IKO:s elitlicens

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Primeau
c/o LL´s Forum

IKO:s elitlicens

Post by Primeau »

Enligt artikel i dagens Östran ber IKO om allmänhetens och näringslivets hjälp för att klara elitlicensen.

Hoppsan, bl a så här lät det hos vissa på MS forum för mindre än ett år sedan:

Fast fan finns ju redan en bok som heter Luftslottet som sprängdes
Men vem vet uppföljare är ju aldrig fel hehe. Hur som hällst. Hoppas verkligen dom kursar! Jag har aldrig någonsin gillat dom!

Att kolla i Lakejernas forum nu är som att kolla på Sanningens Ögonblick. Mänsklig förnedring på första parkett. Mumma? ja, jävlar!

Ohh, vad gutt det vore om Lakers gick i konka .. Undrar om det skulle komma så många "supporters" när dom börjar om i div.1?

Om ni nu får lira i HA ( Fixat eran ekonomi) Vilket jag inte hoppas på! KK å bye bye e vad jag vill se!

Själv tycker jag det vore förbannat synd, jag har alltid tyckt att matcherna mot IK Oskarshamn har varit speciella och jag hoppas verkligen att detta löser sig för klubben.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Personligen skiter jag fullständigt i hur våra motståndare ser på oss och jag kommer inte heller ödsla kraft på trycka ner dylika kommentarer i deras halsar (även om jag har 100% förståelse för de som gör det). Ingen pardon har någonsin visats mot oss och kommer aldrig att ske.

Min uppfattning är att hockeyns ställning måste stärkas. Om någon tror det sker genom konkurser spelar de gräsätarna rätt i händerna. Vissa agerar som kannibaler, och de saknar inteligensen att se den sport man säger sig älska i ett större perspektiv.

Många böner har betts för vår undergång - färre för hockeyns framtid.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Orkar inte bry mig som Varanen säger. Annars är jag typen som instinktivt ger igen med samma mynt. Men jag orkar inte kliva ner i sandlådan idag. :wink: Hoppas att det löser sig för IKO.
Blueshirts United
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

men eftersom dom ramlar ner i ettan,är elitlicenskravet lika stort där?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Malul, du fick helt plötsligt det hela att hamna i en annan dager :wink:.
Man skall dock inte sparka på den som redan ligger ner: IKO kanske vinner mot oss ikväll och kravlar sig upp på fastare mark. Ett lag som däremot befinner sig mitt ute på myren är Nyköping:
http://www.sn.se/parser.php?sect1=103&id=261889
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Hoppas IKO klarar sig, tänker absolut inte kasta skit tillbaka. Men det finns några andra klubbar för vilkas räkning jag har en sparad champagneflaska om det nån gång skulle gå åt helvete för nån av dom.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

finns inte direkt några klubbar jag vill att de skall misslyckas,den sista var ju Tajf men dom försvann ju för 6-7 år sedan så lite tomt sen dess är det ju..

jag tror IKO klarar sig utmärkt,kommunen vet att rädda dom om det skulle behövas.

Växjö Lakersissä!!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Väljer inte heller att ge tillbaka utan säger som Varanen, vill se detta ur ett annat perspektiv, för hockeyn. Då kan man inte sjunka så djupt ner i de lägre delarna av intelligensträsket som en del från olika håll gjorde i våras. Jag hoppas att IKO reder ut detta, och jag tror också dom gör det!! Man tycker av naturliga själ mer eller mindre om vissa klubbar, men jag skulle aldrig någonsin kunna önska en förening, vilken som helst, att varken gå i konkurs eller att bli degraderade.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag bryr mig inte om, om andra lag klarar sig eller inte, man kan inte tycka synd om hela världen. Det handlar väl ändå i rimlighetens namn om att kunna fatta vad kredit och debet är, gör man inte det, så får man fan i mig skylla sig själv.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jag kan känna med de supportrar som brinner för sitt lag , inget annat !

