Inkomster i Allsvenskan
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Siffrorna gäller taxerad årsinkomst 2007. Spelarna kanske inte spelade i samma lag då som nu och lönerna kan ha höjts eller sänkts sedan dess. Dessutom kan dom ha haft fler inkomster än hockeyspelarlönen. Detta är alltså inga siffror som säger vad spelarna får för lön av sina klubbar denna säsongen, men en liten fingervisning är det ju. I Växjö borde Fasth tjäna betydligt mer denna säsongen. Rosén likaså.
Sen saknas ju utländska spelare helt och deras löner tycker jag är mest intressanta.
Sen saknas ju utländska spelare helt och deras löner tycker jag är mest intressanta.
japp det gör vi mer än gärna...HJÄRTA kallas det..
Fråga? Vilket lag gör 20 mål på Troja på 2 matcher???
hahhahaha
Det börjar på L...och slutar på eksand...
Fråga? Vilket lag gör 20 mål på Troja på 2 matcher???
hahhahaha
Det börjar på L...och slutar på eksand...
Last edited by serra on 5 January 2009, 22:32, edited 1 time in total.
Snart nära dig...en ny hall
-
- Inaktiverad användare
Mycket intressant lista och samtidigt Missvisande, dock ingen eld utan rök
NHL har Redovisade Löner det skulle vara självklart i ES och HA också.
Det som sätts in på Kapitalplaceringsfonder/Pensionsförsäkringar syns inte här heller, vilket är betydande belopp. Sen finns det De som säger sig med säkerhet veta att Svarta pengar fortfarande existerar
My Lips are Sealed

NHL har Redovisade Löner det skulle vara självklart i ES och HA också.
Det som sätts in på Kapitalplaceringsfonder/Pensionsförsäkringar syns inte här heller, vilket är betydande belopp. Sen finns det De som säger sig med säkerhet veta att Svarta pengar fortfarande existerar

My Lips are Sealed

In Hinkum Veritas
Men kom igen nu för satan, det är klart detta bara är hockeylönerna. Jag kan ju tänka mig att tex Markusson har åtminstånde 25000/mån på Ahlsell, det är 300000/år. Det skulle innebära att VLH max skulle ge Markusson drygt 10000/mån som högst betalda spelare???? Njae, tror inte detta.
Slå man ihop alla summorna på Lakers så blir det totalt 3,2 miljoner kr i spelarlöner, sen tillkommer artistspelarna från förra året. Tycker det låter ganska rimligt.
Slå man ihop alla summorna på Lakers så blir det totalt 3,2 miljoner kr i spelarlöner, sen tillkommer artistspelarna från förra året. Tycker det låter ganska rimligt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- Inaktiverad användare
Du har rätt Slavik det är den den taxerade inkomsten för allt du tjänat under detta år som är skattepliktigt..
Putte det gäller 2007 års taxering ...och precis som neddo påpekar så är det många som väljer att sätta en hel del i pensionsförsäkringar och då kommer inte detta med i den taxerade inkomsten eftersom dessa skattas för när man plockar ut pengarna.
För mej är denna lista helt oinressant eftersom den säger ingenting om din inkomst på hockeyn eftersom du kan ha biinkomster som jobb,aktierutdelningar m.m...m.m.
Putte det gäller 2007 års taxering ...och precis som neddo påpekar så är det många som väljer att sätta en hel del i pensionsförsäkringar och då kommer inte detta med i den taxerade inkomsten eftersom dessa skattas för när man plockar ut pengarna.
För mej är denna lista helt oinressant eftersom den säger ingenting om din inkomst på hockeyn eftersom du kan ha biinkomster som jobb,aktierutdelningar m.m...m.m.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Jag får väl ge mig då, gud va skönt att man inte blev allsvensk hockeyspelare...... med dom lönerna dessa har, med tanke på att dom flest har jobb vid sidan om så är det riktigt skralt måste jag säga.
Hur faan Anton Hedman fick tillvaron under 2007 att gå ihop är ju för mig en gåta, vatten o bröd.
Men som sagt, jag ger mig.....
Hur faan Anton Hedman fick tillvaron under 2007 att gå ihop är ju för mig en gåta, vatten o bröd.
Men som sagt, jag ger mig.....

Thomas Fahlqvist: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2486
Har 50 000 i månaden i Örebro!
Har 50 000 i månaden i Örebro!

KHK = Blekinges Stolthet!
Fasen sä du Alfax?? Du menar alltså att det inte skattegrundande förvärvsinkomst som redovisas?? I så fall tar jag tillbaka allt jag sagt. Det innebär att Janne Houkko med tanke på svenska skattesatser har en årslön i Leksand på 2,2 miljoner kr. Det innebär drygt 185000 kr/mån. Och för Leksand med sociala avgifter, arbetsgivaravgifter m.m innebär det att Houkko kostar LIF ca 3,5 miljoner kr per sår.

Jag vet inte heller säkert Alfax. Men jag trodde det var den skattegrundande inkomsten, alltså bruttoinkomsten som redovisas av Skatteverket ut till offentligheten. Men har du rätt där Alfax så blir det ju än mer horribelt alla stora företagsledare i sverige som ibland hängs ut med sina intjänade dineros. Den summa ska man gånga med 2 för att få veta hur mycket dom i själva verket har tjänat. För i mitt tycke är det bruttolönen som är intressant. För nettolönen är ju ändå olika för mig i Växjö kommun med samma lön som Nisse boende i Danderyd.

Här är Växjös
Johan Markusson 423 500
Janne Karlsson (tränare) 337 000
Per Helmersson 307 800
Christian Magnusson 287 700
Jeremias Augustin 239 600
David Holmqvist 225 600
Daniel Åhsberg 216 000
Viktor Fasth 215 800
Peter Ström 205 200
Christoffer Persson 198 700
Tom Linder 140 400
Patrik Carlsson 117 600
Robert Rosén 81 100
Gustav Hjalmarsson 76 600
Sebastian Magnusson 57 100
Anton Hedman 39 800
Björn Karlsson 35 800
Christopher Bengtsberg 31 300
Emil Rantatalo Thomas 0
Anton Sjöberg 0
Saknas gör Josh MacNevin,David Lundbohm
Hitta det hos Expressen.
Johan Markusson 423 500
Janne Karlsson (tränare) 337 000
Per Helmersson 307 800
Christian Magnusson 287 700
Jeremias Augustin 239 600
David Holmqvist 225 600
Daniel Åhsberg 216 000
Viktor Fasth 215 800
Peter Ström 205 200
Christoffer Persson 198 700
Tom Linder 140 400
Patrik Carlsson 117 600
Robert Rosén 81 100
Gustav Hjalmarsson 76 600
Sebastian Magnusson 57 100
Anton Hedman 39 800
Björn Karlsson 35 800
Christopher Bengtsberg 31 300
Emil Rantatalo Thomas 0
Anton Sjöberg 0
Saknas gör Josh MacNevin,David Lundbohm
Hitta det hos Expressen.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum