Malmö
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Inaktiverad användare
Pörsi Tackar spelarna efter segern mot Huddinge och värdesätter den lika högt som SM-Guldet, säger Tack till Malmöfostrade Carl Söderberg(C) med orden Du är en Toppenkille, något säger Mig att den Kulturlösa Sagan Malmö fortsätter trots att Svenska Talibaners Hockeyakademi smuttar förnöjt på Gravölen.
Nästa säsong kanske det blir Skånederby i EKO-Hallen
Nästa säsong kanske det blir Skånederby i EKO-Hallen
In Hinkum Veritas
-
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
Imponerad är man väl knappast , dock är det lite komiskt att ett x antal överbetalda pajasar flyr sin kos när den stora pengapingen sinat och det blåser förbi tumbleweed utanför eko-hallen och ersätts av juniorer som inte har 1 spänn i lön som faktiskt gör jobbet .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
målen : http://svtplay.se/v/1426558/ishockey/ma ... 1,f,103691
vet inte varför men lite sympati har man för det ''nya'' malmö. jag tror det här kan vända för dom nu. ingen kvalserie men playoff kan det nog bli. inga pengar bara hjärta skanderade malmö klacken , helt rätt.
vet inte varför men lite sympati har man för det ''nya'' malmö. jag tror det här kan vända för dom nu. ingen kvalserie men playoff kan det nog bli. inga pengar bara hjärta skanderade malmö klacken , helt rätt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
Hatapopcornssupportrar skrev:"Malmöklacken" ? Humor....
Sålänge en grupp står och sjunger och har en supporterklubb så borde det väl rimligtvis vara en klack?
Sen hur dom står sig emot resterande i hockeysverige spelar mindre roll.
Tack vare dig så måste jag nu hoppas på att malmö tar sig till play off och kvalserien för att sedan slå ut er ur elitserien !!!
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
Lakersfan_03 skrev:så du var på matchen och såg att det inte var 4000 då?
Om så bara 47 personer varit på plats hade man redovisat omkring 4000 som publiksiffra.
Hade Rögle gjort på samma sätt hade man inte haft under 3400 i snitt de senaste åren i Allsvenskan
För övrigt låter både du och Anders som två stora bajskramare. Hoppas Troja slår ut er i PO. För det känns faktiskt mer troligt än att vi skulle åka ut ES på dödgökarnas bekostnad.
-
- c/o LL´s Forum
nu är ju fallet att det inte var 47 personer på matchen . kollade på svt och det såg ut som den siffran kunde stämma . välfyllt på hemmastå också . vet att det är tungt när någon berömmer Malmö. spelarna för en gångs skull berömde stämningen. jag längtar tills Malmö regerar i skåne igen er får vi möta nästa säsong ju.
möts vi i kvalserien blir det 6 poäng lakers fördel. erat bortafacit skrämmer nog inte ens KåHåKå i div 1
möts vi i kvalserien blir det 6 poäng lakers fördel. erat bortafacit skrämmer nog inte ens KåHåKå i div 1
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
hehehe, MÖF-hatet ligger djupt rotat hos dessa AIA:are . Jag är ingen älskare av Malmö, men jag önskar ändå att de fixar detta. Stor eloge till Calle Söderberg som stannar kvar på skeppet. Visar ju faktiskt en gång för alla att det finns hjärta och vilja även i ett popcornlag!!! Man behöver inte ha 380 år på nacken och tjöta om om sin historia och kultur för att frambringa hjärta och stolthet. Men personer med mindevärdeskomplex tar ofta till dessa uttryck som mer och mer anses som en försvarsmekanism.
Vill påpeka Lakersfan_03 att jag inte vill möta RBK i nån kvalserie. Dom är grymt bra, ett fantastiskt lag. Att dom hamnat där dom ligger nu är för mig en gåta!
Vill påpeka Lakersfan_03 att jag inte vill möta RBK i nån kvalserie. Dom är grymt bra, ett fantastiskt lag. Att dom hamnat där dom ligger nu är för mig en gåta!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
-
- c/o LL´s Forum
Putte , möter du hellre djurgården eller modo ?. jag vill möta rögle av den anledningen att det blir en riktig hockeyfest . jag tror givetvis inte vi har mycket att hämta i en eventuell kvalserie utan vore en mycket rolig upplevelse bara. när jag skriver 6 poäng mot rögle gör jag det med en stor ironi
- PutteA
- Kontakt:
Självklart ser jag din ironi. Men ärligt, ser nog hellre MoDO och Forsberg än Rögle med Bröderna Aboott, Jönsson, Strbak, Tjärnqvist, Rosa. MoDo skrämmer mig mindre. MoDo och SSK tack Är vi inte i kvalserien som är troligast så hoppas jag på SSK och DIF. Men risken är väl stor att det blir RBK anyway.
-
- Forumproffs
ssk kommer o spela i elitserien nästa år med de tror jagHatapopcornssupportrar skrev:SSK var horribelt usla idag, att det inte stod 5-0 efter första perioden i dag är faktiskt helt otroligt ! Tror tyvärr att vårt tuffa schema gör att det blir väldigt svårt att hålla oss på rätt sida, tror vi sumpade chansen när vi inte slog DIF hemma i förra rundan.
-
- Forumproffs
Herr Oberst skrev:För övrigt låter både du och Anders som två stora bajskramare. Hoppas Troja slår ut er i PO. För det känns faktiskt mer troligt än att vi skulle åka ut ES på dödgökarnas bekostnad.
Mater tua criceta fuit, et pater tuo redoluit bacarum sambucus ...
-
- Forumdemon
Nja jag har några på lager tänkte ta denna först :Vescere bracis meis
men jag har fakstiskt hittat dom på skrattnet en gång i tiden har jag för mig.
Åter till ämnet... Undra om Percy verkligen backar undan helt och hållet från MIF ???
Öhman sa bestämt att han kommer INTE skjuta till någonting och hela den där biten och så dyker det plötsligt upp ett par millar i slutsekunden... det beslutet tar man antagligen inte utan att ha tänkt tanken även om han kanske ville ha det så att växjö själva fick lösa krisen.
men jag har fakstiskt hittat dom på skrattnet en gång i tiden har jag för mig.
Åter till ämnet... Undra om Percy verkligen backar undan helt och hållet från MIF ???
Öhman sa bestämt att han kommer INTE skjuta till någonting och hela den där biten och så dyker det plötsligt upp ett par millar i slutsekunden... det beslutet tar man antagligen inte utan att ha tänkt tanken även om han kanske ville ha det så att växjö själva fick lösa krisen.
- PutteA
- Kontakt:
I Ömans fall tror jag han först och främst ville se om det fanns muskler runt omkring, en stor vilja att rädda klubben. När han såg vad som hände med bl.a vår egen insamling och all vilja så förstod han att det var värt att spendera den miljon som han valde att lägga in.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon