Växjö Lakers - Västerås IK
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Växjö Lakers - Västerås IK
2 raka segrar som resulterat i 5 poäng. är lakers på väg uppåt igen?. Västerås blir en rejäl värdemätare.
Hoppas alla tar sig till lakerdome nu och bär fram laget som mot MIF. en publiksiffra över 2500 är att vänta.
Kommer bli en mycket bra match
Hoppas alla tar sig till lakerdome nu och bär fram laget som mot MIF. en publiksiffra över 2500 är att vänta.
Kommer bli en mycket bra match
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Med tanke på hur Borås spelat de senaste matcherna tycker jag allt att Borås borta va en rejäl värdemätare. Men klart att Västerås känns hetare iom tabell-läget! Nu har vi fina chanser att dra ifrån lite från Vik. Alla till Lakerdome. Allt under 3000 är helt kass. Nu jävlar ska det sjungas. Vi ska till KS!!!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
För ingen ska ta illa upp så har jag full förståelse att man inte alltid kan åka på bortamatcher men vad jag menar är att vara STOR och döma ut andra varför att de inte anmält sig och sen sitta hemma och kommentera och dessutom döma ut målvakter är så långt från all verklighet utan ha sett matchen!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Alfax vad fan vet du vad min anledning var att stanna hemma ?. tror du alla sitter hemma arbetslösa och bara väntar på att åka iväg på bortaresor eller ?. vissa har jobb VISSA KAN INTE KOMMA IVÄG HEM INNAN 4 NÄR MAN JOBBAR UTANFÖR VÄXJÖ.alfax wrote:Lakers 03 ,som du skrivet om att det måste bli minst 2 bussar till Borås och så sitter du hemma och kommenterar ,ja ibland frågar man sig var de rätta fansen finns![]()
ikväll har vi varit i Borås
![]()
så ge fan i o döma någon när du inte vet anledningen. du har också varit ung och arbetat nån gång antar jag. bara för att du är besviken att det inte blev mer än en buss ska du ge fan i o hoppa på personer som av en eller annan anledning inte kunde följa med.
inlägget sanerat. personliga påhopp undanbedes! /buck
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
så du menar att det är bra o släppa in 4 puckar på 2 perioder?. faktum kvarstår fortfarande vi släppte in 4 mål på mindre än 2 hela perioder klart som fan man har anledning att vara missnöjd. mot ett lag som ligger på 13e plats och vi krigar om 3e platsen. visst har de bra form de senaste matcherna men faktum kvarstår de ligger 13E vi ligger 3A just nu.alfax wrote:För ingen ska ta illa upp så har jag full förståelse att man inte alltid kan åka på bortamatcher men vad jag menar är att vara STOR och döma ut andra varför att de inte anmält sig och sen sitta hemma och kommentera och dessutom döma ut målvakter är så långt från all verklighet utan ha sett matchen!!!
låt mig klaga om jag vill forum är till för att lufta sina tankar och känslor alla behöver inte tycka som dig för att det ska vara okej
Västerås var det ja... Tjatigt men tyvärr ännu en tuff match att vänta och Det verkar inte som att Lakers fått i ordning på försvaret riktigt.
Västerås 1:a line kan man inte fjanta runt med i egen zon så jag hoppas innerligt att den här svackan nån gång ska ta slut!
Hursomhelst så finns det bara ett alternativ för oss andra och det är att ta och lyfta röven ur soffan hemma och ta sig upp till Västra stå och se till att halsen blöder när vi tassar hem denna Söndag.
NU BÄR VI FRAM DOM IGEN!!!
Västerås 1:a line kan man inte fjanta runt med i egen zon så jag hoppas innerligt att den här svackan nån gång ska ta slut!
Hursomhelst så finns det bara ett alternativ för oss andra och det är att ta och lyfta röven ur soffan hemma och ta sig upp till Västra stå och se till att halsen blöder när vi tassar hem denna Söndag.
NU BÄR VI FRAM DOM IGEN!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Min första match live för säsongen ikväll grabbar. Kunde inte valt en bättre match att gå på. En riktigt måstematch för båda lagen och det kommer att visa sig nere på isen. Räkna med en het match med starka känslor på isen och på läktaren ikväll gubbar! 
Mitt kära Västerås blandar och ger för mycket på bortaplan för min smak och jag har en dålig känsla inför matchen. Växjö verkar ha kommit tillbaka efter en formsvacka och blir, framburna av publiken, en riktigt svår nöt att knäcka ikväll, dock ej omöjlig.....
Min flickvän hänger med från Varberg. Hennes första match någonsin haha. Har tom tvingat på henne en västeråströja. Hon är måttligt road:)
På återseende ikväll. Må bästa lag vinna!