Det Lakers fuckade upp går inte att beskriva med ord hur jävla uselt det var och penning-cowbojsarna ska ha ris över röven i långa rader. Supportrar och företag räddade klubben med lite spets av Öhman o marshal och tur var det säger jag bara.

IKO får snart svaret på om staden och supportrarna älskar sitt lag gör dom inte det så ryker dom åt helvete .

Klubben är det definitivt inte synd om , det är alla runtomkring som brinner för laget som ska ha sympatin.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ok Räven, sköt dig själv och skit i andra.....ett vägvinnande sätt, eller??? Trodde mer om dig.

Jag bryr mig inte om suppar och andra runt föreningen, jag bry mig mer om föreningen och alla de barn och ungdomar som kanske förlorar sin hockeyklubb.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Håller me Putte..
skiter väl om något stolpskott till oskarshamnare tycker vi är kaxiga och gå i kk..
Synd om hela byn om dom skulle kursa. Och inga fler derbyn...:(
Snart nära dig...en ny hall
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jag kan ibland undra om hockeyallsvenskan verkligen har potentialen att hålla så pass hög klass som den gör? att serien ändå är så pass jämn som den är med tanke på hur lite pengar det omsätts jämfört med ES .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
viktoriko
Forumamatör

Post by viktoriko »

Tror det kan bli tufft alltså.
Intresset är kört i botten i år tyvärr.

Har väldigt svårt att tro att Oskarshamnarna ska kunna klara att fixa de pengar som behövs.
Det är inte samma sak som i Växjö av många anledningar.
Intresset finns absolut, det ser man inte minst på publiksiffrorna(i början av säsongen iallafall).
Men jag tror tyvärr inte det är så många som är villiga att lägga massa pengar för att rädda föreningen..

Nu kanske jag är lite väl negativ men jag tror nog vi i Oskarshamn får fokusera på bandy i fortsättningen.
De ligger ju högre upp i systemet än hockeyn just nu.. :oops:
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

vicke du brukar vara lite oroad o faktiskt pessimistisk men jag tror ni klarar det,dock kan det bli stålbad med mycket minskad budget inför nästa säsong.Det lär dock ni inte vara ensamma om,krisen lär visa sig under året...

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Viktoriko: hoppas att Ni klarar ut detta, önskar ingen supporter det vi gick igenom i våras .Fruktansvärt var det att vara supporter då men det reddes ut till slut och man blev en normal människa igen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Curtains
Forumamatör

Post by Curtains »

Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
bigbud
Forumamatör

Post by bigbud »

Malul wrote:finns inte direkt några klubbar jag vill att de skall misslyckas,den sista var ju Tajf men dom försvann ju för 6-7 år sedan så lite tomt sen dess är det ju..

jag tror IKO klarar sig utmärkt,kommunen vet att rädda dom om det skulle behövas.
haha du är lite rolig du...vad jag vet så ha inte taif försvunnigt..
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Tror Malul menar att TAIF försvunnit från Sveriges andra liga, och det är väl ganska sant, eller??
bigbud
Forumamatör

Post by bigbud »

PutteA wrote:Tror Malul menar att TAIF försvunnit från Sveriges andra liga, och det är väl ganska sant, eller??
ja så kan de ju vara ......ja de är så sant så
Drogen
Forumamatör

Post by Drogen »

IKO gör en "Lakers"...
http://www.barometern.se/sporten/ot-spo ... 139829).gm

Klipp & klistra hela länken - phpBB klarar fortfarande inte parenteser i länkar
Hockeyn är min drog...
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ser enbart positivt på detta ,det visar en äkta klubbkänsla när supportrar och näringslivet ställer upp för sin klubb, hoppas att detta lyckas så ses vi ALLSVENSKAN igen nästa år. :!:
Bara bra om det inte blir några gratisplatser för kulturlag nästa år :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Post Reply