Varanen tippar allsvenskan

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Varanen tippar allsvenskan

Post by Per Carlsson »

Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

:lol: :lol:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Som dom flesta andra så tippar Varanen Mora på direktplats till kvalserien. Dom har bytt ut nästan hela laget, 17 eller 18 spelare och ersatt dessa med inte alltför imponerande namn. Jag personligen
tror att Mora kommer få det tufft. 6-8 plats

Annars tycker jag det ser rätt rimligt ut Varanen! :wink:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

skön läsning!
kul att vår ödlas kunskaper i ämnet hockey framlyfts :D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Överlag en bra analys och tippning, men jag tycker ändå att AIK är lite för upphaussat med en 5:e-placering.
Allt beror på om det blir en "Melin & Tärnström-effekt" eller inte, på det begränsade material de faktiskit har. Tycker fortfarande att de inte har den spetskompetens de behöver för att höra till toppskiktet en hel säsong.
HA är dels mycket bättre i år, inte ens säkert att Lakers tar sig till PO. Så tight är det.

AIK har förstärkt i de bakre leden, men på forwardssidan ser det ändå ungefär likadant ut.

Kommer Beck att leverera? Han måste!
Bergström? Han måste!
Ryno? Njae Han har storleken, farten, tekniken, men skyttet?
canadiens
Forumamatör

Post by canadiens »

Komodoödlan --> Har du sett Ryno spela öht?
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ryno var ju ruskigt bra när han spelade i IK, sedan stannade hans utveckling upp något. Nu är det kanske dags för honom att ta ytterligare ett kliv, då kommer han bli ruskigt bra och en klar förstärkning för AIK.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag tycker AIK ser riktigt intressanta ut inför säsongen.

En av Allsvenskans absolut bästa målvakter!

Riktigt fin backuppsättning (Tärnström, Jungbeck, Liwing, Savilahti-Nagander är alla stabila, dessutom har Fredrik Carlsson gjort en bra försäsong sägs det).

Mycket smågodis framåt där man fått behålla många av förra årets spelare, både offensiva (Beck, Gahn, Westerling, Patrik Bergström, Rasmus Ericsson) och defensiva (David Engblom), samt kryddat med fina nyförvärv (Henrik Eriksson, Fredric Korduner).

Och framför allt har man Allsvenskans skarpaste tränare.

Sen kan jag hålla med dig Komodoödlan, Johan Ryno är en riktig medelmåtta. :D :wink:
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Post by Vackraste klubbmärket »

Ryno missade hela försäsongen pga sin skadade fot. Har bara spelat en träningsmatch...nu senast mot norska Stjernen och gjorde mål i sitt 2:byte. Det handledsskottet kommer man att minnas ett bra tag..påminde lite om Björn Ahlström´s.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Varanen levererar Godishockeyprosa som - vanligt! :D

Säsongens flopp tror jag också kommer att bli Björklöven. Det brisar i Löven och Majorens underhuggare kommer nog att få träna idioten mången sena kvällar uppe i kalla Lappland.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

:ok:

Vill bara tycka till om artikeln.. Mycket bra, kort och dirkekt presenterat men ändå med finurlig tvist i..

MVG i betyg
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Alltid lika tokkul och läsa Varanens åsikter gällande hockey. Ska bli ytterst intressant och följa upp den tabellen med den verkliga till slut.
Snart borde vi nästan kunna kalla Varanen för vårt egna lilla hockeyorakel. De e han och Wikegård. Fast Varanen är en bättre tippare!!! :lol:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Tack för all respons. Självklart går man mycket på "magkänslan" när man gör en sådan här lista. Men det hör till. Skulle alla åsikter vi presenterar på hemsidor och hockeyforum baseras på ren fakta skulle vi inte göra annat än se hockey live, på dvd och intervjua gamla tränare och det skulle lik förbannat bara bli kvalificerade gissningar. :lol:

Tanken var att det skulle vara en rolig grej, och jag förstod emedan jag skrev artikeln att C70 skulle gilla vad jag plitade ner om 8:e placeringen. :wink:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Problemet med tippningar av det här slaget är att de sällan följs upp. Otaliga listor publiceras på en mängd forum inför säsongerna och debatten går hög. Men det är alltid bra med det. Aldrig någon som följer upp sin lista, antagligen för att den suger. Det brukar sådana här listor göra. Så här suger min just nu med 9 omgångar kvar.

1. Leksand (1) - Inget att snacka om. Seriens bästa lag.
2. Malmö (10) - Peo Larsson har tappat all trovärdighet och jag kunde inte ana vidden av deras inkompetens.
3. Mora (4) - Ungefär som jag trodde. Mora är duktiga lagbyggare och brukar värva spets som verkligen är spets.
4. Västerås (6) - Hot och skit har stört säsongen. Lite väl mycket turbulens. Blir livsfarliga i ett PO.
5. AIK (2) - Jag underskattade deras forwards.
6. Lakers (5) - Pretty close this far, men vi är närmare en direktplats än jag trodde vi skulle vara.
7. Oskarshamn (13) - Här saknade jag total analysförmåga. Måste bero på det stora antalet landsmän och att jag trodde Larsson kunde den marknaden. Det gör han inte.
8. Björklöven (7) - Har blivit det fiasko jag förutspådde.
9. Borås (12) - Jens Karlsson försvann och kom tillbaka. Jag vet faktiskt inte varför det gått sämre än jag trodde.
10. Almtuna (3) - Mitt största fiasko. Jag kände inte till tränarens kapacitet. Rönnqvist måste utnämnas till säsongens succé-tränare. Hade jag bytt Malmö mot Almtuna...
11. Sundsvall (11) - Behöver inte kommenteras.
12. Bofors (9) - De är äckliga i sin lada helt enkelt.
13. Troja (8.) - Ok bättre än jag trodde, men de har det segt nu...
14. Nybro (14) - Inga kommentarer här heller.
15. Huddinge (15) - Behöver ingen kommentar.
16. Mariestad (16) - Behöver ingen kommentar.

De sista omgångarna kan inte helt "rädda" min lista. MIF:s kollaps och Almtunas succé förutsåg jag inte. Annars kan en del fortfarande hända som bättre speglar verkligheten, dvs min lista. :wink:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag dömer ut dig helt Varanen,bättre du går över till bandy eller pingis :lol:

Skämt åsido,Almtuna kunde nog ingen förutspå,inte ens de själva.Vi har ju fortfarande grymt häng på tredjeplatsen vilket är överraskande och AIK...ja att en tränare kan göra så mycket..

Floppen med STORT F är ju Malmö,dock kan dom fortfarande hamna i play-off o slutligen ta sig upp i eliten o putta ner Rögle,vilket skulle omvända dessa två lags insatser såhär långt helt uppochner!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply