Sundsvall IF - Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Sundsvall IF - Växjö Lakers
Jaha detta är nästa match . ca 10 dagar kvar tills den. måste börja ta trepoängare nu igen och sundsvall borta vore bra att göra de på. Västerås är inte långt efter , vi måste försöka knipa 4e platsen iaf
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Trots att spelet har varit knackigt den senaste månaden anser jag att Lakers har ett ypperligt slagläge just nu.
En veckas bra träningar inför Norrlandstrippen kommer göra gott! Jag tror (förlåt, vet!) att laget är oerhört taggat inför avslutningen. 5-6 poäng uppe i Lappland är jag övertygad om.
Att sen få spela bort Mora från kvalserieplatsen samma vecka är ytterligare grädde på moset.
Efter detta följer tre "mänskliga" matcher som givetvis kommer bli tuffa men jag är tämligen säker på att det kommer inkasseras 9 sköna o välbehövliga poäng.
Mora kommer vi att spela bort som sagt (med viss assistans av Borås imorrn) och Almtuna har alltför tuff avslutning för att orka ända fram.
Summa sumarum: Lakers o Västerås krigar om den sista kvalserieplatsen. Västerås kommer dock att lägga mer fokus på sina slutspelsskägg än KS-platsen vilket, mina vänner, innebär:
LAKERS SPELAR I KVALSERIEN SÄSONGEN 2008/2009
Tack för mig!
En veckas bra träningar inför Norrlandstrippen kommer göra gott! Jag tror (förlåt, vet!) att laget är oerhört taggat inför avslutningen. 5-6 poäng uppe i Lappland är jag övertygad om.
Att sen få spela bort Mora från kvalserieplatsen samma vecka är ytterligare grädde på moset.
Efter detta följer tre "mänskliga" matcher som givetvis kommer bli tuffa men jag är tämligen säker på att det kommer inkasseras 9 sköna o välbehövliga poäng.
Mora kommer vi att spela bort som sagt (med viss assistans av Borås imorrn) och Almtuna har alltför tuff avslutning för att orka ända fram.
Summa sumarum: Lakers o Västerås krigar om den sista kvalserieplatsen. Västerås kommer dock att lägga mer fokus på sina slutspelsskägg än KS-platsen vilket, mina vänner, innebär:
LAKERS SPELAR I KVALSERIEN SÄSONGEN 2008/2009

Tack för mig!
Låt oss!
Jag känner på mig att det tokvänder nu! Bengan har fått visa sig på styva linan ordentligt nu och jag tror och hoppas att han inser att han kan uträtta underverk resterande del av serien.
Jag tror oxå det är dags att spräcka 1:a linen som Varanen nämnde tidigare men där vill jag Ha in Matti!
Matti Aho - Robert Rosén- David Lundbohm
David är stark i närkamperna och han har dessutom Lakers giftigaste handledsskott vilket känns som en klockren kombination ihop med Rosén , jag har tröttnat på att det ska duttas vid målchanser , det ska fanimej tryckas till ordentligt. Matti är hungrig, det syntes igår och nytt blod kommer skruva upp tempot i laget det är jag övertygad om!
C. magnusson-Ström- Hjalmarsson
Ström behöver snäppa upp sin verksamhet och ny energi brevid sig med Hjalmarsson som kör på värre än någonsin och kan öppna yta för Strömming och Fimpen .
Carlsson-Lindhagen-Jacobsson
Vet inte riktigt , men jag tror att lindhagen och carlsson kan ge jacobsson utrymmet för att smyga sig in till målskytt igen.
Hedman-Josefsson-Basse
Kul att pussla lite såhär på hobbynivå även om jag förmodligen skulle ha hur fel som helst
Jag tror oxå det är dags att spräcka 1:a linen som Varanen nämnde tidigare men där vill jag Ha in Matti!
Matti Aho - Robert Rosén- David Lundbohm
David är stark i närkamperna och han har dessutom Lakers giftigaste handledsskott vilket känns som en klockren kombination ihop med Rosén , jag har tröttnat på att det ska duttas vid målchanser , det ska fanimej tryckas till ordentligt. Matti är hungrig, det syntes igår och nytt blod kommer skruva upp tempot i laget det är jag övertygad om!
C. magnusson-Ström- Hjalmarsson
Ström behöver snäppa upp sin verksamhet och ny energi brevid sig med Hjalmarsson som kör på värre än någonsin och kan öppna yta för Strömming och Fimpen .
Carlsson-Lindhagen-Jacobsson
Vet inte riktigt , men jag tror att lindhagen och carlsson kan ge jacobsson utrymmet för att smyga sig in till målskytt igen.
Hedman-Josefsson-Basse
Kul att pussla lite såhär på hobbynivå även om jag förmodligen skulle ha hur fel som helst

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Inaktiverad användare
113p och +28, VARFÖR ändra denna Lina
, De kunde gjort 5 mål mot Troja
Lakers behöver inte ändra mer än det som Jag nämnt tidigare, det behövs en Demolition Line/Legion Of Doom där Hedman precis som någon skrev, att i början av säsongen när Lakers hade flyt så cirklade Hedman som en Havsörn över villebråden, detta har försvunnit i takt med Gurras istid och ändrade roll.
Det är dags för en Legion Of Doom med Gurra som nyutexaminerad Center mellan Hedman och Basse, och Josef får vila ÄlgKlövarna.

