Chicken Swedes ?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Chicken Swedes ?

Post by NEDOMANSKY »

Förtjänar Svenska Hockeyspelare Epitetet "Chicken Swedes" :?:

Vad menas med Chicken?, Jo Fegis!, Är Svenska Hockeyspelare rädda för att få Aja Baja någonstans på kroppen eller att bli skadade, nej knappast.

Varför förekommer det då hårdare tacklingar och hämdlystna smällar i Korpen eller Div.6 i Fotboll tex. , än i sporten med alla skydd och som många föredrar för att det dunsas i sarger och tacklas, och som gärna vill framstå som en jättetuff idrott.

De bästa har nu återigen gjort upp om den Årliga VM-titeln, där det ska ges järnet och satsas allt för att äntligen Vinna Guld, vad händer? Jo våra bästa har helt plötsligt glömt att läsa sin Hockeyhistoria, och gör om de gamla misstaget att inte vilja strida med samma vapen som motståndarna alltid använder, antingen är Man Korkad eller Girig om Man som Svenska Spelare/Ledare efter matchen säger sig ha väntat att Domarna skulle stoppa Canadensarnas alla fula trix för att Vinna.

Korkad kan vara en orsak eftersom Tv-spelandet inom Hockeyspelarkretsar är väl utbrett, men Jag lutar nog åt att Girighet är orsaken, Spelarna skulle ALDRIG riskera sin Framtid som NHL proffs, och de pengar som komma skall genom att utmana sina Klubbar som de är eller ska bli draftade av, eller sina agenter som skulle sitta på en potentiell "Avery" att företräda.

För att besegra Canada och Om Man VILL VINNA åt Sverige ,så får Man betala priset, vilket kan bli annat än en massa menlösa Floskler innan och under ett J-VM, det krävs en Ulf " RoboCop " Samuelsson som knäckte en och annan Bredkäftad Transatlant, eller Douglas Murray för att sätta LönnLöven på plats och någon som offrar något för Tröjan, detta skulle vilken som helst av J-VM spelarna klarat OM De VELAT, INGEN VÅGADE!

Otränade medelmåttor klarar med lätthet av att sänka en Pajas som medvetet försöker skada en Målvakt, det vet alla, utom J-VM spelare tydligen.

Jag företräder normalt INTE Pajas-Hockey ala Canada, men om man ska tävla mot dessa och säga sig vilja Vinna, så måste Jobbet göras som krävs i den verklighet som vi faktiskt lever i, annars är det bättre att Junisarna stannar hemma och sluta vräka ur sig Floskler och börja räkna pengar istället.

Viljan att Kämpa och stå upp ter sig klen bland Hockeyspelare trots skills jämfört med de bästa Fotbollsspelarna, Hockeyspelare är normalt väldigt bortskämda från VillaFamiljer ,jämfört med De bättre Fotbollsspelarna i Världen som oftast har rejält knackiga bakgrunder bitvis, som Henke Larsson sa i en intervju och vilket i synnerhet gäller IBRA också, så måste man lära sig att TA HAND OM SIG SJÄLV PÅ PLANEN, krävs det en armbåge eller liknande så så är det bara att dela ut, detta har både IBRA/HENKE/och faktiskt FOPPA klarat av, annars blir Man uppäten av Motståndarna sa Henke.

Sveriges J-VM-Lag blev återigen Uppätna som ett gäng skolflickor där några dunsar i sargen inte vinner några Mästerskap.

Dags att välja, Räkna pengar eller GULD-medaljer, Valet är spelarnas , för Skillsen har dom :!:
Last edited by NEDOMANSKY on 6 January 2009, 22:39, edited 1 time in total.
In Hinkum Veritas
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Ett intressant och mycket bra inlägg! Det ligger mycket i det du skrev.
Blueshirts United
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Ännu ett oläsligt inlägg från spannen.
Vet inte vad din poäng är men visst är vi kycklingar.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det gör för ont att få stryk och man är skraj. Dessutom kan inte en medelsvensson från ett villakvarter använda händerna på ett "bra" sätt :D Man saknar också den personlighet och hårdhet som krävs för att ta en fight på isen. :roll: :wink:
Blueshirts United
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

spela om den där i finalen utanför nordamerika o vi vinner den!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Malul wrote:spela om den där i finalen utanför nordamerika o vi vinner den!
Knappast troligt.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Nej vi blev utklassade i 60 MIN, det måste man vara blind för att ha missat.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ovanstående inlägg från vår Vän Mr.Hate visar på en enastående enfaldighet när Denne solklart saknar minnesfunktion och slutledningsförmåga, det kan lätt bli så att hatet bubblar och omöjligör intryck.

Blind måste Mr.Hate har varit åtminstone sedan slutet på 60-talet och i synnerhet i De matcher som CCCP spelade mot diverse Våldsverkare med ett Löv på bröstet, Jag trodde att i det spelglada Rögle skulle finnas en mer sansad Expertis utan ett barns naiva Godtrogenhet över Våldshockey och mygel med hemvist Canada Violent Femmes :roll:
In Hinkum Veritas
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Neddo: menar du på allvar att sverige va bättre än kanada???????
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Nej självklart inte, men bättre än Domarna, Bättre än Canada var dock CCCP i stort sett hela tiden där samma Svinaktiga inställning till sporten möjligjorde vinster åt medelmåttiga våldsverkare.
In Hinkum Veritas
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Okej så du håller med men ändå så håller du INTE med mig i tidigare inlägg...Hur mycket grogg är spannen fylld med egentligen?
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Jag tror att sverige förlorade för dom koncentrerade sig på domarn efter alla pååkningar på målvakten utan utvisningar! Och hade en svensk åkt på kanadensarnas målvakt lika brutalt hade man inte kommit helskinnad från den situationen, Markström fick ju ta hand om spelarn som åkte på han alldeles SJÄLV!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det är väldigt svårt att ha Grogg i en Upp och nervänd Zinkspann Mr.Hate :? , Du skrev UTKLASSADE i 60 min, Jag tyckte att Canada var bättre än Sverige, i Min värld är det en viss skillnad, att sedan den Canadensiska Mygelapparaten malde på som vanligt påverkade givetvis det Svenska Laget, precis som det gör i Lindabs Videobås :eeeh:
In Hinkum Veritas
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Touché!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

kastar man boomerangen mot spannen kommer den hårt tillbaks :lol:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Klockrent Neddo!
Blueshirts United
Post Reply