger.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
- Patrik_AIA
- Forumamatör
- Kontakt:
Jaha, det var en samling intressanta inlägg i tråden
Om det finns något intresse av att diskutera själva matchen så tycker åtminstone jag att det vore rätt spännande att jämföra vad som hänt under det år som dessa lag inte mötts.
Är det så att Allsvenskan 08/09 hållit en relativt hög klass och på ett bra sätt förberett de allsvenska lagen inför kvalserien?
Har Elitserien inneburit att Rögle (och SSK) fått ett högre tempo och större passningsskicklighet?
Har Rögles två veckors uppehåll varit bättre än Växjös tuffa playoffande?
Det är lite sådana frågor som kunde vara intressanta att spekulera kring.
Om det finns något intresse av att diskutera själva matchen så tycker åtminstone jag att det vore rätt spännande att jämföra vad som hänt under det år som dessa lag inte mötts.
Är det så att Allsvenskan 08/09 hållit en relativt hög klass och på ett bra sätt förberett de allsvenska lagen inför kvalserien?
Har Elitserien inneburit att Rögle (och SSK) fått ett högre tempo och större passningsskicklighet?
Har Rögles två veckors uppehåll varit bättre än Växjös tuffa playoffande?
Det är lite sådana frågor som kunde vara intressanta att spekulera kring.
Rögle det kvittar vad som sker, vi ska alltid följa er!
2010-04-11 är jag även Växjösupporter och lovar att dricka min morgoncappuccio ur en lakersmugg i tre månader om de tar poäng mot AIK.
2010-04-11 är jag även Växjösupporter och lovar att dricka min morgoncappuccio ur en lakersmugg i tre månader om de tar poäng mot AIK.
Du menar SERIÖST trams?
Jag tror att VLH nu får en liten boost av att faktiskt ha nått till kvalserien. Men det kommer inte räcka till att rubba Rögle. Det är inte särskilt troligt, trots att ni har vilat ett tag.
Men för de övriga lagen från allsvenskan, kan vi kanske skapa en del oreda.
Jag tror att VLH nu får en liten boost av att faktiskt ha nått till kvalserien. Men det kommer inte räcka till att rubba Rögle. Det är inte särskilt troligt, trots att ni har vilat ett tag.
Men för de övriga lagen från allsvenskan, kan vi kanske skapa en del oreda.
Senast redigerad av 1 Primeau, redigerad totalt 0 gånger.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Du har så rätt Patrik ,ikväll är det segergädje ,men visst är Rögle skyhöga favoriter dels om man tittar till spelarmaterialet och dels för att vi spelat under den tiden ni har kunnat vila,för Lakers ska detta kval vara en lärdom och erfarenheter för framtiden ,kan vi ruska om något lag så är det bara bonus.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Klart som katten att Rögle är storfavoriter på fredag. man skall helt klart ha ett mycket högre matchtempo i sig både vad det gäller pucktempo och skridskoåkning och det enda som kan hindra er är nog era egna egna nerver.
Vi kan kanske lugga något lag på poäng men vi är här för att skaffa oss rutin och erfarenhet.
Vi kan kanske lugga något lag på poäng men vi är här för att skaffa oss rutin och erfarenhet.
-
- Forumproffs
Konkreta tankar: Hoppas innerligt att Janne K fortsätter matcha Tom " Jag är så hysteriskt långsam så jag hamnar alltid i tidsnöd samt kan ej slå en passning under midjehöjd" Linder hårt..Gärna Mot abbottarna som kommer åka 8or runt honom alla dagar i veckan. Bengtsberg som tidigare fladdrat en hel del spelade stabilt idag och borde vara given etta. Generellt så är det ju bara MacNevin som har något som helst kreativt i sig hos backarna. Framåt får RBK se upp med Rosens händer och Lundbomhs skott, tycker även Magnusson spelade helt okej. Dock så borde vi givetvis vinna och det tror jag även vi kommer göra. Och sedan hoppas jag Gath psykar ut Bengtsberg eller Rosen istället för Hedman som hör hemma i Div 3 ungefär...Pinsamt usel hockeyspelare..Ni kan skicka han till TAIF med, thelin dominerar ju i fjärdelinen där...K-L-A-S-S..
- Patrik_AIA
- Forumamatör
- Kontakt:
GS skrev:Klart som katten att Rögle är storfavoriter på fredag. man skall helt klart ha ett mycket högre matchtempo i sig både vad det gäller pucktempo och skridskoåkning och det enda som kan hindra er är nog era egna egna nerver.
Ja, det skall bli väldigt intressant att se vad som hänt med mitt kära lag sedan senaste elitseriematchen. En sådan komponent är att tränarduon bytts ut och att laget förmodligen tränat en hel del på att täppa till defensiven på bortaplan.
Att RBK har anfallsvapen som räcker för elitserien tycker jag att man visade under säsongen. Däremot var det väl just på bortaplan som vi tappade p.g.a. övermod och något bristande rutin. Trots allt var det till slut bara 4 poäng upp till säker mark så för egen del är jag nöjd med vad Rögle presterat.
Om jag får gissa så tror jag på en väldigt avvaktande förstaperiod.
0-0 inför period 2 är mitt stalltips.
Först därefter börjar det på allvar!
-
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Lakers vs Rögle kan sluta precis hur som helst! Rögle har press Lakers har ingen alls, Rögles spelarmaterial är ganska mycket starkare än Lakers! Sen har Rögle haft problem med Lakers genom åren och någon riktig utskåpning tror jag inte det blir... men 2-5 låter rimligt (med lite tur ifrån ett par Lakersögon sett )
Det enda som oroar mig är att Lakers kommer nog att tappa en del lirare till nästa säsong efter det här!
Det enda som oroar mig är att Lakers kommer nog att tappa en del lirare till nästa säsong efter det här!
- Patrik_AIA
- Forumamatör
- Kontakt:
Lakersfan_03 skrev:hur fungerar det om det är lika oavgjort tid , 5 min övertid ? - sen då ? oavgjort eller straffar?
Jag har förstått det som att det är straffar som gäller i KS.
Enbart ES kör utan staffar.