Malmö

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Herr Oberst , vad gör du om din arbetsgivare säger du får gärna jobba kvar men jag kan inte garantera dig någon lön ?. hade du inte sett dig om och kollat efter andra jobb?. en helt vanlig sak som vem som helst hade gjort , det starka är att han inte drar någon annanstans utan kommer kriga kvar i Malmö. hur mycket du än ogillar eller hatar malmö så har dom också en del spelare som krigar för märktet på bröstet.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Dom räknar kallt med att få sin lön när säsongen är slut. Pappa Percy kommer säkert inte att låta sin leksak gå i bitar då kan han ju inte leka hockeygud mer.

Konkurs innebär inga löner men överlever hockeyn så får ju alla som är kvar sin lön. Får inte Malmö sin elitlicens så trillar man ner en div men lönerna betalas annars är det kk. Därför kommer Percy betala för att ha ett lag i ASoch jag tror även att laget butar tillbaks till namnet MIF nästa säsong.

Visserligen är det inte någon större del av arenans omsättning som hockeyn står för i framtiden. Men likväl en del ska betalas av hockeyn.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Malmö vann idag igen inför 4444 på läktarna.
vips så var man med i playoffkampen igen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

''Fullt ös på läktaren
På läktaren hyllades laget rakt genom hela matchen av den stora publiken. Exempelvis så rullade vågen under den tredje perioden. Lagets fysiska spel och aggressiva attityd fick publiken att stortrivas samtidigt som trycket på läktaren bar fram killarna på isen.

- Jag är otroligt nöjd med publiken som stöttar oss på detta sätt i det tuffa läget som föreningen befinner sig i. Jag vet att spelarna är otroligt glada för att få det här stödet och killarna som är här förtjänar det också. Jag hoppas att vi kan fylla upp arenan till nästa match. Jag hoppas att folk vill komma hit och stötta för vi behöver den hjälpen. Jag förväntar mig inte en fullsatt arena på torsdag, men det skulle vara extra kul om spelarna kunde få gå in och spela inför extra mycket folk, avslutade Kalis.''
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Hatapopcornssupportrar wrote:4000 sålda...INTE faktiska åskådare...en ENORM skillnad,RBK redovisar åskådare INTE sålda biljetter som dom flesta andra lag gör...Nu vet du det också gubben...
Jag gissar att den officiella publiksiffran måste vara antal sålda biljetter på grund av redovisningen, så hur många som faktiskt såg matchen är tyvärr bara en inofficiell siffra.

Men givetvis håller jag med dig om att det faktiska antalet som var på matchen är mer intressant, men om min gissning är rätt är det inte så konstigt att de flesta klubbar nöjer sig med antal sålda biljetter istället för antal åskådare.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

skulle inte förvåna mig det minsta om Malmö tar sig hela vägen till kvalserien.

I 1:a linen kan man hitta en 16 åring spela :!:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
carl
Forumdemon

Post by carl »

Krisen i Malmö kommer att leda in dem på rätt väg. Borta är de värsta hockeyhororna. De som är kvar spelar för sin egen och Malmös heder. De blir absolut att räkna med.

Jag tror att Malmö kommer att PO-spela sig till en Kvalserieplats!

Dessvärre hamnar Troja utanför topp 7, vilket även Björklöven gör. Malmö kniper 7:e platsen....
Troja - laget i hjärtat
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Anders83 wrote:skulle inte förvåna mig det minsta om Malmö tar sig hela vägen till kvalserien.

I 1:a linen kan man hitta en 16 åring spela :!:
För inte så längesedan spelade en 15-åring i vår förstafemma.

Skrev för övrigt ett inlägg på AIA's forum för ett tag sedan, det så ut ungefär såhär.
Man har slagit Huddinge och Sundsvall och har på dessa 2 matcher 6-1 i målskillnad.
Malmös spelare har sammanlagt cirka 1700 Elitseriematcher + ett femtiotal NHL-matcher spelade.
Huddinge har en spelare som suttit på bänken i Elitserien några matcher, Sundsvall har någon enstaka mer.

