PO 2:3 Växjö Lakers - Almtuna IS
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
http://www.smp.se/sport/kanslan-ar-bra(1200762).gm
Dagsfärsk intervju med Janne K på förmiddagens värmning/träning.
Klipp och klistra!
Klipp och klistra!
M.Lind skrev:Tidigare var ni glada att Niklas Persson skulle dömma igår och se hur det gick. Nu är ni superglada att Sjöberg ska dömma, vad är det här?
Har tappat all respekt för er. Ett gäng filmare helt enkelt.
Hoppas hockeyn avgör ikväll för då är det vi som tar sista KS platsen.
SKulle inte Tuna orka köra idag som tidigare? I en sån här match orkar man.
Ni har mark in tha park för fan sluta gnäll
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Fredrik R skrev:http://www.smp.se/sport/kanslan-ar-bra(1200762).gm
Klipp och klistra!
Lät ju jordnära i alla fall.
fy fan det är ju sinnesjukt vad som står på spel ikväll!!!
JOOOOOBBA NUUUU DÅÅÅÅ
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
M.Lind skrev:Tidigare var ni glada att Niklas Persson skulle dömma igår och se hur det gick. Nu är ni superglada att Sjöberg ska dömma, vad är det här?
Det var inte bara Nevin som filmade till det lite igår, även en Almtuna spelare gjorde det straxt efter MacNevin. Dock var han en aning sämre på detta och lyckades inte fixa en utvisning. Det blir kamp idag med, oavsett vem som dömmer. Vet inte vart din bitterhet grundar sig i, men men, den som lever få se, nån gång efter 21.30 har vi kanske ett avgörande, då vet vi!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
-
- c/o LL´s Forum
du klagade inte på domaren uppe i uppsala . där han var ännu värre. ni fick med er utvisning efter utvisning. när han är till eran fördel håller du käft men så fort han är till våran då ska det påpekas. sånt jämnar alltid ut sig på en säsong. bitter förlust måste det vara.
Ikväll avgörs det , vi vinner i form av hemmastödet
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03 skrev:det gäller att få Almtunaspelarna ur balans som vi fick stundtals igår , låt de vara griniga det stör väldigt mycket. tror vi kan lyckas med det idag också. det är inte Mora de ska möta ikväll inför 1600 tysta åskådare. det är Växjö Lakers i ett kokande lakerdome de ska möta och vi ger inte bort några enkla segrar.
Nej men dom har redan spelat inför 11700, 0ch typ 6700 eller vad det var denna säsong så de lär nog inte skita i brallan för det.
Hur mycket tar er hall? Se till att fylla den till sista plats nu i morgon. Fejka inga publiksiffror så blir jag glad över det iaf om nu Almtuna skulle torska. Jag hoppas ju naturligtvis på vinst.
I tredje och avgöranade match delar klubbarna på vinsten efter avdrag av vissa utgifter. Därför är det kanske inte konstigt att siffran i tex Mora var lägre i tredje matchen. Då finns ju det på pappret mindre vinst att dela på. Ja jag är konspiratorisk men jag vet ju att det tjafsats om sånt här förr om åren mellan lag som spelat tredje och avgörnade matcher.
I play off och slutspel är det krig men visst ser jag hellre att lagen gör upp ärligt på plan och utanför. För dagen bästa laget får gärna vinna om det görs utan fultrix. Vi får se om det är Växjö ikväll eller Almtuna som drar längsta strået.
Edit stavfel.
Senast redigerad av 1 X-File, redigerad totalt 0 gånger.
-
- c/o LL´s Forum
Givetvis men nu är det playoff som spelas och inte någon grundspelsmatch. nu skiljer det sig mycket och i en playoffmatch sätts nerverna på spel. att det skulle vara några fakesiffror behöver du inte oroa dig är det över 2500 så är det en bra publiksiffra dagen efter.
om det såväl är 2500 i våran hall brukar det låta mycket mer än så kan jag lova dig.
om det såväl är 2500 i våran hall brukar det låta mycket mer än så kan jag lova dig.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03 skrev:Givetvis men nu är det playoff som spelas och inte någon grundspelsmatch. nu skiljer det sig mycket och i en playoffmatch sätts nerverna på spel. att det skulle vara några fakesiffror behöver du inte oroa dig är det över 2500 så är det en bra publiksiffra dagen efter.
