Division 1 [redigerad rubrik]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Räven wrote:Nej, kvalet är precis som tidigare, två lag från ettan kan gå upp, eller så kan Huddinge, Nybro vara kvar eller så kan ett lag från ettan gå upp och ett AS-lag stanna kvar.
ja jag ha hört att de ska va som du säger räven.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag hade (tyvärr) fel: Så här står det på "svenskan": HockeyAllsvenskan
HockeyAllsvenska spelas med 16 lag precis som tidigare. Dock ska serien minskas till 14 lag från och med säsongen 2009/2010. Därför kommer det lag som slutar på plats 16 i HockeyAllsvenskan 2008/2009 flyttas ned direkt till Division 1. Kvalserien till HockeyAllsvenskan 2009/20010 kommer att bestå av sex lag (lag 14 och 15 från HockeyAllsvenskan samt fyra lag från Division 1). Av dessa sex lag flyttas vinnaren av kvalserien till HockeyAllsvenskan 2009/2010. Kval från Division 1 till HockeyAllsvenskan kommer i övrigt att spelas som tidigare med Play Off och Kvalserie.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag hade precis läst den texten också därför jag var så övertygad .
Det blir en svår väg för den som ska ta den platsen,
Tror nog att antingen Nybro eller Huddinge blir det lag som kommer spela i allsvenska nästa år,för min del hoppas jag det blir Nybro.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Räven wrote:Jag hade (tyvärr) fel: Så här står det på "svenskan": HockeyAllsvenskan
HockeyAllsvenska spelas med 16 lag precis som tidigare. Dock ska serien minskas till 14 lag från och med säsongen 2009/2010. Därför kommer det lag som slutar på plats 16 i HockeyAllsvenskan 2008/2009 flyttas ned direkt till Division 1. Kvalserien till HockeyAllsvenskan 2009/20010 kommer att bestå av sex lag (lag 14 och 15 från HockeyAllsvenskan samt fyra lag från Division 1). Av dessa sex lag flyttas vinnaren av kvalserien till HockeyAllsvenskan 2009/2010. Kval från Division 1 till HockeyAllsvenskan kommer i övrigt att spelas som tidigare med Play Off och Kvalserie.
okej......ja de lär ju blir jätte tufft o gå upp i allafall.......i dag blev de ju förlust i örebro. men man kan ju inte vinna hela tiden..ta nya tag nästa match
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, Nybro före Huddinge, men det blir som du säger oerhört svårt att ta sig upp. Det är svårare än vad det varit tidigare, det gäller att ha flyt de sista veckorna och hitta form och vara förskonade från skador.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

ja man få se vad som händer framöver.....men spelar vi på topp o är skadefria då tycker jag att vi ha en liten chans mot nybro o dom..dom ha ju mer press på sej med att hålla sej kvar ..
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Rätt många allsvenska klubbar har knas med ekonomin och det är väl inte alldeles osannolikt att någon av dessa får problem med att behålla elitlicensen. Därför kan det nog bli lika viktigt att knipa andraplatsen i den avslutande kvalserien.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, Nybro ligger väl inte helbra till ekonomiskt, vad jag har förstått!
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Räven wrote:Jo, Nybro ligger väl inte helbra till ekonomiskt, vad jag har förstått!
ne dom ha de jobbigt med de...men endå hoppas man ju att dom ska klara sej
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Absolut, jag har aldig önskat en klubb i fördärvet. Vi vet alla dessa eldsjälar som sliter i det tysta i varje förening, alla föräldrar som ställer upp och hur bra ett liv i en förening är och tillslut så är det folksjälen som ligger i föreningslivet, som måste bevaras.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Räven wrote:Absolut, jag har aldig önskat en klubb i fördärvet. Vi vet alla dessa eldsjälar som sliter i det tysta i varje förening, alla föräldrar som ställer upp och hur bra ett liv i en förening är och tillslut så är det folksjälen som ligger i föreningslivet, som måste bevaras.
mycke bra skrivigt "räven"
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Japp, det ligger en lång tradition i folkrörelsen, som byggt upp hela föreningslivet, det var långt innan pengar kom in i bilden, allt var ideelt och en bra spelare kunde få en fika på kondiset i stan. Det är eldsjälar som byggt upp det vi har idag.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