Malmö är alltså inget juniorlag bara för att man har ett par unga spelare med. De flesta har spelat väldigt många matcher på högsta svenska möjliga nivå.
Malmös medelålder är dessutom högre än både Huddinges och Sundsvalls.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

förstår var du vill komma Oberst . men faktum kvarstår att de juniorerna som har hoppat in nu klarar av det ''stjärnorna'' inte klarade av och det är väl det som har uppmärksammats mest. givetvis är lag som huddinge och sundsvall ändå lag som MIF bör slå ganska enkelt. det gjorde man inte förut men klarar av det nu
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

vem trodde innan säsongen att Malmös supportrar skulle fira såhär efter en hemmaseger mot sundsvall ?
http://www.youtube.com/watch?v=nQ78K_TmxC0
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Post by Vackraste klubbmärket »

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Håller inte med där faktiskt. tror inte det kommer bli så i framtiden nu hade malmö rejäla spelare som var överbetalda det har inte några andra lag råd med i hockeyallsvenskan man floppar rejält klart som fan man måste göra sig av med spelarna.
alla lag floppar ibland , några rejält några lite mindre men sånt händer . detta är inte något vi ser säsong efter säsong direkt. sen har man percy också som aldrig låter dem gå i konkurs de har ändå en plan B även om spelarna inte hade lämnat.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Dylika konspirationsteorier kan väl bara komma från en stockholmare.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Lakersfan_03 wrote:Håller inte med där faktiskt. tror inte det kommer bli så i framtiden nu hade malmö rejäla spelare som var överbetalda det har inte några andra lag råd med i hockeyallsvenskan man floppar rejält klart som fan man måste göra sig av med spelarna.
alla lag floppar ibland , några rejält några lite mindre men sånt händer . detta är inte något vi ser säsong efter säsong direkt. sen har man percy också som aldrig låter dem gå i konkurs de har ändå en plan B även om spelarna inte hade lämnat.
menar du att man ska särbehandla olika lag?!

konkurs eller inte...malmö hade negativt eget kapital förra säsongen och visar de upp negativt kapital i år så bör det va tack o adjö och goddag nyköping!

dessutom är det djävligt oetiskt mot berörda spelare, egna publiken, klubbkonkurenter.

det är dock inte jag som skrivit texten men jag håller med på varje punkt....
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Det är nog ingen fara att Malmö visar negativt resultat vid bokslutet .Håller med Niles, teorier från stockholm är inte mycket att bry sig om.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

alfax wrote:Det är nog ingen fara att Malmö visar negativt resultat vid bokslutet .Håller med Niles, teorier från stockholm är inte mycket att bry sig om.

å andra sidan så är ju era "argument" tack o lov verkligen övertygande :roll:

de visade ju upp negativt resultat vid bokslutet förra säsongen och situationen kan ju inte direkt ha förbättrats med tanke på att man gör sig av med spelare man ansåg sig ha råd med?

säga vad man vill om "stockholmares teorier" men vad ska man säga om "växjöbors argument" isf?
Last edited by Vackraste klubbmärket on 2 February 2009, 18:48, edited 1 time in total.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vi får väl se när bokslutet kommer vem som har rätt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

alfax wrote:Vi får väl se när bokslutet kommer vem som har rätt.

Bokslutet kommer nog att granskas grundligt med tanke på förra säsongens bokslut och denna säsongs ekonomiska och etiska framförhållning. Det är min teori...och nej jag är inte stockholmare.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Utan Percys hjälp torde VK ha rätt i att de bör degraderas.
Dock inte enligt Golden Hills tes!
Har man ett underskott idag så klarar man sig inte utan en insats liknande vår.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Malmö visar GARANTERAT inget minus detta år det vågar jag lova. vänta bara när man kommer till kvalserien och över 12 000 bänkar sig i malmö arena då kan vi snacka om hemmafördel. inte omöjligt MIF når hela vägen via playoff.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Hemmafördel ??? Har aldrig hört så många låta så lite som dom gjorde när det var premiär mellan MIF-LIF...Pinsamt pinsamt var det!! Och nej Mif når inte kvalserien heller för den delen.
M.Jandelin
Forumamatör

Post by M.Jandelin »

För er som inte läst så blir det ingen konkurs.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4307700.ab
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hatapopcornssupportrar wrote:Hemmafördel ??? Har aldrig hört så många låta så lite som dom gjorde när det var premiär mellan MIF-LIF...Pinsamt pinsamt var det!! Och nej Mif når inte kvalserien heller för den delen.
Hemmafördel har de flesta lagen på hemmaplan. vet man dessutom att över 10 000 i arenan håller på en själv lovar jag att man höjer sig som spelare. sen att vissa lag låte mer är en annan femma inte det heller är säkert för alla lag att man är bättre bara för att man har en bra klack. MIF kommer bli farliga i playoff
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Grattis!
Det var jäkligt smart sätt att bli av med Ett loosergäng,
M.Jandelin
Forumamatör

