Lakers Målvakter
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakers Målvakter
Bengtsberg är grym
http://www.lakerslakejer.com/forum/view ... hp?t=13651
där diskuteras det ny målvakt ett tips bara... Häftigt nickname föressten!
fick ett varsel....
där diskuteras det ny målvakt ett tips bara... Häftigt nickname föressten!
fick ett varsel....
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
bengan ska vakta kassen för HV i CHL !!
http://hv71.se/Nyheter/Bengtsberg-i-kassen-mot-Espoo/
http://hv71.se/Nyheter/Bengtsberg-i-kassen-mot-Espoo/
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Kan säga att HV gör bort sig i denna hemmamatch mot Espo. För det första ligger man under efter snart två perioder med hela 4-0. Man får en avvaktande utvisning med sig, Bengan lämnar kassen och TVÅ HV-spelare åker in på isen, och det blir istället spel 4 m 4. Sen gör Torp en riktigt ful jävla knätackling som såg riktigt otäck ut.
Bengtsberg gör succe i jämfört med vad resten av laget gör....
Bengtsberg gör succe i jämfört med vad resten av laget gör....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
Utan att ha sett honom spela så finns det ändå några saker som är till hans fördel.
Han är för det första 192 cm lång vilket absolut är en fördel.
Butterflystil nämnde han i en intervju och tänker man Markström som oxå har längden och butterflystil så låter det bra men jag reserverar mig innan jag sett pöjken lira intensivt!
Har du något utlåtande på Tex Neddo förutom statistik som endast är liiite missvisande ibland?
Han är för det första 192 cm lång vilket absolut är en fördel.
Butterflystil nämnde han i en intervju och tänker man Markström som oxå har längden och butterflystil så låter det bra men jag reserverar mig innan jag sett pöjken lira intensivt!
Har du något utlåtande på Tex Neddo förutom statistik som endast är liiite missvisande ibland?
-
- Inaktiverad användare
Precis som Du nämner är Tex en Lång målvakt, vilket merparten av unga målisar är numera, dock inte så tung utan har alltid varit kvick och mycket vig, spelar på Position vilket är klokt med stor överkropp som täcker yta. Får anses vara Oskolad jämfört med Stockholmsmålisar och målvakter från ES-Klubbar, har spelat på talang fram tills Maciej Szwoch kom in i bilden i Lakers. Stor vilja och Grym Matchmålvakt, Vinner viktiga matcher och Nollar gärna Bättre motståndare, Presterar bäst när det gäller, fråga LHC/Frölunda/Malmö osv. Dessutom bäst stats under flera år som Pojklagspelare i Södra Sverige.
OM Han Vill och FÅR Chansen, då Jäklar.....
ps. har sett honom sen 7 årsåldern, och då även ett flertal av hans jämåriga i Landet.
OM Han Vill och FÅR Chansen, då Jäklar.....
ps. har sett honom sen 7 årsåldern, och då även ett flertal av hans jämåriga i Landet.
In Hinkum Veritas
Possition är något jag håller väldigt högt och det är väl inte så konstigt kanske men jämför Brage med Bengtsberg så ser man en otrolig skillnad , bengtsberg är snabb på skrillerna helt klart men hade han valt bättre possitioner så hade han sluppit flaxa så mycket som han gör.
T ex när Brage tog straffen, lungt och stilla och lurar faktiskt straffskytten något fruktansvärt vilket värmde mitt hjärta
T ex när Brage tog straffen, lungt och stilla och lurar faktiskt straffskytten något fruktansvärt vilket värmde mitt hjärta
Anders83 skrev:T ex när Brage tog straffen, lungt och stilla och lurar faktiskt straffskytten något fruktansvärt vilket värmde mitt hjärta
Brage är en aning bättre en Bengtsberg på Staffar!
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
-
- Forumamatör
-
- Inaktiverad användare
Tex Williamsson får mycket bra Cred efter sina 6 matcher från start, LHC har endast förlorat EN efter full tid med Tex i mål från start. Han har gjort toppmatcher mot alla Topplagen Brynäs/HV/Luleå/Frölunda och räddat LHC i ett flertal matcher, LHC torskade dock idag mot Djurgården som spelade med alla sina ES spelare med 4-1, tyvärr stod inte Tex i denna matchen då LHC spelar målisarna varannan match.
Tex matchar med lätthet seriens bästa Målisar tex. Robin Lehner(-91)(Landslagsmålis) Anders Nilsson(-90)(Luleå), Joachim Ericsson(-90)(Brynäs), de sista två som toppar Målvaktsstatistiken i Super8 serien.
Då ska man veta att dessa Tre övriga målisar haft tillgång till Sveriges BÄSTA Målvaktstränare i några år.
Lakers har en Oslipad Diamant som Plockar puckar, VEM vill slipa DIAMANTEN
Tex matchar med lätthet seriens bästa Målisar tex. Robin Lehner(-91)(Landslagsmålis) Anders Nilsson(-90)(Luleå), Joachim Ericsson(-90)(Brynäs), de sista två som toppar Målvaktsstatistiken i Super8 serien.
Då ska man veta att dessa Tre övriga målisar haft tillgång till Sveriges BÄSTA Målvaktstränare i några år.
Lakers har en Oslipad Diamant som Plockar puckar, VEM vill slipa DIAMANTEN
In Hinkum Veritas