Jo som jag säger så är det ju ett krig i play off och slutspel. Det tas och ges nog mer än vad man tror där ute på isen i form av trashtalk och andra trix. Inte tror jag att det ena laget är helt utan sånt i sånna här matcher. Sen kan jag ju önska att det gjordes upp utan sånt men det är nog mer en dröm. MacNevins filmning var dock väl uppenbar iaf när man såg på TV.
Tro inte att Malmö-publiken var stillsam och tyst och Leksands publiken är inte heller dåliga på att skapa tryck. Så om det var det du syftade på så tror jag att man varit med om minst likadant tryck förr. Man har ju ofta en tendens att överskatta det tryck som man tycker att man åstadkommer i egen hall. Jag tror dock att ni kan skapa bra tryck. Det lilla jag såg i Uppsala tyder på det. Men jag är inget fan av att det ska trummas en massa i tid och otid dock. Skönare när det skapas tryck med röstresurser och handklapp.
Edit stavfel igen,
Senast redigerad av 1 X-File, redigerad totalt 0 gånger.
-
- c/o LL´s Forum
Jag kan hålla med om att Leksand skapar bra tryck i sin hall. Allsvenskans bästa klack utan tvekan inget mer med det. men 12 000 i Malmö låter inte mer än i Ejendal det vågar jag lova.
Har man 12 000 i en arena måste nästintill 1000 pers sjunga för att det ska höras bra och jag tippar på att MIF har hundratals som sjunger och resten klappar. givetvis när det skapas en visselorkan så hör man att man lever när 12 000 visslar.
man kan inte heller göra en bedömning via tv där ljudet skärs av bland annat.
Detta är långt ifrån över vi kommer se griniga spelare ikväll vi kommer se spelare som försöker dra fördel till sitt lag med hjälp av olika knep och det är väl det som skiljer sig ifrån vanliga matcher. nu är det vinna eller försvinna.
Ikväll blir det grinigare än någonsin det gäller att hålla sig kall.
Väl mött
Har man 12 000 i en arena måste nästintill 1000 pers sjunga för att det ska höras bra och jag tippar på att MIF har hundratals som sjunger och resten klappar. givetvis när det skapas en visselorkan så hör man att man lever när 12 000 visslar.
Detta är långt ifrån över vi kommer se griniga spelare ikväll vi kommer se spelare som försöker dra fördel till sitt lag med hjälp av olika knep och det är väl det som skiljer sig ifrån vanliga matcher. nu är det vinna eller försvinna.
Väl mött
Lakersfan_03 skrev:Jag kan hålla med om att Leksand skapar bra tryck i sin hall. Allsvenskans bästa klack utan tvekan inget mer med det. men 12 000 i Malmö låter inte mer än i Ejendal det vågar jag lova.
Väl mött
Jag har pratat med både spelare och åskådare som såg matchen på plats i malmö. Alla var eniga om att det var mäktigt och ett enormt tryck. De levde ju lite på nyhetens behag och i ett rus med sitt Babyhaws då, glöm inte det.
Jo det kommer nog att se ut som du säger. Att det skulle göras upp utan trashtalk grinighet och små fultrix är en utopi tror jag. Inte bara spelarna måste hålla sig kalla utan även domaren. Skall hur som helst bli sjukt spännande att följa matchen ikväll. Ert tredje PO i rad om jag minns rätt. Vi har inget sedan 04/05 (tror jag det var) då vi slogs ut av Bofors i första rundan. Det Almtuna gjort denna säsong är otroligt bra med tanke på förutsättnigarna så man kan inte vara annat än nöjd. Men nu är det ju så nära en KS plats och då vill man ju se sitt lag ta den också.