du skriver mycke bra räven.många kan ju inte skriva med en som håller på taif..men de betyder ju inte att man behöver hata andra lag för de ..jag tycker om hocky o då kan de ju inte va bara ett lag ...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nej, jag tycker om många olika idrotter, bland annat hockey. Vi har alla våra lag som vi värnar om, men man behöver inte önska andra lag olycka och hat, utan det ska vara på sportsliga grunder man vinner och man måste på något sätt kunna skilja på sport och rena krigstankar/handlingar. Det hör inte hemma inom idrottens värld.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Räven wrote:Nej, jag tycker om många olika idrotter, bland annat hockey. Vi har alla våra lag som vi värnar om, men man behöver inte önska andra lag olycka och hat, utan det ska vara på sportsliga grunder man vinner och man måste på något sätt kunna skilja på sport och rena krigstankar/handlingar. Det hör inte hemma inom idrottens värld.
mm precis...
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

som nu ha ju många klubbar både haft o ha problem med pengar .
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, verkligheten kommer alltid ifatt, det går inte att leva över sina tillgångar, man måste ha en budget som man sedan följer stenhårt, samt man måste ha koll på alla sektioner/lag inom en förening, så inga överraskande kostnadet plötsligt dyker upp. Det måste vara glasklart, vilka som kan godkänna inköp i en förening.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

ja precis...va de oskarshamn som de va kris i med va......
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Oskarshamn och Nybro har väl skulder till kommunen, sedan är det Malmö, men det fixar sih nog för dem, när säsongen är genomförd, skulle jag tro. Resten av lagen har jag ingen bra koll på.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

ne jag vet inte heller mycke om de ...men man få ju hoppas att de ordna sej för dom
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Inlägg som Pigge och Lakers trean levererar är så pinsamma, vett att skämmas har ni förmodligen inte. :oops: :oops:

TAIF är nog iaf ett av lagen från ettan med iaf en liten chans att ta steget upp, Örebro och kanske kanske också Asplöven. Något annat tror jag faktiskt inte på.

Du trean, kan du förklara för mig hur du gör den dagen Lakers och KHK spelar i samma division?? Kan ju inte vara helt lätt när båda lagen i ens hjärta möts. :?
Tingsryds AIF
since 1923
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja Tingsryd-Lakers-Troja i samma serie...Snacka om godis!Vilka derbyn det skulle bli,små kostnader å stora inkomster för klubbarna :D plus allt skrikande å råmande inför,under å efter match...snacka om tagg!!
Lycka till TAIF 8)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Frågan är bara om det finns sponsorer för tre föreningar med det lilla avståndet i samma serie.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Åryd Lakej wrote:Ja Tingsryd-Lakers-Troja i samma serie...Snacka om godis!Vilka derbyn det skulle bli,små kostnader å stora inkomster för klubbarna :D plus allt skrikande å råmande inför,under å efter match...snacka om tagg!!
Lycka till TAIF 8)
ja de skulle va mycke kul...tackar för de åryd lakej
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

Räven wrote:Frågan är bara om det finns sponsorer för tre föreningar med det lilla avståndet i samma serie.
visst de kan ju va kanske så men taif ha ju mycke i tingsryd av företagen där o runt tingsryd..ni ha ju i växjö o troja ha i ljungby så jag tror nog de ska gå
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är ju upp till klubbarna att jobba på sponsorsidan, men kostnadssidan har blivit mördande hög, tycker jag. Klubbarna bör går utanför sina närområden för att klara det tror jag.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

ja jag kan hålla med dej på de räven.men man måste ju tro att de går :lol:

* Citera aldrig om du svarar på senaste inlägget. Dessutom har du fått PM om detta tidigare. /Varanen
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

jaha j20 match i kväll taif-lakers vinner vi där då är vi klara för Super-Elit skulle ju va mycke trevligt :clap:
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Vi ska inte låta er gå upp :wink:
Det räcker med troja!
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

vi kommer o gå upp behöver bara en seger till :lol:
bigbud
Forumamatör

Post by bigbud »

lakers vinner ju med 10-0 i kväll :lol: :lol: :lol:
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

bigbud.....nu drömmer du tror jag.... :lol: :lol: :lol: ..är bigbud en lakej
Unlimited
Forumamatör

Post by Unlimited »

TAIF kommer förmodligen vinna matchen med ett par mål
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

man få ju hoppas de........Unlimited lycka till mot nybro i kväll . tänkte jag skulle se den på tv
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

powerman wrote:man få ju hoppas de........Unlimited lycka till mot nybro i kväll . tänkte jag skulle se den på tv

Hoppas Nybro sänker er med 1-3 :lol:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Post Reply