Lakers behöver inte ändra mer än det som Jag nämnt tidigare, det behövs en Demolition Line/Legion Of Doom där Hedman precis som någon skrev, att i början av säsongen när Lakers hade flyt så cirklade Hedman som en Havsörn över villebråden, detta har försvunnit i takt med Gurras istid och ändrade roll.
Det är dags för en Legion Of Doom med Gurra som nyutexaminerad Center mellan Hedman och Basse, och Josef får vila ÄlgKlövarna.
In Hinkum Veritas
Kunde gjort.... hoppas det övas in ORDENTLIGA avslut framöver annars känns det som att det behöver komma in något nytt . Det var en spontan tanke i nederlagets stund 
En kedja med Hedman-basse-Hjalmarsson vore faktiskt ganska intressant att se ! 3 st vinnarskallar och med potential att trycka till merparten av allsvenskan

En kedja med Hedman-basse-Hjalmarsson vore faktiskt ganska intressant att se ! 3 st vinnarskallar och med potential att trycka till merparten av allsvenskan

Nja, du kan ha rätt i vad du säger, de har kommit bort sig mot slutet och blivit omständiga. men frågan är om de inte på träningar ska hitta tillbaka, de är så pass samspelta, så de borde kunna hitta tillbaka. Jag undrar däremot var vår nye "finne" skulle komma till sin rätt, jag har ganska höga förväntningar på honom.
Sedan när det gäller pp, så måste det bli mer avslut, man kan inte hålla på att trilla puck, till dess att man blir av med den.
Sedan när det gäller pp, så måste det bli mer avslut, man kan inte hålla på att trilla puck, till dess att man blir av med den.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jag gilolade den uppställning som varanen presenterade för ett tag sedan, den med en annorlunda 1:a line.
Det är som du skriver räven för omständigt i PP. de har massor av läge för skott men försöker spela sig hela vägen in i mål. Skott och retur och Hedman eller Gurra för att skymma målvaken och låsa fast backarna. Mc Nevin som har ett bra direktskott och som oftast träffar mål måste skjuta mer.
Det är som du skriver räven för omständigt i PP. de har massor av läge för skott men försöker spela sig hela vägen in i mål. Skott och retur och Hedman eller Gurra för att skymma målvaken och låsa fast backarna. Mc Nevin som har ett bra direktskott och som oftast träffar mål måste skjuta mer.
Ja, #44 måste få mer utrymme för skott i pp, men det ser i och försig motståndarna och ger inte mycket utrymme för honom att få skott. Men det är ett himla bökande i sargkanterna och det är inget tempo, det måste vara snabba puckförflyttningar och rörliga spelare, annars är det löjligt enkelt att genomskåda och försvara sig i bp.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
JEK ni förlorade mot mariestad hemma , så det säger mig inte så mycket om ni vann där nere. alla lag har bra resp dålig dag ibland . lakers kommer få kämpa hårt för att ta 3 poäng i sundsvall man kan aldrig underskatta ett lag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
är ni säkra att vi inte spelar mot björkarna först????
Va inne på swehockey och http://stats.swehockey.se/
Va inne på swehockey och http://stats.swehockey.se/
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
-
- c/o LL´s Forum
Fan va viktig den här matchen kommer att vara. skit spännande nu de sista omgångarna och om någon hade sagt att vi med 6 omgångar kvar ligger 3 poäng efter 3an hade nog alla varit helt överlyckliga. nu tar vi vara på chansen
Tyvärr vet jag inte svaret på de frågorna, men jag vet att kvällens match är oerhört betydelsefull. Ibland kommer uppehållen fel, ibland helt rätt. Jag tror detta uppehållet kom helt rätt för oss. Spelarna hade nog inget hellre velat än spela match direkt efter Troja-matchen, men jag tror de behövde ett break. Laget har sett slitet ut på sistone och då inte minst våra nyckelspelare som MacNevin, Åsa-Nissarna och Ström.
Matti Aho har dessutom nu fått ett antal träningar laget och sin kedja vilket är bra. Vårt nyförvärv är givetvis svår att bedöma efter en match, men det såg helt klart lovande ut. Med Aho i laget är ordningen återställd...Hakkaa päälle perkele!
Matti Aho har dessutom nu fått ett antal träningar laget och sin kedja vilket är bra. Vårt nyförvärv är givetvis svår att bedöma efter en match, men det såg helt klart lovande ut. Med Aho i laget är ordningen återställd...Hakkaa päälle perkele!

Känns ganska lugnt inför kvällen av någon anledning men jag tror som Varanen att uppehållet kom väldigt lägligt. I hedmans blogg avslöjar han att han får "smälla på" vid träningarna vilket borde betyda att den kedjan kommer bli ruskigt tung att möta!
Kedjan med Matti-Ström-Lundbohm tror jag kommer få god utdelning i poängprotokollet .
Kedjan med Matti-Ström-Lundbohm tror jag kommer få god utdelning i poängprotokollet .
Jag tror inte att coach Karlssons avsikt med att ge Hedminator och The Bass grönt ljus på träningarna har med deras närkamspspel att göra, utan syftar till att göra backarna mer alerta. Precis som Hedman själv skriver. Slutspelshockeyn har redan börjat.
Offensivt är jag inte det minsta orolig för Ströms lina, det är bakåt den kan ha brister. Jag vet inte hur Aho är defensivt. Han höll sin markering mot Troja. Samtidigt går han som spets, eller borde göra, i styrspelet. Tar Lundbohm sitt ansvar? Kan/orkar Ström täcka upp?
Offensivt är jag inte det minsta orolig för Ströms lina, det är bakåt den kan ha brister. Jag vet inte hur Aho är defensivt. Han höll sin markering mot Troja. Samtidigt går han som spets, eller borde göra, i styrspelet. Tar Lundbohm sitt ansvar? Kan/orkar Ström täcka upp?
- Medgångssupportern
- Site Admin