-
- c/o LL´s Forum
Det är för dåliga domare på allsvensk nivå det säger väl det mesta om hur högt prioriterad hockeyallsvenskan är.
Att Almtuna ens höll sig på topp 10 chockade många att ni är en match ifrån en kvalserie är imponerande. hade det inte varit ni som varit våra motståndare hade istället vi hyllats att vi gjort en bra säsong med våran trupp. nu stjäl ni våra rubriker istället.
hursomhelst så är det en skräll vilket lag än som spelar i KS , ni är högre skräll än oss.
med tanke på att detta är vårat 3e playoff irad borde vi väl ta oss vidare någon gång och varför inte ikväll.
sjukt nervös redan vi får inte tappa detta på hemmaplan
Att Almtuna ens höll sig på topp 10 chockade många att ni är en match ifrån en kvalserie är imponerande. hade det inte varit ni som varit våra motståndare hade istället vi hyllats att vi gjort en bra säsong med våran trupp. nu stjäl ni våra rubriker istället.
hursomhelst så är det en skräll vilket lag än som spelar i KS , ni är högre skräll än oss.
med tanke på att detta är vårat 3e playoff irad borde vi väl ta oss vidare någon gång och varför inte ikväll.
Lakersfan_03 skrev:Det är för dåliga domare på allsvensk nivå det säger väl det mesta om hur högt prioriterad hockeyallsvenskan är.
Japp nervöst redan. Ser gärna att Almtuna stjäl rubrikerna ett tag till.
Största pressen borde ligga på er så.
Almtunas tränare tycker de är bättre än oss: http://www.hockeykanalen.se/1.886674/20 ... e_an_vaxjo
Hoppas Janne visar detta för grabbarna!
Go Lakers Go!
Hoppas Janne visar detta för grabbarna!
Go Lakers Go!
- Ambassador
- Forumproffs
- Kontakt:
Hoppas domaren som dömer ikväll tar ut Almtunaspelarna om de åker på Bengtsberg, igår gjorde han det vid första tillfället. Almtuna verkar ha satt det i system att köra på motståndarnas målis, det har de gjort flera gånger i båda matcherna mot oss. Det händer oftast långt efter avblåsning dessutom.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Tyvärr blir det mindre folk ikväll än igår. Max. 2500 pers. Hur fan tänker folk?
Det är ju ikväll det avgörs, och då skall man väl vara på plats i Domen, inte sitta hemma i soffan.
Förhoppningsvis får vi som är där uppleva något historiskt, om inte så skall vi tacka laget för denna säsongen som totalt sett är mycket bra genomförd.
Kvalseriespel vore en oerhörd bonus både ekonomiskt och sportsligt.
Låtom oss bedja.
Det är ju ikväll det avgörs, och då skall man väl vara på plats i Domen, inte sitta hemma i soffan.
Förhoppningsvis får vi som är där uppleva något historiskt, om inte så skall vi tacka laget för denna säsongen som totalt sett är mycket bra genomförd.
Kvalseriespel vore en oerhörd bonus både ekonomiskt och sportsligt.
Låtom oss bedja.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Slimi skrev:ikväll ska vi göra vårt yttersta på läktaren för att hjälpa vlh till seger!!
Det absolut bästa och mäktigaste vi som klack kan göra är naturligtvis att hoppa så att hela västra stå gungar i ett hav av rött gult och blått.
INte en ramsa i världen överträffar en klack där alla hoppar tillsammans
http://www.youtube.com/watch?v=XdVoaJ6_ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=JHas38WdhP0
I always tell the truth, even when i lie
http://www.youtube.com/watch?v=1o9FecbI ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=oTx3NDvRQJ8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=oTx3NDvRQJ8&NR=1
KHK = Blekinges Stolthet!
- Linkankopia
- Forumproffs
Hur nervösa är Lakersfans idag på en skala 12-56 då?
Kör hårt ikväll !!
Kör hårt ikväll !!
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
-
- Forumproffs