Mitt kära Västerås blandar och ger för mycket på bortaplan för min smak och jag har en dålig känsla inför matchen. Växjö verkar ha kommit tillbaka efter en formsvacka och blir, framburna av publiken, en riktigt svår nöt att knäcka ikväll, dock ej omöjlig.....
Min flickvän hänger med från Varberg. Hennes första match någonsin haha. Har tom tvingat på henne en västeråströja. Hon är måttligt road:)
På återseende ikväll. Må bästa lag vinna!
idag ska jag gå!!! Wohoo!!
Skönt att inte Arlbrandt är med...
http://vlt.se/artikelmall.asp?version=860266
http://www.vik.se/artikel.asp?artikelId ... kturId=225

Skönt att inte Arlbrandt är med...
http://vlt.se/artikelmall.asp?version=860266
http://www.vik.se/artikel.asp?artikelId ... kturId=225
Lätt säsongens hittills viktigaste match! Växjö har tidigare nästan alltid vikt ner sig när det verkligen gällt något. Men denna säsongen går dom inte riktigt att känna igen på den punkten
, så därför tror jag benhårt på vinst idag!
Riktiga lirare är alltid kul att skåda, Arlbrandt är en sådan. Hade gärna sett honom på isen idag.

Riktiga lirare är alltid kul att skåda, Arlbrandt är en sådan. Hade gärna sett honom på isen idag.
Vill bara påpeka att den personliga dispyt som varit i denna tråden mellan 03 och mej är ur världen nu ,jag fick en förklaring till varför han i sista stund inte kunde följa med som jag har full förståelse för .Ibland är PM bra för att lösa tvister och försonas.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Toktaggad idag.
idag känns det som något speciellt tror det kan bli riktigt mycket folk som kommer idag. väldigt mycket står på spel vinner vi mot VIK idag är vi 10 poäng före med en match mer spelad. Förlust innebär 4 poäng före med 1 match mindre spelad oj va fort det kan svänga.
idag känns det som något speciellt tror det kan bli riktigt mycket folk som kommer idag. väldigt mycket står på spel vinner vi mot VIK idag är vi 10 poäng före med en match mer spelad. Förlust innebär 4 poäng före med 1 match mindre spelad oj va fort det kan svänga.
Usch, nu börjar det kännas i magen att det är en riktigt viktig match idag. Skönt att slippa Arla nu när det känns som om försvaret går knackigt. Visserligen hade jag inte möjlighet att se dom borta mot Borås, men dom 2 senaste matcherna i Lakerdome har det sett allt annat än bra ut!!
Jag vill se Hedman/Gurra/Basse/ev. Markusson spela STENHÅRT i VARJE närkamp idag! Det kommer behövas. Hoppas P.Carlsson kan hålla uppe sin goda form. Januari har varit hans bästa månad någonsin i Växjö.

Jag vill se Hedman/Gurra/Basse/ev. Markusson spela STENHÅRT i VARJE närkamp idag! Det kommer behövas. Hoppas P.Carlsson kan hålla uppe sin goda form. Januari har varit hans bästa månad någonsin i Växjö.
Once a laker, always a laker!
Jag hoppas verkligen att Krigarna inser vilken jäkla viktig streckmatch detta är.
Två morötter finns det.
1 - VLH tar ytterligare ett kliv mot den historiska Kvalserieplatsen.
2 - VLH kan spela bort Västerås ifrån en Kvalserieplats.
Mäkknävin gjorde ingen bra match i Borås. Han har blivit oerhört jävla skitnödig sedan han gav bort matchen till Malmö. Mäkknävin måste glömma, tagga till, bita ihop och ladda stora bössan från blå och göra mål!
/T5!!
Två morötter finns det.
1 - VLH tar ytterligare ett kliv mot den historiska Kvalserieplatsen.
2 - VLH kan spela bort Västerås ifrån en Kvalserieplats.
Mäkknävin gjorde ingen bra match i Borås. Han har blivit oerhört jävla skitnödig sedan han gav bort matchen till Malmö. Mäkknävin måste glömma, tagga till, bita ihop och ladda stora bössan från blå och göra mål!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Lite kuriosa inför toppstrecksmatchen i Lakerdome.
- http://www.smp.se/sport/lakers-kor-med- ... 109286).gm (klipp & klistra)
- VIK Hockey
- VIK Hockey - Svenska Fans
- Västerås Läns Tidning
/T5!!
- http://www.smp.se/sport/lakers-kor-med- ... 109286).gm (klipp & klistra)
- VIK Hockey
- VIK Hockey - Svenska Fans
- Västerås Läns Tidning
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]