Post by M.Jandelin »

A-sta wrote:Grattis!
Det var jäkligt smart sätt att bli av med Ett loosergäng,
Ja nu skippar man de pengakåta personerna som har inget hjärta för klubben.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

"Percy Lurade hockeysverige ännu en gång..." Snarare han,peter Andersson och Peo Larsson som blir lurade...gång på gång på gång...Köper in mediokra spelare och betalar löner som är pinsamt höga och blir sedan förvånade när det skiter sig....Men feteRos är ju malmöfan så inte så förvånande att han slickar röv...
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Nästa säsong riskerar Rögle spela i EKO-Hallen i en vild kamp mot Pörsis Pågar :wink:

Detta får Rögleiter att Minnas Malmös IF`s Vertolhelikopter och som det sägs i Boxningsvärlden, -En Gång MÄSTARE, ALLTID MÄSTARE :!:

Underskatta ALDRIG Pörsi :!: , en dyslektiker som gillar Sport :wink:
In Hinkum Veritas
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Vad är det som säger att Malmö kommer att spela i Kvalserien? Jag är inte ens säker på att de tar en Play-Off plats eftersom övriga klubbar kring Play-off strecket kommer att kämpa järnet...

Har Percy´s fåglar råd att missa Kvalserien som innebär 5 extra fullsatta hemmamatcher i den nya arenan?
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

M.Jandelin wrote:För er som inte läst så blir det ingen konkurs.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4307700.ab
HAHAHA
Ja för har Ros sagt det så är det så.
Den dagen den "journalisten" får tungan ur Percys röv, den dagen kanske man kan börja ta honom på lite allvar.

Percy har såklart inte lurat någon.
M.Jandelin
Forumamatör

Post by M.Jandelin »

Jo, jag kan hålla med dig eftersom jag tog själv inte artikeln på allvar men det låter ganska intressant.

* Citera aldrig om du svarar på senaste inlägg * /Varanen
Malmö Redhawks
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Jag hade blivit vansinnigt förbannad om Malmö hade gått till PlayOff med sitt "gamla" och dyra lag. Går man däremot till PlayOff nu med sitt kämpande "juniorlag" så kan jag tom unna dom det..

Men det är mig en gåta hur man kan ha varit supporter till en förening som MIF tidigare, som har haft NOLL SJÄL OCH HJÄRTA!!!

Kan någon som är MIF-supporter förklara det för mig? Vad står föreningen för? Hur kan man stötta en förening som under stora delar av sin verksamma tid bara har lockat trötta men meriterade spelare till klubben med höga löner?

Jag vill inte klanka ner eller kritisera.. Jag är bara förundrad..
Once a laker, always a laker
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Hur skön kan en snubbe vara? "percys kupp", man kan inte annat än att skratta gott åt alla kraxande kråkor. :lol: :clap:
Blueshirts United
M.Jandelin
Forumamatör

Post by M.Jandelin »

Dave: Kan vara att jag född utanför Malmö och i min släkt hejar de på Malmö så det var nog inte så svårt gissat.

Såklart man blir trött när man köper spelare bara för deras meriter och överbetalde divor istället för att använda juniorer så kan vara mycket bättre för dem och har hjärta för klubben.

Just nu är det roligt att vara ett Malmöfan eftersom en del överbetalda spelare har stuckit till andra klubbar och därmed har man använt juniorer som gör det till en roligare hockey att se på, fattar heller inte varför man inte användt dem innan på säsongen.
Malmö Redhawks
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Undra om något lag vågar välja Malmö i playoff ?. jag tror inte det , tror inte det är något lag som vill möta malmö i dagsläget. kan bli ruggigt farliga
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Sant! Dom är inne i ett bra stim nu! Samtidigt har dom inte mött ngt på pappret bättre lag. Inte för att man ska undervärdera deras prestation men Huddinge, Sundsvall och Nybro kanske inte är några större värdemätare..
Once a laker, always a laker
Post Reply