Tre Kronor

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Varanen
c/o LL´s Forum

Tre Kronor

Post by Varanen »

3-1 efter första perioden. Bäst på isen är Linus Omark. En spelare som imponerade på mig redan för två år sedan i junior-vm. Lillebror till gamle Lakersbekantingen Urban Omark som spelade för oss 04/05. Nu i Asplöven.

Frågan är vad man ska tycka om backstandarden i svensk hockey. Många gubbar och flera som spelat/spelar i AS. Kanske ska man ta omvägen via AS för att bli riktigt duktig... :wink:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Inte lätt att peta De sex som spelade idag, NHL undantaget, Backar har länge varit Hockeyns största Bristvara på alla nivåer.

Enklaste vägen till Stjärnstatus i Hockey, bli Back :!:

Ikväll såg Jag en Riktigt Bra Landskamp :D
In Hinkum Veritas
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Röglespelarna var ju rätt okej.....
mace
Forumentusiast

Re: Tre Kronor

Post by mace »

Varanen wrote:3-1 efter första perioden. Bäst på isen är Linus Omark. En spelare som imponerade på mig redan för två år sedan i junior-vm. Lillebror till gamle Lakersbekantingen Urban Omark som spelade för oss 04/05. Nu i Asplöven.

Frågan är vad man ska tycka om backstandarden i svensk hockey. Många gubbar och flera som spelat/spelar i AS. Kanske ska man ta omvägen via AS för att bli riktigt duktig... :wink:
Lillebror bättre än storebror :P
KHK = Blekinges Stolthet!
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

Hatapopcornssupportrar wrote:Röglespelarna var ju rätt okej.....
Skriv inte självklarheter :wink:
Kämpa på RBK
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Bra vinst mot Tjeckien med 6-4!!!
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Trist segment med det helt okritiska inslaget med Jörgen Jönsson. Ingen kan ta ifrån honom det han åstadkommit, men inga frågor om stängd ES, inga frågor om varför han inte ställer upp för moderklubben. Höjdpunkren av gulleri är ju när de tar in mamma Jönsson. Jag är tårögd. Jag menar inte att man skulle dissat JJ, men detta blev så präktigt att man mår illa.

Tät match som vanligt. Sverige är effektivare och leder rättvist. Med tanke på att Sverige är det bästa laget i världen defensivt och Finland det svagste laget psykiskt kan utgången bara bli ennu när det står 2-0. Också trist.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Känns som det var helt fel forum att kritisera JJ på en sådan intervju när det tydligt var upplagt som en hyllning, mycket snack om Rögle med vilket alltid är trevligt...Micke Hjälm..KULTUR ! :)

Och sedan blev ju Kenny uttagen i All Star team precis som vanligt oavsett vad en viss avundsjuk lakej skrev härinne.... Han är löjligt bra!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Grattis till turneringssegern. Man ska vinna sin egen.

Jag menar inte heller att man skulle kritisera J.Jönsson, men en enda fråga kunde ju handlat om annat än hur mycket han älskar sin familj och vilken gudomlig ledare han är. Men tydligen var inslaget populärt i Ängelholm. Bra så.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Ojdå det lät lite bittert...Är det för finnarna förlorade eller för Rögle nämndes " för mycket " ? :)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag undrar om du någonsin läser vad någon annan skriver. Hade jag verkligen tyckt att de skulle frågat varför han inte ställer upp för sin moderklubb om jag velat ha mindre RBK i inslaget? Knappast, va?
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Hur menar du med " Ställa upp för sin moderklubb" ? Menar du stänga elitserien-snacket ?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag menar att han sumpade en historisk chans att tillsammans med sin bror hjälpa RBK hålla sig kvar i ES efter comebacken. Även om han skulle skriva på nästa säsong sjunker legend-faktorn. Och jag vet att han stod under kontrakt med FBK, men sånt kan alltid lösas.

I övrigt vill jag ge förbundskapten Gustafsson lite beröm för att han står upp för sitt landslag och hockeyn. Helt förståeligt att han reagerar när "hockeykanalen" inte ens orkar nämna resultatet från Tre Kronors matcher i sin huvudsändning. Jag har tidigare kritiserat förbundet för att hålla för låg profil. Men B-Å har faktiskt börjat bli härligt kaxig. Först uttalandet om att ES-tränarna/sportcheferna kunde ta över landslaget och nu detta. Lite draghjälp från ordörande Englund skulle inte skada.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Jag får nog säga att höjdpunkten under LG hockey games faktiskt utspelade sig i periodpauserna.
Närmare bestämt de pauser då Kaj Kunnas var på besök!

En underbar herre med riktigt sunda åsikter och ett fantastiskt sätt att framföra dem på!
Riktigt härligt att höra hans synpunkter på hockey i allmänhet och stängda ligor i synnerhet.

Tummen upp! :ok:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kaj Kunnas har verkligen förstått att hockey är tokskoj. Jag tror det kan vara bra att få med ett perspektiv utifrån. Svensk hockey, och inte minst diskussionen, är ibland rätt inavlad.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Varanen: Jaja vi har redan släppt JJ, det är frugan som håller i spakarna där så att han skulle spela för RBK är det nog ingen med lite insyn som trott.... Kennys hjärta är cirka 389024834082 ggr större för RBK än vad JJ:s är....
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag har inga sympatier alls för Rögle, utan tycker bara det är synd för JJ:s egen skull att han smashade lobben rätt i nät. Det var upplagt för ett stycke episk hockeyprosa. JJ är märligt impopulär utanför Karlstad med tanke hans landslagskarriär. Även om han skiter i RBK, borde han velat spela med sin bror och göra något häftigt under karriärens slutfas. Men det ville han inte. Torrt och sterilt. Sammanfaller väl med bilden av honom, även om den i verkligheten skulle vara osann.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Viktor666 wrote:Jag får nog säga att höjdpunkten under LG hockey games faktiskt utspelade sig i periodpauserna.
Närmare bestämt de pauser då Kaj Kunnas var på besök!

En underbar herre med riktigt sunda åsikter och ett fantastiskt sätt att framföra dem på!
Riktigt härligt att höra hans synpunkter på hockey i allmänhet och stängda ligor i synnerhet.

Tummen upp! :ok:
Kaj Kunnas ja, en absolut favorit sen jag hörde han första gången. Glädjer mig över hans uttalanden gällande hockey i allmänhet och stängda ligor, inte minst för att han med kunskapen om finsk hockey har kunskapen att uttala sig. Hur var det han sa..Finland har fått betala ett högt pris. Lite skillnad på folk som vet vad dom pratar om och inte som Loobfjanten och hockeyligans jönsar som är helt tappade kring vad som driver svensk hockey. Vikegård påtalade också det faktum att Kvalserien är hetare än slutspelet i elitserien, det visste vi redan iofs.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Varanen: Nej att du inte gillar Rögle har jag inte haft så svårt för att lista ut :) , och jag håller med dig om att det hade varit väldigt stort om han återförenats med Kenny i Rögle, han har vunnit allt som går att vinna utom Stanley Cup och att då återgälda det Rögle gjorde för honom skulle ju ge han kredit samt gett oss ännu ett spelande brödrapar igen vilket blivit lite av Rögles signum.... Men men hans koppel går inte så långt...
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

- I Finland har Vi ett Talesätt som säger , - Stillastående vatten Luktar Illa :wink:
In Hinkum Veritas
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Visst var Tre Kronors turneringsseger skoj, men allra roligast är ju att se Taifaren Thomas Karlsson i båset. :lol: :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

JA, vissa har roligt av vad som helst.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Post Reply